유진 오닐(Eugene O'Neill)은 미국 드라마를 유럽 작품들 수준으로 올려놓은 극작가로 그의 극은 그의 삶과 그의 드라마 캐릭터들의 구원과의 깊은 관계를 보여준다. 극에 반영된 그의 자전적 경험들을 통한 그와 가족의 관계는 파괴적이고 그의 가족 구성원들의 과도한 욕망은 가족 서로간의 혐오로 이어진다. 가장 큰 비극은 사람들이 가족의 삶에 대하여 관심을 기울이지 않는다는 것이다. 이 논문은 오닐의 세작품인 『느릅나무 밑의 욕망』,『이상한 막간극』,『밤으로의 긴 여로』에 나오는 욕망을 가진 캐릭터들을 에릭 프롬(Erich Fr...
유진 오닐(Eugene O'Neill)은 미국 드라마를 유럽 작품들 수준으로 올려놓은 극작가로 그의 극은 그의 삶과 그의 드라마 캐릭터들의 구원과의 깊은 관계를 보여준다. 극에 반영된 그의 자전적 경험들을 통한 그와 가족의 관계는 파괴적이고 그의 가족 구성원들의 과도한 욕망은 가족 서로간의 혐오로 이어진다. 가장 큰 비극은 사람들이 가족의 삶에 대하여 관심을 기울이지 않는다는 것이다. 이 논문은 오닐의 세작품인 『느릅나무 밑의 욕망』,『이상한 막간극』,『밤으로의 긴 여로』에 나오는 욕망을 가진 캐릭터들을 에릭 프롬(Erich Fromm)의 욕망론으로 연구하였다. 프롬은 욕망에 관하여 체계적으로 연구하여 사람과 사회에 관한 새로운 관계 설정을 하였기에 그의 이론은 오닐의 문학 작품의 캐릭터들을 분석하는 가능성을 보여준다. 오닐의 작품들의 가족 구성원들은 욕망과 질투와 경쟁으로 얽혀있다. 『느릅나무 밑의 욕망』에서 에벤은 애비의 죄를 용서하고 애비의 사랑을 받아들임으로 자기 성찰을 통한 구원을 얻는다. 등장인물들은 상대방에 대한 보호와 책임을 통한 진정한 사랑으로 비이성적인 욕망인 이기주의를 극복하게 된다. 『이상한 막간극』에서 니나는 소속감 없이 부적절한 만남들로 인하여 고통 받는다. 하지만 결국 니나는 잘못된 관계들로부터 벗어나 마스덴을 통하여 귀속의 욕구를 충족한다. 『밤으로의 긴 여로』에 등장하는 모든 인물들은 그들의 깊은 이해와 가족과의 연대감을 이룰 때 파멸이 아닌 승리를 얻는다. 가족 구성원들은 메리가 환상에 빠짐에도 불구하고 메리가 정말 원하는 것을 말할 때 그녀에 대하여 연민을 느끼고 이해를 한다. 이작품은 결국 저주와 분노가 사랑과 이해로 정화되어 카타르시스를 느끼게 한다. 오닐의 작품들은 그의 영혼을 찾는 지속적인 기록이다. 그들의 증오와 분노가 풀리지 않은 채로 남아있지만 그들의 증오 뒤에는 서로간의 연민과 사랑이 있다. 그래서 그들은 솔직한 대화를 나누면서 서로를 이해하고 용납하게 된다.
유진 오닐(Eugene O'Neill)은 미국 드라마를 유럽 작품들 수준으로 올려놓은 극작가로 그의 극은 그의 삶과 그의 드라마 캐릭터들의 구원과의 깊은 관계를 보여준다. 극에 반영된 그의 자전적 경험들을 통한 그와 가족의 관계는 파괴적이고 그의 가족 구성원들의 과도한 욕망은 가족 서로간의 혐오로 이어진다. 가장 큰 비극은 사람들이 가족의 삶에 대하여 관심을 기울이지 않는다는 것이다. 이 논문은 오닐의 세작품인 『느릅나무 밑의 욕망』,『이상한 막간극』,『밤으로의 긴 여로』에 나오는 욕망을 가진 캐릭터들을 에릭 프롬(Erich Fromm)의 욕망론으로 연구하였다. 프롬은 욕망에 관하여 체계적으로 연구하여 사람과 사회에 관한 새로운 관계 설정을 하였기에 그의 이론은 오닐의 문학 작품의 캐릭터들을 분석하는 가능성을 보여준다. 오닐의 작품들의 가족 구성원들은 욕망과 질투와 경쟁으로 얽혀있다. 『느릅나무 밑의 욕망』에서 에벤은 애비의 죄를 용서하고 애비의 사랑을 받아들임으로 자기 성찰을 통한 구원을 얻는다. 등장인물들은 상대방에 대한 보호와 책임을 통한 진정한 사랑으로 비이성적인 욕망인 이기주의를 극복하게 된다. 『이상한 막간극』에서 니나는 소속감 없이 부적절한 만남들로 인하여 고통 받는다. 하지만 결국 니나는 잘못된 관계들로부터 벗어나 마스덴을 통하여 귀속의 욕구를 충족한다. 『밤으로의 긴 여로』에 등장하는 모든 인물들은 그들의 깊은 이해와 가족과의 연대감을 이룰 때 파멸이 아닌 승리를 얻는다. 가족 구성원들은 메리가 환상에 빠짐에도 불구하고 메리가 정말 원하는 것을 말할 때 그녀에 대하여 연민을 느끼고 이해를 한다. 이작품은 결국 저주와 분노가 사랑과 이해로 정화되어 카타르시스를 느끼게 한다. 오닐의 작품들은 그의 영혼을 찾는 지속적인 기록이다. 그들의 증오와 분노가 풀리지 않은 채로 남아있지만 그들의 증오 뒤에는 서로간의 연민과 사랑이 있다. 그래서 그들은 솔직한 대화를 나누면서 서로를 이해하고 용납하게 된다.
