사회적인 건강과 미에 대한 폭발적인 관심과 대기업, 병원들과 같은 대형화, 조직화된 기관들의 피부관리 사업 진출로 인하여 뷰티 산업에 관여하고 있는 구성원들 간의 경쟁이 매우 심화되고 있다. 이는 매출 감소와 고객 잠식이라는 상황으로 기존의 피부관리실들을 위협하는 결과로 이어지고 있으나, 이에 대한 관리사들의 관심에 비하여 아직은 조직적인 서비스와 차별화된 마케팅에 대한 정보나 연구, 그리고 전략적인 활동에 대한 구체적인 결과가 크게 미흡한 상황이다. 이에 본 연구에서는 이러한 점을 바탕으로 기존의 이용 고객의 경험유무에 따른 선호도 조사의 수준에서 벗어나 병원 내 관리실 과 병원 외 관리실의 연령대에 따른 선호도와 인식도를 알아봄으로써 표준화된 마케팅이 아닌 연령대별 차별화된 마케팅 활동을 제안하고자 한다. 이를 위하여 피부 관리실 이용 경험이 있는 고객과 비이용 고객들을 20-50대 사이의 4개로 나누어 관리실 선택 시 선택요인, 병원 내 관리실과 병원 외 관리실에 대한 상호인식 정도와 욕구를 파악하여 이에 따른 효과적인 마케팅 방법을 추론해 보았다. 연구 결과 20대는 학생의 비율이 높고, 여드름 및 트러블성 피부가 많았으며, 이러한 이유로 피부 트러블 해소를 위하여 관리실을 찾았으며 비용에 대하여 비싸다고 생각하였다. 받고 싶은 관리로는 트러블 관리가 높은 비중을 보였다. 30대는 가장 높은 이용률을 보였으며 병원 외 관리실을 이용하는 고객이 많았다. 사회인의 비중이 가장 높았고 여드름 및 트러블성 피부와 복합성 피부가 가장 많은 것으로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 트러블 또는 탄력 및 재생관리가 가장 많았다. 40대의 경우 전업주부가 가장 많았으며 색소침착과 건성피부가 많았다. 병원 외 관리실을 이용한 비중이 높았으며 이용목적으로는 젊은 피부상태로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 탄력 및 재생관리로 나타났다. 50대 이상의 경우 전업주부의 비중이 컸으며 복합성 피부와 색소침착 피부가 많았다. 병원 외 관리실의 이용비중이 가장 높게 나타났다. 전 연령대에 걸쳐 비이용자의 경우 병원 내 관리실을 ‘전문의가 있어 효과가 뛰어난 곳’ 병원 외 관리실을 ‘미적인 관리를 위해 찾는 곳’이라고 인식한다고 나타났으며, 특이적으로 30대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘휴식을 취하는 곳’으로 50대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘미용전문인이 있어 효과적인 곳’으로 인식한다고 나타났다. 연령대에 따른 관리실의 이용의 단점에 따른 결과, 20-40대에 걸쳐, 병원 내 관리실 이용자의 경우 ‘전문의가 없으므로’ 병원 외 관리실을 이용하지 않겠다는 응답이 높았으며 병원 외 이용자의 경우 ‘병원 내 관리실이 더 비싸다’고 생각되어 이용하지 않겠다는 응답이 높았다. 50대의 경우는 병원 내 관리실 이용자의 경우 병원 외 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘효과가 떨어질 것 같다’는 응답이 높았으며 병원 외 관리실 이용자의 경우 병원 내 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘서비스의 질이 떨어질 것’이라는 응답이 가장 높게 나타났다. 이러한 결과들을 바탕으로 각각의 연령대에 대한 마케팅 기법으로 20대는 트러블 관리가 주요 목적으로 나타난 점을 고려하여 여드름 압출, 트러블 진정 등 관리사의 전문성을 부각시킬 필요성이 있다고 사료되고, 30대의 경우 비즈니스인을 위한 트러블해소와 동시에 휴식을 위한 공간을 따로 마련할 필요성이 있다고 사료되어 지며, 40대의 경우 미백관리를 통한 색소관리, 수분관리를 통한 탄력 있는 피부를 주된 프로그램으로 홍보하는 방법을, 50대 이상의 경우 젊은 피부상태 유지를 위한 다양한 ...
