바흐(Johann Sebastian Bach,1685~1750)는 바로크시대를 대표하는 작곡가로 오늘날 그에 관한 음악 연구는 오랫동안 진행되어 오고 있다.
바흐의 작품들은 현대에 이르기까지 높이 평가되어 오고 있는데 특히 무반주 첼로 모음곡(6 Suite violoncello BWV.1007-1012)은 기존의 첼로를 선율악기로 거듭시킨 가장 우수한 곡으로 인정 되어 오늘날 음악사적으로도 중요한 의미를 지니고 있는 작품이다.
본 논문에서는 가장 보편적이면서 기교적이고 테크닉 적으로 연주하기 어렵다는 무반주 첼로 조...
바흐(Johann Sebastian Bach,1685~1750)는 바로크시대를 대표하는 작곡가로 오늘날 그에 관한 음악 연구는 오랫동안 진행되어 오고 있다.
바흐의 작품들은 현대에 이르기까지 높이 평가되어 오고 있는데 특히 무반주 첼로 모음곡(6 Suite violoncello BWV.1007-1012)은 기존의 첼로를 선율악기로 거듭시킨 가장 우수한 곡으로 인정 되어 오늘날 음악사적으로도 중요한 의미를 지니고 있는 작품이다.
본 논문에서는 가장 보편적이면서 기교적이고 테크닉 적으로 연주하기 어렵다는 무반주 첼로 조곡 제1번을 안나 막달레나의 판본을 기반으로 Jacquelin Pre, Pierre Fournier, Dimitry Markevitch가 연주한 음반과 악보를 토대로 하여 악보상의 주법을 비교 연구하였다.
그 연구 결과에 따라 바흐의 무반주 첼로 조곡 제1번은 푸르니에의 중요 음을 파악하여 Tenuto와 Accent를 사용하여 Phrase를 매끄럽게 연결하며 뒤프레의 셈여림으로 곡을 매끄럽게 진행하고 마르케비치의 장식음으로 반복되는 마디를 생동감 있게 대비를 주는 것이 효과적인 연주방법이라 생각한다. 마르케비치는 가벼운 소리와 제한된 vibrato 사용이 바로크 음악의 특징을 잘 나타내주고 있지만 현대 악기에 맞게 깊은 소리와 넓은 vibrato사용이 곡을 표현함에 있어 더 적절하다고 본다. 또한 무반주 첼로 조곡을 연주에 있어서 음악적, 테크닉 적으로 매우 중요하므로 첼리스트라면 반드시 연구해야 할 것이다.
바흐(Johann Sebastian Bach,1685~1750)는 바로크시대를 대표하는 작곡가로 오늘날 그에 관한 음악 연구는 오랫동안 진행되어 오고 있다.
바흐의 작품들은 현대에 이르기까지 높이 평가되어 오고 있는데 특히 무반주 첼로 모음곡(6 Suite violoncello BWV.1007-1012)은 기존의 첼로를 선율악기로 거듭시킨 가장 우수한 곡으로 인정 되어 오늘날 음악사적으로도 중요한 의미를 지니고 있는 작품이다.
본 논문에서는 가장 보편적이면서 기교적이고 테크닉 적으로 연주하기 어렵다는 무반주 첼로 조곡 제1번을 안나 막달레나의 판본을 기반으로 Jacquelin Pre, Pierre Fournier, Dimitry Markevitch가 연주한 음반과 악보를 토대로 하여 악보상의 주법을 비교 연구하였다.
그 연구 결과에 따라 바흐의 무반주 첼로 조곡 제1번은 푸르니에의 중요 음을 파악하여 Tenuto와 Accent를 사용하여 Phrase를 매끄럽게 연결하며 뒤프레의 셈여림으로 곡을 매끄럽게 진행하고 마르케비치의 장식음으로 반복되는 마디를 생동감 있게 대비를 주는 것이 효과적인 연주방법이라 생각한다. 마르케비치는 가벼운 소리와 제한된 vibrato 사용이 바로크 음악의 특징을 잘 나타내주고 있지만 현대 악기에 맞게 깊은 소리와 넓은 vibrato사용이 곡을 표현함에 있어 더 적절하다고 본다. 또한 무반주 첼로 조곡을 연주에 있어서 음악적, 테크닉 적으로 매우 중요하므로 첼리스트라면 반드시 연구해야 할 것이다.
Johann Sebastian Bach (Johann Sebastian Bach, 1685~1750) is the representative composer of the Baroque period and the research on his music had been going on for a long time. The works of Bach has been highly evaluated to the present, especially solo cello suites (six suite violoncello BWV.1007-1012...
Johann Sebastian Bach (Johann Sebastian Bach, 1685~1750) is the representative composer of the Baroque period and the research on his music had been going on for a long time. The works of Bach has been highly evaluated to the present, especially solo cello suites (six suite violoncello BWV.1007-1012) is recognized as a best music which revaluate cello as a melody instruments and has significant meaning on musical history In this paper solo cello suite chapter 1 which is known as most common, artificial and hardly playable is studied by comparing with a record and score played by Jacqueline Pre, Pierre Fournier, Dimitry Markevitch based on Anna Magdalena’s book.
As a result of study, the effective way of play for Bach’s solo cello suite chapter 1 is to understand major melody of Fournier, connects phrase smoothly with Tenuto and Accent, proceed smoothly with dynamics of Jacqueline Preand contrast repeated measures vividly with Markevitch’s decorative sound. Markevitch’s light sound and use of limited vibrato shows characteristic of baroque music, but using deep sound of modern instrument and unrestricted vibrato looks regarded more appropriate to express music. Also, for playing solo cello, cellist has to study as it’s musically and technically very important.
Johann Sebastian Bach (Johann Sebastian Bach, 1685~1750) is the representative composer of the Baroque period and the research on his music had been going on for a long time. The works of Bach has been highly evaluated to the present, especially solo cello suites (six suite violoncello BWV.1007-1012) is recognized as a best music which revaluate cello as a melody instruments and has significant meaning on musical history In this paper solo cello suite chapter 1 which is known as most common, artificial and hardly playable is studied by comparing with a record and score played by Jacqueline Pre, Pierre Fournier, Dimitry Markevitch based on Anna Magdalena’s book.
As a result of study, the effective way of play for Bach’s solo cello suite chapter 1 is to understand major melody of Fournier, connects phrase smoothly with Tenuto and Accent, proceed smoothly with dynamics of Jacqueline Preand contrast repeated measures vividly with Markevitch’s decorative sound. Markevitch’s light sound and use of limited vibrato shows characteristic of baroque music, but using deep sound of modern instrument and unrestricted vibrato looks regarded more appropriate to express music. Also, for playing solo cello, cellist has to study as it’s musically and technically very important.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.