Ballet 교수법에 있어 제 요소에 관한 연구
현대발레의 변화발전은 그 동안의 발레교수법에 대한 여러 가지의 문제들에 의문점을 던져주고 있다. Vaganova, 체케티, 부르농빌, RAD등 대표적인 발레 교수법 중 신체변화와 여러 가지 제 요인들에 의하여 많은 문제점을 노출 시키고 있는 실정이다. 신체움직임의 변화를 감지하고 그에 따른 움직임의 변화를 직시하지 않으면 청소년기의 신체의 급격한 변화와 더불어 수많은 신체적 문제점을 만들어 낼 수 있기 때문에 이러한 상황을 직시한 적절한 무용교수법의 제 연구에 대한 분석이 절대적으로 필요한 시점에 있다는 사실을 직시하지 않으면 안 되는 시점에 와 있는 것이다.
본 연구는 세계에서 가장 많이 쓰이는 바가노바교수법을 토대로 발레교수법에 필요한 제요소의 연구와 더불어 현대 발레를 배우는 학생들의 신체적 구조를 바탕으로 한 바가노바발레교수법의 분석을 통해 분석한 내용을 제 구성 하였다.
이 같은 연구를 수행하고 분석하기 위하여
1. 세계유명 발레교수법을 문헌 및 영상자료를 통해 분석하였고
2. 현재 발레교수법의 문제점 파악을 위한 제 요소를 연구하였으며
3. 위 연구를 통해 분석한 제 요소를 바탕으로 세계에서 가장 널리 쓰이는 바가노바교수법을 연구하여 발레의 제 요소 문제점을 극복하는 방안을 바탕으로 바가노바발레교수법을 제 구성하였다.
위와 같은 연구를 바탕으로 발레교수법의 제 요소 연구를 통한 변화된 체계적 연구가 필요하며 발레에 필요한 테크닉뿐 아니라 교육심리 인체생리학 연극 음악 등 부수적인 제 요소가 유기적으로 관계하여 발전하는 새로운 모델의 발레교수법을 필요로 하고 있다.
이러한 제요소의 문제점 분석을 통해 발레교육의 질적 향상은 물론 발레의 다양한 움직임을 통한 ...
Ballet 교수법에 있어 제 요소에 관한 연구
현대발레의 변화발전은 그 동안의 발레교수법에 대한 여러 가지의 문제들에 의문점을 던져주고 있다. Vaganova, 체케티, 부르농빌, RAD등 대표적인 발레 교수법 중 신체변화와 여러 가지 제 요인들에 의하여 많은 문제점을 노출 시키고 있는 실정이다. 신체움직임의 변화를 감지하고 그에 따른 움직임의 변화를 직시하지 않으면 청소년기의 신체의 급격한 변화와 더불어 수많은 신체적 문제점을 만들어 낼 수 있기 때문에 이러한 상황을 직시한 적절한 무용교수법의 제 연구에 대한 분석이 절대적으로 필요한 시점에 있다는 사실을 직시하지 않으면 안 되는 시점에 와 있는 것이다.
본 연구는 세계에서 가장 많이 쓰이는 바가노바교수법을 토대로 발레교수법에 필요한 제요소의 연구와 더불어 현대 발레를 배우는 학생들의 신체적 구조를 바탕으로 한 바가노바발레교수법의 분석을 통해 분석한 내용을 제 구성 하였다.
이 같은 연구를 수행하고 분석하기 위하여
1. 세계유명 발레교수법을 문헌 및 영상자료를 통해 분석하였고
2. 현재 발레교수법의 문제점 파악을 위한 제 요소를 연구하였으며
3. 위 연구를 통해 분석한 제 요소를 바탕으로 세계에서 가장 널리 쓰이는 바가노바교수법을 연구하여 발레의 제 요소 문제점을 극복하는 방안을 바탕으로 바가노바발레교수법을 제 구성하였다.
위와 같은 연구를 바탕으로 발레교수법의 제 요소 연구를 통한 변화된 체계적 연구가 필요하며 발레에 필요한 테크닉뿐 아니라 교육심리 인체생리학 연극 음악 등 부수적인 제 요소가 유기적으로 관계하여 발전하는 새로운 모델의 발레교수법을 필요로 하고 있다.
이러한 제요소의 문제점 분석을 통해 발레교육의 질적 향상은 물론 발레의 다양한 움직임을 통한 공연예술의 발전에도 현저히 기여할 수 있다고 생각한다.
