이 논문은 현재 운행중인 지하철의 승강장과 전동차 사이의 간격이 넓어서 이용승객이 승, 차시 발목이 빠지는 등 사고가 발생하여 부상을 입는 것을 예방하기 위하여 승강장과 전동차 사이의 간격에 안전발판을 설치함으로써 사고를 미연에 방지하는데 목적이 있다. 안전발판의 설치는 지하철 각 역사의 승강장에 설치하는 방법과 운행중인 전동차에 설치하는 방법이 있으나, 본 논문에서는 운행중인 전동차에 설치하는 방법을 제시하였다. 안전발판의 구조는 전원부, 공급부, 작동부 등으로 되어 있으며, 1∼4호선의 경우 전동차가 지하철역에 정차하여 전동차 후부의 승무원이 차장스위치를 취급하면 전체의 출입문이 열리게 되며, 이 전원과 병렬로 연결된 안전발판 작동전원에 의해 동시에 전동차 출입문 하부에 설치되어 있는 솔레노이드밸브와 피스톤이 동작되어 전동차에서 안전발판이 돌출 됨으로써 승강장과 전동차사이의 간격을 막아서 지하철 이용승객이 안전하게 승, 하차 할 수 있게 되는 것이다. 안전발판에 대한 신뢰성 평가는 모의 안전발판을 전동차의 1/3로 축소 제작하여 실험하였으며, 국내의 안전발판의 연구진행은 특허청에 20건의 유사 발명 건수가 등록되어 있으며, 철도청에서 인천역 승강장에 현재 설치시범 연구 중에 있다. 그러므로 향후 건설되는 지하철 9호선부터 설치예정인 ...
이 논문은 현재 운행중인 지하철의 승강장과 전동차 사이의 간격이 넓어서 이용승객이 승, 차시 발목이 빠지는 등 사고가 발생하여 부상을 입는 것을 예방하기 위하여 승강장과 전동차 사이의 간격에 안전발판을 설치함으로써 사고를 미연에 방지하는데 목적이 있다. 안전발판의 설치는 지하철 각 역사의 승강장에 설치하는 방법과 운행중인 전동차에 설치하는 방법이 있으나, 본 논문에서는 운행중인 전동차에 설치하는 방법을 제시하였다. 안전발판의 구조는 전원부, 공급부, 작동부 등으로 되어 있으며, 1∼4호선의 경우 전동차가 지하철역에 정차하여 전동차 후부의 승무원이 차장스위치를 취급하면 전체의 출입문이 열리게 되며, 이 전원과 병렬로 연결된 안전발판 작동전원에 의해 동시에 전동차 출입문 하부에 설치되어 있는 솔레노이드밸브와 피스톤이 동작되어 전동차에서 안전발판이 돌출 됨으로써 승강장과 전동차사이의 간격을 막아서 지하철 이용승객이 안전하게 승, 하차 할 수 있게 되는 것이다. 안전발판에 대한 신뢰성 평가는 모의 안전발판을 전동차의 1/3로 축소 제작하여 실험하였으며, 국내의 안전발판의 연구진행은 특허청에 20건의 유사 발명 건수가 등록되어 있으며, 철도청에서 인천역 승강장에 현재 설치시범 연구 중에 있다. 그러므로 향후 건설되는 지하철 9호선부터 설치예정인 스크린도어 장치와 더불어 전동차 신규제작 시 안전발판을 설치함으로써 보다 쾌적하고, 안전한 지하철운행에 큰 기여를 하게 될 것이다.
이 논문은 현재 운행중인 지하철의 승강장과 전동차 사이의 간격이 넓어서 이용승객이 승, 차시 발목이 빠지는 등 사고가 발생하여 부상을 입는 것을 예방하기 위하여 승강장과 전동차 사이의 간격에 안전발판을 설치함으로써 사고를 미연에 방지하는데 목적이 있다. 안전발판의 설치는 지하철 각 역사의 승강장에 설치하는 방법과 운행중인 전동차에 설치하는 방법이 있으나, 본 논문에서는 운행중인 전동차에 설치하는 방법을 제시하였다. 안전발판의 구조는 전원부, 공급부, 작동부 등으로 되어 있으며, 1∼4호선의 경우 전동차가 지하철역에 정차하여 전동차 후부의 승무원이 차장스위치를 취급하면 전체의 출입문이 열리게 되며, 이 전원과 병렬로 연결된 안전발판 작동전원에 의해 동시에 전동차 출입문 하부에 설치되어 있는 솔레노이드밸브와 피스톤이 동작되어 전동차에서 안전발판이 돌출 됨으로써 승강장과 전동차사이의 간격을 막아서 지하철 이용승객이 안전하게 승, 하차 할 수 있게 되는 것이다. 안전발판에 대한 신뢰성 평가는 모의 안전발판을 전동차의 1/3로 축소 제작하여 실험하였으며, 국내의 안전발판의 연구진행은 특허청에 20건의 유사 발명 건수가 등록되어 있으며, 철도청에서 인천역 승강장에 현재 설치시범 연구 중에 있다. 그러므로 향후 건설되는 지하철 9호선부터 설치예정인 스크린도어 장치와 더불어 전동차 신규제작 시 안전발판을 설치함으로써 보다 쾌적하고, 안전한 지하철운행에 큰 기여를 하게 될 것이다.
Gap between platform and electric rail car of the subway is wide. By the way, when passengers ride and get off a electric rail car, foot fall and accident happens. The goal of this study is install safety scaffold between platform and electric rail car and prevent injury. Installation of safety scaf...
Gap between platform and electric rail car of the subway is wide. By the way, when passengers ride and get off a electric rail car, foot fall and accident happens. The goal of this study is install safety scaffold between platform and electric rail car and prevent injury. Installation of safety scaffold is method to install platform and electric rail car of subway station. This study is to show the way to install on electric rail car. Safety scaffold is consisted of power part, supplying department and operating part. In case of 1-4 line, if electric rail car stops to subway station and crew operate door operating switch, door opens. Safety scaffold operating power is linked in this power and at the same, solenoid valve and piston operate under door. Accordingly, safety scaffold protrude in electric rail car and because of this fill up a gap between platform and electric rail car, passengers can ride safety and get off a electric rail car Reliability estimation for safety scaffold reduced safety scaffold by 1/3 of electric rail car. Study of safety scaffold is registered 20 items in the Korean Industrial Property Office and install to Inchon station platform in the Korean National Railroad and is studying. Therefore, screen door device which is established from 9 line of subway and safety scaffold installation of new electric rail car may contribute in safe subway running.
Gap between platform and electric rail car of the subway is wide. By the way, when passengers ride and get off a electric rail car, foot fall and accident happens. The goal of this study is install safety scaffold between platform and electric rail car and prevent injury. Installation of safety scaffold is method to install platform and electric rail car of subway station. This study is to show the way to install on electric rail car. Safety scaffold is consisted of power part, supplying department and operating part. In case of 1-4 line, if electric rail car stops to subway station and crew operate door operating switch, door opens. Safety scaffold operating power is linked in this power and at the same, solenoid valve and piston operate under door. Accordingly, safety scaffold protrude in electric rail car and because of this fill up a gap between platform and electric rail car, passengers can ride safety and get off a electric rail car Reliability estimation for safety scaffold reduced safety scaffold by 1/3 of electric rail car. Study of safety scaffold is registered 20 items in the Korean Industrial Property Office and install to Inchon station platform in the Korean National Railroad and is studying. Therefore, screen door device which is established from 9 line of subway and safety scaffold installation of new electric rail car may contribute in safe subway running.
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