‘21세기는 축제의 시대’ 중국의 경우 1978년 개혁개방을 채택이후로 지방정부가 지역의 경제 적인 가치 창출이나 지역이미지 홍보를 위해 다양한 축제와 관광이벤트를 개최하였다. 본 연구에서는 중국 청도 국제 맥주축제 차별화 전략을 위해 중국 청도 국제 맥주축제를 방문예정, 또는 청도 국제 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 인구통계학적 특성을 분석하고, 또한 청도 국제 맥주축제 방문객들이 인식하는 평가속성의 중요도가 그들의 행동의도에 어떠한 영향을 미치는가를 실증분석을 통하여 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 연구의 범위를 공간적 범위와 시간적 범위, 내용적 범위 등 세 가지로 구분하여 연구를 수행하였다. 연구의 공간적 범위는 중국 청도 시 이며, 연구대상은 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 하였다. 본 연구는 연구의 목적을 효과적으로 달성하기 위해 문헌 연구와 실증적 연구방법을 병행하여 실시하였다. 문헌연구를 통한 축제 평가속성과 행동의도의 이론적 고찰을 하였으며, 문헌연구 결과를 토대로 실증적인 연구방법을 실행하였다. 조사를 하기 위한 표본은 총250부를 배포하여 236부를 회수하였고 223부의 유효 표본을 추출하였다. 조사된 설문지는 ...
‘21세기는 축제의 시대’ 중국의 경우 1978년 개혁개방을 채택이후로 지방정부가 지역의 경제 적인 가치 창출이나 지역이미지 홍보를 위해 다양한 축제와 관광이벤트를 개최하였다. 본 연구에서는 중국 청도 국제 맥주축제 차별화 전략을 위해 중국 청도 국제 맥주축제를 방문예정, 또는 청도 국제 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 인구통계학적 특성을 분석하고, 또한 청도 국제 맥주축제 방문객들이 인식하는 평가속성의 중요도가 그들의 행동의도에 어떠한 영향을 미치는가를 실증분석을 통하여 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 연구의 범위를 공간적 범위와 시간적 범위, 내용적 범위 등 세 가지로 구분하여 연구를 수행하였다. 연구의 공간적 범위는 중국 청도 시 이며, 연구대상은 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 하였다. 본 연구는 연구의 목적을 효과적으로 달성하기 위해 문헌 연구와 실증적 연구방법을 병행하여 실시하였다. 문헌연구를 통한 축제 평가속성과 행동의도의 이론적 고찰을 하였으며, 문헌연구 결과를 토대로 실증적인 연구방법을 실행하였다. 조사를 하기 위한 표본은 총250부를 배포하여 236부를 회수하였고 223부의 유효 표본을 추출하였다. 조사된 설문지는 SPSS for Windows 19.0을 이용하여 빈도분석, 신뢰도분석, 요인분석, 일원배치분산분석(one-way ANOVA), T검증(t-test)과 회귀분석(Regression Analysis)을 실시하였다. 이에 따라서 다음과 같은 결과가 도출되었다. 첫째, 축제 평가속성의 요인을 분석한 결과 음식과 시설요인, 행사내용과 홍보요인, 축제 서비스요인의 3 가지로 나타났다. 둘째, ‘인구통계학적 특성(성별, 연령, 교육수준, 직업, 월 소득)에 따라 축제 평가속성 중요도는 유의한 차이가 있을 것이다’의 가설1을 검증한 결과 요약은 다음과 같다. 축제 평가속성 중에서 축제 서비스 요인은 p<0.05에서 성별에 따른 유의한 차이가 있는 것으로 나타났고, 이는 남성보다 여성이 축제를 평가할 때 서비스요인을 더 중요하게 생각하는 것을 의미한다. 연령에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 연령에 따른 유의한 차이는 나타나지 않았다. 교육수준에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보요인(p<0.05), 축제 서비스 요인(p<0.01)은 유의수준에서 차이가 있는 것으로 나타났고, 이는 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보요인, 축제 서비스요인을 전문대 졸업, 대학교 졸업, 대학원 졸업(이상)은 고졸 이하보다 더 중요하게 생각하는 것을 알 수 있다. 직업에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보 요인(F값 1.923, p값 .047)은 유의수준 p<0.05에서 차이가 있는 것으로 나타났다. 이는 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보 요인을 학생, 농·임·어업, 서비스/판매업은 가장 중요하게 생각하고, 전문직(교수, 의사, 변호사, 교사, 등) 자영업, 전업주부는 그 다음으로 중요하게 생각하며, 회사원, 기타가 가장 중요하게 생각하지 않는 것을 알 수 있다. 월 소득에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 음식과 시설 요인, 행사내용과 홍보 요인은 유의수준 p<0.05에서 월 소득에 따른 차이가 있는 것으로 나타났다. 이는 축제 평가속성 중에서 음식과 시설 요인을 6001-8000위엔, 8001위엔 이상은 가장 중요하게 생각하고, 2001-4000위엔, 4001-6000위엔을 그 다음으로 중요하게 생각하며, 2000위엔 미만을 가장 중요하게 생각하지 않는 것을 알 수 있다. 또한 행사내용과 홍보 요인을 6001-8000위엔, 8001위엔 이상은 2000위엔 미만, 2001-4000위엔, 4001-6000위엔 보다 더 중요하게 생각하는 것을 알 수 있다. 셋째, '축제 평가속성의 중요도가 행동의도에 유의미한 영향을 미칠 것이다’의 가설2를 검증한 결과 요약은 다음과 같다. 축제 평가속성 요인 중에서 “음식과 시설”(P<.001), “행사내용과 홍보”(P<.001) 요인이 행동의도에 유의한 정(+)의 영향관계를 보이고 있지만 “축제 서비스” 요인에서는 유의한 영향의 관계가 나타나지 않았다. 이 결과를 바탕으로 볼 때 맥주축제에 방문객들의 축제 평가속성 중에서 “음식 맛과 가격, 주차시설, 맥주 가격, 화장실의 청결, 음식의 다양함, 휴식 공간(벤치 휴게실 등), 축제 안내시설, 볼거리, 놀 거리, 축제 내용, 홍보、광고, 축제 안내 팸플렛 등”의 요인들이 방문객들의 행동의도에 영향을 주는 중요한 요인으로 인식되고 있음을 알 수 있다.
