1992년 한·증 수교 이후 많은 한국기업이 중국에 투자했지만 그중에는 성공기업이 있고 실패하는 기업도 있다. 삼성전자는 중국시장에 진출함으로서 매우 성공한 사례를 볼 수 있다. 삼성그룹은 1992년부터 정식적으로 중국투자를 시작했다. 대부분의 삼성제품은 중국시장에 거의 다 고가격 제품이다. 삼성전자 성공을 위해서는 철저히 현지에 대한 문화, 경제, 사회, 현지화 등 원인을 분석해야 한다. 기업이 해외 시장 진출 시 해외진출방식의 선택에 영향을 미치는 기업요인, 산업요인, 입지요인 등 여러 가지를 영향 요인을 고려하여, 해외단독투...
1992년 한·증 수교 이후 많은 한국기업이 중국에 투자했지만 그중에는 성공기업이 있고 실패하는 기업도 있다. 삼성전자는 중국시장에 진출함으로서 매우 성공한 사례를 볼 수 있다. 삼성그룹은 1992년부터 정식적으로 중국투자를 시작했다. 대부분의 삼성제품은 중국시장에 거의 다 고가격 제품이다. 삼성전자 성공을 위해서는 철저히 현지에 대한 문화, 경제, 사회, 현지화 등 원인을 분석해야 한다. 기업이 해외 시장 진출 시 해외진출방식의 선택에 영향을 미치는 기업요인, 산업요인, 입지요인 등 여러 가지를 영향 요인을 고려하여, 해외단독투자, 해외합자투자 효과적인 진출방식을 선택해야 한다. 이를 위하여 이미 중국에 진출하여 비교적 성공한 기업인 삼성전자에 대한 분석을 통하여 성공의 원인을 분석해 보고자 한다. 2009년 삼성'Anycall'휴대폰은 중국시장에서 2위 브랜드를 자리잡고 있다. 이와 같이 후발 진출 기업이지만 짧은 시간에 거대한 성장을 이루어 낸 것은 매우 성공적인 사례로 볼 수 있다. 최근 해외기업에 대한 중국정부의 규제가 심해지고 임금이 급등하면서 중국에 진출한 한국의 많은 기업들은 중국시장에서 철수하기 시작하고 있다. 하지만 그렇다고 해서 성공이 전혀 불가능한 것은 아니다. 삼성전자 중국시장 진출에 있어서 가장 중요한 성공 요인은 진입국가의 문화, 사회, 경제와 같은 여러 방면에서 현지 시장을 철저히 분석하고 현지 설명에 맞는 투자방법과 전략을 모색하여 진출하는 것이다. 중국에 진출한 삼성전자의 성공 사례분석을 통해 효율적인 대 중국시장의 진출 전략을 제시하고자 한다.
1992년 한·증 수교 이후 많은 한국기업이 중국에 투자했지만 그중에는 성공기업이 있고 실패하는 기업도 있다. 삼성전자는 중국시장에 진출함으로서 매우 성공한 사례를 볼 수 있다. 삼성그룹은 1992년부터 정식적으로 중국투자를 시작했다. 대부분의 삼성제품은 중국시장에 거의 다 고가격 제품이다. 삼성전자 성공을 위해서는 철저히 현지에 대한 문화, 경제, 사회, 현지화 등 원인을 분석해야 한다. 기업이 해외 시장 진출 시 해외진출방식의 선택에 영향을 미치는 기업요인, 산업요인, 입지요인 등 여러 가지를 영향 요인을 고려하여, 해외단독투자, 해외합자투자 효과적인 진출방식을 선택해야 한다. 이를 위하여 이미 중국에 진출하여 비교적 성공한 기업인 삼성전자에 대한 분석을 통하여 성공의 원인을 분석해 보고자 한다. 2009년 삼성'Anycall'휴대폰은 중국시장에서 2위 브랜드를 자리잡고 있다. 이와 같이 후발 진출 기업이지만 짧은 시간에 거대한 성장을 이루어 낸 것은 매우 성공적인 사례로 볼 수 있다. 최근 해외기업에 대한 중국정부의 규제가 심해지고 임금이 급등하면서 중국에 진출한 한국의 많은 기업들은 중국시장에서 철수하기 시작하고 있다. 하지만 그렇다고 해서 성공이 전혀 불가능한 것은 아니다. 삼성전자 중국시장 진출에 있어서 가장 중요한 성공 요인은 진입국가의 문화, 사회, 경제와 같은 여러 방면에서 현지 시장을 철저히 분석하고 현지 설명에 맞는 투자방법과 전략을 모색하여 진출하는 것이다. 중국에 진출한 삼성전자의 성공 사례분석을 통해 효율적인 대 중국시장의 진출 전략을 제시하고자 한다.
