본 연구에서는 피부과에서 시술을 받은 20~40대 이상의 남, 여 경험자를대상으로 피부과 이용실태와 만족도에 미치는 영향에 대하여 조사하고 설문을 진행하였다. 실험 결과 피부상태로 복합성 피부가 41.2% 가장 많았으며 피부 상태에 미치는 요인으로 스트레스가 27.2%로 가장 높게 나타났고, 연령별로는 20대와 30대는 스트레스의 요인이 가장 크고 40대 이상은 자연적인 노화, 연령의 증가, 유전적 소인이 요인으로 나타났다(p<0.01). 피부의 가장 큰 문제점은 성별로는 남자의 경우 여드름, 넓은 모공이 원인이며 여자는 색소침착, 기미, 주근깨, 잡티가 원인이었다(p<0.001). 연령별로는 20대는 여드름, 30대는 색소침착, 기미, 주근깨를 40대는 주름, 탄력을 문제점으로 생각하였다(p<0.001). 피부과에서의 시술이 피부를 개선하는 효과 62.0%로 가장 높았으며, 피부과의 정보는 친구 및 가족 등 지인소개가 49.6%로 높음을 알 수 있었다. 피부과 시술의 가장 큰 장점으로는 문제점에 맞는 의료기기를 이용하여 피부를 개선시킨다는 점 이 56.3%로 가장 많았고, 피부과 이용 시 고객만족을 위해 가장 중요한 요소로는 20대와 30대는 최신기기를 이용한 피부에 맞는 시술이며, 40대 이상은 적당한 비용을 중요한 요소로 나타났다(p<0.01). 피부과에서 지속적으로 시술을 받을 용의는 78.0%의 사람들이 재방문의 의사를 보였다. 지속적으로 시술을 받고 싶은 이유로는 효과가 좋아서 73.8%로 높은 만족도가 나타났다. 병원 내에서의 화장품 구매종류로는 재생크림이 59.8%로 가장 많았으며, 피부과에서 구매한 제품을 시중에 판매하는 화장품과 비교했을 때 효과의 만족도가 46.5%로높게 나타났다. 피부과에서 비만관리 종류로 카복시 시술이 15.5%로 가장 많은 시술을 경험하였고, 비만 관리로 본 효과는 옷을 입었을 때 피팅감이 40.8%로 높은 만족도로 나타났다. 이렇듯 병원에서의 시술을 원하는 사람들은 확실한 효과로 재방문의 의사를 보이고, 본인이 받는 시술이나 장비에 대해 잘 알고 있었으며 만족도 또한 높게 나타나고 있음을 알 수 있었다. 고객은 문제가 생겼을 경우 관심과 적극적인 해결을 바라며, 병원에서는 원내 ...
본 연구에서는 피부과에서 시술을 받은 20~40대 이상의 남, 여 경험자를대상으로 피부과 이용실태와 만족도에 미치는 영향에 대하여 조사하고 설문을 진행하였다. 실험 결과 피부상태로 복합성 피부가 41.2% 가장 많았으며 피부 상태에 미치는 요인으로 스트레스가 27.2%로 가장 높게 나타났고, 연령별로는 20대와 30대는 스트레스의 요인이 가장 크고 40대 이상은 자연적인 노화, 연령의 증가, 유전적 소인이 요인으로 나타났다(p<0.01). 피부의 가장 큰 문제점은 성별로는 남자의 경우 여드름, 넓은 모공이 원인이며 여자는 색소침착, 기미, 주근깨, 잡티가 원인이었다(p<0.001). 연령별로는 20대는 여드름, 30대는 색소침착, 기미, 주근깨를 40대는 주름, 탄력을 문제점으로 생각하였다(p<0.001). 피부과에서의 시술이 피부를 개선하는 효과 62.0%로 가장 높았으며, 피부과의 정보는 친구 및 가족 등 지인소개가 49.6%로 높음을 알 수 있었다. 피부과 시술의 가장 큰 장점으로는 문제점에 맞는 의료기기를 이용하여 피부를 개선시킨다는 점 이 56.3%로 가장 많았고, 피부과 이용 시 고객만족을 위해 가장 중요한 요소로는 20대와 30대는 최신기기를 이용한 피부에 맞는 시술이며, 40대 이상은 적당한 비용을 중요한 요소로 나타났다(p<0.01). 