논 문 개 요 세안은 피부미용에서 전체 피부관리의 효과를 좌우하는 단계로서 효과적인 피부관리를 위해서는 피부유형을 정확하게 분석하여 그에 따른 효율적인 관리를 계획하고, 올바른 세안화장품의 선택이 필요하다. 세안화장품도 여러 기초화장품과 같이 성장하여 단순 세정 기능에서 사용성, 안전성, 유용성의 효과, 효능이 뚜렷한 클렌저의 기술 개발이 이루어져 현재는 여러 제형별로 피부유형에 따라 분류되어 출시되고 있다. 본 연구에서는 20대 여대생들의 일반적 특성과 생활습관, 피부세안 및, 기초화장품 사용 실태를 파악하고 클렌저제형별에 따른 피부상태 를 분석하였으며, 클렌저제형별 만족도와 기분상태 상관성을 알아보았다. 또한 20대 여성의 세안습관과 화장품 사용 실태를 좀 더 알아보기 위해 설문지를 배포하여 알아보았다. 이로 인하여 세안에 관련된 올바른 미용 지식을 알려 피부 건강 관리 산업에 도움이 되도록 기초 자료를 제공하고자 한다. 연구 대상자는 서울 지역 소재 4년제 대학교에 재학 중인 여대생 중 현재 ...
논 문 개 요 세안은 피부미용에서 전체 피부관리의 효과를 좌우하는 단계로서 효과적인 피부관리를 위해서는 피부유형을 정확하게 분석하여 그에 따른 효율적인 관리를 계획하고, 올바른 세안화장품의 선택이 필요하다. 세안화장품도 여러 기초화장품과 같이 성장하여 단순 세정 기능에서 사용성, 안전성, 유용성의 효과, 효능이 뚜렷한 클렌저의 기술 개발이 이루어져 현재는 여러 제형별로 피부유형에 따라 분류되어 출시되고 있다. 본 연구에서는 20대 여대생들의 일반적 특성과 생활습관, 피부세안 및, 기초화장품 사용 실태를 파악하고 클렌저제형별에 따른 피부상태 를 분석하였으며, 클렌저제형별 만족도와 기분상태 상관성을 알아보았다. 또한 20대 여성의 세안습관과 화장품 사용 실태를 좀 더 알아보기 위해 설문지를 배포하여 알아보았다. 이로 인하여 세안에 관련된 올바른 미용 지식을 알려 피부 건강 관리 산업에 도움이 되도록 기초 자료를 제공하고자 한다. 연구 대상자는 서울 지역 소재 4년제 대학교에 재학 중인 여대생 중 현재 피부질환(습진, 아토피성 피부염, 알레르기 피부염)이 있거나 여드름이 있는 경우, 그리고 수종 피부질환이나 피부염증을 갖고 있는 사람은 문진과 시진으로 제외한 지원자 28명이 연구에 참여 하였으며, 본 연구의 목적인 클렌저제형에 따른 피부상태를 정확하게 측정하기 위해 실험 전 동일한 A사 Blemish Balm크림과 P사 압축 파운데이션을 사용하게 하였다. 실험은 매주 월요일 오후 4시~6시 사이에 시간을 맞추어 항온․항습(온도22±2°C, 습도60±2%)을 최적의 조건에서 측정하였다. 연구 방법은 이중세안을 안 해도 무관한 4가지 타입 클렌징로션, 클렌징오일, 클렌징워터, 클렌징젤을 선정하여 28명 모두에게 사용한 후 피부의 수분, 유분, pH, 수분증발량을 알아 보기 위하여 Courag & Khazaka 회사 피부 통합측정 장비 Mulitiprobe Adapter ystem MPA5의 피부 측정 장비로 측정하였다. 또한 연구 대상자들의 주관적인 만족도를 조사하기 위해 설문지를 통하여 매 회 ‘안전성’, ‘유용성’, ‘사용성’ 등 을 나누어 표기를 하였으며, 클렌저제형에 따른 기분상태의 상관성을 알기 위해 ‘불안․공포’, ‘피곤․산만’, ‘생동․여유’ 등 의 기분상태 검사지(POMS)를 조사하였다. 1. 클렌저제형에 따른 피부상태를 살펴보면 다음과 같다. 수분은 ‘클렌징오일’ 76.43으로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징워터’ 63.56으로 가장 낮게 나타났다.(F=3.035, p<0.05) 유분은 ‘클렌징오일’ 57.43으로 가장 높게 나타났으며(F=14.89, p<0.05), ‘클렌징워터’ 4.61로 가장 낮게 나타났다. pH는 ‘클렌징젤’ 6.23으로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징 워터’ 5.82로 pH가 가장 낮게 나타났다. 수분증발량은 ‘클렌징로션’ 15.81로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징워터’ 20.56으로 가장 낮게 나타났으나 이 차이는 유의미하지 않는 것으로 나타났다. 2. 클렌저제형에 따른 사용 후 만족도와 기분상태(POMS)를 살펴보면 다음과 같다. 클렌징 후 만족도 전체는 ‘클렌징젤’ 3.37±6.0 평균이 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 2.82±.45 평균이 가장 낮게 나타났다. 만족도의 하위 요인 중 유용성은 ‘클렌징젤’ 평균 3.43으로 만족도가 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 평균 2.80으로 낮게 나타났다. 사용성은 ‘클렌징젤’ 평균 3.36으로 만족도가 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 평균 2.82로 만족도가 가장 낮게 나타났다. 제형이 다른 클렌저 사용 후 제형 간의 기분상태(POMS)의 차이를 살펴보면 다음과 같다. 기분상태 전체와 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’, ‘피곤·산만’, ‘생동·여유’ 모든 영역에서 ‘클렌징로션’ 2.21±.70, ‘클렌징오일’ 2.33±.76, ‘클렌징워터’ 2.42±.84, ‘클렌징젤’ 2.25±.68 로 클렌저제형에 따른 기분상태의 차이가 유의수준 5%에서 유의미하지 않는 것으로 나타났다. 각 클렌저제형별 사용 후 만족도와 기분상태의 상관관계는 다음과 같다. 클렌징로션은 기분상태 전체와 만족도의 하위 요인인 ‘사용성’과 유의미한 정의 상관이 나타났다. 기분상태의 하위 요인인 ‘생동·여유’와 만족도의 ‘사용성’과 만족도 전체와는 정의 상관이 나타났다. 클렌징오일의 클렌징 후 만족도와 기분상태와의 상관은 유의수준 5%에서 유의미하지 않은 것으로 나타났다. 클렌징워터는 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’와 만족도의 ‘유용성’과는 부의 상관이 나타났으며, 기분상태의 ‘피곤·산만’과 만족도의 유용성과는 유의미한 부의 상관이 있는 것으로 나타났다. 클렌징젤의 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’, ‘피곤·산만’과 만족도와의 상관은 없는 것으로 나타났으나, ‘생동·여유’와 만족도의 ‘유용성’과 만족도 전체와는 정의 상관이 나타났다. 3. 20대 여성들의 일반적 특성과 세안습관, 화장품 사용 실태를 살펴보면 다음과 같다. 연령은 ‘27세 이상’ 42.2%, 직업은 ‘전문직 및 자영업’ 30.1%, 스트레스를 받는 정도를 보면 ‘많이 받는다’ 41.8%, 건강상태는 ‘건강한 편이다’ 50.4%로 가장 많
