배우는 연극예술에 있어 최종적이고 궁극적인 표현매체이며 ‘연극 존폐’에 영향력까지 행사할 수 있는 가장 중요한 요소이다. 배우는 역할로 존재하기 위하여 무대에서 자유롭고 살아있는 행동을 해야 하며 일차적으로 표현 되는 신체에 대해 끊임없는 훈련을 필요로 한다. 신체훈련 분야는 그 수가 너무나 방대하고 무대에서 사용되는 목적 또한 다양하다. 본 연구는 신체훈련 필요성의 본질을 탐구하고 방대한 움직임 분야의 全 동작들을 이해·해석하여 배우 스스로가 움직임을 체계적으로 편성·훈련 할 수 있도록 하기 위한 신체훈련법에 대한 연구이다. 연구를 위한 전제로써 배우는 성스러운 연극을 지향하고 신체훈련을 통하여 자신의 방해요소를 제거해야 한다. 제거 끝에 창조적인 것만 남게 된 배우는 자신의 전 존재를 내던져 바치는 성스러운 배우로 존재하게 된다. 이러한 신체훈련 필요성에 바탕을 두고 신체훈련에 임해야 하며 훈련과정은 체계적이고 과학적인 근거를 바탕으로 해야만 한다. 본 연구는 체계적인 신체훈련방법에 대한 탐구를 위하여 훈련 과제로 ‘모방의 한계성’ 특성이 강한 아크로바틱을 제시하였다. 아크로바틱은 모방 할 수 없는 특징이 강하여 동작의 정확한 이해와 분석을 필요로 하고 이 과정이 구축되었을 때에만 훈련이 가능하다. 이러한 과정을 ‘동작 분석’이라 하며 ...
배우는 연극예술에 있어 최종적이고 궁극적인 표현매체이며 ‘연극 존폐’에 영향력까지 행사할 수 있는 가장 중요한 요소이다. 배우는 역할로 존재하기 위하여 무대에서 자유롭고 살아있는 행동을 해야 하며 일차적으로 표현 되는 신체에 대해 끊임없는 훈련을 필요로 한다. 신체훈련 분야는 그 수가 너무나 방대하고 무대에서 사용되는 목적 또한 다양하다. 본 연구는 신체훈련 필요성의 본질을 탐구하고 방대한 움직임 분야의 全 동작들을 이해·해석하여 배우 스스로가 움직임을 체계적으로 편성·훈련 할 수 있도록 하기 위한 신체훈련법에 대한 연구이다. 연구를 위한 전제로써 배우는 성스러운 연극을 지향하고 신체훈련을 통하여 자신의 방해요소를 제거해야 한다. 제거 끝에 창조적인 것만 남게 된 배우는 자신의 전 존재를 내던져 바치는 성스러운 배우로 존재하게 된다. 이러한 신체훈련 필요성에 바탕을 두고 신체훈련에 임해야 하며 훈련과정은 체계적이고 과학적인 근거를 바탕으로 해야만 한다. 본 연구는 체계적인 신체훈련방법에 대한 탐구를 위하여 훈련 과제로 ‘모방의 한계성’ 특성이 강한 아크로바틱을 제시하였다. 아크로바틱은 모방 할 수 없는 특징이 강하여 동작의 정확한 이해와 분석을 필요로 하고 이 과정이 구축되었을 때에만 훈련이 가능하다. 이러한 과정을 ‘동작 분석’이라 하며 동작 분석을 구축한 배우는 스스로 훈련과정을 편성할 수 있다. 편성된 훈련과정을 이행하기 위해서는 수행을 받으면 즉각적으로 받아들이고 표현 할 수 있는 뛰어난 신체가 필요하다. 이렇게 잘 훈련된 신체를 ‘배우신체’라 하며 배우신체는 근력, 민첩성, 유연성 등의 훈련으로 꾸준히 행해져야 한다. 신체 훈련은 배우신체를 보유하고 동작 분석을 통한 단계별 훈련 과정으로 진행 되어야 하며 움직임의 형태가 가지는 특수한 성질, 훈련생 개인의 특질 등에 대하여 이해하고 접근해야 한다. 특수한 성질을 이해하고 동작을 해석할 수 있을 때에 훈련이 특수동작에 국한 되는 것이 아니라 다양한 움직임을 섭렵할 수 있으며 안전한 훈련을 할 수 있다. 정확한 단계별 훈련과정이 구체적으로 세분화될수록 훈련효과는 상승할 것이다. ‘동작 분석을 통한 단계별 훈련’은 아크로바틱 동작에 국한되는 것이 아니라 全 움직임의 훈련을 편성 가능하게 하고 役에 맞게 융해 시킬 수 있으며 배우는 무대에서 살아있는 役이 될 수 있다. 본 연구의 내용은 연구자의 훈련경험과 교육현장 체험에 의해서 실천적으로 검증한 바 있으나 인간의 신체를 탐구하는 것은 너무나 방대하고 심오하여 더욱 더 체계적이고 다채로운 훈련방법에 대한 꾸준한 탐구가 있어야 할 것을 제안한다.
