세자르 프랑크(Cesar Franck : 1822-890)는 근대 프랑스 음악에 있어서 교향곡이나 실내악곡 등의 기악음악을 발전시키고 실내악의 기초를 세웠다는 점에서 높이 평가된다. 1822년 벨기에에서 출생하여 1890년 파리에서 생을 마친 프랑크는 뛰어난 오르간 주자로 활동하였고, 파리음악원 교수로 봉직하면서 후진 양성에 힘썼으며 국립음악협회(Societe Nationale de Musique:1872)를 만들어 프랑스 음악의 활성화에 기여하였다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 평가 받고 있는 프랑크의 Volin sonata in A Major는 고전적 형식의 틀 위에 자신만의 독특한 낭만적인 음악어법을 조화시킨 작품이라 할 수 있다. 본 논문에서 다루고자 하는 프랑크의 바이올린 소나타는 고전시대의 3악장 형식에서 벗어난 전체 4악장의 소나타 형식으로 구성되어 있다. 주요 주제 선율은 바이올린과 피아노 사이에서 대위법적 작곡기법에 의해 전개 되며 서정적이며 짜임새가 분명한 반음계적 특징을 보인다. 과감한 전조, 불협화음의 해결, 7.9화음 사용의 화성 구조적 특징을 보이며, 다양한 리듬의 반복, 확대 및 축소, 강조하는 pedak point 근친조나 3도 관계의 동형진행이 나타난다. 특히 각 악장의 주제는 3개의 순환동기를 통해 유기적으로 반복, 결합, 변형되어 제 1악장부터 제 4악장까지 마치 하나의 악장인 듯 작품 전체에 통일감을 부여해 준다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 알려진 프랑크의 Violin sonata in A major는 이자이(Eugene Ysaye :1858 - 1931)가 작품이 완성된 2달 후 ...
세자르 프랑크(Cesar Franck : 1822-890)는 근대 프랑스 음악에 있어서 교향곡이나 실내악곡 등의 기악음악을 발전시키고 실내악의 기초를 세웠다는 점에서 높이 평가된다. 1822년 벨기에에서 출생하여 1890년 파리에서 생을 마친 프랑크는 뛰어난 오르간 주자로 활동하였고, 파리음악원 교수로 봉직하면서 후진 양성에 힘썼으며 국립음악협회(Societe Nationale de Musique:1872)를 만들어 프랑스 음악의 활성화에 기여하였다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 평가 받고 있는 프랑크의 Volin sonata in A Major는 고전적 형식의 틀 위에 자신만의 독특한 낭만적인 음악어법을 조화시킨 작품이라 할 수 있다. 본 논문에서 다루고자 하는 프랑크의 바이올린 소나타는 고전시대의 3악장 형식에서 벗어난 전체 4악장의 소나타 형식으로 구성되어 있다. 주요 주제 선율은 바이올린과 피아노 사이에서 대위법적 작곡기법에 의해 전개 되며 서정적이며 짜임새가 분명한 반음계적 특징을 보인다. 과감한 전조, 불협화음의 해결, 7.9화음 사용의 화성 구조적 특징을 보이며, 다양한 리듬의 반복, 확대 및 축소, 강조하는 pedak point 근친조나 3도 관계의 동형진행이 나타난다. 특히 각 악장의 주제는 3개의 순환동기를 통해 유기적으로 반복, 결합, 변형되어 제 1악장부터 제 4악장까지 마치 하나의 악장인 듯 작품 전체에 통일감을 부여해 준다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 알려진 프랑크의 Violin sonata in A major는 이자이(Eugene Ysaye :1858 - 1931)가 작품이 완성된 2달 후 브뤼셀(Brussel)에서 초연했으며 바이올리니스트들에게 가장 즐겨 연주하는 작품으로 남아있다.
