국제적으로 국가들 간의 경제 성장을 따른 국제물류 시장도 경쟁이 더 치열해지고 있으며 특히, 유라시아 대륙은 유럽연합과 중국, 인도, 러시아를 중심으로 국경을 초월해 동서남북 각 방향에서 산업 및 물류 분야의 대대적인 지각 변동이 일어나고 있다. 유라시아 대륙의 가운데에 위치한 몽골은 1990년 시장경제 체제로 전환 이후 경제 급성장을 따른 산업경제도 발전하고 있다. 그 중 유럽과 아시아를 잇는 지리적인 이점을 활용한 물류산업의 필요성과 경제적인 높은 효과가 기대 되고 있다. 최근 전 세계가 몽골의 경제성장을 주목하고 있으므로 몽골의 물류산업의 발전을 위한 정부의 전략적 정책이 중요시 되고 있다. 내륙국가로서 물류비용의 절감과 물류제도 및 정책의 개혁이 필요로 하고 있다. 몽골은 취약한 물류 ...
국제적으로 국가들 간의 경제 성장을 따른 국제물류 시장도 경쟁이 더 치열해지고 있으며 특히, 유라시아 대륙은 유럽연합과 중국, 인도, 러시아를 중심으로 국경을 초월해 동서남북 각 방향에서 산업 및 물류 분야의 대대적인 지각 변동이 일어나고 있다. 유라시아 대륙의 가운데에 위치한 몽골은 1990년 시장경제 체제로 전환 이후 경제 급성장을 따른 산업경제도 발전하고 있다. 그 중 유럽과 아시아를 잇는 지리적인 이점을 활용한 물류산업의 필요성과 경제적인 높은 효과가 기대 되고 있다. 최근 전 세계가 몽골의 경제성장을 주목하고 있으므로 몽골의 물류산업의 발전을 위한 정부의 전략적 정책이 중요시 되고 있다. 내륙국가로서 물류비용의 절감과 물류제도 및 정책의 개혁이 필요로 하고 있다. 몽골은 취약한 물류 인프라 수준과, 적은 인구로 인한 작은 내수시장, 변덕스런 기후 변화, 물류에 대한 개념과 물류의 필요성에 대한 이해 부족 및 다른 내륙국들과 같이 외부의 영향에 약한 등 이유로 물류 산업이 크게 발전되지 못 하였다고 볼 수 있다. 또한, 사회주의 계획경제 체제는 몽골의 물류산업이 글로벌 시대와 발 맞춰 발전하는데 근간이 되지 못하였다. 몽골의 물류산업은 현재 무역에 큰 영향을 미쳐 국내 물가 상승을 일으켜 장기간의 운송과 높은 내륙물류비용 등 문제가 적지 않다. 같은 내륙국들 보다 물류비용이 높은 것은 몽골의 내륙물류 이용에 큰 영향을 줌으로서 물류 산업이 성장해 나갈 수 있는데 걸림돌이 되고 있다고 볼 수 있다. 또한, 몽골의 물류산업 발전에 제일 크게 영향을 미치는 것은 낙후된 물류 인프라이다. 세계 10대에 들어가는 풍부한 광물 자원 개발을 따른 수출입 증가는 물류 인프라의 중요성을 알리는 신호가 되고 있다. 몽골 정부는 물류발전을 따른 국가 경제성장을 기대하며 3단계 개발 정책(초장기 2007~2011년, 중장기 2012~2016년, 마지막 2017~2021년)을 세우고 추진 중에 있으며 이것 외에도 몽골 내륙을 통과하는 국제 화물 증가와 몽골 내륙통과 운송을 통한 경제적 효과를 위한 “Transit Mongol” 프로젝트 등 개발 정책들을 추진하고 있으며 이것 개발 프로젝트들의 제일 큰 목적은 사회 기반시설 확충이다. 하지만 투자 문제가 제일 큰 문제이며 국가 지원이 지속적으로 지원되고 있지만 여전히 부족한 실정이다. 광물 자원 개발 및 다른 투자 가치가 높은 분야는 해외 투자를 쉽게 받을 수 있지만 열악한 기후와 광활한 국토, 지역적 구조 등의 문제로 인해 도로 교통 인프라 확충에 대한 해외 투자 유치가 어려움을 겪고 있다. 또한, 물류정부의 물류산업과 관련 법규 및 물류관리 체계가 미흡하며 물류에 대한 각종 규제 등의 완화 및 물류를 통일적으로 관리할 수 있도록 정부 정책 및 제도 가장 필요하다. 물류에 대한 전문지식의 전문 인재의 부재도 큰 문제이다. 향후 몽골의 물류산업 발전을 위해 정부 정책 및 지원 강화, 물류산업에 대한 해외투자 유치, 선진 물류 진출 확대, 물류관련 정책 제도 개선 등이 몽골의 물류발전을 가속화 할 수 있는 원동력이 될 수 있을 것이다. 유라시아를 잇는 지리적인 이점을 가진 몽골의 물류산업은 발전 잠재력이 충분히 있기 때문에 글로벌 시대의 국제물류 변화를 따라 잡기 위해서 후속연구가 지속적으로 필요한 실전이다.