논 문 개 요 세안은 피부미용에서 전체 피부관리의 효과를 좌우하는 단계로서 효과적인 피부관리를 위해서는 피부유형을 정확하게 분석하여 그에 따른 효율적인 관리를 계획하고, 올바른 세안화장품의 선택이 필요하다. 세안화장품도 여러 기초화장품과 같이 성장하여 단순 세정 기능에서 사용성, 안전성, 유용성의 효과, 효능이 뚜렷한 클렌저의 기술 개발이 이루어져 현재는 여러 제형별로 피부유형에 따라 분류되어 출시되고 있다. 본 연구에서는 20대 여대생들의 일반적 특성과 생활습관, 피부세안 및, 기초화장품 사용 실태를 파악하고 클렌저제형별에 따른 피부상태 를 분석하였으며, 클렌저제형별 만족도와 기분상태 상관성을 알아보았다. 또한 20대 여성의 세안습관과 화장품 사용 실태를 좀 더 알아보기 위해 설문지를 배포하여 알아보았다. 이로 인하여 세안에 관련된 올바른 미용 지식을 알려 피부 건강 관리 산업에 도움이 되도록 기초 자료를 제공하고자 한다. 연구 대상자는 서울 지역 소재 4년제 대학교에 재학 중인 여대생 중 현재 피부질환(습진, 아토피성 피부염, 알레르기 피부염)이 있거나 여드름이 있는 경우, 그리고 수종 피부질환이나 피부염증을 갖고 있는 사람은 문진과 시진으로 제외한 지원자 28명이 연구에 참여 하였으며, 본 연구의 목적인 클렌저제형에 따른 피부상태를 정확하게 측정하기 위해 실험 전 동일한 A사 Blemish Balm크림과 P사 압축 파운데이션을 사용하게 하였다. 실험은 매주 월요일 오후 4시~6시 사이에 시간을 맞추어 항온․항습(온도22±2°C, 습도60±2%)을 최적의 조건에서 측정하였다. 연구 방법은 이중세안을 안 해도 무관한 4가지 타입 클렌징로션, 클렌징오일, 클렌징워터, 클렌징젤을 선정하여 28명 모두에게 사용한 후 피부의 수분, 유분, pH, 수분증발량을 알아 보기 위하여 Courag & Khazaka 회사 피부 통합측정 장비 Mulitiprobe Adapter ystem MPA5의 피부 측정 장비로 측정하였다. 또한 연구 대상자들의 주관적인 만족도를 조사하기 위해 설문지를 통하여 매 회 ‘안전성’, ‘유용성’, ‘사용성’ 등 을 나누어 표기를 하였으며, 클렌저제형에 따른 기분상태의 상관성을 알기 위해 ‘불안․공포’, ‘피곤․산만’, ‘생동․여유’ 등 의 기분상태 검사지(POMS)를 조사하였다. 1. 클렌저제형에 따른 피부상태를 살펴보면 다음과 같다. 수분은 ‘클렌징오일’ 76.43으로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징워터’ 63.56으로 가장 낮게 나타났다.(F=3.035, p<0.05) 유분은 ‘클렌징오일’ 57.43으로 가장 높게 나타났으며(F=14.89, p<0.05), ‘클렌징워터’ 4.61로 가장 낮게 나타났다. pH는 ‘클렌징젤’ 6.23으로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징 워터’ 5.82로 pH가 가장 낮게 나타났다. 수분증발량은 ‘클렌징로션’ 15.81로 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징워터’ 20.56으로 가장 낮게 나타났으나 이 차이는 유의미하지 않는 것으로 나타났다. 2. 클렌저제형에 따른 사용 후 만족도와 기분상태(POMS)를 살펴보면 다음과 같다. 클렌징 후 만족도 전체는 ‘클렌징젤’ 3.37±6.0 평균이 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 2.82±.45 평균이 가장 낮게 나타났다. 만족도의 하위 요인 중 유용성은 ‘클렌징젤’ 평균 3.43으로 만족도가 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 평균 2.80으로 낮게 나타났다. 사용성은 ‘클렌징젤’ 평균 3.36으로 만족도가 가장 높게 나타났으며, ‘클렌징오일’ 평균 2.82로 만족도가 가장 낮게 나타났다. 제형이 다른 클렌저 사용 후 제형 간의 기분상태(POMS)의 차이를 살펴보면 다음과 같다. 기분상태 전체와 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’, ‘피곤·산만’, ‘생동·여유’ 모든 영역에서 ‘클렌징로션’ 2.21±.70, ‘클렌징오일’ 2.33±.76, ‘클렌징워터’ 2.42±.84, ‘클렌징젤’ 2.25±.68 로 클렌저제형에 따른 기분상태의 차이가 유의수준 5%에서 유의미하지 않는 것으로 나타났다. 각 클렌저제형별 사용 후 만족도와 기분상태의 상관관계는 다음과 같다. 클렌징로션은 기분상태 전체와 만족도의 하위 요인인 ‘사용성’과 유의미한 정의 상관이 나타났다. 기분상태의 하위 요인인 ‘생동·여유’와 만족도의 ‘사용성’과 만족도 전체와는 정의 상관이 나타났다. 클렌징오일의 클렌징 후 만족도와 기분상태와의 상관은 유의수준 5%에서 유의미하지 않은 것으로 나타났다. 클렌징워터는 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’와 만족도의 ‘유용성’과는 부의 상관이 나타났으며, 기분상태의 ‘피곤·산만’과 만족도의 유용성과는 유의미한 부의 상관이 있는 것으로 나타났다. 클렌징젤의 기분상태의 하위 요인인 ‘불안·공포’, ‘피곤·산만’과 만족도와의 상관은 없는 것으로 나타났으나, ‘생동·여유’와 만족도의 ‘유용성’과 만족도 전체와는 정의 상관이 나타났다. 3. 20대 여성들의 일반적 특성과 세안습관, 화장품 사용 실태를 살펴보면 다음과 같다. 연령은 ‘27세 이상’ 42.2%, 직업은 ‘전문직 및 자영업’ 30.1%, 스트레스를 받는 정도를 보면 ‘많이 받는다’ 41.8%, 건강상태는 ‘건강한 편이다’ 50.4%로 가장 많
