본 연구는 최근 인터넷 광고시장의 대두와 그에 따른 키워드 검색광고의 발전과 성장에 따라 키워드 검색광고의 상품특성 별 키워드 광고모델의 개발을 목표로 두었다. 그동안의 키워드 검색광고와 관련된 연구는 대부분 실험 모형과 계량학 모형으로 이루어져 실증자료에 대한 분석이 많이 이루어지지 않았다. 따라서 본 연구는 A기업의 실증 자료를 분석하여 이론적, 실무적 시사점을 발견하고자 하였다. 위계적 ...
본 연구는 최근 인터넷 광고시장의 대두와 그에 따른 키워드 검색광고의 발전과 성장에 따라 키워드 검색광고의 상품특성 별 키워드 광고모델의 개발을 목표로 두었다. 그동안의 키워드 검색광고와 관련된 연구는 대부분 실험 모형과 계량학 모형으로 이루어져 실증자료에 대한 분석이 많이 이루어지지 않았다. 따라서 본 연구는 A기업의 실증 자료를 분석하여 이론적, 실무적 시사점을 발견하고자 하였다. 위계적 선형모형을 사용하여 1수준의 변수로 키워드 검색광고비용과 전환되어진 총 매출액과의 영향관계를 규명하고, 46개의 상품 카테고리를 나누어 상품특성변수를 구성하여 2수준 변수로 사용하여 광고비용과의 상호작용을 고려하였다. Random-coefficient Model (Model2)과 Research Model (Model3)간의 유의한 무선효과 는 2수준의 상품 카테고리 특성변수에 의해서 줄어들어 2수준의 변수들과 광고비용의 상호작용은 집단 간 분산의 차이를 고려하는데 영향을 준다는 것을 알 수 있었다. 키워드 검색광고의 광고 반응 형태도 기존의 광고반응 모형에 대한 선행연구들과 마찬가지로 광고비용과 매출액의 영향이 정의 관계를 나타내었다. 2수준의 상품특성 변수들 중 유의한 값을 지닌 평균 키워드 수, 평균 상품가격은 광고비용과의 상호작용에서 정의 관계를 나타내었고, 평균 CPC, 전월의 평균 CPS는 음의 관계를 나타내었다. 따라서 광고비용을 투입했을 때, 키워드 수가 많으며, 상품가격이 높은 특성을 지닌 상품 카테고리가 더 효과적이었다. 또한, Research Model (Model3)에서도 무선효과가 유의적인 값을 가지고 있었으므로 앞으로도 본 연구에 투입된 변수 외에 다른 독립변수들의 투입이 가능한 실증자료를 통해 키워드 검색광고 시장에 대한 보다 많은 연구가 필요하다고 생각되어진다.
본 연구는 최근 인터넷 광고시장의 대두와 그에 따른 키워드 검색광고의 발전과 성장에 따라 키워드 검색광고의 상품특성 별 키워드 광고모델의 개발을 목표로 두었다. 그동안의 키워드 검색광고와 관련된 연구는 대부분 실험 모형과 계량학 모형으로 이루어져 실증자료에 대한 분석이 많이 이루어지지 않았다. 따라서 본 연구는 A기업의 실증 자료를 분석하여 이론적, 실무적 시사점을 발견하고자 하였다. 위계적 선형모형을 사용하여 1수준의 변수로 키워드 검색광고비용과 전환되어진 총 매출액과의 영향관계를 규명하고, 46개의 상품 카테고리를 나누어 상품특성변수를 구성하여 2수준 변수로 사용하여 광고비용과의 상호작용을 고려하였다. Random-coefficient Model (Model2)과 Research Model (Model3)간의 유의한 무선효과 는 2수준의 상품 카테고리 특성변수에 의해서 줄어들어 2수준의 변수들과 광고비용의 상호작용은 집단 간 분산의 차이를 고려하는데 영향을 준다는 것을 알 수 있었다. 키워드 검색광고의 광고 반응 형태도 기존의 광고반응 모형에 대한 선행연구들과 마찬가지로 광고비용과 매출액의 영향이 정의 관계를 나타내었다. 2수준의 상품특성 변수들 중 유의한 값을 지닌 평균 키워드 수, 평균 상품가격은 광고비용과의 상호작용에서 정의 관계를 나타내었고, 평균 CPC, 전월의 평균 CPS는 음의 관계를 나타내었다. 따라서 광고비용을 투입했을 때, 키워드 수가 많으며, 상품가격이 높은 특성을 지닌 상품 카테고리가 더 효과적이었다. 또한, Research Model (Model3)에서도 무선효과가 유의적인 값을 가지고 있었으므로 앞으로도 본 연구에 투입된 변수 외에 다른 독립변수들의 투입이 가능한 실증자료를 통해 키워드 검색광고 시장에 대한 보다 많은 연구가 필요하다고 생각되어진다.
The purpose of this study was to develop the advertising model of Keyword Search by the product characteristics as the growth and development of Keyword Search advertising in internet advertising market. Most of the study, carried out so far, related to Keyword Search advertising have been consist o...
The purpose of this study was to develop the advertising model of Keyword Search by the product characteristics as the growth and development of Keyword Search advertising in internet advertising market. Most of the study, carried out so far, related to Keyword Search advertising have been consist of experimental research model and quantity model, not based on actual field data analysis. Therefore in this study the actual data of "A" company was analysed to find out theoretic and practical suggestion points. The influence relationship between Keyword Searching cost and converted total sales was investigated as Level 1 variable, by using hierarchical linear model, and product characteristics of 46 product category were used as Level 2 variables to define interaction with advertising cost. As significance random-effect between Random-coefficient Model and Research Model had been reduced by Level 2 variables, product category characteristics, the interaction between Level 2 variables and advertising cost made influence to consideration of the difference of inter-group deviation. The characteristics of advertisement response of keyword search advertisement was similar to the prior studies of advertisement response, so the influence between total sales and advertising cost showed positive relationship. Also the advertisement response model was similar to that of prior studies. From 2 level variables, product characteristics variable, the average number of keyword and mean of product price showed positive relationship with advertising cost, while mean CPC and mean CPS showed negative relationship.
The purpose of this study was to develop the advertising model of Keyword Search by the product characteristics as the growth and development of Keyword Search advertising in internet advertising market. Most of the study, carried out so far, related to Keyword Search advertising have been consist of experimental research model and quantity model, not based on actual field data analysis. Therefore in this study the actual data of "A" company was analysed to find out theoretic and practical suggestion points. The influence relationship between Keyword Searching cost and converted total sales was investigated as Level 1 variable, by using hierarchical linear model, and product characteristics of 46 product category were used as Level 2 variables to define interaction with advertising cost. As significance random-effect between Random-coefficient Model and Research Model had been reduced by Level 2 variables, product category characteristics, the interaction between Level 2 variables and advertising cost made influence to consideration of the difference of inter-group deviation. The characteristics of advertisement response of keyword search advertisement was similar to the prior studies of advertisement response, so the influence between total sales and advertising cost showed positive relationship. Also the advertisement response model was similar to that of prior studies. From 2 level variables, product characteristics variable, the average number of keyword and mean of product price showed positive relationship with advertising cost, while mean CPC and mean CPS showed negative relationship.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.