패션에 대한 현대인들의 강한 욕구가 강조되면서 개인의 특성에 따른 다양한 상품 수요를 불러일으켰으며, 이를 충족시키기 위한 디자인 방안의 하나로 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리시장의 중요성이 증대되고 있다. 현대 패션산업에서 특히 패션 액세서리는 다양화, 개성화되어가는 경향을 보이며, 단순한 장식의 개념을 벗어나서 공간성을 지닌 조형물로 발전하고 있다. 이처럼 패션 액세서리는 대중들에게 꼭 필요한 요소로 자리 잡고 있으며, 패션 일러스트레이션을 이용하여 브랜드만의 독특한 컨셉으로 한 개성적인 디자인을 생산해내고 있다. 이에 본 연구는 이론적 배경으로 패션 일러스트레이션의 정의, 역사, 기능 및 활용을 고찰하였으며, 또한 패션 액세서리에 대한 정의, 역사, 종류를 통해 정리 조사하여 분석하였다. 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리 브랜드별 이미지와 컬렉션 사례는 패션 일러스트레이션이 어떻게 이용·발전되었는지 패션 트렌드를 반영한 브랜드와 컬렉션의 시즌별 디자인의 변화를 연구하였다. 연구의 범위는 패션 일러스트레이션을 이용한 브랜드의 시장이 활성화된 2005년부터 2010년도까지 정하여 패션 일러스트레이션의 변화와 표현기법이 어떠한 컨셉으로 액세서리의 적용되었는지 연구하였다. 또한 웹사이트 www.style.com, 소노비, 조르디 라반다, 치치뉴욕, 치카로카, 레스포색 등에서 수집한 175여 개의 사진 자료를 통해 브랜드별 패션 일러스트레이션의 디자인 특성과 표현기법에 대해 조사하였다. 이를 토대로 독특하고 창의적인 디자인을 구축하고자 패션 일러스트레이션을 제작하여 패션 액세서리와 접목시켜 10대〜30대 여성을 ...
패션에 대한 현대인들의 강한 욕구가 강조되면서 개인의 특성에 따른 다양한 상품 수요를 불러일으켰으며, 이를 충족시키기 위한 디자인 방안의 하나로 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리시장의 중요성이 증대되고 있다. 현대 패션산업에서 특히 패션 액세서리는 다양화, 개성화되어가는 경향을 보이며, 단순한 장식의 개념을 벗어나서 공간성을 지닌 조형물로 발전하고 있다. 이처럼 패션 액세서리는 대중들에게 꼭 필요한 요소로 자리 잡고 있으며, 패션 일러스트레이션을 이용하여 브랜드만의 독특한 컨셉으로 한 개성적인 디자인을 생산해내고 있다. 이에 본 연구는 이론적 배경으로 패션 일러스트레이션의 정의, 역사, 기능 및 활용을 고찰하였으며, 또한 패션 액세서리에 대한 정의, 역사, 종류를 통해 정리 조사하여 분석하였다. 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리 브랜드별 이미지와 컬렉션 사례는 패션 일러스트레이션이 어떻게 이용·발전되었는지 패션 트렌드를 반영한 브랜드와 컬렉션의 시즌별 디자인의 변화를 연구하였다. 연구의 범위는 패션 일러스트레이션을 이용한 브랜드의 시장이 활성화된 2005년부터 2010년도까지 정하여 패션 일러스트레이션의 변화와 표현기법이 어떠한 컨셉으로 액세서리의 적용되었는지 연구하였다. 또한 웹사이트 www.style.com, 소노비, 조르디 라반다, 치치뉴욕, 치카로카, 레스포색 등에서 수집한 175여 개의 사진 자료를 통해 브랜드별 패션 일러스트레이션의 디자인 특성과 표현기법에 대해 조사하였다. 이를 토대로 독특하고 창의적인 디자인을 구축하고자 패션 일러스트레이션을 제작하여 패션 액세서리와 접목시켜 10대〜30대 여성을 타깃으로 7작품의 디자인을 맵핑(mapping)하였다. 본 연구를 통해 얻은 결론은 다음과 같다 첫째, 소노비, 치카로카, 치치뉴욕, 레스포색, 조르디 라반다 등 175개의 이미지중 브랜드 사이트에서 추출한 125여 개의 브랜드 제품사진을 조사하여 제품에 사용되어진 표현기법을 조사한 결과 컴퓨터그래픽, 자수, 핸드 드로잉, 콜라주 등이 대표적 표현기법으로 알 수 있었다. 둘째, 2005~2010년까지의 소노비, 치카로카, 치치뉴욕, 레스포색, 조르디 라반다 등의 브랜드와 컬렉션 사례를 175개의 이미지 중 www.style.com에서 추출한 50여 개의 제품사진을 연구한 결과 시즌마다 패션 액세서리 전체의 패턴과 소재, 패션 일러스트레이션을 디자인에 접목시켜 작가와의 콜레보레이션을 통해 다양한 액세서리가 출시되고 있다. 셋째, 창의적인 디자인과 독특한 디자인을 구축하고자 패션 일러스트레이션을 접목시켜 7작품을 포토샵을 이용해 맵핑기법으로 제작하였다. 주요 소비층인 10대∼30대 여성을 타깃으로 패션 액세서리를 선정하여 트렌드에 맡게 수채화와 핸드 드로잉 표현기법으로 패션 일러스트레이션을 이용하여 제작하였으며, 포토샵의 블랜딩 모드를 사용하여 명도조절, 색상대비를 조절하여 맵핑을 시도하였다. 이상의 결과를 통하여 앞으로도 패션 일러스트레이션과 패션 액세서리에 대한 다양한 연구를 통해 창의적인 디자인과 표현기법으로 계속 연구되어지길 바란다.