With the rapid development of economic globalization and the progress of science and technology, the world economy has undergone tremendous changes. It is becoming increasingly closer in the economic exchanges between countries, and a unified international market has gradually formed. Simultaneously...
With the rapid development of economic globalization and the progress of science and technology, the world economy has undergone tremendous changes. It is becoming increasingly closer in the economic exchanges between countries, and a unified international market has gradually formed. Simultaneously, the international direct investment of transnational corporations, as the main body , has increasingly grown, which has greatly accelerated the industry in the international transfer and the global industrial restructuring, and enhanced integration between national economies and mutual dependence. Enterprise's international competitive environment has undergone major changes. Information technology revolution has provided technical conditions for the economic globalization; accelerating pace of technological innovation, shorter product life cycles; economic liberalization and regional integration has provided enterprises with a new development space, where No Boundaryshaped. China, in 2009 almost has a population of 1.37 billion, with a vast geographical and rich natural resources. Since the reform and opening up in 1978 , China has grown most rapidly in world economic, and got an active states investment. South Korea, with geographical proximity of China, has made it an ideal investment for South Korean companies, for China has rich natural resources and cheap labor. In this paper, by research surveys on behalf of Samsung's Co in China, the author analyzes the situation and problems of Samsung's investment in China, and a reference for Korean companies that will enter the Chinese market in the future. After China and South Korea have established diplomatic relations in 1992, there are a large number of South Korean enterprises have invested in China. Some are successed and some are failed. The reason for the successful ones is that before investment, they have made a detailed research about Chinese culture, society, economic and loacalization, and Samsung can be a very successful case in China. This study gives an analysis of the case Samsung from its motivation, current situation, market strategy, loacalization strategy, and so on. From the analysis of the culture, society, economic and loacalization of the invested country, this study aims to explain the importance of market mode and strategy selection. Some efficient suggestions are also put forward to South Korean enterprises entering China in the future.
With the rapid development of economic globalization and the progress of science and technology, the world economy has undergone tremendous changes. It is becoming increasingly closer in the economic exchanges between countries, and a unified international market has gradually formed. Simultaneously, the international direct investment of transnational corporations, as the main body , has increasingly grown, which has greatly accelerated the industry in the international transfer and the global industrial restructuring, and enhanced integration between national economies and mutual dependence. Enterprise's international competitive environment has undergone major changes. Information technology revolution has provided technical conditions for the economic globalization; accelerating pace of technological innovation, shorter product life cycles; economic liberalization and regional integration has provided enterprises with a new development space, where No Boundaryshaped. China, in 2009 almost has a population of 1.37 billion, with a vast geographical and rich natural resources. Since the reform and opening up in 1978 , China has grown most rapidly in world economic, and got an active states investment. South Korea, with geographical proximity of China, has made it an ideal investment for South Korean companies, for China has rich natural resources and cheap labor. In this paper, by research surveys on behalf of Samsung's Co in China, the author analyzes the situation and problems of Samsung's investment in China, and a reference for Korean companies that will enter the Chinese market in the future. After China and South Korea have established diplomatic relations in 1992, there are a large number of South Korean enterprises have invested in China. Some are successed and some are failed. The reason for the successful ones is that before investment, they have made a detailed research about Chinese culture, society, economic and loacalization, and Samsung can be a very successful case in China. This study gives an analysis of the case Samsung from its motivation, current situation, market strategy, loacalization strategy, and so on. From the analysis of the culture, society, economic and loacalization of the invested country, this study aims to explain the importance of market mode and strategy selection. Some efficient suggestions are also put forward to South Korean enterprises entering China in the future.
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#삼성전자 휴대폰 중국시장
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