본 논문은 방대해져 가는 천연 화장품 시장에서 다양한 종류의 천연 화장품을 정의와 영역을 살펴보고자 한다. 천연 화장품을 사용한 경험이 있는 소비자를 대상으로 인구통계학적 특성에 따른 천연 화장품의 긍정적인 요인의 피부 관심도, 신뢰도와 부정적인 요인인 개선점, 부작용이 천연 화장품 인식 정도에 따라서 천연 화장품 만족도에 대한 차이를 탐구하는데 목적이 있다. 피부 문제 해결 노력에 있어서 남성은 자연 방치가 높은 결과를 가져왔으나. 여성은 기능성 화장품을 사용하여 피부 문제 해결을 하므로 천연 화장품의 기능성 화장품을 개발하는데 중점을 둘 수 있다. 신뢰도 요인에 있어서 효능, 부작용에 대한 불신과 인공화학 성분의 함유되었을 것 같은 불신의 결과가 나타났다. 천연 화장품 인지 정도의 이미지와 판단 근거에서 천연 성분이 함유된 화장품이라는 인식이 높은 결과를 나타냈다. 또한 천연 화장품 정보경로는 세대별로 고른 분포가 나왔으나. 업체 광고와 홍보자료, ...
본 논문은 방대해져 가는 천연 화장품 시장에서 다양한 종류의 천연 화장품을 정의와 영역을 살펴보고자 한다. 천연 화장품을 사용한 경험이 있는 소비자를 대상으로 인구통계학적 특성에 따른 천연 화장품의 긍정적인 요인의 피부 관심도, 신뢰도와 부정적인 요인인 개선점, 부작용이 천연 화장품 인식 정도에 따라서 천연 화장품 만족도에 대한 차이를 탐구하는데 목적이 있다. 피부 문제 해결 노력에 있어서 남성은 자연 방치가 높은 결과를 가져왔으나. 여성은 기능성 화장품을 사용하여 피부 문제 해결을 하므로 천연 화장품의 기능성 화장품을 개발하는데 중점을 둘 수 있다. 신뢰도 요인에 있어서 효능, 부작용에 대한 불신과 인공화학 성분의 함유되었을 것 같은 불신의 결과가 나타났다. 천연 화장품 인지 정도의 이미지와 판단 근거에서 천연 성분이 함유된 화장품이라는 인식이 높은 결과를 나타냈다. 또한 천연 화장품 정보경로는 세대별로 고른 분포가 나왔으나. 업체 광고와 홍보자료, TV 프로그램, 주변사람을 통해서가 비슷한 분포를 나타내고 있어서, 소비자들은 대중매체가 발달된 만큼 다양한 경로로 제품의 정보를 얻고 있음을 알 수 있었다. 성별에 따른 천연 화장품 인지도에서는 여성과 남성 모두 천연 성분이 함유된 화장품을 선택했고 그 다음으로 합성 방부제가 배제된 화장품을 선택하였다. 천연 화장품의 신뢰도에 있어서 신뢰와 비 신뢰가 절반 정도 균등한 결과를 나타냈다. 신뢰하는 이유는 화학성분 미 함량이 가장 높은 결과를 차지하였다. 그다음으로 천연 유기농 이미지의 믿음이라고 나타났다. 비 신뢰의 이유에서는 신뢰에 대한 반대의견으로 인공 화학성분이 포함되어 있고, 천연 화장품에 대한 효능 및 부작용에 대한 불신이 높았다. 그리고 일반화장품과 차이가 없을 것 같다는 결과도 비슷하게 나왔다. 천연 화장품 개선점에서는 가격의 저렴화와 식물성 원료 비율 증가를 원하며 단점에서도 고가와 효과, 효능의 과대광고가 높은 결과로 나타났다. 천연 화장품의 효능에 관한 항목에서는 저자극성이 가장 높았으며, 일반화장품에 비해 피부에 순함과 식물성분이 들어 신뢰감이 있다가 그 다음을 차지하였다. 결론적으로, 본 논문의 연구 결과가 제품 회사에 있어서 향후 미래 화장품으로써의 기능을 하는 제품 개발에 도움이 되고 수요 측정과 판매 마케팅에 기초 자료가 될 수 있는 연구가 될 것이라 사료된다.