세자르 프랑크(Cesar Franck : 1822-890)는 근대 프랑스 음악에 있어서 교향곡이나 실내악곡 등의 기악음악을 발전시키고 실내악의 기초를 세웠다는 점에서 높이 평가된다. 1822년 벨기에에서 출생하여 1890년 파리에서 생을 마친 프랑크는 뛰어난 오르간 주자로 활동하였고, 파리음악원 교수로 봉직하면서 후진 양성에 힘썼으며 국립음악협회(Societe Nationale de Musique:1872)를 만들어 프랑스 음악의 활성화에 기여하였다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 평가 받고 있는 프랑크의 Volin sonata in A Major는 고전적 형식의 틀 위에 자신만의 독특한 낭만적인 음악어법을 조화시킨 작품이라 할 수 있다. 본 논문에서 다루고자 하는 프랑크의 바이올린 소나타는 고전시대의 3악장 형식에서 벗어난 전체 4악장의 소나타 형식으로 구성되어 있다. 주요 주제 선율은 바이올린과 피아노 사이에서 대위법적 작곡기법에 의해 전개 되며 서정적이며 짜임새가 분명한 반음계적 특징을 보인다. 과감한 전조, 불협화음의 해결, 7.9화음 사용의 화성 구조적 특징을 보이며, 다양한 리듬의 반복, 확대 및 축소, 강조하는 pedak point 근친조나 3도 관계의 동형진행이 나타난다. 특히 각 악장의 주제는 3개의 순환동기를 통해 유기적으로 반복, 결합, 변형되어 제 1악장부터 제 4악장까지 마치 하나의 악장인 듯 작품 전체에 통일감을 부여해 준다. 프랑스의 바이올린 소나타 가운데 대표적인 작품으로 알려진 프랑크의 Violin sonata in A major는 이자이(Eugene Ysaye :1858 - 1931)가 작품이 완성된 2달 후 브뤼셀(Brussel)에서 초연했으며 바이올리니스트들에게 가장 즐겨 연주하는 작품으로 남아있다.
I could understand Franck's composition technique by studing and analyzing his only Violin Sonata in A major with work background. The form of a tune consists of whole movements, and it is a typical sonata form of not 3 movements but 4 movement which has various techniques. Circular form, Franck's u...
I could understand Franck's composition technique by studing and analyzing his only Violin Sonata in A major with work background. The form of a tune consists of whole movements, and it is a typical sonata form of not 3 movements but 4 movement which has various techniques. Circular form, Franck's unique style has shown in whole movements and has united whole music organically. The first movement consists of which extension part of sonata form bas been shorted and it takes repeated, reduced and enlarged form. The second movement consists of a perfect sonata form : exposition, extension, and reemergence. The third movement consists a Ternary Form and three parts of Fantasia out of Minuet or Scherzo, and the fourth movement consists of Allegretto poco mosso, and there isn't any dramatic change in it. The Melody is very lyrical, and whole movements can be harmonized with one music by circular technique. And contrapuntal thematic techniques of violin and piano are used in equal between the two musical instruments. And a chromatic scale, a chord, seven chords and nine chords are used in melody and they are linked with one another in composition music system on the whole. The first movement and the second movement consist of classical form. The main theme of them is transited to attached tune in the subsidiary theme. In reemergent part, subsidiary theme changed into original tune. But the tune of main theme in the third movement and the fourth movement changes into rearly related tune. Franck made a representative post Romantic chamber music by harmonizing romantic point and his unique techniques such as a chromatic scale harmony and circular techniques in the structure of sonata, classical form. Frank made a pure and pious music with his faithful belief of God, rather then searching for brilliant and decorative music world. The purpose of his study is to understand Franck's composition technique and to help players by analyzing Franck's Violin sonata in A major.
I could understand Franck's composition technique by studing and analyzing his only Violin Sonata in A major with work background. The form of a tune consists of whole movements, and it is a typical sonata form of not 3 movements but 4 movement which has various techniques. Circular form, Franck's unique style has shown in whole movements and has united whole music organically. The first movement consists of which extension part of sonata form bas been shorted and it takes repeated, reduced and enlarged form. The second movement consists of a perfect sonata form : exposition, extension, and reemergence. The third movement consists a Ternary Form and three parts of Fantasia out of Minuet or Scherzo, and the fourth movement consists of Allegretto poco mosso, and there isn't any dramatic change in it. The Melody is very lyrical, and whole movements can be harmonized with one music by circular technique. And contrapuntal thematic techniques of violin and piano are used in equal between the two musical instruments. And a chromatic scale, a chord, seven chords and nine chords are used in melody and they are linked with one another in composition music system on the whole. The first movement and the second movement consist of classical form. The main theme of them is transited to attached tune in the subsidiary theme. In reemergent part, subsidiary theme changed into original tune. But the tune of main theme in the third movement and the fourth movement changes into rearly related tune. Franck made a representative post Romantic chamber music by harmonizing romantic point and his unique techniques such as a chromatic scale harmony and circular techniques in the structure of sonata, classical form. Frank made a pure and pious music with his faithful belief of God, rather then searching for brilliant and decorative music world. The purpose of his study is to understand Franck's composition technique and to help players by analyzing Franck's Violin sonata in A major.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.