열차운전 및 철도운영에 사용되는 정보통신회선은, 모두 관제실로 집중되어, 관제실에서 현장(본선 및 정거장)의 장비를 가동하도록 명령하고 그 결과(수신 data)에 따라 열차를 운행하고, 승객에게 서비스를 제공하는 회선이므로, 관제실과 각 현장간의 통신회선은 수직적인 종속관계로 구성된다. 철도통신망은 TDM기반의 동기식 전송망(Synchronous transmission network)으로 구성되어 주장치와 단말장치간에 각 단말별로 광전송채널을 이용하여 개별 고정회선으로 구성하므로, 효과적인 정보의 전달과 50ms이하라는 작은 ...
열차운전 및 철도운영에 사용되는 정보통신회선은, 모두 관제실로 집중되어, 관제실에서 현장(본선 및 정거장)의 장비를 가동하도록 명령하고 그 결과(수신 data)에 따라 열차를 운행하고, 승객에게 서비스를 제공하는 회선이므로, 관제실과 각 현장간의 통신회선은 수직적인 종속관계로 구성된다. 철도통신망은 TDM기반의 동기식 전송망(Synchronous transmission network)으로 구성되어 주장치와 단말장치간에 각 단말별로 광전송채널을 이용하여 개별 고정회선으로 구성하므로, 효과적인 정보의 전달과 50ms이하라는 작은 지연시간이 가능하여 최상의 시스템 신뢰성(Reliability)과 안정성(Safety)을 제공한다. 그러나, 기존 전송망에 수용되어 있는 각종 제어회선들은 통신 트래픽이 없더라도 초기에 설정된 회선은 계속 대역을 점유하므로 전송망의 효율이 낮다. 1980년대의 10Mbps ethernet이 출현하면서, 각종 제어회선은 동케이블 회선과 MODEM으로 data회선이 구성되기 시작하였으며, 고속철도(KTX)의 등장, 열차운행횟수의 증가에 따른 대용량 data(Video, ERP 등)를 한정된 통신회선에 효율적으로 처리하기 위한 방법으로 packet data를 송수신하는 이더넷 서비스가 도입되게 되었다. 그러나. 이더넷으로 IP 데이터를 수용시, 데이터 수용의 효율성, 낮은 설치 가격, 운영의 유연성, 확장의 편의성 등의 장점이 있으나 비연결형 서비스이므로, 장애 보호/복구기능과 loadbalancing 기능으로 인해 복구시간이 느려서, 실시간 회선으로 구성된 철도통신망에는 적합하지 않다. 본 논문은 철도통신망의 data 트래픽 증가시, 기존의 SDH 전송망이 서비스하는 TDM 서비스를 유지하면서, data 트래픽 서비스(이더넷 등)에 효과적으로 서비스할 수 있는 방법과 이더넷에 기존의 정보통신회선을 수용시, 각 역 또는 각 역간망이 보유하여야 하는 상용 대역폭의 규모를 검토하였다.
열차운전 및 철도운영에 사용되는 정보통신회선은, 모두 관제실로 집중되어, 관제실에서 현장(본선 및 정거장)의 장비를 가동하도록 명령하고 그 결과(수신 data)에 따라 열차를 운행하고, 승객에게 서비스를 제공하는 회선이므로, 관제실과 각 현장간의 통신회선은 수직적인 종속관계로 구성된다. 철도통신망은 TDM기반의 동기식 전송망(Synchronous transmission network)으로 구성되어 주장치와 단말장치간에 각 단말별로 광전송채널을 이용하여 개별 고정회선으로 구성하므로, 효과적인 정보의 전달과 50ms이하라는 작은 지연시간이 가능하여 최상의 시스템 신뢰성(Reliability)과 안정성(Safety)을 제공한다. 그러나, 기존 전송망에 수용되어 있는 각종 제어회선들은 통신 트래픽이 없더라도 초기에 설정된 회선은 계속 대역을 점유하므로 전송망의 효율이 낮다. 1980년대의 10Mbps ethernet이 출현하면서, 각종 제어회선은 동케이블 회선과 MODEM으로 data회선이 구성되기 시작하였으며, 고속철도(KTX)의 등장, 열차운행횟수의 증가에 따른 대용량 data(Video, ERP 등)를 한정된 통신회선에 효율적으로 처리하기 위한 방법으로 packet data를 송수신하는 이더넷 서비스가 도입되게 되었다. 그러나. 이더넷으로 IP 데이터를 수용시, 데이터 수용의 효율성, 낮은 설치 가격, 운영의 유연성, 확장의 편의성 등의 장점이 있으나 비연결형 서비스이므로, 장애 보호/복구기능과 load balancing 기능으로 인해 복구시간이 느려서, 실시간 회선으로 구성된 철도통신망에는 적합하지 않다. 본 논문은 철도통신망의 data 트래픽 증가시, 기존의 SDH 전송망이 서비스하는 TDM 서비스를 유지하면서, data 트래픽 서비스(이더넷 등)에 효과적으로 서비스할 수 있는 방법과 이더넷에 기존의 정보통신회선을 수용시, 각 역 또는 각 역간망이 보유하여야 하는 상용 대역폭의 규모를 검토하였다.