패션에 대한 현대인들의 강한 욕구가 강조되면서 개인의 특성에 따른 다양한 상품 수요를 불러일으켰으며, 이를 충족시키기 위한 디자인 방안의 하나로 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리시장의 중요성이 증대되고 있다. 현대 패션산업에서 특히 패션 액세서리는 다양화, 개성화되어가는 경향을 보이며, 단순한 장식의 개념을 벗어나서 공간성을 지닌 조형물로 발전하고 있다. 이처럼 패션 액세서리는 대중들에게 꼭 필요한 요소로 자리 잡고 있으며, 패션 일러스트레이션을 이용하여 브랜드만의 독특한 컨셉으로 한 개성적인 디자인을 생산해내고 있다. 이에 본 연구는 이론적 배경으로 패션 일러스트레이션의 정의, 역사, 기능 및 활용을 고찰하였으며, 또한 패션 액세서리에 대한 정의, 역사, 종류를 통해 정리 조사하여 분석하였다. 패션 일러스트레이션을 이용한 패션 액세서리 브랜드별 이미지와 컬렉션 사례는 패션 일러스트레이션이 어떻게 이용·발전되었는지 패션 트렌드를 반영한 브랜드와 컬렉션의 시즌별 디자인의 변화를 연구하였다. 연구의 범위는 패션 일러스트레이션을 이용한 브랜드의 시장이 활성화된 2005년부터 2010년도까지 정하여 패션 일러스트레이션의 변화와 표현기법이 어떠한 컨셉으로 액세서리의 적용되었는지 연구하였다. 또한 웹사이트 www.style.com, 소노비, 조르디 라반다, 치치뉴욕, 치카로카, 레스포색 등에서 수집한 175여 개의 사진 자료를 통해 브랜드별 패션 일러스트레이션의 디자인 특성과 표현기법에 대해 조사하였다. 이를 토대로 독특하고 창의적인 디자인을 구축하고자 패션 일러스트레이션을 제작하여 패션 액세서리와 접목시켜 10대〜30대 여성을 타깃으로 7작품의 디자인을 맵핑(mapping)하였다. 본 연구를 통해 얻은 결론은 다음과 같다 첫째, 소노비, 치카로카, 치치뉴욕, 레스포색, 조르디 라반다 등 175개의 이미지중 브랜드 사이트에서 추출한 125여 개의 브랜드 제품사진을 조사하여 제품에 사용되어진 표현기법을 조사한 결과 컴퓨터그래픽, 자수, 핸드 드로잉, 콜라주 등이 대표적 표현기법으로 알 수 있었다. 둘째, 2005~2010년까지의 소노비, 치카로카, 치치뉴욕, 레스포색, 조르디 라반다 등의 브랜드와 컬렉션 사례를 175개의 이미지 중 www.style.com에서 추출한 50여 개의 제품사진을 연구한 결과 시즌마다 패션 액세서리 전체의 패턴과 소재, 패션 일러스트레이션을 디자인에 접목시켜 작가와의 콜레보레이션을 통해 다양한 액세서리가 출시되고 있다. 셋째, 창의적인 디자인과 독특한 디자인을 구축하고자 패션 일러스트레이션을 접목시켜 7작품을 포토샵을 이용해 맵핑기법으로 제작하였다. 주요 소비층인 10대∼30대 여성을 타깃으로 패션 액세서리를 선정하여 트렌드에 맡게 수채화와 핸드 드로잉 표현기법으로 패션 일러스트레이션을 이용하여 제작하였으며, 포토샵의 블랜딩 모드를 사용하여 명도조절, 색상대비를 조절하여 맵핑을 시도하였다. 이상의 결과를 통하여 앞으로도 패션 일러스트레이션과 패션 액세서리에 대한 다양한 연구를 통해 창의적인 디자인과 표현기법으로 계속 연구되어지길 바란다.
Their strong desire for the modern fashion emphasis on personal characteristics as the demand for the various items were aroused, it is one of design plans to meet the fashion illustration of the importance of using a fashion accessory market is growing. In the modern fashion industry, fashion acces...
