매년 중·고등학교에서만 5만여 명의 중도탈락자가 생긴다고 한다. 학력지상주의와 현재의 교육 시스템에 적응하지 못하는 이들이 경쟁사회에서 도태되면서 스스로를 방어하기 위해 외부와의 단절을 꾀하는 것이다. 물론 대학입시에 탈락한 이들과 학력차별로 인해 스트레스 받는 수많은 사람들도 예외는 아니다. 청년실업률의 증가도 히키코모리의 주요 원인이다. 대학 졸업과 동시에 백수생활로 접어드는 수많은 청년실업자들이 초라한 현실을 피해 은둔 생활을 시작한다. 일본 히키코모리 중 60% 이상이 20-30대 라고 한다. 장기적 경기침체로 인해 청년실업자의 수가 60만 명에 이르는 우리나라도 결코 남의 일이 아니다. '은둔형 외톨이'를 직접 만나 확인한 바로는 세 가지 공통 현상이 있었다. 학교에서의 집단 따돌림을 당하고 가정에서의 불화와 폭력 부모와의 대화 단절, 인터넷 ...
매년 중·고등학교에서만 5만여 명의 중도탈락자가 생긴다고 한다. 학력지상주의와 현재의 교육 시스템에 적응하지 못하는 이들이 경쟁사회에서 도태되면서 스스로를 방어하기 위해 외부와의 단절을 꾀하는 것이다. 물론 대학입시에 탈락한 이들과 학력차별로 인해 스트레스 받는 수많은 사람들도 예외는 아니다. 청년실업률의 증가도 히키코모리의 주요 원인이다. 대학 졸업과 동시에 백수생활로 접어드는 수많은 청년실업자들이 초라한 현실을 피해 은둔 생활을 시작한다. 일본 히키코모리 중 60% 이상이 20-30대 라고 한다. 장기적 경기침체로 인해 청년실업자의 수가 60만 명에 이르는 우리나라도 결코 남의 일이 아니다. '은둔형 외톨이'를 직접 만나 확인한 바로는 세 가지 공통 현상이 있었다. 학교에서의 집단 따돌림을 당하고 가정에서의 불화와 폭력 부모와의 대화 단절, 인터넷 게임 중독이 바로 그것이다. 문제는 이것이 요즘 우리 사회의 일반적인 현상이라는 데 있다. 다시 말해 누구나 처할 수 있는 익숙한 환경이라는 것이다. '은둔형 외톨이'는 어느 특정한 아이들의 이야기가 아니다. 이와 같이 은둔형 외톨이를 포함한 모든 청소년 문제는 청소년만의 문제가 아니다. 그것은 성인의 문제이고 더 발전해서는 한 국가의 미래에 대한 문제이다. "제발 그렇게 하지 말라"라고 성인들이 우리의 청소년들에게 말하기 위해서는 그 제도적이면서도 개인적인 노력들을 기울여야 할 것이다. 보다 많은 생활지도의 장을 만들어 학생, 학부모, 주민 등이 지역단위로 문제를 토론하고 해결할 수 있는 채널을 마련해야 한다. 대학에다 상담학과와 같은 전문 인재를 양성하는 데에도 교육부의 관심이 있어야 하겠다.
