최근 들어 다양해진 욕구와 취향, 수많은 정보들의 홍수 속에서 목적에 부합하는 이미지를 만드는 과정이 매우 중요하게 되었다. 이러한 이미지 구축 산업은 사회 전반에서 다양한 마케팅의 발달을 가져 왔다. 다양하게 발달된 마케팅 중에서 본 연구가 관심을 가지는 것은 개인을 대상으로 하는 퍼스널 마케팅이다. 퍼스널 마케팅은 우리가 이미 알고 있는 실전의 마케팅 개념에서 개인을 브랜드화 하는 마케팅 활동이다. 퍼스널 마케팅은 퍼스널 아이덴티티 즉, 개...
최근 들어 다양해진 욕구와 취향, 수많은 정보들의 홍수 속에서 목적에 부합하는 이미지를 만드는 과정이 매우 중요하게 되었다. 이러한 이미지 구축 산업은 사회 전반에서 다양한 마케팅의 발달을 가져 왔다. 다양하게 발달된 마케팅 중에서 본 연구가 관심을 가지는 것은 개인을 대상으로 하는 퍼스널 마케팅이다. 퍼스널 마케팅은 우리가 이미 알고 있는 실전의 마케팅 개념에서 개인을 브랜드화 하는 마케팅 활동이다. 퍼스널 마케팅은 퍼스널 아이덴티티 즉, 개인의 정체성을 구축하는 데서 시작된다. 왜냐하면, 각각의 욕구에 적합한 최선의 서비스, 즉 퍼스널 마케팅 활동은 개인이 가진 최대한의 정보를 이해하는 것이 무엇보다 중요하기 때문이다. 본 연구에서 다루고자 하는 개인의 가장 기본적인 정보는 바로 이미지다. 개인의 이미지를 최고의 가치로 만들기 위한 방법은 여러 가지로 활용되고 있다. 그 중에서 본 연구의 목표는 공간을 통하는 것이다. 공간 중에서도 사생활 영위를 위한 사적공간을 개인의 이미지와 어떻게 연결시키느냐 하는 것이 본 연구가 취하고자 하는 핵심 가치이다. 사적공간은 개인의 취향과 성향 그리고 이미지를 반영하며, 이를 통해 정신적 이념과 철학이 공간으로부터 표출되기도 한다. 표출된 정신세계는 공간이 만들어 내는 여러 가지 이미지의 스타일로 반영되어 타인으로 하여금 자신이 어떤 사람인지 인지하게 한다. 이렇게 개인의 내면세계와 외부로 표현되는 이미지가 자신이 머무는 공간에서 서로 어떤 영향을 주고받고 있는지에 대해 본 연구는 조사, 분석하고자 한다. 연구의 목적은 조사의 결과를 토대로 하여 개인의 공간을 더욱 효율적으로 계획하기 위해 거주자의 이미지와 취향, 욕구를 반영하는 방법을 모색하게 하고, 그에 따른 방향성을 제시하는 것이다. 본 연구는 퍼스널 컬러 진단 시스템을 이용하여 개인의 이미지를 분석하고, 사계절 색채 이론에 준하는 분류기준에 의하여 공간의 스타일을 정의 한다. 또한, 이미지에 대한 객관적이고 정량적인 분석을 통해 개인의 이미지와 공간스타일의 선호도 관계를 검증하고, 향후 개인을 위한 실내 공간을 계획하는 과정에서, 거주자인 개인의 이미지를 이해하고 분석하여 가장 최적의 사적공간을 구축하는 연구방법을 제시하는데 의의가 있다.
