코카콜라와 펩시는 최대의 라이벌 제품인 동시에 최대의 라이벌 회사이다. 코카콜라는 1886년 약사출신인 John S. Pemberton이 만든 회사로서 청량음료시장에서 제조 및 마케팅에서 선도적인 위치를 유지하고 있는 기업이다. 이에 반해 펩시콜라는 역시 약사였던 Caleb Bradham이 1898년에 개발하면서 탄생하였다. 그로부터 112년이 지난 현재 펩시는 1965년 프리토레이(Frito-Lay)합병 및 음료인 트로피카나와 스포츠음료인 게토레이등을 인수하여 2009년 매출액 기준으로 네슬레에 이어 세계 2위의 종합식음료회사로 성장했다. 지난 120여 년 동안 코카콜라와 펩시콜라의 전쟁에서 두 회사는 다양한 ...
코카콜라와 펩시는 최대의 라이벌 제품인 동시에 최대의 라이벌 회사이다. 코카콜라는 1886년 약사출신인 John S. Pemberton이 만든 회사로서 청량음료시장에서 제조 및 마케팅에서 선도적인 위치를 유지하고 있는 기업이다. 이에 반해 펩시콜라는 역시 약사였던 Caleb Bradham이 1898년에 개발하면서 탄생하였다. 그로부터 112년이 지난 현재 펩시는 1965년 프리토레이(Frito-Lay)합병 및 음료인 트로피카나와 스포츠음료인 게토레이등을 인수하여 2009년 매출액 기준으로 네슬레에 이어 세계 2위의 종합식음료회사로 성장했다. 지난 120여 년 동안 코카콜라와 펩시콜라의 전쟁에서 두 회사는 다양한 마케팅전략을 실행하였다. 성공한 두 회사의 마케팅전략에 대한 상호비교를 통해 유사점과 공통점을 찾아내고, 두 회사의 성공적인 마케팅활동과 실패한 마케팅전략을 찾아내고 이 두 기업이 각각 가지고 있는 취약한 점을 찾아낸다면 향후 청량음료시장의 활성화를 위한 작으나마 대안을 제시할 수 있지 않나 하는 생각이 든다. 코카콜라와 펩시에 대한 다양한 데이터, 자료 및 보고서를 비교 분석한 결과, 다음과 같은 몇 가지 의미 있는 시사점을 도출하였다. 첫째, 급변하는 시장에서 살아남기 위해서는 변화하는 시장 트렌드에 맞는 제품개발 및 마케팅전략을 시의 적절하게 추진해야 한다는 점이다. 둘째, 고객을 제대로 파악하지 못한 마케팅전략은 실패한다는 점이다. 셋째, 코카콜라의 브랜드가치가 세계 1위를 지속적으로 유지하는 것은?한 우물파기 경영전략?을 코카콜라는 실행하였다는 점이다. 넷째, 코카콜라 브랜드가 성공한 비결은 일관성과 혁신이라는 두 가지 요인을 동시에 추진한 결과라는 점이다.
코카콜라와 펩시는 최대의 라이벌 제품인 동시에 최대의 라이벌 회사이다. 코카콜라는 1886년 약사출신인 John S. Pemberton이 만든 회사로서 청량음료시장에서 제조 및 마케팅에서 선도적인 위치를 유지하고 있는 기업이다. 이에 반해 펩시콜라는 역시 약사였던 Caleb Bradham이 1898년에 개발하면서 탄생하였다. 그로부터 112년이 지난 현재 펩시는 1965년 프리토레이(Frito-Lay)합병 및 음료인 트로피카나와 스포츠음료인 게토레이등을 인수하여 2009년 매출액 기준으로 네슬레에 이어 세계 2위의 종합식음료회사로 성장했다. 지난 120여 년 동안 코카콜라와 펩시콜라의 전쟁에서 두 회사는 다양한 마케팅전략을 실행하였다. 성공한 두 회사의 마케팅전략에 대한 상호비교를 통해 유사점과 공통점을 찾아내고, 두 회사의 성공적인 마케팅활동과 실패한 마케팅전략을 찾아내고 이 두 기업이 각각 가지고 있는 취약한 점을 찾아낸다면 향후 청량음료시장의 활성화를 위한 작으나마 대안을 제시할 수 있지 않나 하는 생각이 든다. 코카콜라와 펩시에 대한 다양한 데이터, 자료 및 보고서를 비교 분석한 결과, 다음과 같은 몇 가지 의미 있는 시사점을 도출하였다. 첫째, 급변하는 시장에서 살아남기 위해서는 변화하는 시장 트렌드에 맞는 제품개발 및 마케팅전략을 시의 적절하게 추진해야 한다는 점이다. 둘째, 고객을 제대로 파악하지 못한 마케팅전략은 실패한다는 점이다. 셋째, 코카콜라의 브랜드가치가 세계 1위를 지속적으로 유지하는 것은?한 우물파기 경영전략?을 코카콜라는 실행하였다는 점이다. 넷째, 코카콜라 브랜드가 성공한 비결은 일관성과 혁신이라는 두 가지 요인을 동시에 추진한 결과라는 점이다.
