사회적 흐름에 따라 아름다움에 기준이 조금씩 변화하고 있다. 아름다움이라 하면, 겉모습만을 아름답게 꾸미기 위한 메이크업, 헤어스타일, 패션 등으로 아름다움을 표현하였다면, 의학기술의 발달로 고령화 사회에 진입, 화장품 시장의 기술 발전으로 기능성 화장품이 등장과 아름다움에 대한 변화는 "웰빙 트렌드"에서 시작되어 젊고, 건강한 삶에 대한 관심 고조로 화장품 시장에서의 기능성 화장품이 꾸준히 판매되고 있다. 최근 피부 건강에 좋은 건강기능식품으로만 인식되어왔으나, 이와 관련하여 새로운 트렌드로 등장한 "이너 ...
사회적 흐름에 따라 아름다움에 기준이 조금씩 변화하고 있다. 아름다움이라 하면, 겉모습만을 아름답게 꾸미기 위한 메이크업, 헤어스타일, 패션 등으로 아름다움을 표현하였다면, 의학기술의 발달로 고령화 사회에 진입, 화장품 시장의 기술 발전으로 기능성 화장품이 등장과 아름다움에 대한 변화는 "웰빙 트렌드"에서 시작되어 젊고, 건강한 삶에 대한 관심 고조로 화장품 시장에서의 기능성 화장품이 꾸준히 판매되고 있다. 최근 피부 건강에 좋은 건강기능식품으로만 인식되어왔으나, 이와 관련하여 새로운 트렌드로 등장한 "이너 뷰티"의 확산이 "먹는 화장품"으로 포화 상태의 화장품 시장에 입지하기 위한 발판을 마련하는데 목적이 있다. 본 연구를 위하여 인구통계학적 특성 조사, 화장품 브랜드 샵 인지도, 기능성 화장품의 사용 및 인식 정도를 조사하고, 이너 뷰티 제품의 인식과 건강기능식품, 기능성 화장품과의 상관관계, 효능ㆍ효과에 대한 만족도, 구매 관련 소비자 대상 304부, 점주 대상 32부의 두 그룹에 설문 조사를 실시하였다. SPSS 19 프로그램을 이용하여 교차분석, 카이제곱 분석․통계처리 하였으며, 유의 수준은 (p<0.005)로 하였다. 20대∼50대 여성 소비자 대상은 30대로 사무직에 종사하는 여성이 많이 차지하였고, 20대∼50대 점주 대상은 40대ㆍ50대로 서비스직에 종사하며, 두 그룹 모두 경제 활동인구가 주류를 이루고 있으며, 대부분의 여성이 브랜드 샵에 대해 인식하고 있으며, 기능성 화장품 구매 조사에서는 두 그룹 모두 주름개선 기능성 화장품을 사용하고 있으며, 재 구매 의사에 대해서도 긍정적으로 조사 되었다. "이너 뷰티"제품에 대해 "알고 있다"가 (P=0.838)로 두 그룹 모두 어느 정도 인지하고 있으며, 기능성 화장품과 관련하여 구매 하였다는 경우 소비자의 경우 61.9%, 점주의 경우 75%로 인식 조사 되었으며, 화장품과 상관관계를 가지고 있다고 볼 수 있다. 구매 활동은 백화점ㆍ마트(24.7%), 병원ㆍ약국(22.4%)이 높게 나타났으나. 브랜드 샵이 14.2%로 어느 정도 빈도율이 있다고 볼 수 있으며, 피부 미용과 화장품과 관련한 구매 활동이 예상되며, 구매의 활성화를 위하여 효능ㆍ효과에 대한 교육이나 홍보를 통해 순차적 성장의 발판이 될 것으로 판단된다. 본 연구를 통해 이너 뷰티에 개념이 소비자 인식 속에 자리 잡고 있으나, 이에 대한 정의 및 소비자와 점주의 인식, 만족도 조사, 직접적인 향장학 관점에 접근한 선행연구가 없기에 이 논문을 바탕으로 피부와 화장품과의 상관관계를 통해 화장품의 하나의 품목으로 입지 할 수 있도록 좀 더 포괄적인 연구가 이루어지도록 하는데 의의가 있으며, 기능성 화장품과 관련한 구매 활동을 통해 고객 창출과 재 구매 유도를 위한 방안으로써 새로운 화장품 시장에 대한 마케팅 전략 수립 기초 자료가 될 것으로 사료된다.
