본 연구는 설문조사를 통해 기업의 사회적 책임 활동(CSR)이 기업이미지와 기업 성과에 미치는 영향을 분석하였다. 현대의 기업들에게 이윤 창출이라는 근본 목적 외에 기업의 사회적 책임에 대한 요구를 받고 있으며, 기업들은 사회적 책임에 대한 실천뿐만 아니라 효율적이고 구체화된 방법을 통해 소비자, 종업원, 주주 등 에게 전달되기 위한 노력을 하여야 할 것이다. 본 연구에서는 기업의 ...
본 연구는 설문조사를 통해 기업의 사회적 책임 활동(CSR)이 기업이미지와 기업 성과에 미치는 영향을 분석하였다. 현대의 기업들에게 이윤 창출이라는 근본 목적 외에 기업의 사회적 책임에 대한 요구를 받고 있으며, 기업들은 사회적 책임에 대한 실천뿐만 아니라 효율적이고 구체화된 방법을 통해 소비자, 종업원, 주주 등 에게 전달되기 위한 노력을 하여야 할 것이다. 본 연구에서는 기업의 사회적 책임 활동의 구성 요소가 기업 이미지, 기업 성과에 미치는 관계를 규명하고, 기업 이미지가 브랜드 충성도와 기업 성과의 관계를 규명하고자 하였다. 이를 통해 규명된 기업의 사회적 책임 활동과 기업 이미지와의 관계를 통해 기업이 목표로 하는 브랜드 충성도와 기업의 성과를 중심으로 기업의 사회적 책임 활동 영역을 밝혀 구체적이고 효과적인 기업의 사회적 책임 활동의 접근 방향을 제시하고자 하였다. 본 연구는 크게 4가지로 연구가 진행되었다. 첫째, 기업의 사회적 책임 활동을 통하여 기업 이미지와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업의 사회적 책임 활동 중 경제적 책임, 환경적 책임, 윤리적 책임은 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 법적 책임과 자선적 책임은 무의미한 영향을 미치는 것으로 확인 되었다. 둘째, 기업의 사회적 책임 활동을 통하여 기업 성과와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업의 사회적 책임 활동 중 경제적 책임, 자선적 책임, 윤리적 책임은 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 환경적 책임과 법적 책임은 무의미한 영향을 미치는 것으로 확인 되었다. 셋째, 기업의 사회적 책임 활동으로 형성된 기업 이미지가 브랜드 충성도 및 기업 성과와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업 이미지는 모두 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 브랜드 충성도와 기업 성과에 있어 긍정적인 기업 이미지는 매우 중요한 요인으로 작용됨을 검증하였다. 넷째, 브랜드 충성도와 기업 성과의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 브랜드 충성도는 기업 성과에 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 브랜드 충성도가 높은 고객은 제품이나 서비스의 지속적인 이용 및 지인을 통한 소개로 이윤 창출에 있어서 중요한 요인이 된다. 본 연구는 기업의 사회적 책임 활동이 기업 이미지, 기업 성과에 영향을 미치며 기업 이미지는 브랜드 충성도와 기업 성과에 영향을 미치는 것을 분석하였다. 따라서, 기업의 사회적 책임 활동은 기업의 지속 성장 가능성을 높여주기 때문에 끊임없이 연구하고 노력하는 것이 기업의 경쟁력이 될 것이다.
본 연구는 설문조사를 통해 기업의 사회적 책임 활동(CSR)이 기업이미지와 기업 성과에 미치는 영향을 분석하였다. 현대의 기업들에게 이윤 창출이라는 근본 목적 외에 기업의 사회적 책임에 대한 요구를 받고 있으며, 기업들은 사회적 책임에 대한 실천뿐만 아니라 효율적이고 구체화된 방법을 통해 소비자, 종업원, 주주 등 에게 전달되기 위한 노력을 하여야 할 것이다. 본 연구에서는 기업의 사회적 책임 활동의 구성 요소가 기업 이미지, 기업 성과에 미치는 관계를 규명하고, 기업 이미지가 브랜드 충성도와 기업 성과의 관계를 규명하고자 하였다. 이를 통해 규명된 기업의 사회적 책임 활동과 기업 이미지와의 관계를 통해 기업이 목표로 하는 브랜드 충성도와 기업의 성과를 중심으로 기업의 사회적 책임 활동 영역을 밝혀 구체적이고 효과적인 기업의 사회적 책임 활동의 접근 방향을 제시하고자 하였다. 본 연구는 크게 4가지로 연구가 진행되었다. 첫째, 기업의 사회적 책임 활동을 통하여 기업 이미지와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업의 사회적 책임 활동 중 경제적 책임, 환경적 책임, 윤리적 책임은 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 법적 책임과 자선적 책임은 무의미한 영향을 미치는 것으로 확인 되었다. 둘째, 기업의 사회적 책임 활동을 통하여 기업 성과와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업의 사회적 책임 활동 중 경제적 책임, 자선적 책임, 윤리적 책임은 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 환경적 책임과 법적 책임은 무의미한 영향을 미치는 것으로 확인 되었다. 셋째, 기업의 사회적 책임 활동으로 형성된 기업 이미지가 브랜드 충성도 및 기업 성과와의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 기업 이미지는 모두 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 브랜드 충성도와 기업 성과에 있어 긍정적인 기업 이미지는 매우 중요한 요인으로 작용됨을 검증하였다. 넷째, 브랜드 충성도와 기업 성과의 관계를 알아보고자 하였다. 연구결과, 브랜드 충성도는 기업 성과에 유의미한 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이는 브랜드 충성도가 높은 고객은 제품이나 서비스의 지속적인 이용 및 지인을 통한 소개로 이윤 창출에 있어서 중요한 요인이 된다. 본 연구는 기업의 사회적 책임 활동이 기업 이미지, 기업 성과에 영향을 미치며 기업 이미지는 브랜드 충성도와 기업 성과에 영향을 미치는 것을 분석하였다. 따라서, 기업의 사회적 책임 활동은 기업의 지속 성장 가능성을 높여주기 때문에 끊임없이 연구하고 노력하는 것이 기업의 경쟁력이 될 것이다.
