최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기This study aims to find a methodology for teaching pragmatic aspects of Korean grammar (particularly the usage of ‘–겠-‘ and ‘–(으)ㄹ 것-’) in elementary KFL classes. According to SLA theories, understanding the learner’s cognitive process in learning specific grammar items is essential for learner-centered methodologies. And an approach which views grammar ‘as usage not as rules’ would help learners choose and use expressions appropriately for the ...
저자 | 류혜진 |
---|---|
학위수여기관 | 경희사이버대학교 문화창조대학원 |
학위구분 | 국내석사 |
학과 | 글로벌한국학전공 |
지도교수 | 김지형 |
발행연도 | 2013 |
총페이지 | 114 p. |
키워드 | Consciousness Raising Second Language Acquisition Pragmatics ‘?겠-‘ and ‘?(으)ㄹ 것-’ Classroom Interaction Grammar as Usage |
언어 | kor |
원문 URL | http://www.riss.kr/link?id=T13322401&outLink=K |
정보원 | 한국교육학술정보원 |
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.