Ballet 교수법에 있어 제 요소에 관한 연구
현대발레의 변화발전은 그 동안의 발레교수법에 대한 여러 가지의 문제들에 의문점을 던져주고 있다. Vaganova, 체케티, 부르농빌, RAD등 대표적인 발레 교수법 중 신체변화와 여러 가지 제 요인들에 의하여 많은 문제점을 노출 시키고 있는 실정이다. 신체움직임의 변화를 감지하고 그에 따른 움직임의 변화를 직시하지 않으면 청소년기의 신체의 급격한 변화와 더불어 수많은 신체적 문제점을 만들어 낼 수 있기 때문에 이러한 상황을 직시한 적절한 무용교수법의 제 연구에 대한 분석이 절대적으로 필요한 시점에 있다는 사실을 직시하지 않으면 안 되는 시점에 와 있는 것이다.
본 연구는 세계에서 가장 많이 쓰이는 바가노바교수법을 토대로 발레교수법에 필요한 제요소의 연구와 더불어 현대 발레를 배우는 학생들의 신체적 구조를 바탕으로 한 바가노바발레교수법의 분석을 통해 분석한 내용을 제 구성 하였다.
이 같은 연구를 수행하고 분석하기 위하여
1. 세계유명 발레교수법을 문헌 및 영상자료를 통해 분석하였고
2. 현재 발레교수법의 문제점 파악을 위한 제 요소를 연구하였으며
3. 위 연구를 통해 분석한 제 요소를 바탕으로 세계에서 가장 널리 쓰이는 바가노바교수법을 연구하여 발레의 제 요소 문제점을 극복하는 방안을 바탕으로 바가노바발레교수법을 제 구성하였다.
위와 같은 연구를 바탕으로 발레교수법의 제 요소 연구를 통한 변화된 체계적 연구가 필요하며 발레에 필요한 테크닉뿐 아니라 교육심리 인체생리학 연극 음악 등 부수적인 제 요소가 유기적으로 관계하여 발전하는 새로운 모델의 발레교수법을 필요로 하고 있다.
이러한 제요소의 문제점 분석을 통해 발레교육의 질적 향상은 물론 발레의 다양한 움직임을 통한 공연예술의 발전에도 현저히 기여할 수 있다고 생각한다.
Study about the Factors in Ballet Teaching Methods
Changes and development in modern ballet give various questions about ballet teaching methods.
Various problems are exposed by body transformation and numerous factors among typical ballet teaching methods like Vaganova, Cecchetti, Bournonville a...
Study about the Factors in Ballet Teaching Methods
Changes and development in modern ballet give various questions about ballet teaching methods.
Various problems are exposed by body transformation and numerous factors among typical ballet teaching methods like Vaganova, Cecchetti, Bournonville and RAD.
Because numerous physical problems could occur along with rapid body transformation in adolescent period unless body movements are detected and related movement changes are accepted, now, it is the time when the analysis about appropriate dance teaching method facing this situation is definitely required.
Along with the study about required factors for ballet teaching method based on Vaganova teaching method which is mostly used in the world, this study was reorganized with the analysis results through the analysis of Vaganova ballet teaching method based on physical structures of the students who are learning modern ballet.
In order to execute and analyze this study, world famous ballet teaching methods were analyzed through literature and image data and factors were studied to identify the problems of current modern ballet. Based on the analyzed factors through the above study, Vaganova teaching method was reorganized with the overcoming measures of various factors in ballet by studying Vaganova teaching method which is most widely used in the world.
Systematic research is required which has been changed with various factors in ballet teaching method based on the above study results, and new model of ballet teaching method is required that various factors like educational psychology, human physiology, play and music are organically developed as well as necessary techniques for ballet.
Through the problem analysis about these various factors, this ballet teaching method is considered to significantly contribute to the development of performing arts through various movements of ballet as well as qualitative improvement in ballet education.
Study about the Factors in Ballet Teaching Methods
Changes and development in modern ballet give various questions about ballet teaching methods.
Various problems are exposed by body transformation and numerous factors among typical ballet teaching methods like Vaganova, Cecchetti, Bournonville and RAD.
Because numerous physical problems could occur along with rapid body transformation in adolescent period unless body movements are detected and related movement changes are accepted, now, it is the time when the analysis about appropriate dance teaching method facing this situation is definitely required.
Along with the study about required factors for ballet teaching method based on Vaganova teaching method which is mostly used in the world, this study was reorganized with the analysis results through the analysis of Vaganova ballet teaching method based on physical structures of the students who are learning modern ballet.
In order to execute and analyze this study, world famous ballet teaching methods were analyzed through literature and image data and factors were studied to identify the problems of current modern ballet. Based on the analyzed factors through the above study, Vaganova teaching method was reorganized with the overcoming measures of various factors in ballet by studying Vaganova teaching method which is most widely used in the world.
Systematic research is required which has been changed with various factors in ballet teaching method based on the above study results, and new model of ballet teaching method is required that various factors like educational psychology, human physiology, play and music are organically developed as well as necessary techniques for ballet.
Through the problem analysis about these various factors, this ballet teaching method is considered to significantly contribute to the development of performing arts through various movements of ballet as well as qualitative improvement in ballet education.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.