본 연구의 목적은 호텔기업의 인적자원관리 제도에 대하여 검증하고자 하는 것이고 각 호텔기업의 근무하는 종사자들의 향상과 호텔 기업의 경영 합리화를 이루는데 인사관리를 통하여 실현할 수 있는가를 연구하고 위에서 제기된 문제점을 해결할 수 있는 방안이 어떤 것이 있는가를 고찰하는 것이 연구의 목적이다. 첫째, 본 연구는 호텔의 효율적인 인적자원관리를 토해 호텔기업의 조직성과의 행상을 위한 핵심 요소로 호텔의 인적자원관리에 관한 이론적 고찰을 통해 근거의 준거로 삼고자 하였다. 둘째, 본 연구는 호텔의 인적자원관리가 호텔기업의 ...
본 연구의 목적은 호텔기업의 인적자원관리 제도에 대하여 검증하고자 하는 것이고 각 호텔기업의 근무하는 종사자들의 향상과 호텔 기업의 경영 합리화를 이루는데 인사관리를 통하여 실현할 수 있는가를 연구하고 위에서 제기된 문제점을 해결할 수 있는 방안이 어떤 것이 있는가를 고찰하는 것이 연구의 목적이다. 첫째, 본 연구는 호텔의 효율적인 인적자원관리를 토해 호텔기업의 조직성과의 행상을 위한 핵심 요소로 호텔의 인적자원관리에 관한 이론적 고찰을 통해 근거의 준거로 삼고자 하였다. 둘째, 본 연구는 호텔의 인적자원관리가 호텔기업의 경영성과에 영향을 미침에 있어 효율성을 실증적인 연구를 통해 알아보고자 하였다. 궁극적으로 호텔기업의 성공적인 조직성과를 달성하기 위한방향을 제시하는데 그 목적을 두었다. 본 연구의 목적을 달성하기 위해서 중국에 래플스 베이징 호텔에 근무하는 종사자 대상으로 걸쳐 실시하였다. 본 연구는 래플스 베이징 호텔 인적자원관리의 장점을 요약해 보면 다음과 같다. 첫째, 인적자원 수요에 따른 양적관리에 치중하였으므로 인적자원관리는 고객의 욕구에 대웅과 서비스의 질적 향상을 핵심적 관리체제로 전환하였다. 둘째, 종사원의 외적인 환경의 관심과 종사원의 부양가족까지도 포함하는 가족적인 분위기가 되어 있다. 셋째, 호텔은 서로 다른 문화를 가진 구성원의 집단이므로 종사자의 성격특성을 파악하는 것은 효율적인 인사관리뿐만 아니라 종사자의 능력을 향상 시킬 수 있다는 것이다. 넷째, 인적자원이 가장 중요한 자원으로 인식 되어 있으므로 기업은 조직의 목표 달성을 위해 인적자원을 통해 종업원들이 자신의 직장에 대한 이해와 자긍심을 지니고 있다. 다섯째, 종업원 교육의 경우는 대부분 현장에서 비공식적으로 실시되는 경우가 많다.