사회적 흐름에 따라 아름다움에 기준이 조금씩 변화하고 있다. 아름다움이라 하면, 겉모습만을 아름답게 꾸미기 위한 메이크업, 헤어스타일, 패션 등으로 아름다움을 표현하였다면, 의학기술의 발달로 고령화 사회에 진입, 화장품 시장의 기술 발전으로 기능성 화장품이 등장과 아름다움에 대한 변화는 "웰빙 트렌드"에서 시작되어 젊고, 건강한 삶에 대한 관심 고조로 화장품 시장에서의 기능성 화장품이 꾸준히 판매되고 있다. 최근 피부 건강에 좋은 건강기능식품으로만 인식되어왔으나, 이와 관련하여 새로운 트렌드로 등장한 "이너 뷰티"의 확산이 "먹는 화장품"으로 포화 상태의 화장품 시장에 입지하기 위한 발판을 마련하는데 목적이 있다. 본 연구를 위하여 인구통계학적 특성 조사, 화장품 브랜드 샵 인지도, 기능성 화장품의 사용 및 인식 정도를 조사하고, 이너 뷰티 제품의 인식과 건강기능식품, 기능성 화장품과의 상관관계, 효능ㆍ효과에 대한 만족도, 구매 관련 소비자 대상 304부, 점주 대상 32부의 두 그룹에 설문 조사를 실시하였다. SPSS 19 프로그램을 이용하여 교차분석, 카이제곱 분석․통계처리 하였으며, 유의 수준은 (p<0.005)로 하였다. 20대∼50대 여성 소비자 대상은 30대로 사무직에 종사하는 여성이 많이 차지하였고, 20대∼50대 점주 대상은 40대ㆍ50대로 서비스직에 종사하며, 두 그룹 모두 경제 활동인구가 주류를 이루고 있으며, 대부분의 여성이 브랜드 샵에 대해 인식하고 있으며, 기능성 화장품 구매 조사에서는 두 그룹 모두 주름개선 기능성 화장품을 사용하고 있으며, 재 구매 의사에 대해서도 긍정적으로 조사 되었다. "이너 뷰티"제품에 대해 "알고 있다"가 (P=0.838)로 두 그룹 모두 어느 정도 인지하고 있으며, 기능성 화장품과 관련하여 구매 하였다는 경우 소비자의 경우 61.9%, 점주의 경우 75%로 인식 조사 되었으며, 화장품과 상관관계를 가지고 있다고 볼 수 있다. 구매 활동은 백화점ㆍ마트(24.7%), 병원ㆍ약국(22.4%)이 높게 나타났으나. 브랜드 샵이 14.2%로 어느 정도 빈도율이 있다고 볼 수 있으며, 피부 미용과 화장품과 관련한 구매 활동이 예상되며, 구매의 활성화를 위하여 효능ㆍ효과에 대한 교육이나 홍보를 통해 순차적 성장의 발판이 될 것으로 판단된다. 본 연구를 통해 이너 뷰티에 개념이 소비자 인식 속에 자리 잡고 있으나, 이에 대한 정의 및 소비자와 점주의 인식, 만족도 조사, 직접적인 향장학 관점에 접근한 선행연구가 없기에 이 논문을 바탕으로 피부와 화장품과의 상관관계를 통해 화장품의 하나의 품목으로 입지 할 수 있도록 좀 더 포괄적인 연구가 이루어지도록 하는데 의의가 있으며, 기능성 화장품과 관련한 구매 활동을 통해 고객 창출과 재 구매 유도를 위한 방안으로써 새로운 화장품 시장에 대한 마케팅 전략 수립 기초 자료가 될 것으로 사료된다.
Only guise for beautifully decorating, makeup, hair style, fashion, etc. If you express the beauty, With the development of medical technology in an aging society, entering the market of cosmetic technology advances and the advent of functional cosmetic changes to beauty "wellbeing trend" begun in y...
