모바일 상품권 서비스는 2002년부터 시작되었지만, 시장에서 활성화되기 시작한 시점은 2007년으로 볼 수 있다. 단기간의 급속한 시장 확대로 2009년 모바일 상품권 시장은 사용자 중심의 서비스가 아닌, 서비스 사업자 중심의 서비스에 머무르고 있다. 특히 상품권의 모바일 전송 방식에 따라 추가 이용 부담과 낮은 바코드 인식률을 보인다. 또한 기업의 프로모션을 위한 서비스 형태로 초기 시장이 형성됨에 따라 플랫폼의 고객 접근성이 낮다. 본 연구는 위 문제점을 해결하기 위한 고찰이며, 관련 문헌 자료 정리와 상용화 된 모바일 상품권 서비스에서 추출한 데이터를 기반으로 상품구성, 서비스 형태, 전송방법 등을 분석하였다. 이렇게 분석한 자료를 근거로 서비스 제반비용을 낮추고 바코드 인식률을 높일 수 있는 전송방법과 고객 접근성을 확대하는 ...
모바일 상품권 서비스는 2002년부터 시작되었지만, 시장에서 활성화되기 시작한 시점은 2007년으로 볼 수 있다. 단기간의 급속한 시장 확대로 2009년 모바일 상품권 시장은 사용자 중심의 서비스가 아닌, 서비스 사업자 중심의 서비스에 머무르고 있다. 특히 상품권의 모바일 전송 방식에 따라 추가 이용 부담과 낮은 바코드 인식률을 보인다. 또한 기업의 프로모션을 위한 서비스 형태로 초기 시장이 형성됨에 따라 플랫폼의 고객 접근성이 낮다. 본 연구는 위 문제점을 해결하기 위한 고찰이며, 관련 문헌 자료 정리와 상용화 된 모바일 상품권 서비스에서 추출한 데이터를 기반으로 상품구성, 서비스 형태, 전송방법 등을 분석하였다. 이렇게 분석한 자료를 근거로 서비스 제반비용을 낮추고 바코드 인식률을 높일 수 있는 전송방법과 고객 접근성을 확대하는 컨버전스 플랫폼을 연구하였다.
모바일 상품권 서비스는 2002년부터 시작되었지만, 시장에서 활성화되기 시작한 시점은 2007년으로 볼 수 있다. 단기간의 급속한 시장 확대로 2009년 모바일 상품권 시장은 사용자 중심의 서비스가 아닌, 서비스 사업자 중심의 서비스에 머무르고 있다. 특히 상품권의 모바일 전송 방식에 따라 추가 이용 부담과 낮은 바코드 인식률을 보인다. 또한 기업의 프로모션을 위한 서비스 형태로 초기 시장이 형성됨에 따라 플랫폼의 고객 접근성이 낮다. 본 연구는 위 문제점을 해결하기 위한 고찰이며, 관련 문헌 자료 정리와 상용화 된 모바일 상품권 서비스에서 추출한 데이터를 기반으로 상품구성, 서비스 형태, 전송방법 등을 분석하였다. 이렇게 분석한 자료를 근거로 서비스 제반비용을 낮추고 바코드 인식률을 높일 수 있는 전송방법과 고객 접근성을 확대하는 컨버전스 플랫폼을 연구하였다.
The mobile gift certificate service began in 2002, but it can be seen that the point of time when it started to be activated in the market is 2007. With the rapid market expansion for a short period of time, the mobile gift certificate market in 2009 remains in the services centered on business oper...
The mobile gift certificate service began in 2002, but it can be seen that the point of time when it started to be activated in the market is 2007. With the rapid market expansion for a short period of time, the mobile gift certificate market in 2009 remains in the services centered on business operators rather than those focused on users. Especially, the expenses of additional use and the low bar code recognition rate are shown depending on the method of mobile transmission of the gift certificate. In addition, the customer accessibility of the platform is low as the early market is established as a form of services for the promotion of enterprises. The current study is an investigation to solve the above problems and analyzed the product configuration, service types and the method to transmit etc. based on data abstracted from commercialized mobile gift certificate services and related literature review. On the basis of data analyzed like this, we studied the method to lower all costs of services and raise the bar code recognition rate, and the convergence platform to expand customer accessibility.
The mobile gift certificate service began in 2002, but it can be seen that the point of time when it started to be activated in the market is 2007. With the rapid market expansion for a short period of time, the mobile gift certificate market in 2009 remains in the services centered on business operators rather than those focused on users. Especially, the expenses of additional use and the low bar code recognition rate are shown depending on the method of mobile transmission of the gift certificate. In addition, the customer accessibility of the platform is low as the early market is established as a form of services for the promotion of enterprises. The current study is an investigation to solve the above problems and analyzed the product configuration, service types and the method to transmit etc. based on data abstracted from commercialized mobile gift certificate services and related literature review. On the basis of data analyzed like this, we studied the method to lower all costs of services and raise the bar code recognition rate, and the convergence platform to expand customer accessibility.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.