본 연구의 목적은 호텔기업의 인적자원관리 제도에 대하여 검증하고자 하는 것이고 각 호텔기업의 근무하는 종사자들의 향상과 호텔 기업의 경영 합리화를 이루는데 인사관리를 통하여 실현할 수 있는가를 연구하고 위에서 제기된 문제점을 해결할 수 있는 방안이 어떤 것이 있는가를 고찰하는 것이 연구의 목적이다. 첫째, 본 연구는 호텔의 효율적인 인적자원관리를 토해 호텔기업의 조직성과의 행상을 위한 핵심 요소로 호텔의 인적자원관리에 관한 이론적 고찰을 통해 근거의 준거로 삼고자 하였다. 둘째, 본 연구는 호텔의 인적자원관리가 호텔기업의 경영성과에 영향을 미침에 있어 효율성을 실증적인 연구를 통해 알아보고자 하였다. 궁극적으로 호텔기업의 성공적인 조직성과를 달성하기 위한방향을 제시하는데 그 목적을 두었다. 본 연구의 목적을 달성하기 위해서 중국에 래플스 베이징 호텔에 근무하는 종사자 대상으로 걸쳐 실시하였다. 본 연구는 래플스 베이징 호텔 인적자원관리의 장점을 요약해 보면 다음과 같다. 첫째, 인적자원 수요에 따른 양적관리에 치중하였으므로 인적자원관리는 고객의 욕구에 대웅과 서비스의 질적 향상을 핵심적 관리체제로 전환하였다. 둘째, 종사원의 외적인 환경의 관심과 종사원의 부양가족까지도 포함하는 가족적인 분위기가 되어 있다. 셋째, 호텔은 서로 다른 문화를 가진 구성원의 집단이므로 종사자의 성격특성을 파악하는 것은 효율적인 인사관리뿐만 아니라 종사자의 능력을 향상 시킬 수 있다는 것이다. 넷째, 인적자원이 가장 중요한 자원으로 인식 되어 있으므로 기업은 조직의 목표 달성을 위해 인적자원을 통해 종업원들이 자신의 직장에 대한 이해와 자긍심을 지니고 있다. 다섯째, 종업원 교육의 경우는 대부분 현장에서 비공식적으로 실시되는 경우가 많다.
This study set out to test the human resources management systems run by hotel corporations, investigate whether the hotel employees could be improved and the management of hotel corporation could be rationalized through personnel management, and explore solutions to the raised problems. First, the ...
This study set out to test the human resources management systems run by hotel corporations, investigate whether the hotel employees could be improved and the management of hotel corporation could be rationalized through personnel management, and explore solutions to the raised problems. First, the study conducted a theoretical consideration of human resources management in hotels as a core element to assess the organizational achievement and reward based on efficient hotel human resources management and obtained a set of criteria for an authority. Second, the study conducted an empirical research on efficiency of human resources management on the management achievements of a hotel corporation. Ultimately the study aimed to propose some directions for the successful attainment of organizational goals by hotel corporations. For those purposes, the investigator surveyed the employees of Raffles Beijing Hotel. The results led to the following advantages of human resources management at Raffles Beijing Hotel: First, the hotel focused on quantitative management according to demands for human resources and thus converted the human resources management system into the essential management system for customer needs satisfaction and service quality enhancement. Second, the hotel created a family-oriented atmosphere around the hotel including the employees interest in external environments and their families. Third, a hotel is an organization comprised of members with different cultural backgrounds. Understanding the character features of the employees can help them increase their abilities as well as with efficient personnel management. Fourth, the hotel management understood that human resources were the most important resources. Thus the employees had an understanding of and pride in their hotel based on the human resources management for the attainment of organizational goals. Finally, employee education was provided on the field unofficially in most cases.
This study set out to test the human resources management systems run by hotel corporations, investigate whether the hotel employees could be improved and the management of hotel corporation could be rationalized through personnel management, and explore solutions to the raised problems. First, the study conducted a theoretical consideration of human resources management in hotels as a core element to assess the organizational achievement and reward based on efficient hotel human resources management and obtained a set of criteria for an authority. Second, the study conducted an empirical research on efficiency of human resources management on the management achievements of a hotel corporation. Ultimately the study aimed to propose some directions for the successful attainment of organizational goals by hotel corporations. For those purposes, the investigator surveyed the employees of Raffles Beijing Hotel. The results led to the following advantages of human resources management at Raffles Beijing Hotel: First, the hotel focused on quantitative management according to demands for human resources and thus converted the human resources management system into the essential management system for customer needs satisfaction and service quality enhancement. Second, the hotel created a family-oriented atmosphere around the hotel including the employees interest in external environments and their families. Third, a hotel is an organization comprised of members with different cultural backgrounds. Understanding the character features of the employees can help them increase their abilities as well as with efficient personnel management. Fourth, the hotel management understood that human resources were the most important resources. Thus the employees had an understanding of and pride in their hotel based on the human resources management for the attainment of organizational goals. Finally, employee education was provided on the field unofficially in most cases.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.