사용자가 제품, 시스템, 서비스 등을 사용하면서 느끼게 되는 총체적 경험을 사용자경험(User Experience)이라고 한다. 성공적인 사용자경험은 기업이 경쟁력에 큰 영향을 미치며 최근 많은 기업들이 자사 제품의 차별화를 위해 고유의 사용자경험을 창출하고자 노력하고 있다.
본 연구는 사용자경험이 사용자의 모바일 폰 만족도와 모바일 폰 선택에 미치는 영향력을 파악하기 위해 실용성, 사용성, ...
사용자가 제품, 시스템, 서비스 등을 사용하면서 느끼게 되는 총체적 경험을 사용자경험(User Experience)이라고 한다. 성공적인 사용자경험은 기업이 경쟁력에 큰 영향을 미치며 최근 많은 기업들이 자사 제품의 차별화를 위해 고유의 사용자경험을 창출하고자 노력하고 있다.
본 연구는 사용자경험이 사용자의 모바일 폰 만족도와 모바일 폰 선택에 미치는 영향력을 파악하기 위해 실용성, 사용성, 가용성, 심미성, 오프라인 이슈의 다섯 가지 요인이 소비자 만족에 미치는 영향을 분석하였다.
연구대상은 현재 스마트폰을 사용하는 사람을 대상으로 하였으며, 연구결과 모바일 폰 선택에 미치는 영향은 사용성, 실용성, 가용성, 심미성, 오프라인 이슈의 순으로 나타났다.
모바일 폰 만족도에 미치는 영향은 실용성 , 오프라인 이슈, 가용성, 심미성 순으로 나타났다. 최근 모바일 폰은 다양한 기능을 추구하고 사용자도 다양한 기능을 선호하기 때문에 사용성은 만족도에 영향을 미치지 않는 것으로 나타났다.
한편 갤럭시폰 사용자의 경우 심미성이 만족도에 영향을 미치지 못하였지만 아이폰 사용자는 심미성이 만족에 영향을 미치고 있었다. 이는 갤럭시폰의 경우 심미성에 보다 큰 관심을 기울여야 함을 말해준다.
사용자경험은 사용자의 만족도를 잘 설명하고 있었는데 갤럭시폰 사용자의 경우 57.4%, 아이폰 사용자의 경우 72.0%의 설명력을 나타내었다. 따라서 모바일 폰에 적용하는 기술개발에서도 이러한 사용자경험요인은 충분히 반영되어야 할 것이다.
사용자가 제품, 시스템, 서비스 등을 사용하면서 느끼게 되는 총체적 경험을 사용자경험(User Experience)이라고 한다. 성공적인 사용자경험은 기업이 경쟁력에 큰 영향을 미치며 최근 많은 기업들이 자사 제품의 차별화를 위해 고유의 사용자경험을 창출하고자 노력하고 있다.
본 연구는 사용자경험이 사용자의 모바일 폰 만족도와 모바일 폰 선택에 미치는 영향력을 파악하기 위해 실용성, 사용성, 가용성, 심미성, 오프라인 이슈의 다섯 가지 요인이 소비자 만족에 미치는 영향을 분석하였다.
연구대상은 현재 스마트폰을 사용하는 사람을 대상으로 하였으며, 연구결과 모바일 폰 선택에 미치는 영향은 사용성, 실용성, 가용성, 심미성, 오프라인 이슈의 순으로 나타났다.
모바일 폰 만족도에 미치는 영향은 실용성 , 오프라인 이슈, 가용성, 심미성 순으로 나타났다. 최근 모바일 폰은 다양한 기능을 추구하고 사용자도 다양한 기능을 선호하기 때문에 사용성은 만족도에 영향을 미치지 않는 것으로 나타났다.
한편 갤럭시폰 사용자의 경우 심미성이 만족도에 영향을 미치지 못하였지만 아이폰 사용자는 심미성이 만족에 영향을 미치고 있었다. 이는 갤럭시폰의 경우 심미성에 보다 큰 관심을 기울여야 함을 말해준다.
사용자경험은 사용자의 만족도를 잘 설명하고 있었는데 갤럭시폰 사용자의 경우 57.4%, 아이폰 사용자의 경우 72.0%의 설명력을 나타내었다. 따라서 모바일 폰에 적용하는 기술개발에서도 이러한 사용자경험요인은 충분히 반영되어야 할 것이다.
User experience refers to the overall experience of a user that is felt by using a product, system or service. Delivering successful user experience has a huge impact on the company’s competitiveness. Recently, many businesses have begun to work to create unique user experience in order to different...
User experience refers to the overall experience of a user that is felt by using a product, system or service. Delivering successful user experience has a huge impact on the company’s competitiveness. Recently, many businesses have begun to work to create unique user experience in order to differentiate it from other competitors.
In order to determine the influence of user experience on the user’s satisfaction and selection of the mobile phone, this study analyzed the effects of five elements (utility, usability, availability, aesthetics, and offline issues) on the level of satisfaction.
The study was conducted on Smartphone users, and the results showed that the user’s selection of Smartphone was influenced by usability, utility, availability, aesthetics, and offline issues in the order of greatest to least influence.
The influence on the user’s satisfaction of mobile phone ranked highest for utility, followed by offline issues, availability, and aesthetics. Usability was not found to impact the user’s satisfaction because recently, mobile phones have begun to focus on various features and users have increasingly preferred a wide range of features.
While Galaxy phone users’ satisfaction was not influenced by aesthetics, iPhone users’ satisfaction was influenced by aesthetics. This indicates that Galaxy phones must pay close attention to aesthetics.
User experience clearly explained the user’s satisfaction, where 57.4% of Galaxy phone users and 72.0% of iPhone users clearly explained their level of satisfaction. Thus, technology development for mobile phones should reflect various aspects of user experience to maximize its effects.
User experience refers to the overall experience of a user that is felt by using a product, system or service. Delivering successful user experience has a huge impact on the company’s competitiveness. Recently, many businesses have begun to work to create unique user experience in order to differentiate it from other competitors.
In order to determine the influence of user experience on the user’s satisfaction and selection of the mobile phone, this study analyzed the effects of five elements (utility, usability, availability, aesthetics, and offline issues) on the level of satisfaction.
The study was conducted on Smartphone users, and the results showed that the user’s selection of Smartphone was influenced by usability, utility, availability, aesthetics, and offline issues in the order of greatest to least influence.
The influence on the user’s satisfaction of mobile phone ranked highest for utility, followed by offline issues, availability, and aesthetics. Usability was not found to impact the user’s satisfaction because recently, mobile phones have begun to focus on various features and users have increasingly preferred a wide range of features.
While Galaxy phone users’ satisfaction was not influenced by aesthetics, iPhone users’ satisfaction was influenced by aesthetics. This indicates that Galaxy phones must pay close attention to aesthetics.
User experience clearly explained the user’s satisfaction, where 57.4% of Galaxy phone users and 72.0% of iPhone users clearly explained their level of satisfaction. Thus, technology development for mobile phones should reflect various aspects of user experience to maximize its effects.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.