NPD Group에 따르면 미국 고급 뷰티시장의 2012년 매출액은 전년 대비 7% 성장한 102억 달러를 기록하였다. 이와 같은 트렌드는 올해도 지속되어 2013년에도 고급 뷰티시장의 매출 성장률은 지속적으로 대중 뷰티시장을 압도할 전망이다. 국내 화장품 시장 또한 전반적인 소득 수준 향상에 따라 프리미엄화가 진행되는 Trading-up(상향구매) 현상으로 현재 고가 화장품 매출이 시장의 절반을 차지하고 있는 상황이다. 고가 수입화장품 시장이 급격히 성장하면서 수입화장품을 판매하는 유통채널은 늘어나는 수요에 대응하기 위해 체계적인 기준 없이 공급사의 제안이나 발주자의 감에 의거해 상품의 발주량을 늘려왔다. 데이터에 근거하지 않은 발주는 결국 시장의 ...
NPD Group에 따르면 미국 고급 뷰티시장의 2012년 매출액은 전년 대비 7% 성장한 102억 달러를 기록하였다. 이와 같은 트렌드는 올해도 지속되어 2013년에도 고급 뷰티시장의 매출 성장률은 지속적으로 대중 뷰티시장을 압도할 전망이다. 국내 화장품 시장 또한 전반적인 소득 수준 향상에 따라 프리미엄화가 진행되는 Trading-up(상향구매) 현상으로 현재 고가 화장품 매출이 시장의 절반을 차지하고 있는 상황이다. 고가 수입화장품 시장이 급격히 성장하면서 수입화장품을 판매하는 유통채널은 늘어나는 수요에 대응하기 위해 체계적인 기준 없이 공급사의 제안이나 발주자의 감에 의거해 상품의 발주량을 늘려왔다. 데이터에 근거하지 않은 발주는 결국 시장의 수요예측 실패로 이는 고스란히 창고에 재고로 남게 된다. 화장품은 대표적인 트렌드 상품으로 제품수명주기(Product life cycle)가 매우 짧은 상품이기 때문에 적절한 시기에 판매되지 못한 상품은 체화재고로 남아 기업의 자금유동성을 저해하는 커다란 요인으로 작용한다. 국내의 수입화장품 유통채널의 전사적 관심이 M/S 확대와 매출증대에만 쏠려있는 사이 재고관리에 대한 인식이 부족하여 기업들의 창고에는 의도하지 않은 재고들이 점점 많이 쌓여가고 있는 실정이다. 이러한 상황을 해결하기 위해서 수입화장품 유통채널에 속하는 기업들은 기업경영에 있어 재고관리의 중요성을 인지하고 체계적인 재고관리 시스템의 도입을 위한 노력이 필요하다. 공급사와 유통채널사이에 상품에 대한 정보와 매출 및 시장동향에 대한 활발한 정보교환으로 공급사슬전체적인 효율성을 가져오는 재고관리를 시행해야 한다. 본 연구에서는 각 유통채널별 공급사슬과 재고관리 현황을 파악하고, 재고관리 관련 이론들의 연구를 통해 각 채널별로 재고관리의 문제점을 파악하였다. 이를 근거로 수입화장품 유통채널의 정성적인 재고관리 개선방안을 도출하였다. 향후 화장품 재고관리기법에 대한 심화적인 연구가 더욱 진행되어 기업들이 재고비용의 절감하여 이윤을 증대하는 계기를 마련해야 할 것이다.
NPD Group에 따르면 미국 고급 뷰티시장의 2012년 매출액은 전년 대비 7% 성장한 102억 달러를 기록하였다. 이와 같은 트렌드는 올해도 지속되어 2013년에도 고급 뷰티시장의 매출 성장률은 지속적으로 대중 뷰티시장을 압도할 전망이다. 국내 화장품 시장 또한 전반적인 소득 수준 향상에 따라 프리미엄화가 진행되는 Trading-up(상향구매) 현상으로 현재 고가 화장품 매출이 시장의 절반을 차지하고 있는 상황이다. 고가 수입화장품 시장이 급격히 성장하면서 수입화장품을 판매하는 유통채널은 늘어나는 수요에 대응하기 위해 체계적인 기준 없이 공급사의 제안이나 발주자의 감에 의거해 상품의 발주량을 늘려왔다. 데이터에 근거하지 않은 발주는 결국 시장의 수요예측 실패로 이는 고스란히 창고에 재고로 남게 된다. 화장품은 대표적인 트렌드 상품으로 제품수명주기(Product life cycle)가 매우 짧은 상품이기 때문에 적절한 시기에 판매되지 못한 상품은 체화재고로 남아 기업의 자금유동성을 저해하는 커다란 요인으로 작용한다. 국내의 수입화장품 유통채널의 전사적 관심이 M/S 확대와 매출증대에만 쏠려있는 사이 재고관리에 대한 인식이 부족하여 기업들의 창고에는 의도하지 않은 재고들이 점점 많이 쌓여가고 있는 실정이다. 이러한 상황을 해결하기 위해서 수입화장품 유통채널에 속하는 기업들은 기업경영에 있어 재고관리의 중요성을 인지하고 체계적인 재고관리 시스템의 도입을 위한 노력이 필요하다. 공급사와 유통채널사이에 상품에 대한 정보와 매출 및 시장동향에 대한 활발한 정보교환으로 공급사슬전체적인 효율성을 가져오는 재고관리를 시행해야 한다. 본 연구에서는 각 유통채널별 공급사슬과 재고관리 현황을 파악하고, 재고관리 관련 이론들의 연구를 통해 각 채널별로 재고관리의 문제점을 파악하였다. 이를 근거로 수입화장품 유통채널의 정성적인 재고관리 개선방안을 도출하였다. 향후 화장품 재고관리기법에 대한 심화적인 연구가 더욱 진행되어 기업들이 재고비용의 절감하여 이윤을 증대하는 계기를 마련해야 할 것이다.
