본 연구 대상으로는 스포츠 마케팅 관련 회사를 마케터를 모집단으로 설정하였다. 조사도구는 질적 설문지를 사용하였으며. 자료 수집 및 분석 과정을 통하여 얻어진 본 연구의 결론은 다음과 같다. 첫째, 스포츠 마케팅 시장의 발전 형태는 분야별로 세분화 되고 종목별로 분립되어 발전하고 있으며 주로 영위하는 사업으로는 스포츠 마케팅 사업은 미디어 사업, 스포츠 이벤...
본 연구 대상으로는 스포츠 마케팅 관련 회사를 마케터를 모집단으로 설정하였다. 조사도구는 질적 설문지를 사용하였으며. 자료 수집 및 분석 과정을 통하여 얻어진 본 연구의 결론은 다음과 같다. 첫째, 스포츠 마케팅 시장의 발전 형태는 분야별로 세분화 되고 종목별로 분립되어 발전하고 있으며 주로 영위하는 사업으로는 스포츠 마케팅 사업은 미디어 사업, 스포츠 이벤트, 선수 매니저 먼트, 컨설팅 산업으로 나타났으며. 운영적인 어려움으로는 불규칙적인 사업의 연속과 예산의 미비로 다양화 이벤트와 홍보 부족으로 나타났으며, 기술적인 어려움으로는 각종 마케팅 데이터의 부족으로 나타났다. 또한 스포츠 마케팅 발전을 위한 방법으로는 서로의 장점을 이용한 컴소시움 구축, 매니지먼트 및 마케팅 전문회사 발전으로 나타났다.
본 연구 대상으로는 스포츠 마케팅 관련 회사를 마케터를 모집단으로 설정하였다. 조사도구는 질적 설문지를 사용하였으며. 자료 수집 및 분석 과정을 통하여 얻어진 본 연구의 결론은 다음과 같다. 첫째, 스포츠 마케팅 시장의 발전 형태는 분야별로 세분화 되고 종목별로 분립되어 발전하고 있으며 주로 영위하는 사업으로는 스포츠 마케팅 사업은 미디어 사업, 스포츠 이벤트, 선수 매니저 먼트, 컨설팅 산업으로 나타났으며. 운영적인 어려움으로는 불규칙적인 사업의 연속과 예산의 미비로 다양화 이벤트와 홍보 부족으로 나타났으며, 기술적인 어려움으로는 각종 마케팅 데이터의 부족으로 나타났다. 또한 스포츠 마케팅 발전을 위한 방법으로는 서로의 장점을 이용한 컴소시움 구축, 매니지먼트 및 마케팅 전문회사 발전으로 나타났다.
The subject of this study was a population of managers and team leaders of sports marketing firms. This study was used qualitative surveys to gather information and the following are the outcomes from analyzing the resources. First. The forms of development in the sports marketing market are : first...
The subject of this study was a population of managers and team leaders of sports marketing firms. This study was used qualitative surveys to gather information and the following are the outcomes from analyzing the resources. First. The forms of development in the sports marketing market are : first, sports marketing is developing in diversified categories and events; secound, the most frequent sports marketing businesses involved media businesses, sports events, player management and consulting businesses ; third, difficulties with the management were instability of businesses, lack of events and advertisements due to limited budgets, and the fact that their intellectual property rights are not acknowledged, fourth, lack of various marketing data as technical difficulties, fifth, develop sports marketing were building consortiums and developing professional management and marketing firms.
The subject of this study was a population of managers and team leaders of sports marketing firms. This study was used qualitative surveys to gather information and the following are the outcomes from analyzing the resources. First. The forms of development in the sports marketing market are : first, sports marketing is developing in diversified categories and events; secound, the most frequent sports marketing businesses involved media businesses, sports events, player management and consulting businesses ; third, difficulties with the management were instability of businesses, lack of events and advertisements due to limited budgets, and the fact that their intellectual property rights are not acknowledged, fourth, lack of various marketing data as technical difficulties, fifth, develop sports marketing were building consortiums and developing professional management and marketing firms.
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