본 연구는 중국인 연성의 한국 피부미용에 대한 인식 및 만족도에 관한 연구를 하고자 한국 피부미용 서비스 경험 1회 이상인 중국인 한족과 조선족 여성을 대상으로 2014년 8월 20일∼9월 15일까지 4주에 걸쳐 526부의 설문을 배포하고 321부의 설문을 회수한 후 불성실한 응답 19부를 제외한 292부의 표본에 대해 통계분석을 실시하였다. 중국인 한족과 조선족의 한국 피부미용에 대한 통계 결과를 요약하면 다음과 같다. 한족의 경우 한국 피부미용에 대해 타 국가와 비교 시 서비스 프로그램이나 그 내용에 특별한 차이가 없으며 서비스 가격이나 피부관리실 방문 시의 느낌 역시 뚜렸한 차이를 인식하지 못한 것으로 나타났다. 조선족의 경우에는 한족 보다는 긍정적인 평가를 하였으나 한족과 조선족 모두 한국 피부미용 서비스의 가격이 높다고 응답하였다. 한국 피부미용 서비스로 연상되는 이미지를 조선족은 화장품이라고 많이 응답한 반면, 한족은 한류연예인이라고 응답하여 한류의 영향을 많이 받는 것으로 사료된다. 만족했던 서비스는 한족과 조선족 모두 얼굴관리라는 응답이 많았고 그 이유를 조선족은 얼굴의 안색이 밝아졌다고 설명했고, 한족은 얼굴에 축소되었다고 응답하여 유의한 차이를 보였다. 한국 피부미용의 장점으로 한족과 조선족 모두 최상의 서비스를 제공한다고 응답하였으나, 한국 피부미용의 단점으로는 한족과 조선족 모두 한국과 중국의 경락 및 피부미용의 개념이 다르다고 응답하여 한국 피부미용의 관리 방식만을 고집 할 것이 아니라 중국의 피부미용을 접목한 관리 프로그램 개발의 필요성을 깨닫게 해주었다. 또한 한족은 주위의 칭찬이나 소개로 한국 피부미용 서비스를 접하게 되었다고 응답했고, 조선족은 화장품의 품질의 우수성 때문에 한국 피부미용 서비스를 찾는다고 하였다. 한국과 중국 피부미용의 가장 큰 차이점도 한족과 조선족 모두 한국의 화장품에 대한 신뢰에서 비롯된다고 응답했다. 한국 피부관리실에서 화장품을 구매 할 때 한족은 생산회사와 브랜드를 중요시 하는 반면에 조선족은 피부의 적합성을 꼽았다. 한국 피부미용 서비스를 찾는 목적으로 한족은 예쁜 몸매를 위해서라고 대답하였고 조선족은 깨끗한 피부를 갖기 위해서라고 응답했다. 한국 피부미용의 개선점에 대한 질문에 한족은 서비스 프로그램이 다양했으면 좋겠다고 제안해주었고, 조선족은 홍보 마케팅을 통한 고객유치를 주요 개선점으로 들었다. ...
