본 논문에서는 장면에 어울리도록 유체를 카툰 스타일로 표현할 수 있는 실시간 방법을 제안하고자 한다. 실제로 유체는 석양, 낮 밤에 서로 다른 색상 톤을 보여주고 있고 수심이 낮은 곳에서의 반사 굴절 정도와 수심이 깊은 곳에서의 정도가 상이하며 색상 조차 다르다. 따라서 본 논문에서는 광원, 수심, 지형, 시점 등에 적응적으로 유체를 카툰 스타일로 표현하는 방식을 제안한다. 기본 색상을 주어지는 톤이 아닌 환경에 따라서 계산하여 결정 하게 되는데 광원의 밝기와 위치 수심에 따라 메쉬의 기본 색상이 결정 된다. 또한 반사 굴절 정도를 수심에 따라 변화하여 반사 굴절 표현을 상이하게 한 후에 카메라 시점에 따른 실시간 반사 굴절을 표현한다. 생성된 유체 색상 톤과 반사 굴절을 포함하여 블린-퐁(blinn-phong)음영 반사 모델을 변경하여 유체 카툰 ...
본 논문에서는 장면에 어울리도록 유체를 카툰 스타일로 표현할 수 있는 실시간 방법을 제안하고자 한다. 실제로 유체는 석양, 낮 밤에 서로 다른 색상 톤을 보여주고 있고 수심이 낮은 곳에서의 반사 굴절 정도와 수심이 깊은 곳에서의 정도가 상이하며 색상 조차 다르다. 따라서 본 논문에서는 광원, 수심, 지형, 시점 등에 적응적으로 유체를 카툰 스타일로 표현하는 방식을 제안한다. 기본 색상을 주어지는 톤이 아닌 환경에 따라서 계산하여 결정 하게 되는데 광원의 밝기와 위치 수심에 따라 메쉬의 기본 색상이 결정 된다. 또한 반사 굴절 정도를 수심에 따라 변화하여 반사 굴절 표현을 상이하게 한 후에 카메라 시점에 따른 실시간 반사 굴절을 표현한다. 생성된 유체 색상 톤과 반사 굴절을 포함하여 블린-퐁(blinn-phong)음영 반사 모델을 변경하여 유체 카툰 쉐이딩을 생성하여 유체를 렌더링 한다. 실험은 기존의 방법을 구현 후 비교 분석한다. 그 결과 시차가 변하는 장면에서 기존의 방법보다 유체 톤이 다양하게 표현되었으며 유동의 흐름을 나타내는 메쉬의 형태와 유체의 깊이감 차이가 시각적으로 나타났다.
본 논문에서는 장면에 어울리도록 유체를 카툰 스타일로 표현할 수 있는 실시간 방법을 제안하고자 한다. 실제로 유체는 석양, 낮 밤에 서로 다른 색상 톤을 보여주고 있고 수심이 낮은 곳에서의 반사 굴절 정도와 수심이 깊은 곳에서의 정도가 상이하며 색상 조차 다르다. 따라서 본 논문에서는 광원, 수심, 지형, 시점 등에 적응적으로 유체를 카툰 스타일로 표현하는 방식을 제안한다. 기본 색상을 주어지는 톤이 아닌 환경에 따라서 계산하여 결정 하게 되는데 광원의 밝기와 위치 수심에 따라 메쉬의 기본 색상이 결정 된다. 또한 반사 굴절 정도를 수심에 따라 변화하여 반사 굴절 표현을 상이하게 한 후에 카메라 시점에 따른 실시간 반사 굴절을 표현한다. 생성된 유체 색상 톤과 반사 굴절을 포함하여 블린-퐁(blinn-phong)음영 반사 모델을 변경하여 유체 카툰 쉐이딩을 생성하여 유체를 렌더링 한다. 실험은 기존의 방법을 구현 후 비교 분석한다. 그 결과 시차가 변하는 장면에서 기존의 방법보다 유체 톤이 다양하게 표현되었으며 유동의 흐름을 나타내는 메쉬의 형태와 유체의 깊이감 차이가 시각적으로 나타났다.
This paper, to the scene to fit the fluid can be expressed as cartoon-style real-time method is proposed. As a matter of fact the fluid color in the evening and night differ from each other as shown in the simulation in which both reflection refraction and color tones are different in both cases. Th...
This paper, to the scene to fit the fluid can be expressed as cartoon-style real-time method is proposed. As a matter of fact the fluid color in the evening and night differ from each other as shown in the simulation in which both reflection refraction and color tones are different in both cases. This paper, light, water, terrain, time, etc. with cartoon-style representation of the fluid, adaptive way is proposed. Given a non-default color tone depending on the environment, which will determined by calculating the brightness of the light depending on the depth and location of the mesh is determined by the primary colors. It also reflected the degree of refraction varies with depth refraction and reflection at the camera after the expression differed significantly according to a real-time reflections and refractions are represented. Produced fluids, including refraction, reflection color tone blinn-phong (blinn-phong) reflection model by changing the shade of fluid flow by creating a cartoon shading to render. After implementation of the existing methods of the experiment are analyzed and compared. As a result, the scene changes from the time difference as compared with conventional methods have been expressed in various ways tons of fluid flow and fluid flow in the form of a mesh that represents the depth of the difference was visually.
This paper, to the scene to fit the fluid can be expressed as cartoon-style real-time method is proposed. As a matter of fact the fluid color in the evening and night differ from each other as shown in the simulation in which both reflection refraction and color tones are different in both cases. This paper, light, water, terrain, time, etc. with cartoon-style representation of the fluid, adaptive way is proposed. Given a non-default color tone depending on the environment, which will determined by calculating the brightness of the light depending on the depth and location of the mesh is determined by the primary colors. It also reflected the degree of refraction varies with depth refraction and reflection at the camera after the expression differed significantly according to a real-time reflections and refractions are represented. Produced fluids, including refraction, reflection color tone blinn-phong (blinn-phong) reflection model by changing the shade of fluid flow by creating a cartoon shading to render. After implementation of the existing methods of the experiment are analyzed and compared. As a result, the scene changes from the time difference as compared with conventional methods have been expressed in various ways tons of fluid flow and fluid flow in the form of a mesh that represents the depth of the difference was visually.
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