‘21세기는 축제의 시대’ 중국의 경우 1978년 개혁개방을 채택이후로 지방정부가 지역의 경제 적인 가치 창출이나 지역이미지 홍보를 위해 다양한 축제와 관광이벤트를 개최하였다. 본 연구에서는 중국 청도 국제 맥주축제 차별화 전략을 위해 중국 청도 국제 맥주축제를 방문예정, 또는 청도 국제 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 인구통계학적 특성을 분석하고, 또한 청도 국제 맥주축제 방문객들이 인식하는 평가속성의 중요도가 그들의 행동의도에 어떠한 영향을 미치는가를 실증분석을 통하여 연구하고자 하였다. 본 연구의 목적을 달성하기 위하여 연구의 범위를 공간적 범위와 시간적 범위, 내용적 범위 등 세 가지로 구분하여 연구를 수행하였다. 연구의 공간적 범위는 중국 청도 시 이며, 연구대상은 맥주축제에 방문했던 방문객들을 대상으로 하였다. 본 연구는 연구의 목적을 효과적으로 달성하기 위해 문헌 연구와 실증적 연구방법을 병행하여 실시하였다. 문헌연구를 통한 축제 평가속성과 행동의도의 이론적 고찰을 하였으며, 문헌연구 결과를 토대로 실증적인 연구방법을 실행하였다. 조사를 하기 위한 표본은 총250부를 배포하여 236부를 회수하였고 223부의 유효 표본을 추출하였다. 조사된 설문지는 SPSS for Windows 19.0을 이용하여 빈도분석, 신뢰도분석, 요인분석, 일원배치분산분석(one-way ANOVA), T검증(t-test)과 회귀분석(Regression Analysis)을 실시하였다. 이에 따라서 다음과 같은 결과가 도출되었다. 첫째, 축제 평가속성의 요인을 분석한 결과 음식과 시설요인, 행사내용과 홍보요인, 축제 서비스요인의 3 가지로 나타났다. 둘째, ‘인구통계학적 특성(성별, 연령, 교육수준, 직업, 월 소득)에 따라 축제 평가속성 중요도는 유의한 차이가 있을 것이다’의 가설1을 검증한 결과 요약은 다음과 같다. 축제 평가속성 중에서 축제 서비스 요인은 p<0.05에서 성별에 따른 유의한 차이가 있는 것으로 나타났고, 이는 남성보다 여성이 축제를 평가할 때 서비스요인을 더 중요하게 생각하는 것을 의미한다. 연령에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 연령에 따른 유의한 차이는 나타나지 않았다. 교육수준에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보요인(p<0.05), 축제 서비스 요인(p<0.01)은 유의수준에서 차이가 있는 것으로 나타났고, 이는 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보요인, 축제 서비스요인을 전문대 졸업, 대학교 졸업, 대학원 졸업(이상)은 고졸 이하보다 더 중요하게 생각하는 것을 알 수 있다. 직업에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보 요인(F값 1.923, p값 .047)은 유의수준 p<0.05에서 차이가 있는 것으로 나타났다. 이는 축제 평가속성 중에서 행사내용과 홍보 요인을 학생, 농·임·어업, 서비스/판매업은 가장 중요하게 생각하고, 전문직(교수, 의사, 변호사, 교사, 등) 자영업, 전업주부는 그 다음으로 중요하게 생각하며, 회사원, 기타가 가장 중요하게 생각하지 않는 것을 알 수 있다. 월 소득에 따른 축제 평가속성 중요도 차이검증결과, 축제 평가속성 중에서 음식과 시설 요인, 행사내용과 홍보 요인은 유의수준 p<0.05에서 월 소득에 따른 차이가 있는 것으로 나타났다. 이는 축제 평가속성 중에서 음식과 시설 요인을 6001-8000위엔, 8001위엔 이상은 가장 중요하게 생각하고, 2001-4000위엔, 4001-6000위엔을 그 다음으로 중요하게 생각하며, 2000위엔 미만을 가장 중요하게 생각하지 않는 것을 알 수 있다. 또한 행사내용과 홍보 요인을 6001-8000위엔, 8001위엔 이상은 2000위엔 미만, 2001-4000위엔, 4001-6000위엔 보다 더 중요하게 생각하는 것을 알 수 있다. 셋째, '축제 평가속성의 중요도가 행동의도에 유의미한 영향을 미칠 것이다’의 가설2를 검증한 결과 요약은 다음과 같다. 축제 평가속성 요인 중에서 “음식과 시설”(P<.001), “행사내용과 홍보”(P<.001) 요인이 행동의도에 유의한 정(+)의 영향관계를 보이고 있지만 “축제 서비스” 요인에서는 유의한 영향의 관계가 나타나지 않았다. 이 결과를 바탕으로 볼 때 맥주축제에 방문객들의 축제 평가속성 중에서 “음식 맛과 가격, 주차시설, 맥주 가격, 화장실의 청결, 음식의 다양함, 휴식 공간(벤치 휴게실 등), 축제 안내시설, 볼거리, 놀 거리, 축제 내용, 홍보、광고, 축제 안내 팸플렛 등”의 요인들이 방문객들의 행동의도에 영향을 주는 중요한 요인으로 인식되고 있음을 알 수 있다.
21st century is the era of the festival, 'In the case of China adopted the reform and opening up in 1978 after the local government to promote the creation of economic value of local or regional image held a variety of festivals and tourism events. Any influence on the properties of the importance...
21st century is the era of the festival, 'In the case of China adopted the reform and opening up in 1978 after the local government to promote the creation of economic value of local or regional image held a variety of festivals and tourism events. Any influence on the properties of the importance of their actions was to investigate through empirical analysis. Divided into three different range of spatial and temporal scope, content and range of the scope of this study in order to achieve the objectives of this study were carried out. Visitors visited the Beer Festival in Qingdao, China, the spatial extent of the study at the time, and the subjects of this study were included in this study. In this study, the literature and empirical research methods in order to effectively achieve the purpose of the study was carried out in parallel. Empirical research and theoretical consideration of the literature festival evaluation of the properties and behavior based on the results of literature was carried out. The valid samples were recovered wealth distribution of a total of 250, 236, 223 negative samples for the investigation were extracted. Survey questionnaires, frequency analysis, reliability analysis, factor analysis, ANOVA analysis (one-way ANOVA), analysis of the difference (t-test) and regression analysis (Regression Analysis) was