본 연구는 초등학교 2학년을 대상으로 그림책 읽어주기 아침시간 활동이 독서력과 독서태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 설정된 연구과제는 다음과 같다. 첫째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서력에 유의미한 영향을 미치는가? 둘째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서태도에 유의미한 영향을 미치는가? 본 연구의 대상은 경기도 G시 소재 D초등학교 2학년 2개 반으로 실험 집단 21명, 비교 집단 21명, 총 42명으로 하였다. 실험 처지 기간은 1회 30분씩, 15주간이며 평균 주 2회, 총 27회를 실시하였다. 본 연구의 ...
본 연구는 초등학교 2학년을 대상으로 그림책 읽어주기 아침시간 활동이 독서력과 독서태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 설정된 연구과제는 다음과 같다. 첫째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서력에 유의미한 영향을 미치는가? 둘째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서태도에 유의미한 영향을 미치는가? 본 연구의 대상은 경기도 G시 소재 D초등학교 2학년 2개 반으로 실험 집단 21명, 비교 집단 21명, 총 42명으로 하였다. 실험 처지 기간은 1회 30분씩, 15주간이며 평균 주 2회, 총 27회를 실시하였다. 본 연구의 효과를 검증하기 위해서 사전 사후에 각각 독서력 검사와 독서태도 검사를 실시하여 두 집단 간의 차이를 검증하였다. 이상의 방법과 절차로 실시한 연구를 통해서 다음과 같은 결과를 얻을 수 있었다. 첫째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서력에 유의미한 영향을 미쳤다. 둘째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서태도에 유의미한 영향을 미쳤다. 이상의 연구 결과를 통해서 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서력과 독서태도에 효과가 있음을 나타냈다.
본 연구는 초등학교 2학년을 대상으로 그림책 읽어주기 아침시간 활동이 독서력과 독서태도에 미치는 영향을 알아보고자 하였다. 설정된 연구과제는 다음과 같다. 첫째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서력에 유의미한 영향을 미치는가? 둘째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 독서태도에 유의미한 영향을 미치는가? 본 연구의 대상은 경기도 G시 소재 D초등학교 2학년 2개 반으로 실험 집단 21명, 비교 집단 21명, 총 42명으로 하였다. 실험 처지 기간은 1회 30분씩, 15주간이며 평균 주 2회, 총 27회를 실시하였다. 본 연구의 효과를 검증하기 위해서 사전 사후에 각각 독서력 검사와 독서태도 검사를 실시하여 두 집단 간의 차이를 검증하였다. 이상의 방법과 절차로 실시한 연구를 통해서 다음과 같은 결과를 얻을 수 있었다. 첫째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서력에 유의미한 영향을 미쳤다. 둘째, 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서태도에 유의미한 영향을 미쳤다. 이상의 연구 결과를 통해서 그림책 읽어주기 아침시간 활동은 초등학교 2학년 아동의 독서력과 독서태도에 효과가 있음을 나타냈다.
The purpose of this study was to examine the Reading Aloud Picture Books Morning Program on the reading abilities and reading attitude of 2th-garde students in elementary school. The questions of this study were as follows: First, does the Reading Aloud Picture Books Morning Program have significant...
The purpose of this study was to examine the Reading Aloud Picture Books Morning Program on the reading abilities and reading attitude of 2th-garde students in elementary school. The questions of this study were as follows: First, does the Reading Aloud Picture Books Morning Program have significant effect on the Reading Abilities? Second, does the Reading Aloud Picture Books Morning Program have significant effect on the Reading Attitude? In order to examine this question, total two classes, 42 2th-grade students were selected, 21 students were experimental group and another 21 students were control group. The result of this study were as follows : Firsth, the Reading Aloud Picture Books Morning Program had meaningful effects on the Reading Abilities of 2th-garde students in elementary school. Second, the Reading Aloud Picture Books Morning Program had meaningful effects on the Reading Attitude of 2th-garde students in elementary school. Considering the above-mentioned results, the Reading Aloud Picture Books Morning Program would be helpful for developing the reading abilities and reading attitude.
The purpose of this study was to examine the Reading Aloud Picture Books Morning Program on the reading abilities and reading attitude of 2th-garde students in elementary school. The questions of this study were as follows: First, does the Reading Aloud Picture Books Morning Program have significant effect on the Reading Abilities? Second, does the Reading Aloud Picture Books Morning Program have significant effect on the Reading Attitude? In order to examine this question, total two classes, 42 2th-grade students were selected, 21 students were experimental group and another 21 students were control group. The result of this study were as follows : Firsth, the Reading Aloud Picture Books Morning Program had meaningful effects on the Reading Abilities of 2th-garde students in elementary school. Second, the Reading Aloud Picture Books Morning Program had meaningful effects on the Reading Attitude of 2th-garde students in elementary school. Considering the above-mentioned results, the Reading Aloud Picture Books Morning Program would be helpful for developing the reading abilities and reading attitude.
주제어
#그림책 초등독서 독서력 독서태도 독서교육 아동독서
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.