그린마케팅이 기업의 이미지 제고 뿐 아니라 매출과 수익성 증대와도 직접적인 연관성을 갖고 있다는 인식이 확산되면서 국내 기업들의 도입이 빠르게 진척되고 있다. 그린마케팅을 통해 기업의 이미지 제고라는 성과를 거둔 기업들은 많지만, 실제 매출과 수익성 증대 측면에서는 아직까지 만족스러운 성과를 거둔 기업은 소수에 불과하다. 친환경 소비가 더 많은 고객들에게 정착될 수 있도록 하기 위해서는 마케팅의 노력만으로는 부족하므로 그린마케팅이 성공하기 위해서는 소비 방식에서의 혁신이 먼저 필요하다. 이제 그린마케팅은 제품, 서비스의 판매를 위한 수단을 넘어 소비 방식을 변화시키는 지적 자산으로까지 발전하고 있다. 요즘처럼 경기 침체로 많은 기업과 개인이 어려움을 겪고 있을 때, 그린마케팅은 당장에 먹고 사는 것과 관련이 없어 보일 지도 모르지만 한 순간의 유행이나 트렌드가 아닌 인류의 생존과 건강한 소비를 위해 지켜야 할 기본 가치가 되어 가고 있다. 그린마케팅은 경제, 사회, 문화에 미치는 파급 효과가 매우 크다는 것은 모두가 알고 있는 사실이다. 특히, 그린마케팅은 기업의 생산성 증가와 새로운 사업 기회를 제공하고 있으며, 개인과 국가경쟁력 제고에 기여할 것이다. 따라서 본 논문에서는 그린마케팅 활성화를 위한 전략으로 그린마케팅을 실시하는 기업의 사례 및 유관기관의 역할분담과 기반형성 그리고 문제점 및 활성화방안을 다음과 같이 제시하였다. 첫째, 그린이 아닌 다른 것을 팔아라. 둘째, 고객 공감으로 심리적 ...
그린마케팅이 기업의 이미지 제고 뿐 아니라 매출과 수익성 증대와도 직접적인 연관성을 갖고 있다는 인식이 확산되면서 국내 기업들의 도입이 빠르게 진척되고 있다. 그린마케팅을 통해 기업의 이미지 제고라는 성과를 거둔 기업들은 많지만, 실제 매출과 수익성 증대 측면에서는 아직까지 만족스러운 성과를 거둔 기업은 소수에 불과하다. 친환경 소비가 더 많은 고객들에게 정착될 수 있도록 하기 위해서는 마케팅의 노력만으로는 부족하므로 그린마케팅이 성공하기 위해서는 소비 방식에서의 혁신이 먼저 필요하다. 이제 그린마케팅은 제품, 서비스의 판매를 위한 수단을 넘어 소비 방식을 변화시키는 지적 자산으로까지 발전하고 있다. 요즘처럼 경기 침체로 많은 기업과 개인이 어려움을 겪고 있을 때, 그린마케팅은 당장에 먹고 사는 것과 관련이 없어 보일 지도 모르지만 한 순간의 유행이나 트렌드가 아닌 인류의 생존과 건강한 소비를 위해 지켜야 할 기본 가치가 되어 가고 있다. 그린마케팅은 경제, 사회, 문화에 미치는 파급 효과가 매우 크다는 것은 모두가 알고 있는 사실이다. 특히, 그린마케팅은 기업의 생산성 증가와 새로운 사업 기회를 제공하고 있으며, 개인과 국가경쟁력 제고에 기여할 것이다. 따라서 본 논문에서는 그린마케팅 활성화를 위한 전략으로 그린마케팅을 실시하는 기업의 사례 및 유관기관의 역할분담과 기반형성 그리고 문제점 및 활성화방안을 다음과 같이 제시하였다. 첫째, 그린이 아닌 다른 것을 팔아라. 둘째, 고객 공감으로 심리적 캐즘을 극복하라. 셋째, 부분이 아닌 전체의 관점에서 접근해야 한다. 지금까지 그린마케팅의 활성화방안을 제시하였으며 이러한 활성화방안이 실현되었을 때 소비자 입장에서 보면 그린마케팅을 마음 놓고 이용할 수 있는 환경이 조성되어 소비자의 정당한 이익 보호가 될 것이며, 기업 측에서 보면 세계경제와 시장구조가 변화하는 상황에서 생존할 수 있는 계기가 마련될 것이며, 이로 인한 기업의 성장과 국민경제에도 기여할 것이다. 그리고 국가 경제적인 측면에서 보면 무국경의 경쟁시대에 있어서 선진 제국과 경쟁에서 우위를 점할 수 있는 계기를 마련하여 국익에 보탬이 될 뿐만 아니라 환경 친화적시대에 있어서 선진대열에 서게 될 것이다. 결론적으로 그린마케팅과 환경보호주의는 일시적 국부적인 것이 아니라 우리사회 모두로부터 광범위하게 지지를 받을 수 있는 삶의 방식이며 방향이라고 할 수 있다. 따라서 기업이 시장경쟁에서 지속적인 우위를 차지하기 위해서는 경영자나 마케팅 관리자들이 하루빨리 그린마케팅의 중요성을 깊이 인식해야함은 물론 그린마케팅활동을 적극적이고 전사적으로 전개해 나가야 할 것이다. 이는 곧 우리 인간 삶의 질을 향상시키는 진정한 방법인 동시에 소비자와 기업, 인간과 영원히 건강하고 아름답게 조화를 이루면서 공존하는 길이기 때문이다. 기업가는 물론 소비자와 정부 모두가 인식해야 할 중요한 사항이다. 그린마케팅 활성화를 통한 국가경제사회의 전반적인 발전과 선진대열에 합류하기 위해서는 변화하는 국내외 여건과 국제기구의 공통규칙 등에 조화를 고려한 향후 보다 종합적이며 발전적이고 실증적인 연구로 이 분야가 발전되기를 기대한다.