ABSTRACT The Effects of Different of Types of cleansers on a User's skin and condition Sun Hyung Lim Major in Esthetics Department of Beauty Arts The Graduate School of Seokyoung University A face washing gives effect on whole system of skin care in skin and beauty treatment. Making plan of effectiv...
ABSTRACT The Effects of Different of Types of cleansers on a User's skin and condition Sun Hyung Lim Major in Esthetics Department of Beauty Arts The Graduate School of Seokyoung University A face washing gives effect on whole system of skin care in skin and beauty treatment. Making plan of effective care and choosing appropriate cosmetic are important with correct analyzation of the skin type. These are steps for effective skin care. Skin cosmetic grows up with basic cosmetic. It contains not only functions of face washing, but also functions of serviceability, safety, and usefulness. With analyzation of skin type, various types of cosmetics come out on the market. This research analyzes normal characteristic, life habit, face washing. and using basic cosmetic of twenties. Satisfaction of the type of cleanser and feeling condition are also in this research. Also, survey papers are distributed because of analyzing face washing and using cosmetics of twenties. Containing correct information of beauty related with face washing, this research will provide basic data, which will be helpful to industry of the skin and beauty treatment. 28 Participants, who have skin problem (eczema, atopic dermatitis), and pimple, are female students belonging to 4 years university, and dropsical skin disease, and skin inflammation are excluded because of a medical examination by interview. Blemish balm from A company and compressing foundation from P company are used because a subject of this thesis is estimating skin condition followed by different types of cleansers. The test is setting on 4~6 pm on every Monday, and test shows estimations of constant temperature and humidity. (Temperature 22±2°C, Humidity60±2%). Methods of test are giving 4 types of non double face washing cosmetics, which are cleansing lotions, cleansing oil, cleansing water, and cleansing gel, to 28 participants for using, and Total skin estimation equipment from Courag & Khazaka company, Mulitiprobe Adapter ystem MPA5, is used to get data about humidity, oil, ph, and amounts of vaporizing humidity. Also, 'safety', 'usefulness', and 'serviceability' are marked for examinating subjective satisfaction of participants from survey papers. Examinating paper (POMS) has categories as ‘anxiety․fear’, ‘tiredness․desultoriness’, and ‘vitals․calmness’ because of examination of the relationship about feeling condition followed by types of cleansers. 