배우는 연극예술에 있어 최종적이고 궁극적인 표현매체이며 ‘연극 존폐’에 영향력까지 행사할 수 있는 가장 중요한 요소이다. 배우는 역할로 존재하기 위하여 무대에서 자유롭고 살아있는 행동을 해야 하며 일차적으로 표현 되는 신체에 대해 끊임없는 훈련을 필요로 한다. 신체훈련 분야는 그 수가 너무나 방대하고 무대에서 사용되는 목적 또한 다양하다. 본 연구는 신체훈련 필요성의 본질을 탐구하고 방대한 움직임 분야의 全 동작들을 이해·해석하여 배우 스스로가 움직임을 체계적으로 편성·훈련 할 수 있도록 하기 위한 신체훈련법에 대한 연구이다. 연구를 위한 전제로써 배우는 성스러운 연극을 지향하고 신체훈련을 통하여 자신의 방해요소를 제거해야 한다. 제거 끝에 창조적인 것만 남게 된 배우는 자신의 전 존재를 내던져 바치는 성스러운 배우로 존재하게 된다. 이러한 신체훈련 필요성에 바탕을 두고 신체훈련에 임해야 하며 훈련과정은 체계적이고 과학적인 근거를 바탕으로 해야만 한다. 본 연구는 체계적인 신체훈련방법에 대한 탐구를 위하여 훈련 과제로 ‘모방의 한계성’ 특성이 강한 아크로바틱을 제시하였다. 아크로바틱은 모방 할 수 없는 특징이 강하여 동작의 정확한 이해와 분석을 필요로 하고 이 과정이 구축되었을 때에만 훈련이 가능하다. 이러한 과정을 ‘동작 분석’이라 하며 동작 분석을 구축한 배우는 스스로 훈련과정을 편성할 수 있다. 편성된 훈련과정을 이행하기 위해서는 수행을 받으면 즉각적으로 받아들이고 표현 할 수 있는 뛰어난 신체가 필요하다. 이렇게 잘 훈련된 신체를 ‘배우신체’라 하며 배우신체는 근력, 민첩성, 유연성 등의 훈련으로 꾸준히 행해져야 한다. 신체 훈련은 배우신체를 보유하고 동작 분석을 통한 단계별 훈련 과정으로 진행 되어야 하며 움직임의 형태가 가지는 특수한 성질, 훈련생 개인의 특질 등에 대하여 이해하고 접근해야 한다. 특수한 성질을 이해하고 동작을 해석할 수 있을 때에 훈련이 특수동작에 국한 되는 것이 아니라 다양한 움직임을 섭렵할 수 있으며 안전한 훈련을 할 수 있다. 정확한 단계별 훈련과정이 구체적으로 세분화될수록 훈련효과는 상승할 것이다. ‘동작 분석을 통한 단계별 훈련’은 아크로바틱 동작에 국한되는 것이 아니라 全 움직임의 훈련을 편성 가능하게 하고 役에 맞게 융해 시킬 수 있으며 배우는 무대에서 살아있는 役이 될 수 있다. 본 연구의 내용은 연구자의 훈련경험과 교육현장 체험에 의해서 실천적으로 검증한 바 있으나 인간의 신체를 탐구하는 것은 너무나 방대하고 심오하여 더욱 더 체계적이고 다채로운 훈련방법에 대한 꾸준한 탐구가 있어야 할 것을 제안한다.
An actor is a final and ultimate medium of expression in theatrical art and a most important element that has influence upon 'the maintenance or abolition of play'. In order to exist as a character, an actor must carry out a free and vivid action and needs endless training of body that is presented ...