Eugene O'Neill is the first playwright who uplifted the American drama to the level to European works. We can discover the deep connection between his life and his characters who are seeking salvation. This thesis searches after his autobiographical experiences reflected in the plays. Throughout his...
Eugene O'Neill is the first playwright who uplifted the American drama to the level to European works. We can discover the deep connection between his life and his characters who are seeking salvation. This thesis searches after his autobiographical experiences reflected in the plays. Throughout his whole life, he suffered from the feeling of homelessness and pain. His relationships gradually became destructive of the family's excessively desires. However, characters achieve their forgiveness by overcoming their mutual misunderstanding. This study is an examination of O'Neill's three plays which have desire as their main theme-Desire under the Elms, Strange Interlude, Long Day's Journey into Night. Fromm's theory will open up the possibility of desire in O'Neill's literature. O'Neill was greatly influenced by family tragedy which explain the desire themes in his writings. O'Neill's plays are triggered by desire, jealousy and rivalry between family members. In Desire under the Elms, Eben seeks salvation through real love by forgiving Abbie's sin and accepting her love. Therefore, O'Neill asserts that, even though a human being has a miserable tragic result in Desire under the Elms, characters' real love can overcome their tragedy. In Strange Interlude, Nina overcomes the emptiness, meaninglessness, death of extreme situation. She overcomes her illusion of Gordon and finds her belonging through Marsden. In Long Day's Journey into Night, all of the characters' victory is accomplished when they come to the deeper understanding and kinship to his family. Family members get to understand and take pity even though Mary falls into an illusion dehen the curse and resentment are purified into true understanding and love, one comes to feel belonging. O'Neill's plays are continual records of his searching for soul. Though their hatred and resentment remain unsolved in each of them, there are mutual pity and love behind their love and hatred. So they come to understand and accept each of them while they have candid talk about their love and hatred.
Eugene O'Neill is the first playwright who uplifted the American drama to the level to European works. We can discover the deep connection between his life and his characters who are seeking salvation. This thesis searches after his autobiographical experiences reflected in the plays. Throughout his whole life, he suffered from the feeling of homelessness and pain. His relationships gradually became destructive of the family's excessively desires. However, characters achieve their forgiveness by overcoming their mutual misunderstanding. This study is an examination of O'Neill's three plays which have desire as their main theme-Desire under the Elms, Strange Interlude, Long Day's Journey into Night. Fromm's theory will open up the possibility of desire in O'Neill's literature. O'Neill was greatly influenced by family tragedy which explain the desire themes in his writings. O'Neill's plays are triggered by desire, jealousy and rivalry between family members. In Desire under the Elms, Eben seeks salvation through real love by forgiving Abbie's sin and accepting her love. Therefore, O'Neill asserts that, even though a human being has a miserable tragic result in Desire under the Elms, characters' real love can overcome their tragedy. In Strange Interlude, Nina overcomes the emptiness, meaninglessness, death of extreme situation. She overcomes her illusion of Gordon and finds her belonging through Marsden. In Long Day's Journey into Night, all of the characters' victory is accomplished when they come to the deeper understanding and kinship to his family. Family members get to understand and take pity even though Mary falls into an illusion dehen the curse and resentment are purified into true understanding and love, one comes to feel belonging. O'Neill's plays are continual records of his searching for soul. Though their hatred and resentment remain unsolved in each of them, there are mutual pity and love behind their love and hatred. So they come to understand and accept each of them while they have candid talk about their love and hatred.
주제어
#Erich Fromm Eugene Gladstone O'Neill Family Plays desire self-alienation 에릭 프롬 유진 오닐 가족극
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.