1. Following skin condition with different types of cleansers 'Cleansing oil' has the highest point 76.43 for humidity, and 'cleansing water' has the lowest point 63.56 (F=3.035, p<0.05). 'cleansing oil' has the highest point 57.43 (F=14.89, p<0.05) for skin oil, and 'cleansing Water' has the lowest point 4.61. 'Cleansing gel' has the highest point 6.23 for ph, and 'Cleansing water' has the lowest point 5.82. Also, 'cleansing lotion' has the highest point 15.81 for amount of vaporizing humidity, and 'Cleansing water' has the lowest point 20.56, but it does not make hugh difference. 2. Following satisfactions after using and feeling condition (POMS) 'Cleansing gel' has the highest average 3.37±6.0, and 'cleansing oil' has the lowest average 2.82±.45 . In usefulness, 'Cleansing gel' has the highest satisfaction point 3.43, and 'cleansing oil' has the lowest satisfaction point 2.82. Following difference of feeling condition (POMS) after using all types of cleansers will be on the below. In all categories from ‘anxiety․fear’, ‘tiredness․desultoriness’, and ‘vitals․calmness’, satisfactions about feeling condition are ‘cleansing lotion’ 2.21±.70, ‘cleansing oil’ 2.33±.76, ‘cleansing water’ 2.42±.84, and ‘cleansing gel’ 2.25±.68, which means that only 5% of difference does not make any remarkable meaning. Following relationships of feeling condition among cleansers are on the below. Cleansing lotion has positive relationship with 'usefulness'. It also has positive relationship on ‘vitals․calmness’, 'usefulness', and whole satisfaction. Satisfaction and feeling condition after using cleansing oil are meaningless because difference is only 5%. Cleansing water has negative relationship with ‘anxiety․fear’ and 'usefulness', and it also makes meaningful negative relationship with ‘tiredness․desultoriness’ and 'usefulness'. Cleansing gel does not have relationship with ‘anxiety․fear’ and ‘tiredness․desultoriness’ but positive relationship with ‘vitals․calmness’ and 'usefulness'. 3. Following face washing habit and using cosmetics of twenties Here are percentages that 42,2% for 'age over 27', 30.1% for 'professional job and business owner', 41.1% for 'taking many stresses', and 50.4% for 'health condition is good'. For regular dietary, 36.5% of participants answer 'eating regular dietary'. About face washing habit of the twenties, here are some factors that contains 37.6% for 'using tepid water', 79.1% for 'washing twice a day. Percentages of using cleansers are 49.1% for 'foam cleansing', 16.3% for 'cleansing oil', 9.7% for 'soap', 8.7% for 'cleansing lotion', 8.5% for 'cleansing cream', 5.0% for 'cleansing gel. For answers of 'cleanser effects on skin', 'cleanser should be used with skin types', and 'using cleansers followed by skin type of person', Answers are 'yes', which are 49.3% for 'cleanser effects on skin', 58.5% for 'cleanser used with skin types', and 43.6% for 'using cleansers followed by skin type of person'. Using cleanser in the past is 72.7 for 'foam cleansing'. Using cleanser in the future is 42.2% for 'cleansing water'. Using deep cleanser is 49.3 for 'scrub'. Results of the investigation of using cosmetics are 50.4% of 'complexity' for skin type, 33.0% of 'pores' for skin trouble, 41.8% of 'cleansing' for important cosmetic, and 78.7%