본 연구는 중국인 연성의 한국 피부미용에 대한 인식 및 만족도에 관한 연구를 하고자 한국 피부미용 서비스 경험 1회 이상인 중국인 한족과 조선족 여성을 대상으로 2014년 8월 20일∼9월 15일까지 4주에 걸쳐 526부의 설문을 배포하고 321부의 설문을 회수한 후 불성실한 응답 19부를 제외한 292부의 표본에 대해 통계분석을 실시하였다. 중국인 한족과 조선족의 한국 피부미용에 대한 통계 결과를 요약하면 다음과 같다. 한족의 경우 한국 피부미용에 대해 타 국가와 비교 시 서비스 프로그램이나 그 내용에 특별한 차이가 없으며 서비스 가격이나 피부관리실 방문 시의 느낌 역시 뚜렸한 차이를 인식하지 못한 것으로 나타났다. 조선족의 경우에는 한족 보다는 긍정적인 평가를 하였으나 한족과 조선족 모두 한국 피부미용 서비스의 가격이 높다고 응답하였다. 한국 피부미용 서비스로 연상되는 이미지를 조선족은 화장품이라고 많이 응답한 반면, 한족은 한류연예인이라고 응답하여 한류의 영향을 많이 받는 것으로 사료된다. 만족했던 서비스는 한족과 조선족 모두 얼굴관리라는 응답이 많았고 그 이유를 조선족은 얼굴의 안색이 밝아졌다고 설명했고, 한족은 얼굴에 축소되었다고 응답하여 유의한 차이를 보였다. 한국 피부미용의 장점으로 한족과 조선족 모두 최상의 서비스를 제공한다고 응답하였으나, 한국 피부미용의 단점으로는 한족과 조선족 모두 한국과 중국의 경락 및 피부미용의 개념이 다르다고 응답하여 한국 피부미용의 관리 방식만을 고집 할 것이 아니라 중국의 피부미용을 접목한 관리 프로그램 개발의 필요성을 깨닫게 해주었다. 또한 한족은 주위의 칭찬이나 소개로 한국 피부미용 서비스를 접하게 되었다고 응답했고, 조선족은 화장품의 품질의 우수성 때문에 한국 피부미용 서비스를 찾는다고 하였다. 한국과 중국 피부미용의 가장 큰 차이점도 한족과 조선족 모두 한국의 화장품에 대한 신뢰에서 비롯된다고 응답했다. 한국 피부관리실에서 화장품을 구매 할 때 한족은 생산회사와 브랜드를 중요시 하는 반면에 조선족은 피부의 적합성을 꼽았다. 한국 피부미용 서비스를 찾는 목적으로 한족은 예쁜 몸매를 위해서라고 대답하였고 조선족은 깨끗한 피부를 갖기 위해서라고 응답했다. 한국 피부미용의 개선점에 대한 질문에 한족은 서비스 프로그램이 다양했으면 좋겠다고 제안해주었고, 조선족은 홍보 마케팅을 통한 고객유치를 주요 개선점으로 들었다. 다중회귀 분석을 통해 외모관심도가 높을수록 한국 피부미용에 대한 만족도도 높아진다는 것으로 판단되었다. 그리고 국가 이미지와 외모관심도가 높을수록 한국 피부미용 친숙도도 높아지는 것으로 분석 결과를 통해 알 수 있다. 또한 한국 피부미용의 친숙도가 높을수록 만족도도 높아진다는 중요한 결과를 도출해 냈다. 따라서 본 연구는 한국 피부미용 서비스에 친숙해 질 수 있도록 편안하고 만족스런 서비스를 제공하기 위해 중국 고객들의 요구를 정확하게 파악하고 내국인과는 차별화 된, 중국인 한족과 조선족의 피부와 체형에 맞도록 중국과 한국 피부미용 서비스를 잘 조화한 다양한 프로그램을 개발하여야 한다고 제안하겠다. 나아가 피부미용기능사자격증을 통해 재외동포비자를 소지한 조선족의 노동력을 활용하여 피부미용산업의 인력난을 해소하고 언어 소통의 불편함을 최소화 할 수 할 수 있을 것으로 사료된다.
