지금까지 유통업체가 변화하는 시대상을 반영하여 신상품을 개발하는 방법으로 고객을 유치했다면, 소비자들의 니즈가 바뀌면서 앞으로는 소비자의 라이프스타일과 가치관까지 담은 상품을 만들어야만 기업 경쟁에서 살아남을 수 있다. 소비자들의 감성 반응을 통해 마케팅을 전개하고 고객이 브랜드에 대한 가치를 느끼며 로열티를 높여가는 감성마케팅의 도입이 당연시 되고 있는 시점에서 감성마케팅으로 하여 제품에 이미지를 부여함으로서 고객의 잠재 구매력을 끌어내고 소비자들이 감성마케팅을 체험하는 동안 창출해내는 느낌을 분명히 이해할 필요가 있다. 감성마케팅을 체험 하는 방법으로 인간의 오감에 따른 ...
지금까지 유통업체가 변화하는 시대상을 반영하여 신상품을 개발하는 방법으로 고객을 유치했다면, 소비자들의 니즈가 바뀌면서 앞으로는 소비자의 라이프스타일과 가치관까지 담은 상품을 만들어야만 기업 경쟁에서 살아남을 수 있다. 소비자들의 감성 반응을 통해 마케팅을 전개하고 고객이 브랜드에 대한 가치를 느끼며 로열티를 높여가는 감성마케팅의 도입이 당연시 되고 있는 시점에서 감성마케팅으로 하여 제품에 이미지를 부여함으로서 고객의 잠재 구매력을 끌어내고 소비자들이 감성마케팅을 체험하는 동안 창출해내는 느낌을 분명히 이해할 필요가 있다. 감성마케팅을 체험 하는 방법으로 인간의 오감에 따른 감각마케팅과 감동마케팅, 문화마케팅 그리고 최근 이슈화 되고 있는 펀 마케팅, 웜 마케팅, 디지로그 마케팅 등으로 나눠 볼 수 있다. 본 연구는 TV광고의 특성과 기능에 대해 살펴보고 감성마케팅이 적용되어 소비자들로부터 관심을 받았던 감성마케팅 TV광고의 사례에 대해 연구하였다. 독창적인 크리에이티브와 유머러스한 방법으로 제품을 표현하여 높은 효과를 받았다는 것을 알 수 있었다. 이는 단순한 제품을 원하는 것이 아니라 소비자가 자신의 이미지와 감성에 맞는 이미지의 브랜드를 찾는 것과 상통한다. 이러한 관점에서 볼 때 TV광고를 통한 감성마케팅은 소비자들에게 제품을 친근하게 다가감과 동시에 기업의 마케팅 효과도 올릴 수 있는 피드백을 제공할 것이다.
지금까지 유통업체가 변화하는 시대상을 반영하여 신상품을 개발하는 방법으로 고객을 유치했다면, 소비자들의 니즈가 바뀌면서 앞으로는 소비자의 라이프스타일과 가치관까지 담은 상품을 만들어야만 기업 경쟁에서 살아남을 수 있다. 소비자들의 감성 반응을 통해 마케팅을 전개하고 고객이 브랜드에 대한 가치를 느끼며 로열티를 높여가는 감성마케팅의 도입이 당연시 되고 있는 시점에서 감성마케팅으로 하여 제품에 이미지를 부여함으로서 고객의 잠재 구매력을 끌어내고 소비자들이 감성마케팅을 체험하는 동안 창출해내는 느낌을 분명히 이해할 필요가 있다. 감성마케팅을 체험 하는 방법으로 인간의 오감에 따른 감각마케팅과 감동마케팅, 문화마케팅 그리고 최근 이슈화 되고 있는 펀 마케팅, 웜 마케팅, 디지로그 마케팅 등으로 나눠 볼 수 있다. 본 연구는 TV광고의 특성과 기능에 대해 살펴보고 감성마케팅이 적용되어 소비자들로부터 관심을 받았던 감성마케팅 TV광고의 사례에 대해 연구하였다. 독창적인 크리에이티브와 유머러스한 방법으로 제품을 표현하여 높은 효과를 받았다는 것을 알 수 있었다. 이는 단순한 제품을 원하는 것이 아니라 소비자가 자신의 이미지와 감성에 맞는 이미지의 브랜드를 찾는 것과 상통한다. 이러한 관점에서 볼 때 TV광고를 통한 감성마케팅은 소비자들에게 제품을 친근하게 다가감과 동시에 기업의 마케팅 효과도 올릴 수 있는 피드백을 제공할 것이다.
Today, Businessies had affected to make consumers through change the distribution industry are expected to make goods which is included lifestyles and values of consumers in order to make profit compare to other businesses. That is why to introduce the emotion marketing can increase consumers' l...
Today, Businessies had affected to make consumers through change the distribution industry are expected to make goods which is included lifestyles and values of consumers in order to make profit compare to other businesses. That is why to introduce the emotion marketing can increase consumers' loyalty with have a feeling of brand value and from consumers' the sense response, obviously. usinesses need to understand the feeling of purchasing power to come up and to creat during consumers have experience of the emotion marketing. The ways to experience of the emotion marketing are the sensetive marketing from human's senses, the affect marketing , the culture marketing , the fun marketing which have been issueing, the warm marketing and the digilog marketing . This research is to understand of cases of the applicated emotion marketing in commercial broadcasts of characters and abilities. I realized that a commercial broadcast which have ways of original creative and humorous can get high reaction from consumers without famous models. That means, Consumers would like to have the brands that have their own images not a simple one. In that point of view, the emotion marketing through commercial broadcasts are able to serve the feedback which can get high response marketing of businesses and approach to consumers with familiarity, simultaneity.
Today, Businessies had affected to make consumers through change the distribution industry are expected to make goods which is included lifestyles and values of consumers in order to make profit compare to other businesses. That is why to introduce the emotion marketing can increase consumers' loyalty with have a feeling of brand value and from consumers' the sense response, obviously. usinesses need to understand the feeling of purchasing power to come up and to creat during consumers have experience of the emotion marketing. The ways to experience of the emotion marketing are the sensetive marketing from human's senses, the affect marketing , the culture marketing , the fun marketing which have been issueing, the warm marketing and the digilog marketing . This research is to understand of cases of the applicated emotion marketing in commercial broadcasts of characters and abilities. I realized that a commercial broadcast which have ways of original creative and humorous can get high reaction from consumers without famous models. That means, Consumers would like to have the brands that have their own images not a simple one. In that point of view, the emotion marketing through commercial broadcasts are able to serve the feedback which can get high response marketing of businesses and approach to consumers with familiarity, simultaneity.
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