Only guise for beautifully decorating, makeup, hair style, fashion, etc. If you express the beauty, With the development of medical technology in an aging society, entering the market of cosmetic technology advances and the advent of functional cosmetic changes to beauty "wellbeing trend" begun in young, healthy lives with heightened interest in functional cosmetics in the cosmetics market has been steadily selling. Recently has been recognized good dietary supplement for skin health only health food. However, emerged as a new trend in this regard "Inner Beauty" spread of "Beauty Food" saturated presence in the cosmetics market for the purpose is to gain a foothold. For this research, I have obtained population statistics abstract, beauty brand shop awareness, and functional cosmetics usage and awareness degree. Also, I conducted a survey on the awareness of inner beauty products, its relationship between functional cosmetics, and satisfaction on its effect, asking two groups ? 304 purchase related consumers and 32 store owners. SPSS 19 program was utilized to analyze and treat statistically the cross-tabulation and chi-square test. The significance level was 0.005. Targets were female consumers aged between twenty to fifty and most were in their thirty and had an office job. Another group of targets, store owners, were also aged between twenty to fifty. Most were in their forty or fifty, working in service industries. In both groups can be seen that the mainstream economically active population Most of women were aware of brand stores, and in the functional cosmetics purchase survey, both answered they were using functional cosmetics that improves wrinkles. They were investigated positive about the re-purchase intent. (P=0.838) answered that they are ?aware? of ?inner beauty? products, showing that both groups are aware up to a certain point. Among consumers, 61.9% answered that they have purchased the inner beauty product related to functional cosmetics, and among store owners, 75%. Thus the inner beauty products and the functional cosmetics are positively correlated. Purchase activities for mart department store and (24.7%), hospitals and pharmacies (22.4%) was higher. Brand shops were frequently showed up as an answer (14.2%) as well. Purchases of skin care products and cosmetics are expected at brand stores, and education or advertisement on their effects may be used as tools to increase the number of purchase in the future. The concept of inner beauty is understood by consumers, but there is no clear definition or advanced researches on awareness of consumers and store owners and satisfaction surveys, from a direct cosmetology perspective. Thus, this research aims to focus on the relationship between the skin and cosmetic products, that it may lead to more comprehensive researches in the future in order to make it recognized as one of cosmetic products. As a measure to induced the Customer creation of repeat sales, through purchases related to functional cosmetics, it is likely to be used as a database for marketing strategy establishment in the new cosmetics market.
Only guise for beautifully decorating, makeup, hair style, fashion, etc. If you express the beauty, With the development of medical technology in an aging society, entering the market of cosmetic technology advances and the advent of functional cosmetic changes to beauty "wellbeing trend" begun in young, healthy lives with heightened interest in functional cosmetics in the cosmetics market has been steadily selling. Recently has been recognized good dietary supplement for skin health only health food. However, emerged as a new trend in this regard "Inner Beauty" spread of "Beauty Food" saturated presence in the cosmetics market for the purpose is to gain a foothold. For this research, I have obtained population statistics abstract, beauty brand shop awareness, and functional cosmetics usage and awareness degree. Also, I conducted a survey on the awareness of inner beauty products, its relationship between functional cosmetics, and satisfaction on its effect, asking two groups ? 304 purchase related consumers and 32 store owners. SPSS 19 program was utilized to analyze and treat statistically the cross-tabulation and chi-square test. The significance level was 0.005. Targets were female consumers aged between twenty to fifty and most were in their thirty and had an office job. Another group of targets, store owners, were also aged between twenty to fifty. Most were in their forty or fifty, working in service industries. In both groups can be seen that the mainstream economically active population Most of women were aware of brand stores, and in the functional cosmetics purchase survey, both answered they were using functional cosmetics that improves wrinkles. They were investigated positive about the re-purchase intent. (P=0.838) answered that they are ?aware? of ?inner beauty? products, showing that both groups are aware up to a certain point. Among consumers, 61.9% answered that they have purchased the inner beauty product related to functional cosmetics, and among store owners, 75%. Thus the inner beauty products and the functional cosmetics are positively correlated. Purchase activities for mart department store and (24.7%), hospitals and pharmacies (22.4%) was higher. Brand shops were frequently showed up as an answer (14.2%) as well. Purchases of skin care products and cosmetics are expected at brand stores, and education or advertisement on their effects may be used as tools to increase the number of purchase in the future. The concept of inner beauty is understood by consumers, but there is no clear definition or advanced researches on awareness of consumers and store owners and satisfaction surveys, from a direct cosmetology perspective. Thus, this research aims to focus on the relationship between the skin and cosmetic products, that it may lead to more comprehensive researches in the future in order to make it recognized as one of cosmetic products. As a measure to induced the Customer creation of repeat sales, through purchases related to functional cosmetics, it is likely to be used as a database for marketing strategy establishment in the new cosmetics market.
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