그린마케팅이 기업의 이미지 제고 뿐 아니라 매출과 수익성 증대와도 직접적인 연관성을 갖고 있다는 인식이 확산되면서 국내 기업들의 도입이 빠르게 진척되고 있다. 그린마케팅을 통해 기업의 이미지 제고라는 성과를 거둔 기업들은 많지만, 실제 매출과 수익성 증대 측면에서는 아직까지 만족스러운 성과를 거둔 기업은 소수에 불과하다. 친환경 소비가 더 많은 고객들에게 정착될 수 있도록 하기 위해서는 마케팅의 노력만으로는 부족하므로 그린마케팅이 성공하기 위해서는 소비 방식에서의 혁신이 먼저 필요하다. 이제 그린마케팅은 제품, 서비스의 판매를 위한 수단을 넘어 소비 방식을 변화시키는 지적 자산으로까지 발전하고 있다. 요즘처럼 경기 침체로 많은 기업과 개인이 어려움을 겪고 있을 때, 그린마케팅은 당장에 먹고 사는 것과 관련이 없어 보일 지도 모르지만 한 순간의 유행이나 트렌드가 아닌 인류의 생존과 건강한 소비를 위해 지켜야 할 기본 가치가 되어 가고 있다. 그린마케팅은 경제, 사회, 문화에 미치는 파급 효과가 매우 크다는 것은 모두가 알고 있는 사실이다. 특히, 그린마케팅은 기업의 생산성 증가와 새로운 사업 기회를 제공하고 있으며, 개인과 국가경쟁력 제고에 기여할 것이다. 따라서 본 논문에서는 그린마케팅 활성화를 위한 전략으로 그린마케팅을 실시하는 기업의 사례 및 유관기관의 역할분담과 기반형성 그리고 문제점 및 활성화방안을 다음과 같이 제시하였다. 첫째, 그린이 아닌 다른 것을 팔아라. 둘째, 고객 공감으로 심리적 캐즘을 극복하라. 셋째, 부분이 아닌 전체의 관점에서 접근해야 한다. 지금까지 그린마케팅의 활성화방안을 제시하였으며 이러한 활성화방안이 실현되었을 때 소비자 입장에서 보면 그린마케팅을 마음 놓고 이용할 수 있는 환경이 조성되어 소비자의 정당한 이익 보호가 될 것이며, 기업 측에서 보면 세계경제와 시장구조가 변화하는 상황에서 생존할 수 있는 계기가 마련될 것이며, 이로 인한 기업의 성장과 국민경제에도 기여할 것이다. 그리고 국가 경제적인 측면에서 보면 무국경의 경쟁시대에 있어서 선진 제국과 경쟁에서 우위를 점할 수 있는 계기를 마련하여 국익에 보탬이 될 뿐만 아니라 환경 친화적시대에 있어서 선진대열에 서게 될 것이다. 결론적으로 그린마케팅과 환경보호주의는 일시적 국부적인 것이 아니라 우리사회 모두로부터 광범위하게 지지를 받을 수 있는 삶의 방식이며 방향이라고 할 수 있다. 따라서 기업이 시장경쟁에서 지속적인 우위를 차지하기 위해서는 경영자나 마케팅 관리자들이 하루빨리 그린마케팅의 중요성을 깊이 인식해야함은 물론 그린마케팅활동을 적극적이고 전사적으로 전개해 나가야 할 것이다. 이는 곧 우리 인간 삶의 질을 향상시키는 진정한 방법인 동시에 소비자와 기업, 인간과 영원히 건강하고 아름답게 조화를 이루면서 공존하는 길이기 때문이다. 기업가는 물론 소비자와 정부 모두가 인식해야 할 중요한 사항이다. 그린마케팅 활성화를 통한 국가경제사회의 전반적인 발전과 선진대열에 합류하기 위해서는 변화하는 국내외 여건과 국제기구의 공통규칙 등에 조화를 고려한 향후 보다 종합적이며 발전적이고 실증적인 연구로 이 분야가 발전되기를 기대한다.