An actor is a final and ultimate medium of expression in theatrical art and a most important element that has influence upon 'the maintenance or abolition of play'. In order to exist as a character, an actor must carry out a free and vivid action and needs endless training of body that is presented primarily. The area of physical training is numerous in its kinds and diverse in its goals. The purpose of this study was to examine the essence of needs of physical training and understand/interpret all the motions in enormous area of movement, thus presenting the method of physical training with which an actor could systematically organize and carry out motions for himself. As a prerequisite of study, an actor must aim a sacred play and remove his obstacles via physical training. An actor who is left with only creative things, as a result of removal of obstacles, can become a sacred being which can dedicate itself to play. Based on realizing this necessity of physical training, an actor can begin his training and his course of training must be based on systematic and scientific grounds. As a task of training to explore a systematic method of physical training this study presented acrobatics of which characteristic of 'marginal propensity of imitation' is strong. Since its un-imitable characteristic is strong, it is necessary to understand and examine the motion of acrobatics correctly, and training is possible only after the process is organized. This process is referred to as 'motion analysis' and an actor who could organize motion analysis can organize the course of training for himself. In order to understand an organized course of training, it needs an excellent body that can accept and express the training immediately. A well trained body is referred to as 'an actor's body', and an actor's body must be trained steadily in relation to muscular strength, agility and flexibility. Physical training must be carried out only after acquiring an actor's body and through the stepwise course of training based on motion analysis. One must approach it by understanding special characteristics of movement and personal features of a trainee. If special characteristics are understandable and motions can be interpreted, training is not limited in special motions but comprises a variety of motions, and training can be carried out safely. If a correct stepwise course of training is concretely classified, the effect of training will be improved. 'Motion analysis'-based stepwise training is not limited in acrobatic motions but comprises all the movements in the organization of training. It can melt all the movements into a character appropriately, and an actor can perform a vivid role on the stage with it. Although study findings have been empirically verified by the investigator's firsthand experience in training and actual scenes of education, it is necessary to carry out continuous examination on systematic and diverse methods of training, for the exploration of human body is enormous and profound in its scope and depth.
An actor is a final and ultimate medium of expression in theatrical art and a most important element that has influence upon 'the maintenance or abolition of play'. In order to exist as a character, an actor must carry out a free and vivid action and needs endless training of body that is presented primarily. The area of physical training is numerous in its kinds and diverse in its goals. The purpose of this study was to examine the essence of needs of physical training and understand/interpret all the motions in enormous area of movement, thus presenting the method of physical training with which an actor could systematically organize and carry out motions for himself. As a prerequisite of study, an actor must aim a sacred play and remove his obstacles via physical training. An actor who is left with only creative things, as a result of removal of obstacles, can become a sacred being which can dedicate itself to play. Based on realizing this necessity of physical training, an actor can begin his training and his course of training must be based on systematic and scientific grounds. As a task of training to explore a systematic method of physical training this study presented acrobatics of which characteristic of 'marginal propensity of imitation' is strong. Since its un-imitable characteristic is strong, it is necessary to understand and examine the motion of acrobatics correctly, and training is possible only after the process is organized. This process is referred to as 'motion analysis' and an actor who could organize motion analysis can organize the course of training for himself. In order to understand an organized course of training, it needs an excellent body that can accept and express the training immediately. A well trained body is referred to as 'an actor's body', and an actor's body must be trained steadily in relation to muscular strength, agility and flexibility. Physical training must be carried out only after acquiring an actor's body and through the stepwise course of training based on motion analysis. One must approach it by understanding special characteristics of movement and personal features of a trainee. If special characteristics are understandable and motions can be interpreted, training is not limited in special motions but comprises a variety of motions, and training can be carried out safely. If a correct stepwise course of training is concretely classified, the effect of training will be improved. 'Motion analysis'-based stepwise training is not limited in acrobatic motions but comprises all the movements in the organization of training. It can melt all the movements into a character appropriately, and an actor can perform a vivid role on the stage with it. Although study findings have been empirically verified by the investigator's firsthand experience in training and actual scenes of education, it is necessary to carry out continuous examination on systematic and diverse methods of training, for the exploration of human body is enormous and profound in its scope and depth.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.