본 연주자는 서양음악사의 각 나라의 대표적인 작곡가의 성악작품으로 연주회를 구성하였다. 독일의 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)의 <9개의 가곡: 9 Lieder und Gesänge, Op.32(1864)>을 선택하여, 브람스의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 가곡의 텍스트 분석, 악곡분석을 중심으로 연구하였다. 다음으로 스페인의 거장 화야(Manuel de Falla, 1876-1946)의 대표적 작품 <7개의...
본 연주자는 서양음악사의 각 나라의 대표적인 작곡가의 성악작품으로 연주회를 구성하였다. 독일의 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)의 <9개의 가곡: 9 Lieder und Gesänge, Op.32(1864)>을 선택하여, 브람스의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 가곡의 텍스트 분석, 악곡분석을 중심으로 연구하였다. 다음으로 스페인의 거장 화야(Manuel de Falla, 1876-1946)의 대표적 작품 <7개의 에스파냐 민요: Siete canciones populares espauolas, (1907-1914)>를 다룬다. 화야의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 민속음악의 배경, 텍스트 분석, 악곡분석 위주로 연구하였다. 7개의 에스파냐 민요에서 스페인의 전통음악을 느끼기 위해 기타반주로 연주하려한다. 성악과 기악을 철폐하여 교향곡과 가곡을 불가분의 관계로 맺어준 말러(Gustav Mahler, 1860-1911)의 <방황하는 젊은이의 노래: Lieder eines fahrenden Gesellen, (1884)>은 말러다운 가장 뛰어난 오케스트라 연가곡집을 보여주는데 초기에는 피아노반주로, 후기 작품에는 오케스트라 반주가 동반되어진다. 말러의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 텍스트 분석, 악곡분석과 오케스트라와 피아노반주를 비교, 연구하였다. 대표적인 성악장르 이태리 오페라 중 베르디(Giuseppe Verdi, 1813-1901)의 오페라 <가면무도회: Un Ballo in Maschera, (1859)>중 3막에서 레나토가 아멜리아를 보내고 혼자서 복수를 다짐하며 부르는 아리아 <너는 마음을 더럽히는자: Eri tu che macchiavi>를 선택하여 베르디의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 오페라 줄거리, 바리톤 아리아의 텍스트 분석, 악곡분석을 집중적으로 다루었다.
본 연주자는 서양음악사의 각 나라의 대표적인 작곡가의 성악작품으로 연주회를 구성하였다. 독일의 브람스(Johannes Brahms, 1833-1897)의 <9개의 가곡: 9 Lieder und Gesänge, Op.32(1864)>을 선택하여, 브람스의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 가곡의 텍스트 분석, 악곡분석을 중심으로 연구하였다. 다음으로 스페인의 거장 화야(Manuel de Falla, 1876-1946)의 대표적 작품 <7개의 에스파냐 민요: Siete canciones populares espauolas, (1907-1914)>를 다룬다. 화야의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 민속음악의 배경, 텍스트 분석, 악곡분석 위주로 연구하였다. 7개의 에스파냐 민요에서 스페인의 전통음악을 느끼기 위해 기타반주로 연주하려한다. 성악과 기악을 철폐하여 교향곡과 가곡을 불가분의 관계로 맺어준 말러(Gustav Mahler, 1860-1911)의 <방황하는 젊은이의 노래: Lieder eines fahrenden Gesellen, (1884)>은 말러다운 가장 뛰어난 오케스트라 연가곡집을 보여주는데 초기에는 피아노반주로, 후기 작품에는 오케스트라 반주가 동반되어진다. 말러의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 텍스트 분석, 악곡분석과 오케스트라와 피아노반주를 비교, 연구하였다. 대표적인 성악장르 이태리 오페라 중 베르디(Giuseppe Verdi, 1813-1901)의 오페라 <가면무도회: Un Ballo in Maschera, (1859)>중 3막에서 레나토가 아멜리아를 보내고 혼자서 복수를 다짐하며 부르는 아리아 <너는 마음을 더럽히는자: Eri tu che macchiavi>를 선택하여 베르디의 생애, 작품구성 및 탄생배경, 오페라 줄거리, 바리톤 아리아의 텍스트 분석, 악곡분석을 집중적으로 다루었다.
This thesis is to investigate the vocal works of each country's representative composers from the Romantic period to the twentieth century based upon the graduation recital program.
Part 1 aims on "9 Lieder und Gesänge, Op.32 (1864)" of Johannes Brahms (1833-1897), a representative composer i...
This thesis is to investigate the vocal works of each country's representative composers from the Romantic period to the twentieth century based upon the graduation recital program.
Part 1 aims on "9 Lieder und Gesänge, Op.32 (1864)" of Johannes Brahms (1833-1897), a representative composer in Germany. The research focuses on composition of work and background, text analysis of song, music analysis, and as well as Brahms' lifetime.
Part 2 covers the major work of Spanish maestro Manuel de Falla (1876-1946), which is "Siete canciones populares espauolas (1907-1914)." The research focuses on composition of work and background, background of folk music, text analysis, music analysis, and as well as Falla's lifetime. In order to feel the Spanish traditional music in "Siete canciones populares espauolas," it will be sung to the accompaniment of a guitar.
Part 3 covers the first song cycle of Gustav Mahler (1860-1911); Mahler's masterful orchestral song cycle, "Lieder eines fahrenden Gesellen (1884)." This song cycle abolished vocal music and instrumental music and that related Lied and symphony inseparably. In the first part of music is played to the music of a piano, and the latter part of music is accompanied by orchestra. The research focuses on composition of work and background, text analysis, music analysis, comparison between an orchestral accompaniment and a piano accompaniment, and as well as Mahler's lifetime.
Part 4 aims aria "Eri tu che macchiavi" which is the part of representative opera of Italian operas, by Giuseppe Verdi (1813-1901). This aria is sung by Renato in Act 3, who determines to avenge himself after sending Amelia away. The research focuses on composition of work and background, the plot of the opera, text analysis of baritone's aria, music analysis, and as well as Verdi's lifetime.
This thesis is to investigate the vocal works of each country's representative composers from the Romantic period to the twentieth century based upon the graduation recital program.
Part 1 aims on "9 Lieder und Gesänge, Op.32 (1864)" of Johannes Brahms (1833-1897), a representative composer in Germany. The research focuses on composition of work and background, text analysis of song, music analysis, and as well as Brahms' lifetime.
Part 2 covers the major work of Spanish maestro Manuel de Falla (1876-1946), which is "Siete canciones populares espauolas (1907-1914)." The research focuses on composition of work and background, background of folk music, text analysis, music analysis, and as well as Falla's lifetime. In order to feel the Spanish traditional music in "Siete canciones populares espauolas," it will be sung to the accompaniment of a guitar.
Part 3 covers the first song cycle of Gustav Mahler (1860-1911); Mahler's masterful orchestral song cycle, "Lieder eines fahrenden Gesellen (1884)." This song cycle abolished vocal music and instrumental music and that related Lied and symphony inseparably. In the first part of music is played to the music of a piano, and the latter part of music is accompanied by orchestra. The research focuses on composition of work and background, text analysis, music analysis, comparison between an orchestral accompaniment and a piano accompaniment, and as well as Mahler's lifetime.
Part 4 aims aria "Eri tu che macchiavi" which is the part of representative opera of Italian operas, by Giuseppe Verdi (1813-1901). This aria is sung by Renato in Act 3, who determines to avenge himself after sending Amelia away. The research focuses on composition of work and background, the plot of the opera, text analysis of baritone's aria, music analysis, and as well as Verdi's lifetime.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.