ABSTRACT The Effects of Different of Types of cleansers on a User's skin and condition Sun Hyung Lim Major in Esthetics Department of Beauty Arts The Graduate School of Seokyoung University A face washing gives effect on whole system of skin care in skin and beauty treatment. Making plan of effective care and choosing appropriate cosmetic are important with correct analyzation of the skin type. These are steps for effective skin care. Skin cosmetic grows up with basic cosmetic. It contains not only functions of face washing, but also functions of serviceability, safety, and usefulness. With analyzation of skin type, various types of cosmetics come out on the market. This research analyzes normal characteristic, life habit, face washing. and using basic cosmetic of twenties. Satisfaction of the type of cleanser and feeling condition are also in this research. Also, survey papers are distributed because of analyzing face washing and using cosmetics of twenties. Containing correct information of beauty related with face washing, this research will provide basic data, which will be helpful to industry of the skin and beauty treatment. 28 Participants, who have skin problem (eczema, atopic dermatitis), and pimple, are female students belonging to 4 years university, and dropsical skin disease, and skin inflammation are excluded because of a medical examination by interview. Blemish balm from A company and compressing foundation from P company are used because a subject of this thesis is estimating skin condition followed by different types of cleansers. The test is setting on 4~6 pm on every Monday, and test shows estimations of constant temperature and humidity. (Temperature 22±2°C, Humidity60±2%). Methods of test are giving 4 types of non double face washing cosmetics, which are cleansing lotions, cleansing oil, cleansing water, and cleansing gel, to 28 participants for using, and Total skin estimation equipment from Courag & Khazaka company, Mulitiprobe Adapter ystem MPA5, is used to get data about humidity, oil, ph, and amounts of vaporizing humidity. Also, 'safety', 'usefulness', and 'serviceability' are marked for examinating subjective satisfaction of participants from survey papers. Examinating paper (POMS) has categories as ‘anxiety․fear’, ‘tiredness․desultoriness’, and ‘vitals․calmness’ because of examination of the relationship about feeling condition followed by types of cleansers. 1. Following skin condition with different types of cleansers 'Cleansing oil' has the highest point 76.43 for humidity, and 'cleansing water' has the lowest point 63.56 (F=3.035, p<0.05). 'cleansing oil' has the highest point 57.43 (F=14.89, p<0.05) for skin oil, and 'cleansing Water' has the lowest point 4.61. 