이 연구는 외국어로서 한국어를 배우고자 하는 중국인학습자에게 효과적이고 체계적인 한국어 발음 교육 방안을 연구한 것이다. 중국의 급속한 경제 성장, 한국 기업의 중국 대륙 진출과 더불어 중국에서 한국어를 외국어로서 사용하는 인재들의 수요가 늘어났고 이에 따라 중국 전역에서 한국어 학과가 우후죽순처럼 개설되었다. 하지만 초장기에 처해 있는 한국어 교육에 영양을 미친다. 특히 한국어는 영어와 달리 중국인학습자들이 대학에 입학해서 습득함으로 생소하게 느껴지고 성인 학습자들에게 있어서는 모국어인 중국어의 영향을 자연적으로 받기 마련이다. 본 연구의 중심은 한국어 자음의 ...
이 연구는 외국어로서 한국어를 배우고자 하는 중국인학습자에게 효과적이고 체계적인 한국어 발음 교육 방안을 연구한 것이다. 중국의 급속한 경제 성장, 한국 기업의 중국 대륙 진출과 더불어 중국에서 한국어를 외국어로서 사용하는 인재들의 수요가 늘어났고 이에 따라 중국 전역에서 한국어 학과가 우후죽순처럼 개설되었다. 하지만 초장기에 처해 있는 한국어 교육에 영양을 미친다. 특히 한국어는 영어와 달리 중국인학습자들이 대학에 입학해서 습득함으로 생소하게 느껴지고 성인 학습자들에게 있어서는 모국어인 중국어의 영향을 자연적으로 받기 마련이다. 본 연구의 중심은 한국어 자음의 음운현상을 중심으로 삼는데 중국인학습자가 한국어 자음의 음운현상을 발음할 데 있어 오류가 왜 나타나는지를 한국어와 중국어의 자음, 음절, 음운현상을 대상으로 대비하고 분석함으로써, 양국 간의 음운적인 차이점과 유사점을 유형별로 나누어 제시할 것이다. 이에 근거하여 중국인학습자에게 효과적인 발음 교수 방안을 제시하고자 하는 것이다. 이어서 중국인학습자가 한국어 자음의 음운현상에 관련된 오류를 유형별로 분류하여 표로 제시할 것이다. 이 오류 유형들의 원인은 앞에 습득한 지식을 토대로 필자가 일일이 분석함으로써 그 해결책을 모색한다. 그 다음에 합리적이고 효과적인 한국어 자음의 음운현상에 대한 교육 방안을 제시하겠다. 마지막에 음운현상의 교육순서도 제시할 것이다. 한국어 중급 이상에 해당할 수 있는 학습자들이 한국어 발음에 대하여 한 걸음 더 나아가 공부를 하고 싶었을 때는 본 논문의 극대한 가치를 드러낼 수 있다. 한국과 중국 간의 교류와 협력이 활발히 진행되고 있는 시점에서 한국어와 한국 문화를 더욱 잘 전파하기 위해서는 더욱 많은 국어학자들이 이에 관심을 가지고 많은 연구가 이루어져야 할 것이다.
이 연구는 외국어로서 한국어를 배우고자 하는 중국인학습자에게 효과적이고 체계적인 한국어 발음 교육 방안을 연구한 것이다. 중국의 급속한 경제 성장, 한국 기업의 중국 대륙 진출과 더불어 중국에서 한국어를 외국어로서 사용하는 인재들의 수요가 늘어났고 이에 따라 중국 전역에서 한국어 학과가 우후죽순처럼 개설되었다. 하지만 초장기에 처해 있는 한국어 교육에 영양을 미친다. 특히 한국어는 영어와 달리 중국인학습자들이 대학에 입학해서 습득함으로 생소하게 느껴지고 성인 학습자들에게 있어서는 모국어인 중국어의 영향을 자연적으로 받기 마련이다. 본 연구의 중심은 한국어 자음의 음운현상을 중심으로 삼는데 중국인학습자가 한국어 자음의 음운현상을 발음할 데 있어 오류가 왜 나타나는지를 한국어와 중국어의 자음, 음절, 음운현상을 대상으로 대비하고 분석함으로써, 양국 간의 음운적인 차이점과 유사점을 유형별로 나누어 제시할 것이다. 이에 근거하여 중국인학습자에게 효과적인 발음 교수 방안을 제시하고자 하는 것이다. 이어서 중국인학습자가 한국어 자음의 음운현상에 관련된 오류를 유형별로 분류하여 표로 제시할 것이다. 이 오류 유형들의 원인은 앞에 습득한 지식을 토대로 필자가 일일이 분석함으로써 그 해결책을 모색한다. 그 다음에 합리적이고 효과적인 한국어 자음의 음운현상에 대한 교육 방안을 제시하겠다. 마지막에 음운현상의 교육순서도 제시할 것이다. 한국어 중급 이상에 해당할 수 있는 학습자들이 한국어 발음에 대하여 한 걸음 더 나아가 공부를 하고 싶었을 때는 본 논문의 극대한 가치를 드러낼 수 있다. 한국과 중국 간의 교류와 협력이 활발히 진행되고 있는 시점에서 한국어와 한국 문화를 더욱 잘 전파하기 위해서는 더욱 많은 국어학자들이 이에 관심을 가지고 많은 연구가 이루어져야 할 것이다.