본 연구는 중국인 연성의 한국 피부미용에 대한 인식 및 만족도에 관한 연구를 하고자 한국 피부미용 서비스 경험 1회 이상인 중국인 한족과 조선족 여성을 대상으로 2014년 8월 20일∼9월 15일까지 4주에 걸쳐 526부의 설문을 배포하고 321부의 설문을 회수한 후 불성실한 응답 19부를 제외한 292부의 표본에 대해 통계분석을 실시하였다. 중국인 한족과 조선족의 한국 피부미용에 대한 통계 결과를 요약하면 다음과 같다. 한족의 경우 한국 피부미용에 대해 타 국가와 비교 시 서비스 프로그램이나 그 내용에 특별한 차이가 없으며 서비스 가격이나 피부관리실 방문 시의 느낌 역시 뚜렸한 차이를 인식하지 못한 것으로 나타났다. 조선족의 경우에는 한족 보다는 긍정적인 평가를 하였으나 한족과 조선족 모두 한국 피부미용 서비스의 가격이 높다고 응답하였다. 한국 피부미용 서비스로 연상되는 이미지를 조선족은 화장품이라고 많이 응답한 반면, 한족은 한류연예인이라고 응답하여 한류의 영향을 많이 받는 것으로 사료된다. 만족했던 서비스는 한족과 조선족 모두 얼굴관리라는 응답이 많았고 그 이유를 조선족은 얼굴의 안색이 밝아졌다고 설명했고, 한족은 얼굴에 축소되었다고 응답하여 유의한 차이를 보였다. 한국 피부미용의 장점으로 한족과 조선족 모두 최상의 서비스를 제공한다고 응답하였으나, 한국 피부미용의 단점으로는 한족과 조선족 모두 한국과 중국의 경락 및 피부미용의 개념이 다르다고 응답하여 한국 피부미용의 관리 방식만을 고집 할 것이 아니라 중국의 피부미용을 접목한 관리 프로그램 개발의 필요성을 깨닫게 해주었다. 또한 한족은 주위의 칭찬이나 소개로 한국 피부미용 서비스를 접하게 되었다고 응답했고, 조선족은 화장품의 품질의 우수성 때문에 한국 피부미용 서비스를 찾는다고 하였다. 한국과 중국 피부미용의 가장 큰 차이점도 한족과 조선족 모두 한국의 화장품에 대한 신뢰에서 비롯된다고 응답했다. 한국 피부관리실에서 화장품을 구매 할 때 한족은 생산회사와 브랜드를 중요시 하는 반면에 조선족은 피부의 적합성을 꼽았다. 한국 피부미용 서비스를 찾는 목적으로 한족은 예쁜 몸매를 위해서라고 대답하였고 조선족은 깨끗한 피부를 갖기 위해서라고 응답했다. 한국 피부미용의 개선점에 대한 질문에 한족은 서비스 프로그램이 다양했으면 좋겠다고 제안해주었고, 조선족은 홍보 마케팅을 통한 고객유치를 주요 개선점으로 들었다. 다중회귀 분석을 통해 외모관심도가 높을수록 한국 피부미용에 대한 만족도도 높아진다는 것으로 판단되었다. 그리고 국가 이미지와 외모관심도가 높을수록 한국 피부미용 친숙도도 높아지는 것으로 분석 결과를 통해 알 수 있다. 또한 한국 피부미용의 친숙도가 높을수록 만족도도 높아진다는 중요한 결과를 도출해 냈다. 따라서 본 연구는 한국 피부미용 서비스에 친숙해 질 수 있도록 편안하고 만족스런 서비스를 제공하기 위해 중국 고객들의 요구를 정확하게 파악하고 내국인과는 차별화 된, 중국인 한족과 조선족의 피부와 체형에 맞도록 중국과 한국 피부미용 서비스를 잘 조화한 다양한 프로그램을 개발하여야 한다고 제안하겠다. 나아가 피부미용기능사자격증을 통해 재외동포비자를 소지한 조선족의 노동력을 활용하여 피부미용산업의 인력난을 해소하고 언어 소통의 불편함을 최소화 할 수 할 수 있을 것으로 사료된다.
The purpose of this study is to research about Chinese women's awareness and satisfaction on Korean aesthetic. For this study, questionnaires were spreaded to 526 Chinese tourists who have experienced Korean aesthetic service from August 20th, 2014 to September 15th, 2014. 321 respondents presented ...
