조곡(Suite)이란, 각각의 독립된 악곡을 모아 하나의 종합적인 악곡으로 구성한 「모음곡」을 의미한다. 고전조곡은 가장 오래된 다악장 형식의 악곡으로서 바로크 시대의 가장 중요한 기악양식 중 하나이다. 프랑스 조곡 사장조 BWV 816은 바로크 조곡의 알반적인 악장배열에 따라 삽입곡을 삽입하여 7부분으로 이루어졌다. 그 순서는 알르망드-쿠랑트-사라방드-가보트-부레-루르-지그로 되어 있다. 알르망드, 쿠랑트, 사라방드, 지그의 4개 기본악장은 ...
조곡(Suite)이란, 각각의 독립된 악곡을 모아 하나의 종합적인 악곡으로 구성한 「모음곡」을 의미한다. 고전조곡은 가장 오래된 다악장 형식의 악곡으로서 바로크 시대의 가장 중요한 기악양식 중 하나이다. 프랑스 조곡 사장조 BWV 816은 바로크 조곡의 알반적인 악장배열에 따라 삽입곡을 삽입하여 7부분으로 이루어졌다. 그 순서는 알르망드-쿠랑트-사라방드-가보트-부레-루르-지그로 되어 있다. 알르망드, 쿠랑트, 사라방드, 지그의 4개 기본악장은 2부 형식으로서 A, B 부분이 각각 동일한 주제적 요소를 사용하고 있으며, 이 주제적 요소는 곡 전체에 퍼져있다. 삽입곡은 대부분 2부 형식으로 이루어져 있으며, 때로는 B부분 뒤에 다시 A부분을 반복함으로써 복합3부형식을 취하기도 한다. 한편, 바로크 조곡 형식의 B부분은 전조와 발전적 부분을 갖는데 이러한 발전 및 변화는 후에 소나타 형식의 발전부를 예시한 것이다. 바흐는 구체적인 악기명을 명시하지 않고 클라비어라고만 표기하였다. 이 클라비어란 하프시코드, 클라비코드 피아노의 총칭으로, 어떠한 악기를 위해 작곡되었나에 따라 연주가 달라질 수 있다. 현대의 연주에 있어서 중요한 문제는 악기 자체의 소리로 돌아감이 아니라 악기의 성격을 형성하는 특징을 현대의 피아노에 맞게 잘 표현해야 할 것이다. 따라서 본 논문은 반음계적 진행으로 인한 화성의 풍부함, 많은 장식음의 사용 연주기법을 연구하고자 한다.
조곡(Suite)이란, 각각의 독립된 악곡을 모아 하나의 종합적인 악곡으로 구성한 「모음곡」을 의미한다. 고전조곡은 가장 오래된 다악장 형식의 악곡으로서 바로크 시대의 가장 중요한 기악양식 중 하나이다. 프랑스 조곡 사장조 BWV 816은 바로크 조곡의 알반적인 악장배열에 따라 삽입곡을 삽입하여 7부분으로 이루어졌다. 그 순서는 알르망드-쿠랑트-사라방드-가보트-부레-루르-지그로 되어 있다. 알르망드, 쿠랑트, 사라방드, 지그의 4개 기본악장은 2부 형식으로서 A, B 부분이 각각 동일한 주제적 요소를 사용하고 있으며, 이 주제적 요소는 곡 전체에 퍼져있다. 삽입곡은 대부분 2부 형식으로 이루어져 있으며, 때로는 B부분 뒤에 다시 A부분을 반복함으로써 복합3부형식을 취하기도 한다. 한편, 바로크 조곡 형식의 B부분은 전조와 발전적 부분을 갖는데 이러한 발전 및 변화는 후에 소나타 형식의 발전부를 예시한 것이다. 바흐는 구체적인 악기명을 명시하지 않고 클라비어라고만 표기하였다. 이 클라비어란 하프시코드, 클라비코드 피아노의 총칭으로, 어떠한 악기를 위해 작곡되었나에 따라 연주가 달라질 수 있다. 현대의 연주에 있어서 중요한 문제는 악기 자체의 소리로 돌아감이 아니라 악기의 성격을 형성하는 특징을 현대의 피아노에 맞게 잘 표현해야 할 것이다. 따라서 본 논문은 반음계적 진행으로 인한 화성의 풍부함, 많은 장식음의 사용 연주기법을 연구하고자 한다.
The suite was type of a movement which Bach accomplished in baroque era. Before Bach, the suite had not fixed form of tunes arrangements, but Bach arranged the suite form of tunes. Bach's suite style influenced a lot of European countries composers at that time. G maior of French suite BWV 816 follo...
The suite was type of a movement which Bach accomplished in baroque era. Before Bach, the suite had not fixed form of tunes arrangements, but Bach arranged the suite form of tunes. Bach's suite style influenced a lot of European countries composers at that time. G maior of French suite BWV 816 followed baroque's typical suite movements arrangements which insulted the suite and was composed of 7 parts. The order was Allemande, Courante, Sarabande, Gigue. The four basic movements of Allemande, Courante, Sarabande, Gigue consisted of 2 types which were A, B and A, B used the same subject elements that spread in the music. The option suite was usually made up 2 types; A part, B part and B part sometimes repeated A part after B part, so it becomes complex 3 types. When one sees the movement which has A, B part, the first part of B's tune is very similar to the first part of A's tune, the end of B's tune is very similar to the end of A's tune. However, the baroque suite type B part has beginning and developing parts that we can see the similar things in sonata. Bach did not mention the specific instruments and wrote Klavier. Klavier includes harpsichord, Clavichord Piano, playing depends on what instruments are used. Therefore, we should know that each instruments has characters. It does not matter about instruments sounds but what is the most important thing is that playing should match with modern piano in these days. Players have different opinions and tastes, so the movements can be played differently by performers. Bach's suite has rich harmonies, many ornament grace and many kinds of baroque era's typical skills. That's why people call Bach's suite was representation of baroque era's suites. I hope that people will understand and interpret Bach's suites well to play his works through this thesis.
The suite was type of a movement which Bach accomplished in baroque era. Before Bach, the suite had not fixed form of tunes arrangements, but Bach arranged the suite form of tunes. Bach's suite style influenced a lot of European countries composers at that time. G maior of French suite BWV 816 followed baroque's typical suite movements arrangements which insulted the suite and was composed of 7 parts. The order was Allemande, Courante, Sarabande, Gigue. The four basic movements of Allemande, Courante, Sarabande, Gigue consisted of 2 types which were A, B and A, B used the same subject elements that spread in the music. The option suite was usually made up 2 types; A part, B part and B part sometimes repeated A part after B part, so it becomes complex 3 types. When one sees the movement which has A, B part, the first part of B's tune is very similar to the first part of A's tune, the end of B's tune is very similar to the end of A's tune. However, the baroque suite type B part has beginning and developing parts that we can see the similar things in sonata. Bach did not mention the specific instruments and wrote Klavier. Klavier includes harpsichord, Clavichord Piano, playing depends on what instruments are used. Therefore, we should know that each instruments has characters. It does not matter about instruments sounds but what is the most important thing is that playing should match with modern piano in these days. Players have different opinions and tastes, so the movements can be played differently by performers. Bach's suite has rich harmonies, many ornament grace and many kinds of baroque era's typical skills. That's why people call Bach's suite was representation of baroque era's suites. I hope that people will understand and interpret Bach's suites well to play his works through this thesis.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.