사회적인 건강과 미에 대한 폭발적인 관심과 대기업, 병원들과 같은 대형화, 조직화된 기관들의 피부관리 사업 진출로 인하여 뷰티 산업에 관여하고 있는 구성원들 간의 경쟁이 매우 심화되고 있다. 이는 매출 감소와 고객 잠식이라는 상황으로 기존의 피부관리실들을 위협하는 결과로 이어지고 있으나, 이에 대한 관리사들의 관심에 비하여 아직은 조직적인 서비스와 차별화된 마케팅에 대한 정보나 연구, 그리고 전략적인 활동에 대한 구체적인 결과가 크게 미흡한 상황이다. 이에 본 연구에서는 이러한 점을 바탕으로 기존의 이용 고객의 경험유무에 따른 선호도 조사의 수준에서 벗어나 병원 내 관리실 과 병원 외 관리실의 연령대에 따른 선호도와 인식도를 알아봄으로써 표준화된 마케팅이 아닌 연령대별 차별화된 마케팅 활동을 제안하고자 한다. 이를 위하여 피부 관리실 이용 경험이 있는 고객과 비이용 고객들을 20-50대 사이의 4개로 나누어 관리실 선택 시 선택요인, 병원 내 관리실과 병원 외 관리실에 대한 상호인식 정도와 욕구를 파악하여 이에 따른 효과적인 마케팅 방법을 추론해 보았다. 연구 결과 20대는 학생의 비율이 높고, 여드름 및 트러블성 피부가 많았으며, 이러한 이유로 피부 트러블 해소를 위하여 관리실을 찾았으며 비용에 대하여 비싸다고 생각하였다. 받고 싶은 관리로는 트러블 관리가 높은 비중을 보였다. 30대는 가장 높은 이용률을 보였으며 병원 외 관리실을 이용하는 고객이 많았다. 사회인의 비중이 가장 높았고 여드름 및 트러블성 피부와 복합성 피부가 가장 많은 것으로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 트러블 또는 탄력 및 재생관리가 가장 많았다. 40대의 경우 전업주부가 가장 많았으며 색소침착과 건성피부가 많았다. 병원 외 관리실을 이용한 비중이 높았으며 이용목적으로는 젊은 피부상태로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 탄력 및 재생관리로 나타났다. 50대 이상의 경우 전업주부의 비중이 컸으며 복합성 피부와 색소침착 피부가 많았다. 병원 외 관리실의 이용비중이 가장 높게 나타났다. 전 연령대에 걸쳐 비이용자의 경우 병원 내 관리실을 ‘전문의가 있어 효과가 뛰어난 곳’ 병원 외 관리실을 ‘미적인 관리를 위해 찾는 곳’이라고 인식한다고 나타났으며, 특이적으로 30대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘휴식을 취하는 곳’으로 50대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘미용전문인이 있어 효과적인 곳’으로 인식한다고 나타났다. 연령대에 따른 관리실의 이용의 단점에 따른 결과, 20-40대에 걸쳐, 병원 내 관리실 이용자의 경우 ‘전문의가 없으므로’ 병원 외 관리실을 이용하지 않겠다는 응답이 높았으며 병원 외 이용자의 경우 ‘병원 내 관리실이 더 비싸다’고 생각되어 이용하지 않겠다는 응답이 높았다. 50대의 경우는 병원 내 관리실 이용자의 경우 병원 외 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘효과가 떨어질 것 같다’는 응답이 높았으며 병원 외 관리실 이용자의 경우 병원 내 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘서비스의 질이 떨어질 것’이라는 응답이 가장 높게 나타났다. 이러한 결과들을 바탕으로 각각의 연령대에 대한 마케팅 기법으로 20대는 트러블 관리가 주요 목적으로 나타난 점을 고려하여 여드름 압출, 트러블 진정 등 관리사의 전문성을 부각시킬 필요성이 있다고 사료되고, 30대의 경우 비즈니스인을 위한 트러블해소와 동시에 휴식을 위한 공간을 따로 마련할 필요성이 있다고 사료되어 지며, 40대의 경우 미백관리를 통한 색소관리, 수분관리를 통한 탄력 있는 피부를 주된 프로그램으로 홍보하는 방법을, 50대 이상의 경우 젊은 피부상태 유지를 위한 다양한 항노화 프로그램을 개발하여 마케팅에 적극 활용하는 법을 제안할 수 있다. 관리실에 따른 마케팅 방법으로 병원 내 관리실의 경우 가격을, 병원 외 관리실의 경우 효과 및 전문성에 대한 마케팅을 강조해야 될 것으로 사료된다. 본 연구에서 제시한 마케팅 방법뿐만 아니라 다양한 방법들을 적용하여 보고 결과를 분석하여 체계적이고 전문적인 연구가 활발히 이루어진다면 지속적인 매출증대가 이루어질 것으로 기대한다.