국제적으로 국가들 간의 경제 성장을 따른 국제물류 시장도 경쟁이 더 치열해지고 있으며 특히, 유라시아 대륙은 유럽연합과 중국, 인도, 러시아를 중심으로 국경을 초월해 동서남북 각 방향에서 산업 및 물류 분야의 대대적인 지각 변동이 일어나고 있다. 유라시아 대륙의 가운데에 위치한 몽골은 1990년 시장경제 체제로 전환 이후 경제 급성장을 따른 산업경제도 발전하고 있다. 그 중 유럽과 아시아를 잇는 지리적인 이점을 활용한 물류산업의 필요성과 경제적인 높은 효과가 기대 되고 있다. 최근 전 세계가 몽골의 경제성장을 주목하고 있으므로 몽골의 물류산업의 발전을 위한 정부의 전략적 정책이 중요시 되고 있다. 내륙국가로서 물류비용의 절감과 물류제도 및 정책의 개혁이 필요로 하고 있다. 몽골은 취약한 물류 인프라 수준과, 적은 인구로 인한 작은 내수시장, 변덕스런 기후 변화, 물류에 대한 개념과 물류의 필요성에 대한 이해 부족 및 다른 내륙국들과 같이 외부의 영향에 약한 등 이유로 물류 산업이 크게 발전되지 못 하였다고 볼 수 있다. 또한, 사회주의 계획경제 체제는 몽골의 물류산업이 글로벌 시대와 발 맞춰 발전하는데 근간이 되지 못하였다. 몽골의 물류산업은 현재 무역에 큰 영향을 미쳐 국내 물가 상승을 일으켜 장기간의 운송과 높은 내륙물류비용 등 문제가 적지 않다. 같은 내륙국들 보다 물류비용이 높은 것은 몽골의 내륙물류 이용에 큰 영향을 줌으로서 물류 산업이 성장해 나갈 수 있는데 걸림돌이 되고 있다고 볼 수 있다. 또한, 몽골의 물류산업 발전에 제일 크게 영향을 미치는 것은 낙후된 물류 인프라이다. 세계 10대에 들어가는 풍부한 광물 자원 개발을 따른 수출입 증가는 물류 인프라의 중요성을 알리는 신호가 되고 있다. 몽골 정부는 물류발전을 따른 국가 경제성장을 기대하며 3단계 개발 정책(초장기 2007~2011년, 중장기 2012~2016년, 마지막 2017~2021년)을 세우고 추진 중에 있으며 이것 외에도 몽골 내륙을 통과하는 국제 화물 증가와 몽골 내륙통과 운송을 통한 경제적 효과를 위한 “Transit Mongol” 프로젝트 등 개발 정책들을 추진하고 있으며 이것 개발 프로젝트들의 제일 큰 목적은 사회 기반시설 확충이다. 하지만 투자 문제가 제일 큰 문제이며 국가 지원이 지속적으로 지원되고 있지만 여전히 부족한 실정이다. 광물 자원 개발 및 다른 투자 가치가 높은 분야는 해외 투자를 쉽게 받을 수 있지만 열악한 기후와 광활한 국토, 지역적 구조 등의 문제로 인해 도로 교통 인프라 확충에 대한 해외 투자 유치가 어려움을 겪고 있다. 또한, 물류정부의 물류산업과 관련 법규 및 물류관리 체계가 미흡하며 물류에 대한 각종 규제 등의 완화 및 물류를 통일적으로 관리할 수 있도록 정부 정책 및 제도 가장 필요하다. 물류에 대한 전문지식의 전문 인재의 부재도 큰 문제이다. 향후 몽골의 물류산업 발전을 위해 정부 정책 및 지원 강화, 물류산업에 대한 해외투자 유치, 선진 물류 진출 확대, 물류관련 정책 제도 개선 등이 몽골의 물류발전을 가속화 할 수 있는 원동력이 될 수 있을 것이다. 유라시아를 잇는 지리적인 이점을 가진 몽골의 물류산업은 발전 잠재력이 충분히 있기 때문에 글로벌 시대의 국제물류 변화를 따라 잡기 위해서 후속연구가 지속적으로 필요한 실전이다.
Internationally, logistics industry is getting competitive according to economic growth among countries. Especially in the industry and logistics areas earth-shaking changes are happening in the Eurasia continent beyond national boundaries from north and south, east and west each direction, around t...