피부과에서 지속적으로 시술을 받을 용의는 78.0%의 사람들이 재방문의 의사를 보였다. 지속적으로 시술을 받고 싶은 이유로는 효과가 좋아서 73.8%로 높은 만족도가 나타났다. 병원 내에서의 화장품 구매종류로는 재생크림이 59.8%로 가장 많았으며, 피부과에서 구매한 제품을 시중에 판매하는 화장품과 비교했을 때 효과의 만족도가 46.5%로높게 나타났다. 피부과에서 비만관리 종류로 카복시 시술이 15.5%로 가장 많은 시술을 경험하였고, 비만 관리로 본 효과는 옷을 입었을 때 피팅감이 40.8%로 높은 만족도로 나타났다. 이렇듯 병원에서의 시술을 원하는 사람들은 확실한 효과로 재방문의 의사를 보이고, 본인이 받는 시술이나 장비에 대해 잘 알고 있었으며 만족도 또한 높게 나타나고 있음을 알 수 있었다. 고객은 문제가 생겼을 경우 관심과 적극적인 해결을 바라며, 병원에서는 원내 고객관리 프로그램을 체계화하고 보다 정확하고 신속한 업무처리를 위한 시스템을 구축해야 할 것이다. 본 연구를 통해 고객의 니즈를 정확히 파악하며, 피부과 병원에서의 미용시술 메디컬 에스테틱 산업의 발전을 위한 기초자료로 활용되기를 바란다.
본 연구에서는 피부과에서 시술을 받은 20~40대 이상의 남, 여 경험자를대상으로 피부과 이용실태와 만족도에 미치는 영향에 대하여 조사하고 설문을 진행하였다. 실험 결과 피부상태로 복합성 피부가 41.2% 가장 많았으며 피부 상태에 미치는 요인으로 스트레스가 27.2%로 가장 높게 나타났고, 연령별로는 20대와 30대는 스트레스의 요인이 가장 크고 40대 이상은 자연적인 노화, 연령의 증가, 유전적 소인이 요인으로 나타났다(p<0.01). 피부의 가장 큰 문제점은 성별로는 남자의 경우 여드름, 넓은 모공이 원인이며 여자는 색소침착, 기미, 주근깨, 잡티가 원인이었다(p<0.001). 연령별로는 20대는 여드름, 30대는 색소침착, 기미, 주근깨를 40대는 주름, 탄력을 문제점으로 생각하였다(p<0.001). 피부과에서의 시술이 피부를 개선하는 효과 62.0%로 가장 높았으며, 피부과의 정보는 친구 및 가족 등 지인소개가 49.6%로 높음을 알 수 있었다. 피부과 시술의 가장 큰 장점으로는 문제점에 맞는 의료기기를 이용하여 피부를 개선시킨다는 점 이 56.3%로 가장 많았고, 피부과 이용 시 고객만족을 위해 가장 중요한 요소로는 20대와 30대는 최신기기를 이용한 피부에 맞는 시술이며, 40대 이상은 적당한 비용을 중요한 요소로 나타났다(p<0.01). 피부과에서 지속적으로 시술을 받을 용의는 78.0%의 사람들이 재방문의 의사를 보였다. 지속적으로 시술을 받고 싶은 이유로는 효과가 좋아서 73.8%로 높은 만족도가 나타났다. 병원 내에서의 화장품 구매종류로는 재생크림이 59.8%로 가장 많았으며, 피부과에서 구매한 제품을 시중에 판매하는 화장품과 비교했을 때 효과의 만족도가 46.5%로높게 나타났다. 피부과에서 비만관리 종류로 카복시 시술이 15.5%로 가장 많은 시술을 경험하였고, 비만 관리로 본 효과는 옷을 입었을 때 피팅감이 40.8%로 높은 만족도로 나타났다. 이렇듯 병원에서의 시술을 원하는 사람들은 확실한 효과로 재방문의 의사를 보이고, 본인이 받는 시술이나 장비에 대해 잘 알고 있었으며 만족도 또한 높게 나타나고 있음을 알 수 있었다. 고객은 문제가 생겼을 경우 관심과 적극적인 해결을 바라며, 병원에서는 원내 고객관리 프로그램을 체계화하고 보다 정확하고 신속한 업무처리를 위한 시스템을 구축해야 할 것이다. 본 연구를 통해 고객의 니즈를 정확히 파악하며, 피부과 병원에서의 미용시술 메디컬 에스테틱 산업의 발전을 위한 기초자료로 활용되기를 바란다.