According to NPD Group, 2012 American premium cosmetics market sales grew 7% year on year to $10.2 billion was recorded. This trend has continued this year, premium cosmetics market's sales growth rate on 2013 will be expected overwhelm general beauty market. Korea domestic cosmetics market is a...
According to NPD Group, 2012 American premium cosmetics market sales grew 7% year on year to $10.2 billion was recorded. This trend has continued this year, premium cosmetics market's sales growth rate on 2013 will be expected overwhelm general beauty market. Korea domestic cosmetics market is also became premium-ize, depending on income levels overall progress, the trading-up phenomena leads premium cosmetics sales growth in Korea, and it accounted for half of the market is the situation. While, Expensive imported cosmetics market is growing rapidly, distribution channels to sell imported cosmetics has just increased orders for the product in response to growing demand, without any systematic basis. The order which is not based on the data, failed to predict market demand, will remain as a stock in the warehouse. For cosmetics are typical trend goods and has quite short product life cycle, unsold products at the right time might be the big factor to inhibit corporate liquidity. Unwillingly accumulated stock of the cosmetics distribution channel has been enormously growing because overall interest of cosmetics distribution channel is not on the inventory management but just on the market expansion and sales growth. In order to remedy of this situation, the companies which are in the supply chain of cosmetics distribution channel recognizing the importance of inventory management and endeavor to introduction of inventory management system is in need. By active exchange of information about product, sales and market trends between suppliers and distribution channels, the overall efficiency of the supply chain's inventory management should be performed. In this study, by analyzing the supply chain and the status of inventory management of cosmetics distribution channel and the study of related theories, identify the problems of inventory management. Based on this result, imported cosmetics distribution channel's qualitative analytical improvement of inventory management measures is derived. The research on inventory management techniques is need to deepen further for the future cosmetics companies inventory management, and it will be the momentum of cosmetics distribution channel to increase profits by reducing costs.
According to NPD Group, 2012 American premium cosmetics market sales grew 7% year on year to $10.2 billion was recorded. This trend has continued this year, premium cosmetics market's sales growth rate on 2013 will be expected overwhelm general beauty market. Korea domestic cosmetics market is also became premium-ize, depending on income levels overall progress, the trading-up phenomena leads premium cosmetics sales growth in Korea, and it accounted for half of the market is the situation. While, Expensive imported cosmetics market is growing rapidly, distribution channels to sell imported cosmetics has just increased orders for the product in response to growing demand, without any systematic basis. The order which is not based on the data, failed to predict market demand, will remain as a stock in the warehouse. For cosmetics are typical trend goods and has quite short product life cycle, unsold products at the right time might be the big factor to inhibit corporate liquidity. Unwillingly accumulated stock of the cosmetics distribution channel has been enormously growing because overall interest of cosmetics distribution channel is not on the inventory management but just on the market expansion and sales growth. In order to remedy of this situation, the companies which are in the supply chain of cosmetics distribution channel recognizing the importance of inventory management and endeavor to introduction of inventory management system is in need. By active exchange of information about product, sales and market trends between suppliers and distribution channels, the overall efficiency of the supply chain's inventory management should be performed. In this study, by analyzing the supply chain and the status of inventory management of cosmetics distribution channel and the study of related theories, identify the problems of inventory management. Based on this result, imported cosmetics distribution channel's qualitative analytical improvement of inventory management measures is derived. The research on inventory management techniques is need to deepen further for the future cosmetics companies inventory management, and it will be the momentum of cosmetics distribution channel to increase profits by reducing costs.
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