The purpose of this study is to research about Chinese women's awareness and satisfaction on Korean aesthetic. For this study, questionnaires were spreaded to 526 Chinese tourists who have experienced Korean aesthetic service from August 20th, 2014 to September 15th, 2014. 321 respondents presented the questionnaires, and 19 questionnaires were excepted because of dishonesty answer. Finally statistical analysis was done with 292 questionnaires. The summary of statistical analysis is the following. The majority answer of Chinese women of Chinese nationality is that the service program is not special at all, price and impression are not attractive. Chinese women of Korean nationality answered more positively, but both of them answered that service price is high. The majority answer of Korean aesthetic image is cosmetic products from Korean nationality, Korean celebrity from Chinese nationality. Both of Korean and Chinese nationality answered that the most satisfied service is facial treatment, The majority answer about the reason is that the face become brighter from Korean nationality, but the face become smaller from Chinese nationality. The answer about strength of Korean aesthetic is the best service quality from both of nationality, but the weakness of Korean aesthetic is the difference from Chinese aesthetics. That means Korean aesthetic could need to make the service that is well mixed with Chinese aesthetics. Chinese nationality mainly experienced Korean aesthetic service by recommendation from acquaintances, but Korean nationality experienced Korean aesthetic service because of good quality. The majority answer of the most difference between Korean and Chinese aesthetic from both of nationality is reliability of Korean cosmetic products. Chinese nationality answered that the major consideration when buying Korean cosmetic product is brand, but Korean nationality answered fitting to their own skin. Chinese nationality answered that the reason to visit Korean aesthetic is to be a good figure, but Korean nationality answered that the reason is to make their skin clean. The majority answer of improvement of Korean aesthetic is various service programs from Chinese nationality, but marketing and advertisement from Korean nationality. The result of the multiple regression analysis, attention to the appearance affects on Korean aesthetic satisfaction positively. That means high attention to the appearance makes Korean aesthetic satisfaction high. National image and attention to the appearance affect on familiarity with Korean aesthetic. Besides familiarity with Korean aesthetic affects on Korean aesthetic satisfaction positively. To make Chinese people to be familiar with Korean aesthetic, understanding Chinese needs exactly and should be served different service from the service for Korean customers. Various programs for Chinese visitors that is fit with Chinese skin and body should be developed. Afterward Chinese women of Korean nationality should be utilized by license of aesthetic and solve manpower shortage, communication problem should be reduced by suggesting new solutions.
The purpose of this study is to research about Chinese women's awareness and satisfaction on Korean aesthetic. For this study, questionnaires were spreaded to 526 Chinese tourists who have experienced Korean aesthetic service from August 20th, 2014 to September 15th, 2014. 321 respondents presented the questionnaires, and 19 questionnaires were excepted because of dishonesty answer. Finally statistical analysis was done with 292 questionnaires. The summary of statistical analysis is the following. The majority answer of Chinese women of Chinese nationality is that the service program is not special at all, price and impression are not attractive. Chinese women of Korean nationality answered more positively, but both of them answered that service price is high. The majority answer of Korean aesthetic image is cosmetic products from Korean nationality, Korean celebrity from Chinese nationality. Both of Korean and Chinese nationality answered that the most satisfied service is facial treatment, The majority answer about the reason is that the face become brighter from Korean nationality, but the face become smaller from Chinese nationality. The answer about strength of Korean aesthetic is the best service quality from both of nationality, but the weakness of Korean aesthetic is the difference from Chinese aesthetics. That means Korean aesthetic could need to make the service that is well mixed with Chinese aesthetics. Chinese nationality mainly experienced Korean aesthetic service by recommendation from acquaintances, but Korean nationality experienced Korean aesthetic service because of good quality. The majority answer of the most difference between Korean and Chinese aesthetic from both of nationality is reliability of Korean cosmetic products. Chinese nationality answered that the major consideration when buying Korean cosmetic product is brand, but Korean nationality answered fitting to their own skin. Chinese nationality answered that the reason to visit Korean aesthetic is to be a good figure, but Korean nationality answered that the reason is to make their skin clean. The majority answer of improvement of Korean aesthetic is various service programs from Chinese nationality, but marketing and advertisement from Korean nationality. The result of the multiple regression analysis, attention to the appearance affects on Korean aesthetic satisfaction positively. That means high attention to the appearance makes Korean aesthetic satisfaction high. National image and attention to the appearance affect on familiarity with Korean aesthetic. Besides familiarity with Korean aesthetic affects on Korean aesthetic satisfaction positively. To make Chinese people to be familiar with Korean aesthetic, understanding Chinese needs exactly and should be served different service from the service for Korean customers. Various programs for Chinese visitors that is fit with Chinese skin and body should be developed. Afterward Chinese women of Korean nationality should be utilized by license of aesthetic and solve manpower shortage, communication problem should be reduced by suggesting new solutions.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.