Green Marketing as well as enhance the company's image and increasing sales and profitability have also recognized the direct correlation from the spread of the introduction of domestic companies has been the rapid progress. Green marketing and image building through the achievement of corporate fir...
Green Marketing as well as enhance the company's image and increasing sales and profitability have also recognized the direct correlation from the spread of the introduction of domestic companies has been the rapid progress. Green marketing and image building through the achievement of corporate firms, but the actual revenue and profitability in terms of satisfying achievement so far is only a small number of companies. In this paper, green marketing, green marketing as a strategy for enabling companies to conduct practices and the roles of relevant organizations and based on the formation and activation issues, and proposed the following measures: First, something other than green palahra. Second, make your gonggam to overcome the psychological kaejeum. Third, the part should be approached from the perspective of an entire. Until now, the activation of green marketing has proposed ways to activate the plan realized this when seen by the consumer to use green marketing in an environment where peace of mind joseongdoeeo protect the legitimate interests of consumers will be the corporate side, the world economy and the markets look structures that can survive in the changing situation will maryeondoel instrument, resulting in business growth and will contribute to the national economy. From a business perspective and the National Bureau of advanced empire in obedience competition era, giving a competitive edge provided an opportunity to be a boon to the national interest, as well as in environment-friendly period will be at advanced ranks. In conclusion, green marketing and environmental protectionism, but rather a temporary and local widespread support from all our communities that could be a way of life and the direction can be called. Thus, competition from companies for ongoing supremacy of the executive or marketing manager depth soon as possible to be aware of the importance of green marketing green marketing activities, as well as expands the leave will be active and enterprise-wide. This ... is our true way to improve the quality of human life at the same time consumers and businesses, people and forever healthy and beautiful is gilyigi to coexist in harmony. Entrepreneurs both consumers and the government is important to be aware of. Green Marketing by activating national economic and social aspects of development and advanced joining the ranks to changing domestic conditions and international organizations, common rules, and so in harmony considering the future, more comprehensive and developmental and empirical research as the field evolves expect to be.
Green Marketing as well as enhance the company's image and increasing sales and profitability have also recognized the direct correlation from the spread of the introduction of domestic companies has been the rapid progress. Green marketing and image building through the achievement of corporate firms, but the actual revenue and profitability in terms of satisfying achievement so far is only a small number of companies. In this paper, green marketing, green marketing as a strategy for enabling companies to conduct practices and the roles of relevant organizations and based on the formation and activation issues, and proposed the following measures: First, something other than green palahra. Second, make your gonggam to overcome the psychological kaejeum. Third, the part should be approached from the perspective of an entire. Until now, the activation of green marketing has proposed ways to activate the plan realized this when seen by the consumer to use green marketing in an environment where peace of mind joseongdoeeo protect the legitimate interests of consumers will be the corporate side, the world economy and the markets look structures that can survive in the changing situation will maryeondoel instrument, resulting in business growth and will contribute to the national economy. From a business perspective and the National Bureau of advanced empire in obedience competition era, giving a competitive edge provided an opportunity to be a boon to the national interest, as well as in environment-friendly period will be at advanced ranks. In conclusion, green marketing and environmental protectionism, but rather a temporary and local widespread support from all our communities that could be a way of life and the direction can be called. Thus, competition from companies for ongoing supremacy of the executive or marketing manager depth soon as possible to be aware of the importance of green marketing green marketing activities, as well as expands the leave will be active and enterprise-wide. This ... is our true way to improve the quality of human life at the same time consumers and businesses, people and forever healthy and beautiful is gilyigi to coexist in harmony. Entrepreneurs both consumers and the government is important to be aware of. Green Marketing by activating national economic and social aspects of development and advanced joining the ranks to changing domestic conditions and international organizations, common rules, and so in harmony considering the future, more comprehensive and developmental and empirical research as the field evolves expect to be.
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