'Cleansing gel' has the highest point 6.23 for ph, and 'Cleansing water' has the lowest point 5.82. Also, 'cleansing lotion' has the highest point 15.81 for amount of vaporizing humidity, and 'Cleansing water' has the lowest point 20.56, but it does not make hugh difference. 2. Following satisfactions after using and feeling condition (POMS) 'Cleansing gel' has the highest average 3.37±6.0, and 'cleansing oil' has the lowest average 2.82±.45 . In usefulness, 'Cleansing gel' has the highest satisfaction point 3.43, and 'cleansing oil' has the lowest satisfaction point 2.82. Following difference of feeling condition (POMS) after using all types of cleansers will be on the below. In all categories from ‘anxiety․fear’, ‘tiredness․desultoriness’, and ‘vitals․calmness’, satisfactions about feeling condition are ‘cleansing lotion’ 2.21±.70, ‘cleansing oil’ 2.33±.76, ‘cleansing water’ 2.42±.84, and ‘cleansing gel’ 2.25±.68, which means that only 5% of difference does not make any remarkable meaning. Following relationships of feeling condition among cleansers are on the below. Cleansing lotion has positive relationship with 'usefulness'. It also has positive relationship on ‘vitals․calmness’, 'usefulness', and whole satisfaction. Satisfaction and feeling condition after using cleansing oil are meaningless because difference is only 5%. Cleansing water has negative relationship with ‘anxiety․fear’ and 'usefulness', and it also makes meaningful negative relationship with ‘tiredness․desultoriness’ and 'usefulness'. Cleansing gel does not have relationship with ‘anxiety․fear’ and ‘tiredness․desultoriness’ but positive relationship with ‘vitals․calmness’ and 'usefulness'. 3. Following face washing habit and using cosmetics of twenties Here are percentages that 42,2% for 'age over 27', 30.1% for 'professional job and business owner', 41.1% for 'taking many stresses', and 50.4% for 'health condition is good'. For regular dietary, 36.5% of participants answer 'eating regular dietary'. About face washing habit of the twenties, here are some factors that contains 37.6% for 'using tepid water', 79.1% for 'washing twice a day. Percentages of using cleansers are 49.1% for 'foam cleansing', 16.3% for 'cleansing oil', 9.7% for 'soap', 8.7% for 'cleansing lotion', 8.5% for 'cleansing cream', 5.0% for 'cleansing gel. For answers of 'cleanser effects on skin', 'cleanser should be used with skin types', and 'using cleansers followed by skin type of person', Answers are 'yes', which are 49.3% for 'cleanser effects on skin', 58.5% for 'cleanser used with skin types', and 43.6% for 'using cleansers followed by skin type of person'. Using cleanser in the past is 72.7 for 'foam cleansing'. Using cleanser in the future is 42.2% for 'cleansing water'. Using deep cleanser is 49.3 for 'scrub'. Results of the investigation of using cosmetics are 50.4% of 'complexity' for skin type, 33.0% of 'pores' for skin trouble, 41.8% of 'cleansing' for important cosmetic, and 78.7%
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