최근 빠르게 성장하는 모바일 쇼핑은 이용자의 증가로 꾸준히 발전하고 있다. 식품 또한 모바일에서 가공식품 뿐만 아니라 신선식품까지 구매의 비중이 증가되고 있는 상황이다. 따라서 본 연구를 통해 소비자들이 모바일을 이용하여 식품쇼핑을 할 경우 소비자만족도와 재구매의도를 파악하고자 한다. 또한 재구매의도에 영향을 미치는 변수들을 검증함으로써 모바일 식품쇼핑 인식 및 소비 활성화 증가, 홍보와 마케팅 전략수립에 시사점을 제공하고자 한다. 본 연구에서는 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도 및 재구매의도를 분석하기 위하여 모바일을 이용하여 식품...
최근 빠르게 성장하는 모바일 쇼핑은 이용자의 증가로 꾸준히 발전하고 있다. 식품 또한 모바일에서 가공식품 뿐만 아니라 신선식품까지 구매의 비중이 증가되고 있는 상황이다. 따라서 본 연구를 통해 소비자들이 모바일을 이용하여 식품쇼핑을 할 경우 소비자만족도와 재구매의도를 파악하고자 한다. 또한 재구매의도에 영향을 미치는 변수들을 검증함으로써 모바일 식품쇼핑 인식 및 소비 활성화 증가, 홍보와 마케팅 전략수립에 시사점을 제공하고자 한다. 본 연구에서는 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도 및 재구매의도를 분석하기 위하여 모바일을 이용하여 식품을 구매한 경험이 있는 여성 소비자를 대상으로 설문조사를 실시하였다. 최종분석에는 총 400부를 이용하였다. 본 연구에서는 모바일 쇼핑의 신뢰도와 모바일 식품쇼핑의 구매실태, 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도, 재구매의도를 파악하고자 한다. 또한 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도에 차이를 보이는 변수를 확인하고 소비자들이 인식하는 모바일 식품쇼핑의 만족도와 모바일 식품쇼핑의 재구매의도를 비교 분석하여 모바일 식품쇼핑을 확대하는데 목적이 있다.
최근 빠르게 성장하는 모바일 쇼핑은 이용자의 증가로 꾸준히 발전하고 있다. 식품 또한 모바일에서 가공식품 뿐만 아니라 신선식품까지 구매의 비중이 증가되고 있는 상황이다. 따라서 본 연구를 통해 소비자들이 모바일을 이용하여 식품쇼핑을 할 경우 소비자만족도와 재구매의도를 파악하고자 한다. 또한 재구매의도에 영향을 미치는 변수들을 검증함으로써 모바일 식품쇼핑 인식 및 소비 활성화 증가, 홍보와 마케팅 전략수립에 시사점을 제공하고자 한다. 본 연구에서는 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도 및 재구매의도를 분석하기 위하여 모바일을 이용하여 식품을 구매한 경험이 있는 여성 소비자를 대상으로 설문조사를 실시하였다. 최종분석에는 총 400부를 이용하였다. 본 연구에서는 모바일 쇼핑의 신뢰도와 모바일 식품쇼핑의 구매실태, 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도, 재구매의도를 파악하고자 한다. 또한 모바일 식품쇼핑의 소비자만족도에 차이를 보이는 변수를 확인하고 소비자들이 인식하는 모바일 식품쇼핑의 만족도와 모바일 식품쇼핑의 재구매의도를 비교 분석하여 모바일 식품쇼핑을 확대하는데 목적이 있다.
Along with an increase in users, the quickly growing mobile shopping develops steadily. In the mobile environment, purchasing food products ranging from processed food to fresh food is also on the rise. Therefore, the purpose of this study is to investigate consumer satisfaction and repurchase inten...
Along with an increase in users, the quickly growing mobile shopping develops steadily. In the mobile environment, purchasing food products ranging from processed food to fresh food is also on the rise. Therefore, the purpose of this study is to investigate consumer satisfaction and repurchase intention when consumers go on food shopping by using their mobile devices; to analyze the variables affecting repurchase intention to increase mobile food shopping recognition and consumption activity; and to provide suggestions for establishing promotion and marketing strategies. To analyze consumer satisfaction and repurchase intention in mobile food-shopping, this study conducted a questionnaire survey with women who experienced purchase of food products by using their mobile devices. A total of 400 copies were used for the final analysis. Through the analysis, this study tried to look into reliability of mobile shopping, actual conditions of purchasing in mobile food-shopping, consumer satisfaction in mobile food-shopping, and repurchase intention. Also, it examined the variables affecting consumer satisfaction in mobile food-shopping, and conducted a comparison analysis on consumer satisfaction and repurchase intention in mobile food-shopping to expand mobile food-shopping
Along with an increase in users, the quickly growing mobile shopping develops steadily. In the mobile environment, purchasing food products ranging from processed food to fresh food is also on the rise. Therefore, the purpose of this study is to investigate consumer satisfaction and repurchase intention when consumers go on food shopping by using their mobile devices; to analyze the variables affecting repurchase intention to increase mobile food shopping recognition and consumption activity; and to provide suggestions for establishing promotion and marketing strategies. To analyze consumer satisfaction and repurchase intention in mobile food-shopping, this study conducted a questionnaire survey with women who experienced purchase of food products by using their mobile devices. A total of 400 copies were used for the final analysis. Through the analysis, this study tried to look into reliability of mobile shopping, actual conditions of purchasing in mobile food-shopping, consumer satisfaction in mobile food-shopping, and repurchase intention. Also, it examined the variables affecting consumer satisfaction in mobile food-shopping, and conducted a comparison analysis on consumer satisfaction and repurchase intention in mobile food-shopping to expand mobile food-shopping
주제어
#모바일 쇼핑 식품쇼핑 신뢰도 구매실태 소비자만족도 재구매의도
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