Every telecommunication line that used for train operation or railroad management was concentrated on the control center. The control center dispatched instructions to local slave and following their feedback data, the control center could regulate operating trains and providing customer services. S...
Every telecommunication line that used for train operation or railroad management was concentrated on the control center. The control center dispatched instructions to local slave and following their feedback data, the control center could regulate operating trains and providing customer services. Since the telecommunication line connected between control center and local, the telecommunication line had to have a vertical subordinate structure. The railroad optical transport network consists of Synchronous Transmission network based on TDM so that each terminal consists of permanent circuit between Central Office Terminal (COT) and Remote Terminal (RT) using optical channel. Therefore, transmission of effective information and short delay time is possible. Also, TDM guarantees the best system reliability and safety. On the contrary, because the operation circuit that serviced by existing transmission network occupied the bandwidth despite non-existing telecommunication traffic, the efficiency of transmission network is low. However, the advent of 10Mbps Ethernet in 1980’s, control circuits started to be made by data that consists of metallic cable and MODEM. Moreover, KTX was appeared and the frequency of train operation was increased. To transmit large capacity of data such as Video or ERP through limited telecommunication line, the Ethernet service that used packet data when transmitting and receiving, was introduced. Servicing the IP data by Ethernet, there is several merits such as the effectiveness of data service, low price to install, flexibility of operations, convenience of expansions. However, since Ethernet service is the connectionless service, its recovery time takes long because of protection / recovery and load balancing ability. Therefore, Ethernet service is inappropriate to the railroad optical transport network consisting real-time circuit. In this paper introduces the method of maintaining the TDM service based on the existing SDH transmission network and at the same time servicing Ethernet effectively, under the data traffic of the railroad optical transport network increasing circumstances. Furthermore, the paper suggests the scale of the commercial bandwidth that each station or station network must occupy when the Ethernet services the existing TDM service.
Every telecommunication line that used for train operation or railroad management was concentrated on the control center. The control center dispatched instructions to local slave and following their feedback data, the control center could regulate operating trains and providing customer services. Since the telecommunication line connected between control center and local, the telecommunication line had to have a vertical subordinate structure. The railroad optical transport network consists of Synchronous Transmission network based on TDM so that each terminal consists of permanent circuit between Central Office Terminal (COT) and Remote Terminal (RT) using optical channel. Therefore, transmission of effective information and short delay time is possible. Also, TDM guarantees the best system reliability and safety. On the contrary, because the operation circuit that serviced by existing transmission network occupied the bandwidth despite non-existing telecommunication traffic, the efficiency of transmission network is low. However, the advent of 10Mbps Ethernet in 1980’s, control circuits started to be made by data that consists of metallic cable and MODEM. Moreover, KTX was appeared and the frequency of train operation was increased. To transmit large capacity of data such as Video or ERP through limited telecommunication line, the Ethernet service that used packet data when transmitting and receiving, was introduced. Servicing the IP data by Ethernet, there is several merits such as the effectiveness of data service, low price to install, flexibility of operations, convenience of expansions. However, since Ethernet service is the connectionless service, its recovery time takes long because of protection / recovery and load balancing ability. Therefore, Ethernet service is inappropriate to the railroad optical transport network consisting real-time circuit. In this paper introduces the method of maintaining the TDM service based on the existing SDH transmission network and at the same time servicing Ethernet effectively, under the data traffic of the railroad optical transport network increasing circumstances. Furthermore, the paper suggests the scale of the commercial bandwidth that each station or station network must occupy when the Ethernet services the existing TDM service.
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