본 논문은 방대해져 가는 천연 화장품 시장에서 다양한 종류의 천연 화장품을 정의와 영역을 살펴보고자 한다. 천연 화장품을 사용한 경험이 있는 소비자를 대상으로 인구통계학적 특성에 따른 천연 화장품의 긍정적인 요인의 피부 관심도, 신뢰도와 부정적인 요인인 개선점, 부작용이 천연 화장품 인식 정도에 따라서 천연 화장품 만족도에 대한 차이를 탐구하는데 목적이 있다. 피부 문제 해결 노력에 있어서 남성은 자연 방치가 높은 결과를 가져왔으나. 여성은 기능성 화장품을 사용하여 피부 문제 해결을 하므로 천연 화장품의 기능성 화장품을 개발하는데 중점을 둘 수 있다. 신뢰도 요인에 있어서 효능, 부작용에 대한 불신과 인공화학 성분의 함유되었을 것 같은 불신의 결과가 나타났다. 천연 화장품 인지 정도의 이미지와 판단 근거에서 천연 성분이 함유된 화장품이라는 인식이 높은 결과를 나타냈다. 또한 천연 화장품 정보경로는 세대별로 고른 분포가 나왔으나. 업체 광고와 홍보자료, TV 프로그램, 주변사람을 통해서가 비슷한 분포를 나타내고 있어서, 소비자들은 대중매체가 발달된 만큼 다양한 경로로 제품의 정보를 얻고 있음을 알 수 있었다. 성별에 따른 천연 화장품 인지도에서는 여성과 남성 모두 천연 성분이 함유된 화장품을 선택했고 그 다음으로 합성 방부제가 배제된 화장품을 선택하였다. 천연 화장품의 신뢰도에 있어서 신뢰와 비 신뢰가 절반 정도 균등한 결과를 나타냈다. 신뢰하는 이유는 화학성분 미 함량이 가장 높은 결과를 차지하였다. 그다음으로 천연 유기농 이미지의 믿음이라고 나타났다. 비 신뢰의 이유에서는 신뢰에 대한 반대의견으로 인공 화학성분이 포함되어 있고, 천연 화장품에 대한 효능 및 부작용에 대한 불신이 높았다. 그리고 일반화장품과 차이가 없을 것 같다는 결과도 비슷하게 나왔다. 천연 화장품 개선점에서는 가격의 저렴화와 식물성 원료 비율 증가를 원하며 단점에서도 고가와 효과, 효능의 과대광고가 높은 결과로 나타났다. 천연 화장품의 효능에 관한 항목에서는 저자극성이 가장 높았으며, 일반화장품에 비해 피부에 순함과 식물성분이 들어 신뢰감이 있다가 그 다음을 차지하였다. 결론적으로, 본 논문의 연구 결과가 제품 회사에 있어서 향후 미래 화장품으로써의 기능을 하는 제품 개발에 도움이 되고 수요 측정과 판매 마케팅에 기초 자료가 될 수 있는 연구가 될 것이라 사료된다.
A number of the people who are using various products of natural cosmetics may not seem to perceive exactly. That's why this study is about the definition and the territory of natural cosmetics that are extensive in the world market of beauty industry and to be researched focused on the customers wh...
A number of the people who are using various products of natural cosmetics may not seem to perceive exactly. That's why this study is about the definition and the territory of natural cosmetics that are extensive in the world market of beauty industry and to be researched focused on the customers who have the experienced of using them. The purposes on this study are to research both positive factors and negative factors. The positive factors are about concern of skin and reliance according to natural cosmetics. On the other hand, the negative factors are about side effects and defect of natural cosmetics. The following of the results of this research, the consumers perceive that the natural cosmetics are produced from natural ingredient. If the products inscribe the content of component on the surface, it will be able to help the manufacturing industry to use as a marketing data. Moreover, to the point of the processes of information, it's extremely various method for the customers to obtain through the advertisement of product's company, materials of public relation and TV program. According to age of consciousness of the natural cosmetics, both men and women selected that the natural cosmetics contain the natural ingredient and exclude compositional preservative. To the point of the reliance of natural cosmetics, it appeared the result that equal between the reliance and the distrust. The reason of reliance is to exclude the chemical component. According to this result, most consumers have an opinion that the chemical component of cosmetics might be bad for skin when they keep them using for a long time and the side effects of chemical content of cosmetics. However, the reason of mistrust are likely to contain the artificial chemical components and the side effect and benefit of natural cosmetics. Also, it might not a wide difference between the natural cosmetic and the chemical cosmetics. With the improvement of natural cosmetics, the consumers demanded the reasonable price and increasing rate of the botanical material. To the point of natural cosmetics, the consumers have recognition that they are high-priced and excessive advertisement about benefits. With the properties of natural cosmetics, it appeared the result that the natural cosmetics are not likely to irritate skin and are smoothy different from common chemical cosmetics. As a result, this study is considered as needed data in demand measurement and sale marketing and based on the natural cosmetics. If the product's companies consider the research of the above, it will help them to produce cosmetics that have the best quality and are in charge of the function as a future cosmetics.
A number of the people who are using various products of natural cosmetics may not seem to perceive exactly. That's why this study is about the definition and the territory of natural cosmetics that are extensive in the world market of beauty industry and to be researched focused on the customers who have the experienced of using them. The purposes on this study are to research both positive factors and negative factors. The positive factors are about concern of skin and reliance according to natural cosmetics. On the other hand, the negative factors are about side effects and defect of natural cosmetics. The following of the results of this research, the consumers perceive that the natural cosmetics are produced from natural ingredient. If the products inscribe the content of component on the surface, it will be able to help the manufacturing industry to use as a marketing data. Moreover, to the point of the processes of information, it's extremely various method for the customers to obtain through the advertisement of product's company, materials of public relation and TV program. According to age of consciousness of the natural cosmetics, both men and women selected that the natural cosmetics contain the natural ingredient and exclude compositional preservative. To the point of the reliance of natural cosmetics, it appeared the result that equal between the reliance and the distrust. The reason of reliance is to exclude the chemical component. According to this result, most consumers have an opinion that the chemical component of cosmetics might be bad for skin when they keep them using for a long time and the side effects of chemical content of cosmetics. However, the reason of mistrust are likely to contain the artificial chemical components and the side effect and benefit of natural cosmetics. Also, it might not a wide difference between the natural cosmetic and the chemical cosmetics. With the improvement of natural cosmetics, the consumers demanded the reasonable price and increasing rate of the botanical material. To the point of natural cosmetics, the consumers have recognition that they are high-priced and excessive advertisement about benefits. With the properties of natural cosmetics, it appeared the result that the natural cosmetics are not likely to irritate skin and are smoothy different from common chemical cosmetics. As a result, this study is considered as needed data in demand measurement and sale marketing and based on the natural cosmetics. If the product's companies consider the research of the above, it will help them to produce cosmetics that have the best quality and are in charge of the function as a future cosmetics.
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