미디어 개혁의 발전과정에 의하면 소셜 미디어는 미디어의 미래이다. 마케팅 이론의 변천과정 추정에 의하면 마케팅 활동은 최종적으로 사람에게 돌아가게 된다. 인터넷 마케팅이 대표적인 소셜 미디어인 웨이보와 위쳇 시대로 진입할 때, 웨이보와 위쳇 마케팅은 현재 마케팅 시장의 새롭고 효과적인 방식이 될 것이다. 웨이보와 위쳇의 회원 규모가 커지면서 웨이보와 위쳇 마케팅도 점점 좋아지는 추세이다. 시장 마케팅 입장에서 보면 중국 기업 발전에 웨이보와 위쳇 마케팅이 탐구 모색의 기반이 된다. 웨이보와 위쳇을 이용한 마케팅은 점차 널리 알려지고, 점점 많아지는 중국 기업은 웨이보와 위쳇 마케팅에 대하여 관심을 보이고 있다. 게다가 연속적인 테스트를 하기 시작했다. 이에 근거하여 웨이보와 위쳇 마케팅의 이론과 성공과 실패 사례를 연구하고, 웨이보와 위쳇 마케팅 응용 양식을 구축하고 큰 응용가치와 현실가치를 연구해보았다. 본 논문에서 필자는 중국기업의 소셜 미디어 마케팅의 기초현황을 분석하는데서 발생하는 문제와 원인에 대해 연구하고, 상응하는 발전 대책을 제시하고, 중국기업의 왕성한 발전을 위해 웨이보와 위쳇 마케팅을 참고하여 본보기로 삼도록 도와주고 있다. 필자는 현재 중국기업은 웨이보와 위쳇 마케팅의 중요도를 충분히 인지하지 못하고, 기능을 진전시키는데 제한이 있고, 내용 수준도 높지 않다는 등의 문제가 존재한다고 생각한다. 만약 중국 기업이 현재 블루오션인 웨이보와 위쳇 마케팅을 이용하고 싶다면, 소셜 미디어와 채널, ...
미디어 개혁의 발전과정에 의하면 소셜 미디어는 미디어의 미래이다. 마케팅 이론의 변천과정 추정에 의하면 마케팅 활동은 최종적으로 사람에게 돌아가게 된다. 인터넷 마케팅이 대표적인 소셜 미디어인 웨이보와 위쳇 시대로 진입할 때, 웨이보와 위쳇 마케팅은 현재 마케팅 시장의 새롭고 효과적인 방식이 될 것이다. 웨이보와 위쳇의 회원 규모가 커지면서 웨이보와 위쳇 마케팅도 점점 좋아지는 추세이다. 시장 마케팅 입장에서 보면 중국 기업 발전에 웨이보와 위쳇 마케팅이 탐구 모색의 기반이 된다. 웨이보와 위쳇을 이용한 마케팅은 점차 널리 알려지고, 점점 많아지는 중국 기업은 웨이보와 위쳇 마케팅에 대하여 관심을 보이고 있다. 게다가 연속적인 테스트를 하기 시작했다. 이에 근거하여 웨이보와 위쳇 마케팅의 이론과 성공과 실패 사례를 연구하고, 웨이보와 위쳇 마케팅 응용 양식을 구축하고 큰 응용가치와 현실가치를 연구해보았다. 본 논문에서 필자는 중국기업의 소셜 미디어 마케팅의 기초현황을 분석하는데서 발생하는 문제와 원인에 대해 연구하고, 상응하는 발전 대책을 제시하고, 중국기업의 왕성한 발전을 위해 웨이보와 위쳇 마케팅을 참고하여 본보기로 삼도록 도와주고 있다. 필자는 현재 중국기업은 웨이보와 위쳇 마케팅의 중요도를 충분히 인지하지 못하고, 기능을 진전시키는데 제한이 있고, 내용 수준도 높지 않다는 등의 문제가 존재한다고 생각한다. 만약 중국 기업이 현재 블루오션인 웨이보와 위쳇 마케팅을 이용하고 싶다면, 소셜 미디어와 채널, 플랫폼 모델, 매체 등 4가지 방면의 양식을 구축하여 재정관리, 집행, 내용, 통합조정, 평가, 창의적인 전략을 통해 새로운 매체인 웨이보와 위쳇 마케팅의 가치를 활용하여 발전을 이루어야 한다.
