안데르센의 동화 '미운 오리새끼'나 독일의 유태인 학살 등도 집단 따돌림의 일종이고 조선시대 많은 충신들이 모함으로 죽은 것도 이 집단 따돌림의 일종이라고 할 수 있다. 그러므로 이 현상이 청소년들에게만 일어나는 일도 아니고 우리나라나 일본에서만 일어나는 일도 아니다. 매일 신문이나 방송을 통하여 보도되는 청소년의 문제 중 현재 가장 우리의 우려를 자아내는 것은 성인의 세계와 연결이 된 십대 성매매와 집단따돌림이다. 그 중 집단따돌림이 아동과 청소년의 문제에서 더욱 우리의 관심을 끄는 것은 그들의 문제를 어느 정도 감소하거나 해결하지 않으면 그 문제는 snowball principles와 같아서 점차 기하학적인 수준으로 청소년 문제가 증가되기 때문이다. 우리나라에서 최근에 사회적 문제로 대두되어 있는 따돌림 현상은 주로 학교 배경에서 학생들을 중심으로 발생하고 있는 현상으로서 따돌림의 피해자에게 괴롭힘에 따르는 불쾌감에서부터 사회적 부적응을 비롯하여 때때로 자살이나 살인과 같은 심각한 피해에 이르게 한다. 특히, 집단따돌림 가해 청소년이나 피해 청소년이건 심각한 정신적 병리를 겪게 되는 경우도 발생한다. 이러한 집단 따돌림 현상이 사회문제로 대두되어 여러 전문직에서 이 문제에 개입하여 왔으며, 아동 청소년 복지와 학교 사회복지에서 복지전달을 실천해 오고 있는 사회복지 실천 전문직은 보다 실천적인 관심을 보여야 할 것이다. 그래서 본 연구는 청소년 집단 따돌림의 개입 방안을 제도적 방안과 기술적 방안으로 살펴 그 대안을 모색하였다. 제도적 방안으로는 환경조정 기능 강화와 ...
안데르센의 동화 '미운 오리새끼'나 독일의 유태인 학살 등도 집단 따돌림의 일종이고 조선시대 많은 충신들이 모함으로 죽은 것도 이 집단 따돌림의 일종이라고 할 수 있다. 그러므로 이 현상이 청소년들에게만 일어나는 일도 아니고 우리나라나 일본에서만 일어나는 일도 아니다. 매일 신문이나 방송을 통하여 보도되는 청소년의 문제 중 현재 가장 우리의 우려를 자아내는 것은 성인의 세계와 연결이 된 십대 성매매와 집단따돌림이다. 그 중 집단따돌림이 아동과 청소년의 문제에서 더욱 우리의 관심을 끄는 것은 그들의 문제를 어느 정도 감소하거나 해결하지 않으면 그 문제는 snowball principles와 같아서 점차 기하학적인 수준으로 청소년 문제가 증가되기 때문이다. 우리나라에서 최근에 사회적 문제로 대두되어 있는 따돌림 현상은 주로 학교 배경에서 학생들을 중심으로 발생하고 있는 현상으로서 따돌림의 피해자에게 괴롭힘에 따르는 불쾌감에서부터 사회적 부적응을 비롯하여 때때로 자살이나 살인과 같은 심각한 피해에 이르게 한다. 특히, 집단따돌림 가해 청소년이나 피해 청소년이건 심각한 정신적 병리를 겪게 되는 경우도 발생한다. 이러한 집단 따돌림 현상이 사회문제로 대두되어 여러 전문직에서 이 문제에 개입하여 왔으며, 아동 청소년 복지와 학교 사회복지에서 복지전달을 실천해 오고 있는 사회복지 실천 전문직은 보다 실천적인 관심을 보여야 할 것이다. 그래서 본 연구는 청소년 집단 따돌림의 개입 방안을 제도적 방안과 기술적 방안으로 살펴 그 대안을 모색하였다. 제도적 방안으로는 환경조정 기능 강화와 지역사회 사회 연계를 통한 대책을 살펴보았고, 기술적 방안으로는 그들의 심리적 특성을 대상관계 이론을 적용하여 그 심층적 원인을 이해하고 보다 근본적인 상담전략을 탐색 제시하고자 하였다.