Coca-Cola and Pepsi are the biggest rivals as the companies and brands/products. Coca-Cola was founded by John S. Pemberton, a former pharmacist in 1886, which is the leading beverage manufacturing and marketing company. 4 out of 5 world biggest beverages brands are owned by Coca-Cola, and its produ...
Coca-Cola and Pepsi are the biggest rivals as the companies and brands/products. Coca-Cola was founded by John S. Pemberton, a former pharmacist in 1886, which is the leading beverage manufacturing and marketing company. 4 out of 5 world biggest beverages brands are owned by Coca-Cola, and its products are sold in 200 countries which is bigger number than that of UN member countries. Meanwhile, Pepsi Cola was founded by Caleb Bradham, who was also a pharmacist in 1898. Pepsi, with 112 years of history, change its name from Pepsi-Cola to current Pepsico after it merged Frito-Lay in 1965, then also merged Tropicana, the juice company and Gatorade, the sports beverage company. Pepsico became the No.2 multi-food manufacturing company after Nestle by revenue in 2009. Coca-Cola and Pepsi are the biggest rivals as the companies and brands/products. These two rivals are showing us many things to learn in the ?Cola War? with success & failure examples in the course of executing various marketing strategies. The purpose of this study is to find similarities and differences through comparisons between marketing strategies such as product, brand, advertisement and distribution, then suggest how to help vitalization of beverage market referring to the results from the comparisons. The learning points from these comparisons are as below. The first, a beverage company should execute customized marketing strategies for ever-changing market trend to survive. Pepsi, after it suffered the defeat in the war with Coca-Cola in 1980s, started fundamental changes in the organization, marketing, and culture focusing on non-carbonated beverage and snack business, overcame Coca-Cola by merger or development of the categories of products well aligned with well-being trend. The second, marketing strategies without sufficient understand- ing on consumer are destined to fail. The failure of New Coke, launched to react to the Pepsi Challenge, the taste ?comparison marketing, is due to the attempt to understand consumers focusing on taste while ignoring the symbolism of Coca-Cola itself. The third, how Coca-Cola maintains No. 1 brand value in the world is thanks to its outstanding marketing strategies. However, more importantly, Coca-Cola has been focusing on ?Beverage only? strategies disposing all other business. Finally, how Coca-Cola brand to succeed is the result from the pursuit of consistency and innovation simultaneously. The examples of consistency are Coca-Cola brand logo which was not changed for 120 years and the identical taste of Coca-Cola anywhere in the world. The examples of innovation are connection of Coca-Cola with Santa Clause and the advertisement featuring Polar Bear to increase its sales in winter season. Another example is the utilization of World Wars to advertise and to distribute Coca-Cola.
Coca-Cola and Pepsi are the biggest rivals as the companies and brands/products. Coca-Cola was founded by John S. Pemberton, a former pharmacist in 1886, which is the leading beverage manufacturing and marketing company. 4 out of 5 world biggest beverages brands are owned by Coca-Cola, and its products are sold in 200 countries which is bigger number than that of UN member countries. Meanwhile, Pepsi Cola was founded by Caleb Bradham, who was also a pharmacist in 1898. Pepsi, with 112 years of history, change its name from Pepsi-Cola to current Pepsico after it merged Frito-Lay in 1965, then also merged Tropicana, the juice company and Gatorade, the sports beverage company. Pepsico became the No.2 multi-food manufacturing company after Nestle by revenue in 2009. Coca-Cola and Pepsi are the biggest rivals as the companies and brands/products. These two rivals are showing us many things to learn in the ?Cola War? with success & failure examples in the course of executing various marketing strategies. The purpose of this study is to find similarities and differences through comparisons between marketing strategies such as product, brand, advertisement and distribution, then suggest how to help vitalization of beverage market referring to the results from the comparisons. The learning points from these comparisons are as below. The first, a beverage company should execute customized marketing strategies for ever-changing market trend to survive. Pepsi, after it suffered the defeat in the war with Coca-Cola in 1980s, started fundamental changes in the organization, marketing, and culture focusing on non-carbonated beverage and snack business, overcame Coca-Cola by merger or development of the categories of products well aligned with well-being trend. The second, marketing strategies without sufficient understand- ing on consumer are destined to fail. The failure of New Coke, launched to react to the Pepsi Challenge, the taste ?comparison marketing, is due to the attempt to understand consumers focusing on taste while ignoring the symbolism of Coca-Cola itself. The third, how Coca-Cola maintains No. 1 brand value in the world is thanks to its outstanding marketing strategies. However, more importantly, Coca-Cola has been focusing on ?Beverage only? strategies disposing all other business. Finally, how Coca-Cola brand to succeed is the result from the pursuit of consistency and innovation simultaneously. The examples of consistency are Coca-Cola brand logo which was not changed for 120 years and the identical taste of Coca-Cola anywhere in the world. The examples of innovation are connection of Coca-Cola with Santa Clause and the advertisement featuring Polar Bear to increase its sales in winter season. Another example is the utilization of World Wars to advertise and to distribute Coca-Cola.
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