사회적인 건강과 미에 대한 폭발적인 관심과 대기업, 병원들과 같은 대형화, 조직화된 기관들의 피부관리 사업 진출로 인하여 뷰티 산업에 관여하고 있는 구성원들 간의 경쟁이 매우 심화되고 있다. 이는 매출 감소와 고객 잠식이라는 상황으로 기존의 피부관리실들을 위협하는 결과로 이어지고 있으나, 이에 대한 관리사들의 관심에 비하여 아직은 조직적인 서비스와 차별화된 마케팅에 대한 정보나 연구, 그리고 전략적인 활동에 대한 구체적인 결과가 크게 미흡한 상황이다. 이에 본 연구에서는 이러한 점을 바탕으로 기존의 이용 고객의 경험유무에 따른 선호도 조사의 수준에서 벗어나 병원 내 관리실 과 병원 외 관리실의 연령대에 따른 선호도와 인식도를 알아봄으로써 표준화된 마케팅이 아닌 연령대별 차별화된 마케팅 활동을 제안하고자 한다. 이를 위하여 피부 관리실 이용 경험이 있는 고객과 비이용 고객들을 20-50대 사이의 4개로 나누어 관리실 선택 시 선택요인, 병원 내 관리실과 병원 외 관리실에 대한 상호인식 정도와 욕구를 파악하여 이에 따른 효과적인 마케팅 방법을 추론해 보았다. 연구 결과 20대는 학생의 비율이 높고, 여드름 및 트러블성 피부가 많았으며, 이러한 이유로 피부 트러블 해소를 위하여 관리실을 찾았으며 비용에 대하여 비싸다고 생각하였다. 받고 싶은 관리로는 트러블 관리가 높은 비중을 보였다. 30대는 가장 높은 이용률을 보였으며 병원 외 관리실을 이용하는 고객이 많았다. 사회인의 비중이 가장 높았고 여드름 및 트러블성 피부와 복합성 피부가 가장 많은 것으로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 트러블 또는 탄력 및 재생관리가 가장 많았다. 40대의 경우 전업주부가 가장 많았으며 색소침착과 건성피부가 많았다. 병원 외 관리실을 이용한 비중이 높았으며 이용목적으로는 젊은 피부상태로 나타났다. 받고 싶은 관리로는 탄력 및 재생관리로 나타났다. 50대 이상의 경우 전업주부의 비중이 컸으며 복합성 피부와 색소침착 피부가 많았다. 병원 외 관리실의 이용비중이 가장 높게 나타났다. 전 연령대에 걸쳐 비이용자의 경우 병원 내 관리실을 ‘전문의가 있어 효과가 뛰어난 곳’ 병원 외 관리실을 ‘미적인 관리를 위해 찾는 곳’이라고 인식한다고 나타났으며, 특이적으로 30대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘휴식을 취하는 곳’으로 50대 이상의 경우 병원 외 관리실을 ‘미용전문인이 있어 효과적인 곳’으로 인식한다고 나타났다. 연령대에 따른 관리실의 이용의 단점에 따른 결과, 20-40대에 걸쳐, 병원 내 관리실 이용자의 경우 ‘전문의가 없으므로’ 병원 외 관리실을 이용하지 않겠다는 응답이 높았으며 병원 외 이용자의 경우 ‘병원 내 관리실이 더 비싸다’고 생각되어 이용하지 않겠다는 응답이 높았다. 50대의 경우는 병원 내 관리실 이용자의 경우 병원 외 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘효과가 떨어질 것 같다’는 응답이 높았으며 병원 외 관리실 이용자의 경우 병원 내 관리실 이용 의도가 없는 이유로 ‘서비스의 질이 떨어질 것’이라는 응답이 가장 높게 나타났다. 이러한 결과들을 바탕으로 각각의 연령대에 대한 마케팅 기법으로 20대는 트러블 관리가 주요 목적으로 나타난 점을 고려하여 여드름 압출, 트러블 진정 등 관리사의 전문성을 부각시킬 필요성이 있다고 사료되고, 30대의 경우 비즈니스인을 위한 트러블해소와 동시에 휴식을 위한 공간을 따로 마련할 필요성이 있다고 사료되어 지며, 40대의 경우 미백관리를 통한 색소관리, 수분관리를 통한 탄력 있는 피부를 주된 프로그램으로 홍보하는 방법을, 50대 이상의 경우 젊은 피부상태 유지를 위한 다양한 항노화 프로그램을 개발하여 마케팅에 적극 활용하는 법을 제안할 수 있다. 관리실에 따른 마케팅 방법으로 병원 내 관리실의 경우 가격을, 병원 외 관리실의 경우 효과 및 전문성에 대한 마케팅을 강조해야 될 것으로 사료된다. 본 연구에서 제시한 마케팅 방법뿐만 아니라 다양한 방법들을 적용하여 보고 결과를 분석하여 체계적이고 전문적인 연구가 활발히 이루어진다면 지속적인 매출증대가 이루어질 것으로 기대한다.
Recently, the interest on the health and beauty is growing in social life, large and organized institutions like major companies and hospitals began entering into skin care business that the competitions between the related parties of beauty industries are growing much fierce. This circumstance resu...
Recently, the interest on the health and beauty is growing in social life, large and organized institutions like major companies and hospitals began entering into skin care business that the competitions between the related parties of beauty industries are growing much fierce. This circumstance results in sales decrease and customer encroaching and this also keep threatening the existing skin care centers. However, despite enormous concerns of the care staffs, still the information and research of the organized services and differentiated marketing and specific result of the strategic activities are by far insufficient. Therefore, based on these points, this study is going to propose the differentiated marketing strategy according to the age groups, not like the standardized marketing, by researching the preference and cognition of the people from each age group on the skin care center which is located inside and outside of the hospital, which is not mere preference investigation according to the experience of the existing customers. In order to do this, two kinds of the samples were gathered -the people who have experienced the skin care center and the others who have not- and they are again divided into four groups