carried out using SPSS for Windows 19.0. Accordingly, the following results were obtained. First, analysis of the rating factors of the property Festival food and service facility factors, events and promoting factors, festival of the three factors, respectively. Second, depending on the demographic characteristics (gender, age, educational level, occupation, monthly income), the attribute importance ratings Festival will have no significant difference, the following summarizes the results validate the hypothesis of the all. Means of evaluation attributes Festival festival service factor p <0.05, significant difference according to gender showed that service more important factors to think when you evaluate this festival in women than in men. The festival rated properties in accordance with the age importance differences verification results, no significant difference according to age were observed. This festival evaluation attributes festival rating of properties festival rating attributes according to the level of education the importance of differences in test results, event information and promoting factors (p <0.05), the festival service factor (p <0.01) indicate that there is a difference in the level of significance '. graduated from the College of event information and factors promoting factors and festival services, it can be seen that to be more important than a high school or less (or more) graduated from the University, Graduate School of Festival rating of properties festival rating according to the job properties importance differences verification results, event information and promotional factors (F value 1.923, p value 0.047) showed that there is a difference in the significance level of p <0.05. This is the property of Festival events and promoting factors and dealer / student services, agriculture, forestry, fishing, and most importantly, I think, self-employed professionals (professors, doctors, lawyers, teachers, etc.), a housewife then You think, and you can see that the other office worker, does not think that the most important The importance of evaluation attributes festival according to the monthly income differences in test results, festivals evaluation of the property, the food and facility factors, events and promoting factors showed that there are differences according to the monthly income at the significance level of p <0.05. This festival evaluation attributes of food and facility factors, 6001-8000 RMB 80001 yuan more than think, and most importantly, the RMB2001-4000, 4001-6000 then seriously, and less than 2000 yuan, and most importantly, think. I can see that you do not. Is 4001-6000 RMB 2001-4000 yuan, less than 2000 yuan, more than 8001 RMB 6001-8000 yuan, events and promotional factors that you think is more important than. Third, the importance the festival evaluation of the properties' have a significant impact on the behavioral intentions will validate the hypothesis, and the summarized results are as follows: factors did not show a significant effect relationship. Based on the results of the beer festival to festival visitors' evaluation of the property food taste and price, parking, beer prices, toilet cleanliness, food, variety and seating area (bench, lounge, etc.), the festival guide, do It can be seen that the the play street festival content, promotions, advertisements, festival brochure "factors are recognized as important factors that influence the behavioral intentions of visitors. Qingdao International Beer Festival, the evaluation of attribute importance impact of behavioral intentions.