매년 중·고등학교에서만 5만여 명의 중도탈락자가 생긴다고 한다. 학력지상주의와 현재의 교육 시스템에 적응하지 못하는 이들이 경쟁사회에서 도태되면서 스스로를 방어하기 위해 외부와의 단절을 꾀하는 것이다. 물론 대학입시에 탈락한 이들과 학력차별로 인해 스트레스 받는 수많은 사람들도 예외는 아니다. 청년실업률의 증가도 히키코모리의 주요 원인이다. 대학 졸업과 동시에 백수생활로 접어드는 수많은 청년실업자들이 초라한 현실을 피해 은둔 생활을 시작한다. 일본 히키코모리 중 60% 이상이 20-30대 라고 한다. 장기적 경기침체로 인해 청년실업자의 수가 60만 명에 이르는 우리나라도 결코 남의 일이 아니다. '은둔형 외톨이'를 직접 만나 확인한 바로는 세 가지 공통 현상이 있었다. 학교에서의 집단 따돌림을 당하고 가정에서의 불화와 폭력 부모와의 대화 단절, 인터넷 게임 중독이 바로 그것이다. 문제는 이것이 요즘 우리 사회의 일반적인 현상이라는 데 있다. 다시 말해 누구나 처할 수 있는 익숙한 환경이라는 것이다. '은둔형 외톨이'는 어느 특정한 아이들의 이야기가 아니다. 이와 같이 은둔형 외톨이를 포함한 모든 청소년 문제는 청소년만의 문제가 아니다. 그것은 성인의 문제이고 더 발전해서는 한 국가의 미래에 대한 문제이다. "제발 그렇게 하지 말라"라고 성인들이 우리의 청소년들에게 말하기 위해서는 그 제도적이면서도 개인적인 노력들을 기울여야 할 것이다. 보다 많은 생활지도의 장을 만들어 학생, 학부모, 주민 등이 지역단위로 문제를 토론하고 해결할 수 있는 채널을 마련해야 한다. 대학에다 상담학과와 같은 전문 인재를 양성하는 데에도 교육부의 관심이 있어야 하겠다.
About 50,000 students are leaving school without completing the course only in middle and high schools every year. Those who cannot adjust themselves to the society where undue respect is paid to an academic background and to the present educational system are getting behind from the society and are...
About 50,000 students are leaving school without completing the course only in middle and high schools every year. Those who cannot adjust themselves to the society where undue respect is paid to an academic background and to the present educational system are getting behind from the society and are trying to cut themselves from the outside world to defend themselves. Of course, those who failed in a college examination and those who have stress because of educational discrimination are not exceptional. An increase of the youth unemployment rate is one of the main reasons concerning with Hikikomori. As soon as they graduate college, the numerous youth unemployed begin a jobless life and a solitary life to escape from the miserable reality. Over 60% of Japanese Hikikomori are the twentieth and the thirtieth. Our country which has over 600,000 youth unemployed because of a long term economic slump has same problem. I met 'Hikokomoris' by myself and confirmed there are three common phenomena among them. They are an exclusion from a group in school, breaking off conversation with parents because of disharmony and violence, and an addiction to the Internet game. The problem is that this is a general phenomenon in our society these days. In other words, this is a familiar environment anyone can meet. 'Hikokomori' is not a story of special adolescents. Thus all adolescent problems including Hikikomori are not only the problems of the adolescent themselves. It is the issue of adults and moving on forward it is the matter with the future of a nation. In order to say to the adolescent, "Please don't do that way", adults must devote themselves to the systematic and personal effort. We must build much more places of life guidance so that the adolescent, parents and community people can discuss and solve the problems in a community unit through those channels. The Department of Education must be concerned about training professional leaders through a course of counselling in college.
About 50,000 students are leaving school without completing the course only in middle and high schools every year. Those who cannot adjust themselves to the society where undue respect is paid to an academic background and to the present educational system are getting behind from the society and are trying to cut themselves from the outside world to defend themselves. Of course, those who failed in a college examination and those who have stress because of educational discrimination are not exceptional. An increase of the youth unemployment rate is one of the main reasons concerning with Hikikomori. As soon as they graduate college, the numerous youth unemployed begin a jobless life and a solitary life to escape from the miserable reality. Over 60% of Japanese Hikikomori are the twentieth and the thirtieth. Our country which has over 600,000 youth unemployed because of a long term economic slump has same problem. I met 'Hikokomoris' by myself and confirmed there are three common phenomena among them. They are an exclusion from a group in school, breaking off conversation with parents because of disharmony and violence, and an addiction to the Internet game. The problem is that this is a general phenomenon in our society these days. In other words, this is a familiar environment anyone can meet. 'Hikokomori' is not a story of special adolescents. Thus all adolescent problems including Hikikomori are not only the problems of the adolescent themselves. It is the issue of adults and moving on forward it is the matter with the future of a nation. In order to say to the adolescent, "Please don't do that way", adults must devote themselves to the systematic and personal effort. We must build much more places of life guidance so that the adolescent, parents and community people can discuss and solve the problems in a community unit through those channels. The Department of Education must be concerned about training professional leaders through a course of counselling in college.
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