according to their ages –from twenties to fifties. Then, it is researched the determination factor of the skin care center, mutual recognition and desire on the care center of inside and outside of the hospital. According to this, the effective way of marketing strategy is also studied. As a result, the rate of students is high in twenties group and many were suffering from troubled and pimply skin. They looked for the care center to find solution for this kind of skin problem, and thought the price was not economical. Most of this group prefers the trouble care. The result shows that the using rate of the skin care center turns out to be the highest in the thirties group, and there were more people who use the off-hospital care center. Most of them are doing social lives and suffering from pimples, troubled and combination skin types. They preferred the trouble, elastic and revitalization cares. Most of the forties group were housewives and suffer from pigmentation and dry skin. It showed a high rate of using off-hospital care center and their aim for caring is to make their skin revived back to youth. They prefer elastic and revitalization care. In over fifties group, it showed high ratio of the housewives as well, and most were suffering from combination and pigmentation skin types. Also, the using rate of off-hospital care center turns out to be the higher. In all age groups, the inexperienced people regard that the in-hospital care center as ‘a place where can result good effects because of the professional doctors’ and off-hospital care center as 'a place where people seek for beauty care. Specially, for over thirties group, people recognize the off-hospital care center as 'the place for taking a rest' and over fifties group think it as 'where can have good effects because of a beauty-specialist'. It is also researched the negative points of using the skin care centers. For all through twenties to forties of in-hospital care center users, they said because 'there is no special doctor' they would not use the off-hospital care center. For the off-hospital care center users, they said because it is 'more expensive using the hospital care center' they would not use it. For the fifties in-hospital care center users, they said, because 'it would not be effective' to use off-hospital center, and for the same age group off-hospital users, they said 'the service quality would not be as good in in-house center,' they would not use the other type of care center. Based on these results, the marketing strategy according to each age group is studied. For the twenties, considering the result showed high interest in trouble cares, it can be thought that the professionalism of the specialist should be emphasized, such as pimple pressing and trouble soothing. For the thirties, it is necessary to make trouble solution and resting places for the business people. For the forties, it is effective to mainly advertise such programs as pigmentation care through whitening and elastic skin care through moisturizing. For the fifties, in order to keep young skin, it can be suggested to develop various anti-aging programs. Also, marketing strategies according to the types of care centers can be suggested. For off-hospital care center, the price factor should be enforced. On the other hand, the result and professionalism should be enlarged in marketing for in-hospital care center. If many other ways other than the ones suggested in this study can be developed and applied to analyze the results, and the research and study are kept going on, it can be expected to have constant sales growth.
