공익광고는 이윤을 얻는 것을 목적으로 하지 않는 특수 광고이다. 공익광고는 상업광고와 다르다. 대중들이 일부 사회문제에 관해 관심하고 지지하거나 어떠한 사회사업과 사회 기풍을 창도하며 사회진보를 촉진하는 광고를 공익광고라고 한다. 공익광고의 출현과 발전은 경제와 사회발전의 필연적인 결과이다. 공익광고는20세기 40년대에 미국에서 최초로 나타났고 당시 공업혁명의 고속발전과 긴밀히 연결되어 있다. 공익광고는 선전, 계시와 타이르는 의도에 의해서 나온 것이고 점차 유럽, 아시아에 전해졌으며 천천히 전 세계에 전해져 점점 더 큰 영향을 나타냈다. 중국은 20세기 80년대 중후기에 시장관념이 ...
공익광고는 이윤을 얻는 것을 목적으로 하지 않는 특수 광고이다. 공익광고는 상업광고와 다르다. 대중들이 일부 사회문제에 관해 관심하고 지지하거나 어떠한 사회사업과 사회 기풍을 창도하며 사회진보를 촉진하는 광고를 공익광고라고 한다. 공익광고의 출현과 발전은 경제와 사회발전의 필연적인 결과이다. 공익광고는20세기 40년대에 미국에서 최초로 나타났고 당시 공업혁명의 고속발전과 긴밀히 연결되어 있다. 공익광고는 선전, 계시와 타이르는 의도에 의해서 나온 것이고 점차 유럽, 아시아에 전해졌으며 천천히 전 세계에 전해져 점점 더 큰 영향을 나타냈다. 중국은 20세기 80년대 중후기에 시장관념이 싹트기 시작하고 경제가 발전함에 따라 1986년 궤이양(贵阳)방송국에서 처음으로 “물을 절약하다”라는 주제의 공익광고를 내보냈다. 1987년 10월 중앙방송국에서는 혼자서 하나의 기를 세워 처음으로 황금시간에 《广而告之》프로그램에서 전문적으로 공익광고를 내보냈고 이러한 “공익광고”라고 불리는 광고의 새로운 품종들이 일반 백성의 생활에 들어서기 시작하였다. 본 연구의 목적은 중국공익광고의 발전과정 및 중국공익광고의 유형과 특징을 발굴하기 통해서 중국공익광고가 수용자 태도변화에 어떤 영향을 미치며, 어떻게 변화시키는지 검토하고자 하였다. 이러한 연구가 중국 공익광고 발전에 긍정적으로 기억하길 바란다. 본 연구의 연구문제는 중국공익광고에 대한 수용자 태도변화를 분석하였다. 중국에서 공익광고는 아직 초기 단계여서 발전 가능성도 크고 수용자 태도에 많은 영향을 미치고 있다. 물론 많은 요인에 의해서 태도변화에 달리지만, 본 연구는 공익광고 자체가 수용자에게 어떠한 영향을 미치는지 태도변화 측면에서 검토하자고 한다. 이를 위해 다음과 같이 연구문제를 설정하였다. <연구문제1>중국 공익광고수용자의 수용현황은 어떤가? <연구문제2>중국 공익광고수용자의 연상효과는 어떤가? <연구문제3>중국 공익광고의 실행효과는 어떤가? <연구문제4>중국 공익광고의 수용자 평가는 어떤가? 본 연구의 연구방법은 설문으로 2012년 6월30일 부터 2012년 7월30일 까지 한 달 동안 진행되었다. 중국 큰 도시시민 속에서 남성100명 여성100명을 총200명 대상으로 조사했다. 각 요인들은 살펴보기 위해 이 연구는 빈도분석을 진행하였다. 본 연구의 연구결과는 공익광고의 정의, 특징, 역사에 대해 깊은 탐구를 하였고, 이로써 중국 공익광고 사례들의 특징을 보여주게 되었다. 중국의 공익광고는 아직 전반적으로 발전의 시작단계에 있다는 것을 논술하였다. 금연 공익광고를 구체적인 사례로 하여 이의 각도에서 미시적인 사회조사 연구를 진행하였으며, 집중적으로 중국 공익광고의 시청자들의 현황과 특징 및 존재하는 주요문제들과 단점들을 알아보았다: 특성:1.공익성.2.의무성. 3.사회성.4.대중성.5.교육성. 문제점: 1.공익광고 수준이 높지 않다. 2공익광고의 창작제재가 단일하다. 3. 공익광고의 자금보장이 부족하다. 비록 중국 공익광고사업의 발전은 비교적 빠르지만 아직도 초급단계에 처해있고 공익광고의 창작은 여전히 낮은 단계, 낮은 수평에 처해있는 것은 지금 중국 공익광고의 발전과정 중에 존재하는 주요문제이다. 지금 중국의 공익광고는 세계 선진국과 비교하면 여전히 뒤떨어져있고 발전과정이 균형적이지 못하며 비교적 큰 결점을 초래하였다. 동시에 공익광고의 제작은 대규모의 자금투입이 필요하고 인력, 물력의 소모가 아주 크지만 매혹적인 이윤이 없으므로 대다수 광고회사들은 이러한 광고를 제작하려고 하지 않는다. 요컨대, 공익광고는 중국에 매우 큰 발전의 공간이 있어서, 동시에 미래의 중국 사회 속에서도 꼭 점점 중요한 역할을 발휘합니다.
