게임이 많이 개발되고 경쟁이 치열해지고 있는 요즘 게임 서비스에 대한 중요성이 대두되고 있다. 사용자들은 게임에서 제공되는 콘텐츠에 관심을 가지고 게임 개발에 참여하고 싶어 한다. 또한 게임에서 버그가 발생하거나 개선해야 할 내용들을 개발 부서에 전달하고 자신이 플레이하는 게임의 질을 향상시키고 싶어 한다. 이와 함께 고객 센터를 통한 상담 보다는 게임에서 운영자라는 전문 상담원을 통해 게임에 대한 전문적인 상담을 받고 싶어 한다. 따라서 사용자의 게임 참여 유도와 운영자의 서비스 마인드 향상시키기 위한 시스템이 요구 된다. MMORPG의 특징은 게임이 계속 패치와 ...
게임이 많이 개발되고 경쟁이 치열해지고 있는 요즘 게임 서비스에 대한 중요성이 대두되고 있다. 사용자들은 게임에서 제공되는 콘텐츠에 관심을 가지고 게임 개발에 참여하고 싶어 한다. 또한 게임에서 버그가 발생하거나 개선해야 할 내용들을 개발 부서에 전달하고 자신이 플레이하는 게임의 질을 향상시키고 싶어 한다. 이와 함께 고객 센터를 통한 상담 보다는 게임에서 운영자라는 전문 상담원을 통해 게임에 대한 전문적인 상담을 받고 싶어 한다. 따라서 사용자의 게임 참여 유도와 운영자의 서비스 마인드 향상시키기 위한 시스템이 요구 된다. MMORPG의 특징은 게임이 계속 패치와 업그레이드를 통해 변화한다는 것이다. 개발 부서에서는 상용 서버에 서비스하기 전에 충분한 테스트 기간을 거치게 된다. 그러나 많은 사용자들이 플레이하면서 예기치 못한 문제가 발생할 수도 있다. 간혹 테스트 서버에는 문제가 없었는데 테스트 환경의 차이로 상용 서버에서는 문제가 발생하는 경우도 있다. 운영자 혹은 개발자들은 테스트 서버에서 테스트를 진행하고 이를 수정하는 작업을 진행하게 된다. 이런 과정에서 테스트 리스트의 관리를 통해 발견된 버그를 수정, 확인하는 작업이 꼭 필요하다. 버그를 관리하고 체계적으로 관리하는 시스템을 통해 게임의 퀄리티를 향상시키고, 버그를 체계적으로 관리하여 전문성을 향상시키는 것이 필요하다. 이런 사용자의 요구, 운영 부서와 개발 부서의 원활한 업무, 운영자의 평가 등을 관리하는 것이 게임 운영 지원 시스템이다. 본 논문에서는 MMORPG에서 게임 운영 지원 시스템이 잘 관리되고 이것이 게임 서비스의 향상을 위해서는 어떤 요소가 필요한지, 그 시스템이 가지고 있어야 할 역할은 무엇인지를 제시 하였다.