안데르센의 동화 '미운 오리새끼'나 독일의 유태인 학살 등도 집단 따돌림의 일종이고 조선시대 많은 충신들이 모함으로 죽은 것도 이 집단 따돌림의 일종이라고 할 수 있다. 그러므로 이 현상이 청소년들에게만 일어나는 일도 아니고 우리나라나 일본에서만 일어나는 일도 아니다. 매일 신문이나 방송을 통하여 보도되는 청소년의 문제 중 현재 가장 우리의 우려를 자아내는 것은 성인의 세계와 연결이 된 십대 성매매와 집단따돌림이다. 그 중 집단따돌림이 아동과 청소년의 문제에서 더욱 우리의 관심을 끄는 것은 그들의 문제를 어느 정도 감소하거나 해결하지 않으면 그 문제는 snowball principles와 같아서 점차 기하학적인 수준으로 청소년 문제가 증가되기 때문이다. 우리나라에서 최근에 사회적 문제로 대두되어 있는 따돌림 현상은 주로 학교 배경에서 학생들을 중심으로 발생하고 있는 현상으로서 따돌림의 피해자에게 괴롭힘에 따르는 불쾌감에서부터 사회적 부적응을 비롯하여 때때로 자살이나 살인과 같은 심각한 피해에 이르게 한다. 특히, 집단따돌림 가해 청소년이나 피해 청소년이건 심각한 정신적 병리를 겪게 되는 경우도 발생한다. 이러한 집단 따돌림 현상이 사회문제로 대두되어 여러 전문직에서 이 문제에 개입하여 왔으며, 아동 청소년 복지와 학교 사회복지에서 복지전달을 실천해 오고 있는 사회복지 실천 전문직은 보다 실천적인 관심을 보여야 할 것이다. 그래서 본 연구는 청소년 집단 따돌림의 개입 방안을 제도적 방안과 기술적 방안으로 살펴 그 대안을 모색하였다. 제도적 방안으로는 환경조정 기능 강화와 지역사회 사회 연계를 통한 대책을 살펴보았고, 기술적 방안으로는 그들의 심리적 특성을 대상관계 이론을 적용하여 그 심층적 원인을 이해하고 보다 근본적인 상담전략을 탐색 제시하고자 하였다.
"The Ugly Duckling" in Fairy Tale of Andersen or Jewish Hol-o-caust in Germany are one of the group bullying and many loyal retainers in Choseon Dynasty were dead by an entrapment may said as a kind of the bullying. Therefore, this phenomenon is not appeared only to the young men and more it is not ...
"The Ugly Duckling" in Fairy Tale of Andersen or Jewish Hol-o-caust in Germany are one of the group bullying and many loyal retainers in Choseon Dynasty were dead by an entrapment may said as a kind of the bullying. Therefore, this phenomenon is not appeared only to the young men and more it is not appeared only to our country or Japan. The things evoked our worries in present in the problems of the young men reported through the daily newspaper or TV broadcasting everyday are the teenaged sexual transaction and group bullying connected to the adults. The group bullying in them gives us concerns at the problems for children and the young men, and if we do shall not decrease to some degree or not to settle their problems, the problems of the young men will be increased as the geometric level increasingly, as that problems are like a snow-ball principles. The bullying phenomenon become influential as the social problems in our country recently is a situation occurred in center of the students surrounding in the background of the school, and the serious damages, such as suicide or murder will be accomplished, from times to times, from the unpleasant mind according to bothering to the sufferer of bullying to the social maladjustment. In particular, whether it would be on the injuring young men or suffering young men in bullying phenomenon, the case may happen to have them experienced for the serious mental pathology. Since such a group bullying phenomenon comes to the social problems, many kinds of the special experts have been intervened in this problem, and the social welfare practice experts who are actually carried out the welfare transmission at the children & young men welfare and school, social welfare. Therefore, this study has been groped for its counterplans searching by the institutional method and technical method for the intervening method of the group bullying of the young men. As an institutional method, I look around the counterplan through the functional strengthening of environmental adjustment and the social connection of regional society and as a technical method, I tried to search and provide more fundamental consulting strategy since understood its deep origin applying theory of the relation of subject for their mental character.
"The Ugly Duckling" in Fairy Tale of Andersen or Jewish Hol-o-caust in Germany are one of the group bullying and many loyal retainers in Choseon Dynasty were dead by an entrapment may said as a kind of the bullying. Therefore, this phenomenon is not appeared only to the young men and more it is not appeared only to our country or Japan. The things evoked our worries in present in the problems of the young men reported through the daily newspaper or TV broadcasting everyday are the teenaged sexual transaction and group bullying connected to the adults. The group bullying in them gives us concerns at the problems for children and the young men, and if we do shall not decrease to some degree or not to settle their problems, the problems of the young men will be increased as the geometric level increasingly, as that problems are like a snow-ball principles. The bullying phenomenon become influential as the social problems in our country recently is a situation occurred in center of the students surrounding in the background of the school, and the serious damages, such as suicide or murder will be accomplished, from times to times, from the unpleasant mind according to bothering to the sufferer of bullying to the social maladjustment. In particular, whether it would be on the injuring young men or suffering young men in bullying phenomenon, the case may happen to have them experienced for the serious mental pathology. Since such a group bullying phenomenon comes to the social problems, many kinds of the special experts have been intervened in this problem, and the social welfare practice experts who are actually carried out the welfare transmission at the children & young men welfare and school, social welfare. Therefore, this study has been groped for its counterplans searching by the institutional method and technical method for the intervening method of the group bullying of the young men. As an institutional method, I look around the counterplan through the functional strengthening of environmental adjustment and the social connection of regional society and as a technical method, I tried to search and provide more fundamental consulting strategy since understood its deep origin applying theory of the relation of subject for their mental character.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.