Recently, the interest on the health and beauty is growing in social life, large and organized institutions like major companies and hospitals began entering into skin care business that the competitions between the related parties of beauty industries are growing much fierce. This circumstance results in sales decrease and customer encroaching and this also keep threatening the existing skin care centers. However, despite enormous concerns of the care staffs, still the information and research of the organized services and differentiated marketing and specific result of the strategic activities are by far insufficient. Therefore, based on these points, this study is going to propose the differentiated marketing strategy according to the age groups, not like the standardized marketing, by researching the preference and cognition of the people from each age group on the skin care center which is located inside and outside of the hospital, which is not mere preference investigation according to the experience of the existing customers. In order to do this, two kinds of the samples were gathered -the people who have experienced the skin care center and the others who have not- and they are again divided into four groups according to their ages –from twenties to fifties. Then, it is researched the determination factor of the skin care center, mutual recognition and desire on the care center of inside and outside of the hospital. According to this, the effective way of marketing strategy is also studied. As a result, the rate of students is high in twenties group and many were suffering from troubled and pimply skin. They looked for the care center to find solution for this kind of skin problem, and thought the price was not economical. Most of this group prefers the trouble care. The result shows that the using rate of the skin care center turns out to be the highest in the thirties group, and there were more people who use the off-hospital care center. Most of them are doing social lives and suffering from pimples, troubled and combination skin types. They preferred the trouble, elastic and revitalization cares. Most of the forties group were housewives and suffer from pigmentation and dry skin. It showed a high rate of using off-hospital care center and their aim for caring is to make their skin revived back to youth. They prefer elastic and revitalization care. In over fifties group, it showed high ratio of the housewives as well, and most were suffering from combination and pigmentation skin types. Also, the using rate of off-hospital care center turns out to be the higher. In all age groups, the inexperienced people regard that the in-hospital care center as ‘a place where can result good effects because of the professional doctors’ and off-hospital care center as 'a place where people seek for beauty care. Specially, for over thirties group, people recognize the off-hospital care center as 'the place for taking a rest' and over fifties group think it as 'where can have good effects because of a beauty-specialist'. It is also researched the negative points of using the skin care centers. For all through twenties to forties of in-hospital care center users, they said because 'there is no special doctor' they would not use the off-hospital care center. For the off-hospital care center users, they said because it is 'more expensive using the hospital care center' they would not use it. For the fifties in-hospital care center users, they said, because 'it would not be effective' to use off-hospital center, and for the same age group off-hospital users, they said 'the service quality would not be as good in in-house center,' they would not use the other type of care center. Based on these results, the marketing strategy according to each age group is studied. For the twenties, considering the result showed high interest in trouble cares, it can be thought that the professionalism of the specialist should be emphasized, such as pimple pressing and trouble soothing. For the thirties, it is necessary to make trouble solution and resting places for the business people. For the forties, it is effective to mainly advertise such programs as pigmentation care through whitening and elastic skin care through moisturizing. For the fifties, in order to keep young skin, it can be suggested to develop various anti-aging programs. Also, marketing strategies according to the types of care centers can be suggested. For off-hospital care center, the price factor should be enforced. On the other hand, the result and professionalism should be enlarged in marketing for in-hospital care center. If many other ways other than the ones suggested in this study can be developed and applied to analyze the results, and the research and study are kept going on, it can be expected to have constant sales growth.
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