공익광고는 이윤을 얻는 것을 목적으로 하지 않는 특수 광고이다. 공익광고는 상업광고와 다르다. 대중들이 일부 사회문제에 관해 관심하고 지지하거나 어떠한 사회사업과 사회 기풍을 창도하며 사회진보를 촉진하는 광고를 공익광고라고 한다. 공익광고의 출현과 발전은 경제와 사회발전의 필연적인 결과이다. 공익광고는20세기 40년대에 미국에서 최초로 나타났고 당시 공업혁명의 고속발전과 긴밀히 연결되어 있다. 공익광고는 선전, 계시와 타이르는 의도에 의해서 나온 것이고 점차 유럽, 아시아에 전해졌으며 천천히 전 세계에 전해져 점점 더 큰 영향을 나타냈다. 중국은 20세기 80년대 중후기에 시장관념이 싹트기 시작하고 경제가 발전함에 따라 1986년 궤이양(贵阳)방송국에서 처음으로 “물을 절약하다”라는 주제의 공익광고를 내보냈다. 1987년 10월 중앙방송국에서는 혼자서 하나의 기를 세워 처음으로 황금시간에 《广而告之》프로그램에서 전문적으로 공익광고를 내보냈고 이러한 “공익광고”라고 불리는 광고의 새로운 품종들이 일반 백성의 생활에 들어서기 시작하였다. 본 연구의 목적은 중국공익광고의 발전과정 및 중국공익광고의 유형과 특징을 발굴하기 통해서 중국공익광고가 수용자 태도변화에 어떤 영향을 미치며, 어떻게 변화시키는지 검토하고자 하였다. 이러한 연구가 중국 공익광고 발전에 긍정적으로 기억하길 바란다. 본 연구의 연구문제는 중국공익광고에 대한 수용자 태도변화를 분석하였다. 중국에서 공익광고는 아직 초기 단계여서 발전 가능성도 크고 수용자 태도에 많은 영향을 미치고 있다. 물론 많은 요인에 의해서 태도변화에 달리지만, 본 연구는 공익광고 자체가 수용자에게 어떠한 영향을 미치는지 태도변화 측면에서 검토하자고 한다. 이를 위해 다음과 같이 연구문제를 설정하였다. <연구문제1>중국 공익광고수용자의 수용현황은 어떤가? <연구문제2>중국 공익광고수용자의 연상효과는 어떤가? <연구문제3>중국 공익광고의 실행효과는 어떤가? <연구문제4>중국 공익광고의 수용자 평가는 어떤가? 본 연구의 연구방법은 설문으로 2012년 6월30일 부터 2012년 7월30일 까지 한 달 동안 진행되었다. 중국 큰 도시시민 속에서 남성100명 여성100명을 총200명 대상으로 조사했다. 각 요인들은 살펴보기 위해 이 연구는 빈도분석을 진행하였다. 본 연구의 연구결과는 공익광고의 정의, 특징, 역사에 대해 깊은 탐구를 하였고, 이로써 중국 공익광고 사례들의 특징을 보여주게 되었다. 중국의 공익광고는 아직 전반적으로 발전의 시작단계에 있다는 것을 논술하였다. 금연 공익광고를 구체적인 사례로 하여 이의 각도에서 미시적인 사회조사 연구를 진행하였으며, 집중적으로 중국 공익광고의 시청자들의 현황과 특징 및 존재하는 주요문제들과 단점들을 알아보았다: 특성:1.공익성.2.의무성. 3.사회성.4.대중성.5.교육성. 문제점: 1.공익광고 수준이 높지 않다. 2공익광고의 창작제재가 단일하다. 3. 공익광고의 자금보장이 부족하다. 비록 중국 공익광고사업의 발전은 비교적 빠르지만 아직도 초급단계에 처해있고 공익광고의 창작은 여전히 낮은 단계, 낮은 수평에 처해있는 것은 지금 중국 공익광고의 발전과정 중에 존재하는 주요문제이다. 지금 중국의 공익광고는 세계 선진국과 비교하면 여전히 뒤떨어져있고 발전과정이 균형적이지 못하며 비교적 큰 결점을 초래하였다. 동시에 공익광고의 제작은 대규모의 자금투입이 필요하고 인력, 물력의 소모가 아주 크지만 매혹적인 이윤이 없으므로 대다수 광고회사들은 이러한 광고를 제작하려고 하지 않는다. 요컨대, 공익광고는 중국에 매우 큰 발전의 공간이 있어서, 동시에 미래의 중국 사회 속에서도 꼭 점점 중요한 역할을 발휘합니다.
PSA(Public service advertisement) is different from commercial ads which aim to gain profit. Ads relating to social problems and social industry that public are interested in or support for, or intending to promote social progress are called PSA (Public service advertisement).The emergence and devel...