This study is the effect of corporate social responsibility activities on corporate image and corporate performance based on a survey. Has received a request for the corporate social responsibility besides the fundamental purpose of profit earning for corporate in modern society, businesses cons...
This study is the effect of corporate social responsibility activities on corporate image and corporate performance based on a survey. Has received a request for the corporate social responsibility besides the fundamental purpose of profit earning for corporate in modern society, businesses consumers through the efficient and concrete methods as well as the practice of social responsibility, employee, trying to be passed to shareholders it should be for. In this study, a component of corporate social responsibility activities on identifying the relationship between corporate image and corporate performance, corporate image was to investigate the relationship between brand loyalty and corporate performance. Brand loyalty and corporate performance of the company's corporate social responsibility activities and businesses through a focus on the relationship between corporate image goals reveal the area of corporate social responsibility was to present a concrete and accessible way of effective corporate social responsibility activities. First, The relationship between corporate social responsibility activities and corporate image was examined. Research, Economic responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the positive (+), Legal responsibility and charitable responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the meaningless on corporate image. Second, The relationship between corporate social responsibility activities and corporate performance was examined. Research, Economic responsibility, charitable responsibility, ethical responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the positive (+), environmental responsibility and Legal responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the meaningless on corporate image. Third, the corporate image formed by the social responsibility activity of the corporate is to examine the relationship between brand loyalty and corporate performance. Research, corporate image showed that significantly affect the positive (+) on brand loyalty. This results in brand loyalty and positive corporate image of the company have been verified that serves as a very important factor. Fourth, The relationship between brand loyalty and corporate performance wes examined. Research, brand loyalty showed that it significantly affect the positive (+) on corporate performance. This is an important factor that the customers of high brand loyalty in profit creating through the sustainable use and acquaintances with the introduction of a product or service. This study formed the corporate image of a socially responsible corporate activities affecting the corporate image is analyzed to affect brand loyalty and corporate performance. Therefore, it will increase the continued growth of companies that constantly study and try to be competitive in the industry.
This study is the effect of corporate social responsibility activities on corporate image and corporate performance based on a survey. Has received a request for the corporate social responsibility besides the fundamental purpose of profit earning for corporate in modern society, businesses consumers through the efficient and concrete methods as well as the practice of social responsibility, employee, trying to be passed to shareholders it should be for. In this study, a component of corporate social responsibility activities on identifying the relationship between corporate image and corporate performance, corporate image was to investigate the relationship between brand loyalty and corporate performance. Brand loyalty and corporate performance of the company's corporate social responsibility activities and businesses through a focus on the relationship between corporate image goals reveal the area of corporate social responsibility was to present a concrete and accessible way of effective corporate social responsibility activities. First, The relationship between corporate social responsibility activities and corporate image was examined. Research, Economic responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the positive (+), Legal responsibility and charitable responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the meaningless on corporate image. Second, The relationship between corporate social responsibility activities and corporate performance was examined. Research, Economic responsibility, charitable responsibility, ethical responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the positive (+), environmental responsibility and Legal responsibility of corporate social responsibility activities showed that significantly affect the meaningless on corporate image. Third, the corporate image formed by the social responsibility activity of the corporate is to examine the relationship between brand loyalty and corporate performance. Research, corporate image showed that significantly affect the positive (+) on brand loyalty. This results in brand loyalty and positive corporate image of the company have been verified that serves as a very important factor. Fourth, The relationship between brand loyalty and corporate performance wes examined. Research, brand loyalty showed that it significantly affect the positive (+) on corporate performance. This is an important factor that the customers of high brand loyalty in profit creating through the sustainable use and acquaintances with the introduction of a product or service. This study formed the corporate image of a socially responsible corporate activities affecting the corporate image is analyzed to affect brand loyalty and corporate performance. Therefore, it will increase the continued growth of companies that constantly study and try to be competitive in the industry.
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