미디어 개혁의 발전과정에 의하면 소셜 미디어는 미디어의 미래이다. 마케팅 이론의 변천과정 추정에 의하면 마케팅 활동은 최종적으로 사람에게 돌아가게 된다. 인터넷 마케팅이 대표적인 소셜 미디어인 웨이보와 위쳇 시대로 진입할 때, 웨이보와 위쳇 마케팅은 현재 마케팅 시장의 새롭고 효과적인 방식이 될 것이다. 웨이보와 위쳇의 회원 규모가 커지면서 웨이보와 위쳇 마케팅도 점점 좋아지는 추세이다. 시장 마케팅 입장에서 보면 중국 기업 발전에 웨이보와 위쳇 마케팅이 탐구 모색의 기반이 된다. 웨이보와 위쳇을 이용한 마케팅은 점차 널리 알려지고, 점점 많아지는 중국 기업은 웨이보와 위쳇 마케팅에 대하여 관심을 보이고 있다. 게다가 연속적인 테스트를 하기 시작했다. 이에 근거하여 웨이보와 위쳇 마케팅의 이론과 성공과 실패 사례를 연구하고, 웨이보와 위쳇 마케팅 응용 양식을 구축하고 큰 응용가치와 현실가치를 연구해보았다. 본 논문에서 필자는 중국기업의 소셜 미디어 마케팅의 기초현황을 분석하는데서 발생하는 문제와 원인에 대해 연구하고, 상응하는 발전 대책을 제시하고, 중국기업의 왕성한 발전을 위해 웨이보와 위쳇 마케팅을 참고하여 본보기로 삼도록 도와주고 있다. 필자는 현재 중국기업은 웨이보와 위쳇 마케팅의 중요도를 충분히 인지하지 못하고, 기능을 진전시키는데 제한이 있고, 내용 수준도 높지 않다는 등의 문제가 존재한다고 생각한다. 만약 중국 기업이 현재 블루오션인 웨이보와 위쳇 마케팅을 이용하고 싶다면, 소셜 미디어와 채널, 플랫폼 모델, 매체 등 4가지 방면의 양식을 구축하여 재정관리, 집행, 내용, 통합조정, 평가, 창의적인 전략을 통해 새로운 매체인 웨이보와 위쳇 마케팅의 가치를 활용하여 발전을 이루어야 한다.
According to the reform process of media, social media is the future development; based on the theory of marketing, marketing activities will eventually go back to the¨human".When the Internet develops into the Micro—blog era, they tend to combine as one. The Micro-blog marketing has become a new an...
According to the reform process of media, social media is the future development; based on the theory of marketing, marketing activities will eventually go back to the¨human".When the Internet develops into the Micro—blog era, they tend to combine as one. The Micro-blog marketing has become a new and effective way now. With the increasing number of the Micro-blog users, Micro-blog marketing is becoming more and more multi-functional. Judging from the theory of marketing, the Micro—blog marketing of Chinese enterprise is still in the initial exploratory stage. The huge potential of the marketing is attracting more and more Chinese enterprises into using Micro-blog to participate marketing activities. Based on this situation, this paper discusses the advantages and disadvantages of the micro-blog marketing theory. It has a strong application value and practical significance to construct an application model of Micro-blog marketing. Based on the analysis of present situation of Chinese enterprise Micro—blog marketing, the paper tries to discuss the existing problems and reasons, and put forward the corresponding development countermeasures, so as to provide some good references for Chinese business in booming Micro—blog marketing. The author thinks, the current situation of the Chinese enterprise Micro-blog marketing does not pay enough attention; the function is limited; the quality of content is not high and some other problems. If Chinese enterprises want to do something in the Micro—blog marketing Blue Ocean, we should try hard from four aspects of social contact, platform, channel, and media to construct the mode and through the development of management, implementation, integration, content evaluation and innovation strategy to make the new media- Micro-blog marketing could be well used.
According to the reform process of media, social media is the future development; based on the theory of marketing, marketing activities will eventually go back to the¨human".When the Internet develops into the Micro—blog era, they tend to combine as one. The Micro-blog marketing has become a new and effective way now. With the increasing number of the Micro-blog users, Micro-blog marketing is becoming more and more multi-functional. Judging from the theory of marketing, the Micro—blog marketing of Chinese enterprise is still in the initial exploratory stage. The huge potential of the marketing is attracting more and more Chinese enterprises into using Micro-blog to participate marketing activities. Based on this situation, this paper discusses the advantages and disadvantages of the micro-blog marketing theory. It has a strong application value and practical significance to construct an application model of Micro-blog marketing. Based on the analysis of present situation of Chinese enterprise Micro—blog marketing, the paper tries to discuss the existing problems and reasons, and put forward the corresponding development countermeasures, so as to provide some good references for Chinese business in booming Micro—blog marketing. The author thinks, the current situation of the Chinese enterprise Micro-blog marketing does not pay enough attention; the function is limited; the quality of content is not high and some other problems. If Chinese enterprises want to do something in the Micro—blog marketing Blue Ocean, we should try hard from four aspects of social contact, platform, channel, and media to construct the mode and through the development of management, implementation, integration, content evaluation and innovation strategy to make the new media- Micro-blog marketing could be well used.
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