성경적 설교 준비에 관한 연구 : 한국 감리교 목회자들의 설교문을 중심으로 A homiletical study on the Biblical preaching preparation focused on the Korean Methodist Preachers' sermon.원문보기
본 연구는 설교가 중심이 될 수 밖에 없는 목회 현장에서 목사는 성경적 설교의 전문가가 되어야 한다는 필요성에 따라 성경적 설교를 준비하는 실제원리를 연구하는데 목적이 있다. 연구의 목적을 위하여 성경적 설교 작성에 필수 요소인 본문에 대한 주석, 해석, 적용을 어떻게 전개해야 할 것인지 문헌연구를 통하여 그 원리를 살펴 보았다. 연구한 원리에 근거하여 성경적 설교의 주석, 해석, 적용의 관점에서 감리교 3개 신학대학 목회자의 설교를 진단하고 평가 하였다.
Ⅰ장 서론에서는 문제 제기와 이 논문을 기술하는 목적을 밝혔다. 여기에서 목사는 반드시 성경적 설교의 전문가가 되어야만 하는 이유를 밝혔다. 그 이유는 첫째, 목사가 평생 씨름해야 하는 텍스트가 성경이기 때문이요, 둘째, 성경적 설교의 전문가가 되지 않으면 모든 목회가 힘들어지기 때문이며, 셋째, 변화되지 않는 청중의 문제 때문이며, 넷째, 가치관이 급속히 변하는 시대에 교회를 세우는 가장 강력한 대안이기 때문이며, 다섯째, 눈부시게 발달하는 과학과 기술문명이 교회로부터 사람들을 멀어지게 하기 때문이다.
Ⅱ장 성경적 설교 이해에서는 성경적 설교란 무엇인가에 대한 개념과 정의에 대하여 다루었다. 성경적 설교가 무엇인가를 성경, 설교자, 청중의 관계 속에서 살펴 보았다.
칼 바르트(Karl Barth)는 성경적 설교란 철저히 하나님 중심, 성경 중심이어야 함을 강조한다. 반면 해돈 로빈슨(Haddon W. Robinson)의 이해는 설교자 중심이다. 그는 본문에서 발견된 것이 먼저 설교자의 인격에 적용되고 경험되어야 한다는 점을 강조한다. 설교자의 연구, 설교자의 인격을 강조한다는 점에서 바르트의 이해와 대조된다. 이에 비해 프래드 크래독(Fred B. Craddock)은 청중의 경험과 변화의 관점에서 이해한다.
그의 이해는 바르트의 하나님 심과 로빈슨의 설교자 중심에 비해 청중 중심을 강조한다. 더 나아가 유진 로우리(Eugene L. Lowry)는 성경이 가지고 있던 처음 형태가 이야기였다는 점에서 이야기의 개념으로 이해한다. 크래독과 로우리가 청중의 참여와 경험을 중요시하는 성경적 설교를 중요시 했다면 토마스 롱(Thomas G. Long)은 여기에 한 가지를 더 첨가하여 증인으로서의 설교자의 중요성을 강조한다. 그는 설교자와 청중을 모두 중요시한다.
이들은 대부분 성경적 설교에 대한 뚜렷한 정의를 내리고 있지 않지만 자신들의 이론을 성경적 설교의 관점에서 전개하고 있다. 그러나 성경적 설교에 대한 전체 그림을 그리게 하는 데는 만족스럽지 못한 점이 있다.
성경적 설교를 위한 전체 그림은 테리 G. 카터(Terry G. Carter), J. 스코트 듀발(J. Scott Duvall), J. 다니엘 ...
본 연구는 설교가 중심이 될 수 밖에 없는 목회 현장에서 목사는 성경적 설교의 전문가가 되어야 한다는 필요성에 따라 성경적 설교를 준비하는 실제원리를 연구하는데 목적이 있다. 연구의 목적을 위하여 성경적 설교 작성에 필수 요소인 본문에 대한 주석, 해석, 적용을 어떻게 전개해야 할 것인지 문헌연구를 통하여 그 원리를 살펴 보았다. 연구한 원리에 근거하여 성경적 설교의 주석, 해석, 적용의 관점에서 감리교 3개 신학대학 목회자의 설교를 진단하고 평가 하였다.
Ⅰ장 서론에서는 문제 제기와 이 논문을 기술하는 목적을 밝혔다. 여기에서 목사는 반드시 성경적 설교의 전문가가 되어야만 하는 이유를 밝혔다. 그 이유는 첫째, 목사가 평생 씨름해야 하는 텍스트가 성경이기 때문이요, 둘째, 성경적 설교의 전문가가 되지 않으면 모든 목회가 힘들어지기 때문이며, 셋째, 변화되지 않는 청중의 문제 때문이며, 넷째, 가치관이 급속히 변하는 시대에 교회를 세우는 가장 강력한 대안이기 때문이며, 다섯째, 눈부시게 발달하는 과학과 기술문명이 교회로부터 사람들을 멀어지게 하기 때문이다.