Since the establishment of diplomatic relations between China and ROK, In the political, economic and other fields has become increasingly diverse. Korean universities in China gradually increased professional, Interested in South Korea, who want to learn Korean in the surge, This year, South Korea ...
Since the establishment of diplomatic relations between China and ROK, In the political, economic and other fields has become increasingly diverse. Korean universities in China gradually increased professional, Interested in South Korea, who want to learn Korean in the surge, This year, South Korea and China domestic education is already very fast development of large-scale. Chinese University professor of Korean language in Korea are the syntax, vocabulary, pronunciation and other aspects of the study compared active, While its many related research results, but more than the grammar, vocabulary and other aspects of the research can not form a climate. In China for students of Korean pronunciation of the organizational system of education there is much to. This thesis in the mother tongue is Chinese Korean professional students for the study, Through the actual pronunciation of the investigation, Finishing in the Korean pronunciation of the phonological phenomenon in error. At the same time explain the reasons and suggest ways to minimize this error reduced to a mentoring program, as the starting point of this paper. This paper will first Korean and Chinese pronunciation, syllable phonological phenomenon also compare the system, through comparative analysis of Chinese students in those places is easy to mispronounce. Then the results of the survey results list the reference forecast in the Korean pronunciation of Chinese students on the error. Theory of comparative analysis conducted with the students the actual pronunciation of the survey results are consistent with, the students of the main causes of pronunciation errors, can be said to be native speakers of Chinese. If you want to prevent the occurrence of Chinese students pronunciation errors, the first Korean educators deal with China specific pronunciation errors in the students research and analysis, and educators should be to master the knowledge of acoustics, the pronunciation system developed educational programs. In the pronunciation of education, attention to practice more, to read, listen, and repeated the pronunciation. The study of Chinese language-speaking students were pronounced investigated and pronunciation errors were sorted, and analyzed the occurrence of pronunciation errors. Theoretical analysis by comparing with the actual pronunciation errors made to improve the program. Hope that this study of Chinese students studying Korean pronunciation can help.
Since the establishment of diplomatic relations between China and ROK, In the political, economic and other fields has become increasingly diverse. Korean universities in China gradually increased professional, Interested in South Korea, who want to learn Korean in the surge, This year, South Korea and China domestic education is already very fast development of large-scale. Chinese University professor of Korean language in Korea are the syntax, vocabulary, pronunciation and other aspects of the study compared active, While its many related research results, but more than the grammar, vocabulary and other aspects of the research can not form a climate. In China for students of Korean pronunciation of the organizational system of education there is much to. This thesis in the mother tongue is Chinese Korean professional students for the study, Through the actual pronunciation of the investigation, Finishing in the Korean pronunciation of the phonological phenomenon in error. At the same time explain the reasons and suggest ways to minimize this error reduced to a mentoring program, as the starting point of this paper. This paper will first Korean and Chinese pronunciation, syllable phonological phenomenon also compare the system, through comparative analysis of Chinese students in those places is easy to mispronounce. Then the results of the survey results list the reference forecast in the Korean pronunciation of Chinese students on the error. Theory of comparative analysis conducted with the students the actual pronunciation of the survey results are consistent with, the students of the main causes of pronunciation errors, can be said to be native speakers of Chinese. If you want to prevent the occurrence of Chinese students pronunciation errors, the first Korean educators deal with China specific pronunciation errors in the students research and analysis, and educators should be to master the knowledge of acoustics, the pronunciation system developed educational programs. In the pronunciation of education, attention to practice more, to read, listen, and repeated the pronunciation. The study of Chinese language-speaking students were pronounced investigated and pronunciation errors were sorted, and analyzed the occurrence of pronunciation errors. Theoretical analysis by comparing with the actual pronunciation errors made to improve the program. Hope that this study of Chinese students studying Korean pronunciation can help.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.