PSA(Public service advertisement) is different from commercial ads which aim to gain profit. Ads relating to social problems and social industry that public are interested in or support for, or intending to promote social progress are called PSA (Public service advertisement).The emergence and development of PSA is the inevitable result of economic and social development. PSA first came out in the USA during the 40s of 20 century, and closely connect with the high-speed development of the industrial revolution. PSA came out due to desire of propaganda, revelation and persuasion, and it is now gradually spreading into Europe, Asia, and what’s more, gradually to the whole world. China’s market notion sprung up in 80s of 20th century, and along with the development of economic, Gui yang TV station firstly produced a PSA to call for water saving in 1986.In October 1987, CCTV firstly used a period of time to play PSA during the prime time, and it is when PSA began to come into daily life of normal people.The purpose of this paper is to find out how PSAs influence and change audience by studying the types and characteristics of the develop process of PSAs in China, I hope this paper will influence the development of PSAs in China in a positive wayThe issue of this paper is the change of audiences’ attitude towards PSAS. China’s PSAs are still in the initial process, so it is influencing the audience attitudes in a great wayAttitude change will be influenced by many factors; the aim of this paper is to analyze how PSAs affect audience through change of their attitudes. For this purpose, the following questions are made. Question 1: What’s the current situation of PSA audiences in China? Question 2: what’s the associate effect of PSA in China? Question 3: what’s the implement effect of PSA in China? Question 4: what’s the audience evaluation of PSA in China? The investigation method of this study is doing 1 month survey from 2012.6.30 to 2012.7.30 by questions. We selected 200 people, including 100 men and 100 women from China’s big cities to do this research. In order to analyze every factor, we analyzed by the frequentness. This study managed to investigate deeply about the definition, characteristic and history of PSA, through which we can