This research researched and surveyed for satisfaction to the 20’s to 40’s male and female who have undergone dermatology treatment. According to the research, complex skin was the highest ratio at 41.2% and the main cause of the skin condition was stress, 27.2%. By age group, 20’s to 30’s main caus...
This research researched and surveyed for satisfaction to the 20’s to 40’s male and female who have undergone dermatology treatment. According to the research, complex skin was the highest ratio at 41.2% and the main cause of the skin condition was stress, 27.2%. By age group, 20’s to 30’s main cause of skin condition was stress, on the other hand, 40’s main cause was natural aging and genetic factor were the highest (p<0.01). The biggest problems of the skin was to male were pimple, and broad pores. On the other hand, females’ biggest problems were pigmentation, freckle, and blemish. (p<0.001). By age group, 20’s problem was pimple, 30’s was pigmentation, and freckle, 40’s was wrinkle, and elasticity (p<0.001). Dermatology treatment’s skin reform was highest at 62% and Dermatology information was collected by friends or family at 49.6% of ratio. The biggest advantage of dermatology treatment was that the use of suitable medical equipment for the correspond problem at 56.3% of ratio. Also, 20’s and 30’s biggest satisfaction was from the latest medical equipment and 40’s was the proper price (p<0.01). 78% of people showed intention to revisit the clinic for the continuous treatment. And, 73.8% of people among the revisiting the clinic showed high satisfaction. The most cosmetics that people buy from the clinic was regeneration cream at 59.8% and dermatology cosmetics had higher satisfaction rate than the commercialized products at 46.5% of ratio. The most obesity care treatment was Carboxy treatment at 15.5% of ratio and 40.8% showed high satisfaction after having the Carboxy treatment when they wear clothes. As this research shows that the people shows intention to revisit the clinic because of confident effect and they were well educated about the equipment and treatment that they will have in the clinic. Furthermore, the customers want more interest and active solution for the problem with the clinic’s systematic problem solution system and faster business handling for the customers. I wish this research helps more people to find out the customers needs and be one of the baseline data for medical aesthetic business development. Subject: Dermatology, Satisfaction, Utilization, Cosmetics, Obesity, Medical Aesthetic
This research researched and surveyed for satisfaction to the 20’s to 40’s male and female who have undergone dermatology treatment. According to the research, complex skin was the highest ratio at 41.2% and the main cause of the skin condition was stress, 27.2%. By age group, 20’s to 30’s main cause of skin condition was stress, on the other hand, 40’s main cause was natural aging and genetic factor were the highest (p<0.01). The biggest problems of the skin was to male were pimple, and broad pores. On the other hand, females’ biggest problems were pigmentation, freckle, and blemish. (p<0.001). By age group, 20’s problem was pimple, 30’s was pigmentation, and freckle, 40’s was wrinkle, and elasticity (p<0.001). Dermatology treatment’s skin reform was highest at 62% and Dermatology information was collected by friends or family at 49.6% of ratio. The biggest advantage of dermatology treatment was that the use of suitable medical equipment for the correspond problem at 56.3% of ratio. Also, 20’s and 30’s biggest satisfaction was from the latest medical equipment and 40’s was the proper price (p<0.01). 78% of people showed intention to revisit the clinic for the continuous treatment. And, 73.8% of people among the revisiting the clinic showed high satisfaction. The most cosmetics that people buy from the clinic was regeneration cream at 59.8% and dermatology cosmetics had higher satisfaction rate than the commercialized products at 46.5% of ratio. The most obesity care treatment was Carboxy treatment at 15.5% of ratio and 40.8% showed high satisfaction after having the Carboxy treatment when they wear clothes. As this research shows that the people shows intention to revisit the clinic because of confident effect and they were well educated about the equipment and treatment that they will have in the clinic. Furthermore, the customers want more interest and active solution for the problem with the clinic’s systematic problem solution system and faster business handling for the customers. I wish this research helps more people to find out the customers needs and be one of the baseline data for medical aesthetic business development. Subject: Dermatology, Satisfaction, Utilization, Cosmetics, Obesity, Medical Aesthetic
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.