Internationally, logistics industry is getting competitive according to economic growth among countries. Especially in the industry and logistics areas earth-shaking changes are happening in the Eurasia continent beyond national boundaries from north and south, east and west each direction, around the European Union, China, Indonesia and Russia. Mongolia, which located in the center of the Eurasia continent, with rapid economic growth after turning into the market economy in 1990s, is industrial-economically developing. Above all, with its geographical advantages connecting Europe and Asia, needs for logistics industry and economic effects are highly expected. As recently worldwide attention is on Mongolia's economic growth, government strategic policies of logistic-industrial development are considered to be important. Besides, Logistics cost savings as landlocked country and reforms of distribution system and policy are required. Mongolian logistics industry could not have been developed because of week logistics infrastructure, limited domestic consumer markets caused by small population, Whim climate change, a lack of understanding of logistics and the necessity and, like as other landlocked countries, a tendency to be vulnerable from outside influence. Moreover, socialist economic system have had an impact on Mongolian logistics industry that it could not be developed In line with the global era. Mongolian logistics industry have some issues such as Long-term transportation and High inland logistics cost, making a huge influence on trade and raising domestic consumer prices. High inland logistics cost in comparison with other landlocked country have a bad effect on Inland Logistics use of Mongolia and seems to be an obstacle to develop logistics industry. What is more, the biggest obstacle to develope Mongolian logistics industry is underdeveloped logistics infrastructure. Import and export increase with the development of rich mineral resources-walking into the world's top 10-is becoming a sign of the importance of Logistics infrastructure. The Mongolian administration established and propelled three-step development policy(the initial period 2007~2011, the middle period 2012~2016, lastly 2017~2021), expecting national economic growth, according to the development of logistics. Aside from this, the government is pushing development policies such as "Transit Mongol" project for the economic effects by the increase of International cargo passing through Mongolia inland and by the passing through transportation of Mongolia itself and the biggest purpose of these projects is amplification of community-based facilities. But investing issues is the largest problem and in spite of consistent national support, it is still lacking. Although it is relatively easy to get overseas investment in mineral resources development and other high-value areas, because of some issues such as the harsh climate and vast territory and regional structural, Mongolia is struggling to attract foreign investment to the transport infrastructure growth. Besides, government's logistics industry and the relevant legislation and the logistics management system is insufficient. Government policies and institutions of the easing of various regulations and consistent management of logistics. Also, the absence of professionals with expert knowledge on logistics is a big issue. Efforts such as strengthening government policy and support, attracting foreign investment for the logistics industry, expanding the advanced logistics movement, logistics-related policy and system improvement could accelerate the development of Mongolia's logistics industry in the future. Now that Mongolia's logistics industry which has geographical advantage connecting Europe and Asia has great development potential, to catch up with International logistics change in the age of globalization, consistent following studies are required.
Internationally, logistics industry is getting competitive according to economic growth among countries. Especially in the industry and logistics areas earth-shaking changes are happening in the Eurasia continent beyond national boundaries from north and south, east and west each direction, around the European Union, China, Indonesia and Russia. Mongolia, which located in the center of the Eurasia continent, with rapid economic growth after turning into the market economy in 1990s, is industrial-economically developing. Above all, with its geographical advantages connecting Europe and Asia, needs for logistics industry and economic effects are highly expected. As recently worldwide attention is on Mongolia's economic growth, government strategic policies of logistic-industrial development are considered to be important. Besides, Logistics cost savings as landlocked country and reforms of distribution system and policy are required. Mongolian logistics industry could not have been developed because of week logistics infrastructure, limited domestic consumer markets caused by small population, Whim climate change, a lack of understanding of logistics and the necessity and, like as other landlocked countries, a tendency to be vulnerable from outside influence. Moreover, socialist economic system have had an impact on Mongolian logistics industry that it could not be developed In line with the global era. Mongolian logistics industry have some issues such as Long-term transportation and High inland logistics cost, making a huge influence on trade and raising domestic consumer prices. High inland logistics cost in comparison with other landlocked country have a bad effect on Inland Logistics use of Mongolia and seems to be an obstacle to develop logistics industry. What is more, the biggest obstacle to develope Mongolian logistics industry is underdeveloped logistics infrastructure. Import and export increase with the development of rich mineral resources-walking into the world's top 10-is becoming a sign of the importance of Logistics infrastructure. The Mongolian administration established and propelled three-step development policy(the initial period 2007~2011, the middle period 2012~2016, lastly 2017~2021), expecting national economic growth, according to the development of logistics. Aside from this, the government is pushing development policies such as "Transit Mongol" project for the economic effects by the increase of International cargo passing through Mongolia inland and by the passing through transportation of Mongolia itself and the biggest purpose of these projects is amplification of community-based facilities. But investing issues is the largest problem and in spite of consistent national support, it is still lacking. Although it is relatively easy to get overseas investment in mineral resources development and other high-value areas, because of some issues such as the harsh climate and vast territory and regional structural, Mongolia is struggling to attract foreign investment to the transport infrastructure growth. Besides, government's logistics industry and the relevant legislation and the logistics management system is insufficient. Government policies and institutions of the easing of various regulations and consistent management of logistics. Also, the absence of professionals with expert knowledge on logistics is a big issue. Efforts such as strengthening government policy and support, attracting foreign investment for the logistics industry, expanding the advanced logistics movement, logistics-related policy and system improvement could accelerate the development of Mongolia's logistics industry in the future. Now that Mongolia's logistics industry which has geographical advantage connecting Europe and Asia has great development potential, to catch up with International logistics change in the age of globalization, consistent following studies are required.
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