present the characters of China’s PSA to the readers. The majority of China’s PSA are still in the initial process. Using the financial PSA as an example, we finished a micro social analyze, and focus on the current situation of PSA audience in China and characteristic, and major problems and disadvantages of PSA in China. Characteristics: 1. Non-profit 2.duty 3.Sociability 0.4. Popularity 5.Education. Problem: 1. Low level 2. Lack of diversity 3.shortage of PSA fund The develop rate of PSA in China is quick, but it still in the initial stage; the production is still linger in the low stage, which is the biggest problem of China’s PSA industry now. Compared with developed countries, China’s PSA still lags behind and doesn’t reach the average. What’s more, the production of PSA needs lots of fund. PSA calls for large amount of human resources, but on the other hand, it fails to bring big benefit. As a result, producers are not willing to make this kind of ads.In a word, PSA still has large potential in China, and we firmly believe that PSA will play a essential role in Chinese society in the coming future.公益广告是一种不以赢利为目的的特殊广告.我们一般将那些不同于商业广告,旨在引起公众对某些社会问题的关注.支持或倡导某种社会事业和社会风尚,促进社会进步的广告称为公益广告.公益广告的产生和发展是经济.社会发展的必然结果. 公益广告最早产生于20世纪40年代的美国,这与当时工业革命的高速发展是紧密相连的.公益广告本着一种宣传.启示和规劝的意图应运而生,并在日后逐渐传入欧洲、亚洲,再慢慢传遍全世界,产生了越来越大的影响.我国在20世纪80年代的中后期,随着市场观念的萌动和经济的发展,1986年贵阳电视台首次播出了以“节约用水”为主题的公益广告;1987年10月中央电视独树一帜,首次在黄金时间开辟《广而告之》栏目专门播放公益广告,这种被称为“公益广告”的广告新品种开始走入普通百姓的生活. 从某种意义上说,一个城市, 一个地区, 一个国家公益广告的水平, 是这个城市, 地区, 国家民众文化道德水准和社会风气的重要标志, 一则好的公益广告是可以深入百姓心灵的, 它所营造的气氛和声势是其他宣传形式无法比拟的. 公益广告在我国有近20年的发展历史,也经历了从萌芽到发展,繁荣的过程,一些耳熟能详的公益广告至今还深深地留在人们的记忆中, 尽管与一些发达国家,地区相比, 我国公益广告事业仍有相当的距离. 但是经过十几年来的努力,现代公益广告在我国从无到有,取得了很大的成就. 公益广告作为一种高层次的广告形式.自有它不可估量的特殊的社会价值, 它发挥着规范社会行为, 改善社会风气, 创造良好社会环境的作用. 本研究通篇通过对公益广告的定义, 特点, 历史的深入的挖掘,突出展示了中国公益广告的实例特征,叙述了中国公益广告的尚处于起步阶段的发展历程.并通过以戒烟公益广告为实例视角的微观社会调查的研究,集中发现了中国公益广告受众现状的特点和存在的主要问题缺陷.具体来讲,我国公益广告具有如下几个特点:1.公益性。2.义务性。3.社会性。4.大众性。5.教育性, 同时我国公益广告存在着一系列问题,中国公益广告发展过程中存在的主要问题是虽然公益广告事业发展得比较快,但尚处在初级阶段.公益广告的创作仍停留在低层次、低水平的层面上,与世界上发达国家相比仍显得相对滞后,发展过程不均衡,导致了一些比较明显的缺陷,同时,由于公益广告的制作需要大规模资金投入,人力物力消耗比较大.但是却没有诱人的利润,所以对于大多数广告公司来说,他们并不愿意制作此类广告. 总而言之,公益广告在中国将会有很大的发展空间,同时在未来的中国社会中也必将发挥越来越重要的作用.
