직류전기철도의 부하의 특징 및 전동차 제동 시 발생하는 회생전력에 대한 분석, 변전소 직류급전시스템의 전력조류 분석을 통하여 유효 회생전력 및 실효 회생전력 등, 도시철도 전력 재활용에 관한 연구를 수행하였다. 이와 같은 회생전력을 분석하기 위하여 전동차 운행기록 및 변전소 전력급전설비에서의 전력분석을 실시하였으며, 이를 이용하여 전동차 역행 전력량, 정류기 공급전력량, 전동차 발생 총 회생전력량, Feeder 전력조류 등을 측정 및 근사적으로 계산하는 기법을 제시하였다. ...
직류전기철도의 부하의 특징 및 전동차 제동 시 발생하는 회생전력에 대한 분석, 변전소 직류급전시스템의 전력조류 분석을 통하여 유효 회생전력 및 실효 회생전력 등, 도시철도 전력 재활용에 관한 연구를 수행하였다. 이와 같은 회생전력을 분석하기 위하여 전동차 운행기록 및 변전소 전력급전설비에서의 전력분석을 실시하였으며, 이를 이용하여 전동차 역행 전력량, 정류기 공급전력량, 전동차 발생 총 회생전력량, Feeder 전력조류 등을 측정 및 근사적으로 계산하는 기법을 제시하였다. 제안 기법을 적용하여 유효 회생전력량 및 실효회생전력량을 정량적으로 분석함으로써 직류 전철구간의 에너지 재활용 극대화에 활용 가능한 기반기술을 연구 분석하였다.
직류전기철도의 부하의 특징 및 전동차 제동 시 발생하는 회생전력에 대한 분석, 변전소 직류급전시스템의 전력조류 분석을 통하여 유효 회생전력 및 실효 회생전력 등, 도시철도 전력 재활용에 관한 연구를 수행하였다. 이와 같은 회생전력을 분석하기 위하여 전동차 운행기록 및 변전소 전력급전설비에서의 전력분석을 실시하였으며, 이를 이용하여 전동차 역행 전력량, 정류기 공급전력량, 전동차 발생 총 회생전력량, Feeder 전력조류 등을 측정 및 근사적으로 계산하는 기법을 제시하였다. 제안 기법을 적용하여 유효 회생전력량 및 실효회생전력량을 정량적으로 분석함으로써 직류 전철구간의 에너지 재활용 극대화에 활용 가능한 기반기술을 연구 분석하였다.
Through the analysis of the regenerative power which is generated by train braking and the load characteristics of the DC electric railway and the power flow of the DC supply system in substation, we carried out the research on the power recycling such as effective regenerative power and valid regen...
Through the analysis of the regenerative power which is generated by train braking and the load characteristics of the DC electric railway and the power flow of the DC supply system in substation, we carried out the research on the power recycling such as effective regenerative power and valid regenerative energy in the urban railway. We analyzed the power of the power feeding installation in the substation and the train operation records to analyze the regenerative power as described above. We proposed the method for measuring and calculating approximately the train retrograde energy, the rectifier supply power, the total train regenerative energy and the Feeder power flow. By analyzing quantitatively the effective regenerative energy and the valid regenerative energy using the proposed method, we studied on the foundation technique which can be used to maximize the energy recycling in the DC train section.
Through the analysis of the regenerative power which is generated by train braking and the load characteristics of the DC electric railway and the power flow of the DC supply system in substation, we carried out the research on the power recycling such as effective regenerative power and valid regenerative energy in the urban railway. We analyzed the power of the power feeding installation in the substation and the train operation records to analyze the regenerative power as described above. We proposed the method for measuring and calculating approximately the train retrograde energy, the rectifier supply power, the total train regenerative energy and the Feeder power flow. By analyzing quantitatively the effective regenerative energy and the valid regenerative energy using the proposed method, we studied on the foundation technique which can be used to maximize the energy recycling in the DC train section.
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