Their strong desire for the modern fashion emphasis on personal characteristics as the demand for the various items were aroused, it is one of design plans to meet the fashion illustration of the importance of using a fashion accessory market is growing. In the modern fashion industry, fashion accessories, especially the diversification tended to be personality showing, simply decorated with a sculpture of the concept beyond the space has been developed to availability. Fashion accessories such as a necessary component to the public, located, and fashion illustration to the brand's unique concept of a unique design seems to be produced. This study of the theoretical background in fashion illustration, history, and utilization review functions, and also for fashion accessories, history, the type of investigation was analyzed by the order. Fashion Illustration by Fashion Accessories Brand image and how the collection practices used in fashion illustration, fashion trends that reflect the brand development and design of a collection of seasonal variation is studied. Studies using a range of fashion illustration active market for the brand since 2005, appointed in 2010 to changes in fashion illustration and presentation techniques have been applied in any accessory concept has been studied. The website www.style.com, Sonobi, Jordi rabanda, Chichi New York, Chica Loca, LeSportsac, etc. Data collected through pictures of over 175 brands in fashion illustration and presentation techniques for the design characteristics were investigated. Based on this, want to build a unique and creative design to fashion illustration and fashion accessories manufactured by combining 10 to 30 women, seven works by targeting the design of the mapping were. This study concludes that follows. First, sonobi, Chicaloca, Chichi New York, LeSportsac, Jordi rabanda brand sites, including 175 images extracted from the ground over 125 branded products, the product was used to examine photographs and expressive techniques were investigated with computer graphics, embroidery, hand drawings, collages Representation techniques and could see a representative. Second, what's sonobi years 2005-2010, Chicaloca, Chichi New York, LeSportsac, the brand and collection practices, such as Jordi rabanda 175 www.style.com of the images extracted from the results that more than 50 products per season fashion photos All of the patterns and materials, accessories, fashion illustration and design by combining collaboration with the artist through the various accessories are being released. Third, the unique design, creative design and fashion illustration to build seven works by combining mapping techniques were made using Photoshop. Primary consumption floor 10-30 women targeted fashion accessories selected trends in charge watercolors and hand-drawing representation techniques of fashion illustration using fabricated, Photoshop's blending mode using the brightness adjustment, color contrast by adjusting the map was attempted. Through the above results, the future of fashion illustration and fashion accessories through a variety of creative design and presentation of technique is still hope to lose.
Their strong desire for the modern fashion emphasis on personal characteristics as the demand for the various items were aroused, it is one of design plans to meet the fashion illustration of the importance of using a fashion accessory market is growing. In the modern fashion industry, fashion accessories, especially the diversification tended to be personality showing, simply decorated with a sculpture of the concept beyond the space has been developed to availability. Fashion accessories such as a necessary component to the public, located, and fashion illustration to the brand's unique concept of a unique design seems to be produced. This study of the theoretical background in fashion illustration, history, and utilization review functions, and also for fashion accessories, history, the type of investigation was analyzed by the order. Fashion Illustration by Fashion Accessories Brand image and how the collection practices used in fashion illustration, fashion trends that reflect the brand development and design of a collection of seasonal variation is studied. Studies using a range of fashion illustration active market for the brand since 2005, appointed in 2010 to changes in fashion illustration and presentation techniques have been applied in any accessory concept has been studied. The website www.style.com, Sonobi, Jordi rabanda, Chichi New York, Chica Loca, LeSportsac, etc. Data collected through pictures of over 175 brands in fashion illustration and presentation techniques for the design characteristics were investigated. Based on this, want to build a unique and creative design to fashion illustration and fashion accessories manufactured by combining 10 to 30 women, seven works by targeting the design of the mapping were. This study concludes that follows. First, sonobi, Chicaloca, Chichi New York, LeSportsac, Jordi rabanda brand sites, including 175 images extracted from the ground over 125 branded products, the product was used to examine photographs and expressive techniques were investigated with computer graphics, embroidery, hand drawings, collages Representation techniques and could see a representative. Second, what's sonobi years 2005-2010, Chicaloca, Chichi New York, LeSportsac, the brand and collection practices, such as Jordi rabanda 175 www.style.com of the images extracted from the results that more than 50 products per season fashion photos All of the patterns and materials, accessories, fashion illustration and design by combining collaboration with the artist through the various accessories are being released. Third, the unique design, creative design and fashion illustration to build seven works by combining mapping techniques were made using Photoshop. Primary consumption floor 10-30 women targeted fashion accessories selected trends in charge watercolors and hand-drawing representation techniques of fashion illustration using fabricated, Photoshop's blending mode using the brightness adjustment, color contrast by adjusting the map was attempted. Through the above results, the future of fashion illustration and fashion accessories through a variety of creative design and presentation of technique is still hope to lose.
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