게임이 많이 개발되고 경쟁이 치열해지고 있는 요즘 게임 서비스에 대한 중요성이 대두되고 있다. 사용자들은 게임에서 제공되는 콘텐츠에 관심을 가지고 게임 개발에 참여하고 싶어 한다. 또한 게임에서 버그가 발생하거나 개선해야 할 내용들을 개발 부서에 전달하고 자신이 플레이하는 게임의 질을 향상시키고 싶어 한다. 이와 함께 고객 센터를 통한 상담 보다는 게임에서 운영자라는 전문 상담원을 통해 게임에 대한 전문적인 상담을 받고 싶어 한다. 따라서 사용자의 게임 참여 유도와 운영자의 서비스 마인드 향상시키기 위한 시스템이 요구 된다. MMORPG의 특징은 게임이 계속 패치와 업그레이드를 통해 변화한다는 것이다. 개발 부서에서는 상용 서버에 서비스하기 전에 충분한 테스트 기간을 거치게 된다. 그러나 많은 사용자들이 플레이하면서 예기치 못한 문제가 발생할 수도 있다. 간혹 테스트 서버에는 문제가 없었는데 테스트 환경의 차이로 상용 서버에서는 문제가 발생하는 경우도 있다. 운영자 혹은 개발자들은 테스트 서버에서 테스트를 진행하고 이를 수정하는 작업을 진행하게 된다. 이런 과정에서 테스트 리스트의 관리를 통해 발견된 버그를 수정, 확인하는 작업이 꼭 필요하다. 버그를 관리하고 체계적으로 관리하는 시스템을 통해 게임의 퀄리티를 향상시키고, 버그를 체계적으로 관리하여 전문성을 향상시키는 것이 필요하다. 이런 사용자의 요구, 운영 부서와 개발 부서의 원활한 업무, 운영자의 평가 등을 관리하는 것이 게임 운영 지원 시스템이다. 본 논문에서는 MMORPG에서 게임 운영 지원 시스템이 잘 관리되고 이것이 게임 서비스의 향상을 위해서는 어떤 요소가 필요한지, 그 시스템이 가지고 있어야 할 역할은 무엇인지를 제시 하였다.
Nowadays, providing better services for users are the hottest issue since too many games are produced and competed. Users are interested in contents which are provided by playing games, thus they want to participate in the developing process. Also users want to make improvement by reporting errors o...
Nowadays, providing better services for users are the hottest issue since too many games are produced and competed. Users are interested in contents which are provided by playing games, thus they want to participate in the developing process. Also users want to make improvement by reporting errors or suggesting opinions to the developers. Along with participating developing process, users prefer getting services from the professional counselors who are called the game master than by customer service center. Therefore we have to develop the Game Master Supporting System that can help improving game master's attitude to serve and also that could lead more users who could participate to play game. MMORPG's best features are having potentials to change by patching and upgrading. Developers test fully before the game has been released. However, there are always unexpected problems are coming out as lots of users play the game at once. Sometimes there were no problems found when the game were played in the test server, but the cause of different environment, unexpected problems are popped out in the released server. Game master or developer must fully test the game in the test server in order to correct any problems. In this process, managing test reports and finding errors and correcting them are necessary. By managing errors in a system is very important to improve quality of services and specialty. The Game Master Supporting System to Enhance the Quality is the managing system to reflect the demand of users, interactive work between department of managing games and developing games, and evaluating game master’s work. In this thesis, it is suggested that why it is important to develop the Game Master Supporting System to Enhance the Quality of MMORPG in order to provide better services to the users.
Nowadays, providing better services for users are the hottest issue since too many games are produced and competed. Users are interested in contents which are provided by playing games, thus they want to participate in the developing process. Also users want to make improvement by reporting errors or suggesting opinions to the developers. Along with participating developing process, users prefer getting services from the professional counselors who are called the game master than by customer service center. Therefore we have to develop the Game Master Supporting System that can help improving game master's attitude to serve and also that could lead more users who could participate to play game. MMORPG's best features are having potentials to change by patching and upgrading. Developers test fully before the game has been released. However, there are always unexpected problems are coming out as lots of users play the game at once. Sometimes there were no problems found when the game were played in the test server, but the cause of different environment, unexpected problems are popped out in the released server. Game master or developer must fully test the game in the test server in order to correct any problems. In this process, managing test reports and finding errors and correcting them are necessary. By managing errors in a system is very important to improve quality of services and specialty. The Game Master Supporting System to Enhance the Quality is the managing system to reflect the demand of users, interactive work between department of managing games and developing games, and evaluating game master’s work. In this thesis, it is suggested that why it is important to develop the Game Master Supporting System to Enhance the Quality of MMORPG in order to provide better services to the users.
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