최근 들어 다양해진 욕구와 취향, 수많은 정보들의 홍수 속에서 목적에 부합하는 이미지를 만드는 과정이 매우 중요하게 되었다. 이러한 이미지 구축 산업은 사회 전반에서 다양한 마케팅의 발달을 가져 왔다. 다양하게 발달된 마케팅 중에서 본 연구가 관심을 가지는 것은 개인을 대상으로 하는 퍼스널 마케팅이다. 퍼스널 마케팅은 우리가 이미 알고 있는 실전의 마케팅 개념에서 개인을 브랜드화 하는 마케팅 활동이다. 퍼스널 마케팅은 퍼스널 아이덴티티 즉, 개인의 정체성을 구축하는 데서 시작된다. 왜냐하면, 각각의 욕구에 적합한 최선의 서비스, 즉 퍼스널 마케팅 활동은 개인이 가진 최대한의 정보를 이해하는 것이 무엇보다 중요하기 때문이다. 본 연구에서 다루고자 하는 개인의 가장 기본적인 정보는 바로 이미지다. 개인의 이미지를 최고의 가치로 만들기 위한 방법은 여러 가지로 활용되고 있다. 그 중에서 본 연구의 목표는 공간을 통하는 것이다. 공간 중에서도 사생활 영위를 위한 사적공간을 개인의 이미지와 어떻게 연결시키느냐 하는 것이 본 연구가 취하고자 하는 핵심 가치이다. 사적공간은 개인의 취향과 성향 그리고 이미지를 반영하며, 이를 통해 정신적 이념과 철학이 공간으로부터 표출되기도 한다. 표출된 정신세계는 공간이 만들어 내는 여러 가지 이미지의 스타일로 반영되어 타인으로 하여금 자신이 어떤 사람인지 인지하게 한다. 이렇게 개인의 내면세계와 외부로 표현되는 이미지가 자신이 머무는 공간에서 서로 어떤 영향을 주고받고 있는지에 대해 본 연구는 조사, 분석하고자 한다. 연구의 목적은 조사의 결과를 토대로 하여 개인의 공간을 더욱 효율적으로 계획하기 위해 거주자의 이미지와 취향, 욕구를 반영하는 방법을 모색하게 하고, 그에 따른 방향성을 제시하는 것이다. 본 연구는 퍼스널 컬러 진단 시스템을 이용하여 개인의 이미지를 분석하고, 사계절 색채 이론에 준하는 분류기준에 의하여 공간의 스타일을 정의 한다. 또한, 이미지에 대한 객관적이고 정량적인 분석을 통해 개인의 이미지와 공간스타일의 선호도 관계를 검증하고, 향후 개인을 위한 실내 공간을 계획하는 과정에서, 거주자인 개인의 이미지를 이해하고 분석하여 가장 최적의 사적공간을 구축하는 연구방법을 제시하는데 의의가 있다.
Recently, the process of making image became more important among the variety of personal desire and taste and a flood of information. This growing image industry has brought the development of marketing industry in a variety field of society. This study is specially focused on the personal marketin...
Recently, the process of making image became more important among the variety of personal desire and taste and a flood of information. This growing image industry has brought the development of marketing industry in a variety field of society. This study is specially focused on the personal marketing. The personal marketing is one of the marketing activity. It is making a personal brand as we know of practice in the marketing concept. Personal marketing starts when we establish a person’s identity. In order to provide the best service for the individual’s desire it is important to understand the information which each individual has. This study insist that the most important information is the personal image. There are so many elements which is used to make personal images be the most valuable information. In this study, the target element is space. The core value of this study is how to connect the private space for personal activity and the personal image because the private space is reflecting his and her taste and image and through the space his and her ideas and philosophy can be expressed from the space. The purpose of this study is to suggest the method and the direction reflecting the personal images, tastes and desires by analysing the relationship between the ideas and philosophy expressed in the style which produced from the space and the personal images which each person has. In this study, the personal color diagnostic system is used to analyzes the personal image and the style of space is defined by classification standard according to the four season color theory. In addition, the preference relationship between the personal image and the style of space is verified through the objective and quantitative analysis about the personal image. This result can be used to provide how to establish the best appropriate private space by understanding and analysing the person's image in the process of planning the private space.
Recently, the process of making image became more important among the variety of personal desire and taste and a flood of information. This growing image industry has brought the development of marketing industry in a variety field of society. This study is specially focused on the personal marketing. The personal marketing is one of the marketing activity. It is making a personal brand as we know of practice in the marketing concept. Personal marketing starts when we establish a person’s identity. In order to provide the best service for the individual’s desire it is important to understand the information which each individual has. This study insist that the most important information is the personal image. There are so many elements which is used to make personal images be the most valuable information. In this study, the target element is space. The core value of this study is how to connect the private space for personal activity and the personal image because the private space is reflecting his and her taste and image and through the space his and her ideas and philosophy can be expressed from the space. The purpose of this study is to suggest the method and the direction reflecting the personal images, tastes and desires by analysing the relationship between the ideas and philosophy expressed in the style which produced from the space and the personal images which each person has. In this study, the personal color diagnostic system is used to analyzes the personal image and the style of space is defined by classification standard according to the four season color theory. In addition, the preference relationship between the personal image and the style of space is verified through the objective and quantitative analysis about the personal image. This result can be used to provide how to establish the best appropriate private space by understanding and analysing the person's image in the process of planning the private space.
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