21st century is the era of the festival, 'In the case of China adopted the reform and opening up in 1978 after the local government to promote the creation of economic value of local or regional image held a variety of festivals and tourism events. Any influence on the properties of the importance of their actions was to investigate through empirical analysis. Divided into three different range of spatial and temporal scope, content and range of the scope of this study in order to achieve the objectives of this study were carried out. Visitors visited the Beer Festival in Qingdao, China, the spatial extent of the study at the time, and the subjects of this study were included in this study. In this study, the literature and empirical research methods in order to effectively achieve the purpose of the study was carried out in parallel. Empirical research and theoretical consideration of the literature festival evaluation of the properties and behavior based on the results of literature was carried out. The valid samples were recovered wealth distribution of a total of 250, 236, 223 negative samples for the investigation were extracted. Survey questionnaires, frequency analysis, reliability analysis, factor analysis, ANOVA analysis (one-way ANOVA), analysis of the difference (t-test) and regression analysis (Regression Analysis) was carried out using SPSS for Windows 19.0. Accordingly, the following results were obtained. First, analysis of the rating factors of the property Festival food and service facility factors, events and promoting factors, festival of the three factors, respectively. Second, depending on the demographic characteristics (gender, age, educational level, occupation, monthly income), the attribute importance ratings Festival will have no significant difference, the following summarizes the results validate the hypothesis of the all. Means of evaluation attributes Festival festival service factor p <0.05, significant difference according to gender showed that service more important factors to think when you evaluate this festival in women than in men. The festival rated properties in accordance with the age importance differences verification results, no significant difference according to age were observed. This festival evaluation attributes festival rating of properties festival rating attributes according to the level of education the importance of differences in test results, event information and promoting factors (p <0.05), the festival service factor (p <0.01) indicate that there is a difference in the level of significance '. graduated from the College of event information and factors promoting factors and festival services, it can be seen that to be more important than a high school or less (or more) graduated from the University, Graduate School of Festival rating of properties festival rating according to the job properties importance differences verification results, event information and promotional factors (F value 1.923, p value 0.047) showed that there is a difference in the significance level of p <0.05. This is the property of Festival events and promoting factors and dealer / student services, agriculture, forestry, fishing, and most importantly, I think, self-employed professionals (professors, doctors, lawyers, teachers, etc.), a housewife then You think, and you can see that the other office worker, does not think that the most important The importance of evaluation attributes festival according to the monthly income differences in test results, festivals evaluation of the property, the food and facility factors, events and promoting factors showed that there are differences according to the monthly income at the significance level of p <0.05. This festival evaluation attributes of food and facility factors, 6001-8000 RMB 80001 yuan more than think, and most importantly, the RMB2001-4000, 4001-6000 then seriously, and less than 2000 yuan, and most importantly, think. I can see that you do not. Is 4001-6000 RMB 2001-4000 yuan, less than 2000 yuan, more than 8001 RMB 6001-8000 yuan, events and promotional factors that you think is more important than. Third, the importance the festival evaluation of the properties' have a significant impact on the behavioral intentions will validate the hypothesis, and the summarized results are as follows: factors did not show a significant effect relationship. Based on the results of the beer festival to festival visitors' evaluation of the property food taste and price, parking, beer prices, toilet cleanliness, food, variety and seating area (bench, lounge, etc.), the festival guide, do It can be seen that the the play street festival content, promotions, advertisements, festival brochure "factors are recognized as important factors that influence the behavioral intentions of visitors. Qingdao International Beer Festival, the evaluation of attribute importance impact of behavioral intentions.
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