PSA(Public service advertisement) is different from commercial ads which aim to gain profit. Ads relating to social problems and social industry that public are interested in or support for, or intending to promote social progress are called PSA (Public service advertisement).The emergence and development of PSA is the inevitable result of economic and social development. PSA first came out in the USA during the 40s of 20 century, and closely connect with the high-speed development of the industrial revolution. PSA came out due to desire of propaganda, revelation and persuasion, and it is now gradually spreading into Europe, Asia, and what’s more, gradually to the whole world. China’s market notion sprung up in 80s of 20th century, and along with the development of economic, Gui yang TV station firstly produced a PSA to call for water saving in 1986.In October 1987, CCTV firstly used a period of time to play PSA during the prime time, and it is when PSA began to come into daily life of normal people.The purpose of this paper is to find out how PSAs influence and change audience by studying the types and characteristics of the develop process of PSAs in China, I hope this paper will influence the development of PSAs in China in a positive wayThe issue of this paper is the change of audiences’ attitude towards PSAS. China’s PSAs are still in the initial process, so it is influencing the audience attitudes in a great wayAttitude change will be influenced by many factors; the aim of this paper is to analyze how PSAs affect audience through change of their attitudes. For this purpose, the following questions are made. Question 1: What’s the current situation of PSA audiences in China? Question 2: what’s the associate effect of PSA in China? Question 3: what’s the implement effect of PSA in China? Question 4: what’s the audience evaluation of PSA in China? The investigation method of this study is doing 1 month survey from 2012.6.30 to 2012.7.30 by questions. We selected 200 people, including 100 men and 100 women from China’s big cities to do this research. In order to analyze every factor, we analyzed by the frequentness. This study managed to investigate deeply about the definition, characteristic and history of PSA, through which we can present the characters of China’s PSA to the readers. The majority of China’s PSA are still in the initial process. Using the financial PSA as an example, we finished a micro social analyze, and focus on the current situation of PSA audience in China and characteristic, and major problems and disadvantages of PSA in China. Characteristics: 1. Non-profit 2.duty 3.Sociability 0.4. Popularity 5.Education. Problem: 1. Low level 2. Lack of diversity 3.shortage of PSA fund The develop rate of PSA in China is quick, but it still in the initial stage; the production is still linger in the low stage, which is the biggest problem of China’s PSA industry now. Compared with developed countries, China’s PSA still lags behind and doesn’t reach the average. What’s more, the production of PSA needs lots of fund. PSA calls for large amount of human resources, but on the other hand, it fails to bring big benefit. As a result, producers are not willing to make this kind of ads.In a word, PSA still has large potential in China, and we firmly believe that PSA will play a essential role in Chinese society in the coming future.公益广告是一种不以赢利为目的的特殊广告.我们一般将那些不同于商业广告,旨在引起公众对某些社会问题的关注.支持或倡导某种社会事业和社会风尚,促进社会进步的广告称为公益广告.公益广告的产生和发展是经济.社会发展的必然结果. 公益广告最早产生于20世纪40年代的美国,这与当时工业革命的高速发展是紧密相连的.公益广告本着一种宣传.启示和规劝的意图应运而生,并在日后逐渐传入欧洲、亚洲,再慢慢传遍全世界,产生了越来越大的影响.我国在20世纪80年代的中后期,随着市场观念的萌动和经济的发展,1986年贵阳电视台首次播出了以“节约用水”为主题的公益广告;1987年10月中央电视独树一帜,首次在黄金时间开辟《广而告之》栏目专门播放公益广告,这种被称为“公益广告”的广告新品种开始走入普通百姓的生活. 从某种意义上说,一个城市, 一个地区, 一个国家公益广告的水平, 是这个城市, 地区, 国家民众文化道德水准和社会风气的重要标志, 一则好的公益广告是可以深入百姓心灵的, 它所营造的气氛和声势是其他宣传形式无法比拟的. 公益广告在我国有近20年的发展历史,也经历了从萌芽到发展,繁荣的过程,一些耳熟能详的公益广告至今还深深地留在人们的记忆中, 尽管与一些发达国家,地区相比, 我国公益广告事业仍有相当的距离. 但是经过十几年来的努力,现代公益广告在我国从无到有,取得了很大的成就. 公益广告作为一种高层次的广告形式.自有它不可估量的特殊的社会价值, 它发挥着规范社会行为, 改善社会风气, 创造良好社会环境的作用. 本研究通篇通过对公益广告的定义, 特点, 历史的深入的挖掘,突出展示了中国公益广告的实例特征,叙述了中国公益广告的尚处于起步阶段的发展历程.并通过以戒烟公益广告为实例视角的微观社会调查的研究,集中发现了中国公益广告受众现状的特点和存在的主要问题缺陷.具体来讲,我国公益广告具有如下几个特点:1.公益性。2.义务性。3.社会性。4.大众性。5.教育性, 同时我国公益广告存在着一系列问题,中国公益广告发展过程中存在的主要问题是虽然公益广告事业发展得比较快,但尚处在初级阶段.公益广告的创作仍停留在低层次、低水平的层面上,与世界上发达国家相比仍显得相对滞后,发展过程不均衡,导致了一些比较明显的缺陷,同时,由于公益广告的制作需要大规模资金投入,人力物力消耗比较大.但是却没有诱人的利润,所以对于大多数广告公司来说,他们并不愿意制作此类广告. 总而言之,公益广告在中国将会有很大的发展空间,同时在未来的中国社会中也必将发挥越来越重要的作用.
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