Ⅱ장 성경적 설교 이해에서는 성경적 설교란 무엇인가에 대한 개념과 정의에 대하여 다루었다. 성경적 설교가 무엇인가를 성경, 설교자, 청중의 관계 속에서 살펴 보았다.
칼 바르트(Karl Barth)는 성경적 설교란 철저히 하나님 중심, 성경 중심이어야 함을 강조한다. 반면 해돈 로빈슨(Haddon W. Robinson)의 이해는 설교자 중심이다. 그는 본문에서 발견된 것이 먼저 설교자의 인격에 적용되고 경험되어야 한다는 점을 강조한다. 설교자의 연구, 설교자의 인격을 강조한다는 점에서 바르트의 이해와 대조된다. 이에 비해 프래드 크래독(Fred B. Craddock)은 청중의 경험과 변화의 관점에서 이해한다.
그의 이해는 바르트의 하나님 심과 로빈슨의 설교자 중심에 비해 청중 중심을 강조한다. 더 나아가 유진 로우리(Eugene L. Lowry)는 성경이 가지고 있던 처음 형태가 이야기였다는 점에서 이야기의 개념으로 이해한다. 크래독과 로우리가 청중의 참여와 경험을 중요시하는 성경적 설교를 중요시 했다면 토마스 롱(Thomas G. Long)은 여기에 한 가지를 더 첨가하여 증인으로서의 설교자의 중요성을 강조한다. 그는 설교자와 청중을 모두 중요시한다.
이들은 대부분 성경적 설교에 대한 뚜렷한 정의를 내리고 있지 않지만 자신들의 이론을 성경적 설교의 관점에서 전개하고 있다. 그러나 성경적 설교에 대한 전체 그림을 그리게 하는 데는 만족스럽지 못한 점이 있다.
성경적 설교를 위한 전체 그림은 테리 G. 카터(Terry G. Carter), J. 스코트 듀발(J. Scott Duvall), J. 다니엘 헤이즈(J. Daniel Hays)와 하워드 핸드릭스(Howard G. Hendricks)에게서 도움을 받아 살펴보았다. 이들은 성경, 청중, 설교자의 관계를 통합적으로 보게 하며 주석, 해석, 적용에 있어서 실제적인 도움을 준다. 성경적 설교에 대한 다양한 견해를 참고하여 연구자는 성경적 설교의 정의를 내려 보았다. 즉 “성경적 설교란 본문에 대한 문법적, 문학적, 역사적-문화적 문맥 관찰을 통하여 원래의 독자에게 전하려 했던 저자의 의도를 발견하여 당시의 청중과 지금의 청중에게 모두 적용될 수 있는 신학적 원리를 해석하여 오늘의 청중에게 적실한 적용 메시지를 찾아 하나의 주제로 청중이 생각하며 참여할 수 있는 흐름이 있는 설교를 전개하는 것이다.”
또한 여기서는 청중의 변화를 염두에 둔 목회적 관점을 살펴보았다. 즉 성경적 설교는 그리스도의 복음의 핵심인 십자가와 부활 그리고 성령의 조명을 받아야 한다는 것이다.
Ⅲ장에서는 성경적 설교와 주석에 대하여 살펴보았다. 먼저 오늘의 목회자와 강단에 많은 영향을 미치는 역사 비평적 성서 연구의 폐단을 지적했다. 바른 성경적 설교를 작성하기 위해서는 그 방법이 아닌 역사적-문법적 성서 연구 방법을 목회자는 사용해야 한다는 점을 살펴보았다. 이어 주석의 목적을 다루었다. 주석의 목적은 저자의 의도를 발견하는 것이 최종 목적이며 이것을 위해 본문의 사실과 정보를 파악하는 것이 주석의 또 다른 목적이다.
그리고 설교를 위한 주석의 원리를 다루었다. 주석을 하기 위해서는 먼저 본문을 읽어야 한다. 본문을 읽을 때는 처음 읽는 것처럼 읽고, 연애편지를 읽듯이 읽고, 생각하며 묵상하며 읽고, 인내하며 읽고, 망원경 시각으로 읽고, 다양한 방법으로 읽고, 그리고 본문의 요지를 요약해 본다. 두 번째 본문을 관찰해야 한다. 문법적 구조를 관찰하고, 문학적 구조를 관찰하고, 효과적인 문학적 구조 관찰 방법으로 관찰하고 있고, 분석적인 관찰 방법으로 관찰하고, 역사적-문화적 문맥을 관찰하고, 문학적 문맥을 관찰하고, 분위기를 관찰해야 함을 살펴보았다. 이러한 관찰을 통하여 저자의 의도를 발견해야 한다는 점을 살펴보았다.
그 다음 감리교 목회 설교의 주석에 대한 진단과 평가를 내렸다. 관찰을 통하여 본문의 사실과 정보는 제시되었는가? 설교에 저자의 의도가 반영되었는가? 그리고 주석에 대한 감리교 목회 설교에 대한 진단과 평가를 내렸다. 감리교 설교의 주석은
본 연구는 설교가 중심이 될 수 밖에 없는 목회 현장에서 목사는 성경적 설교의 전문가가 되어야 한다는 필요성에 따라 성경적 설교를 준비하는 실제원리를 연구하는데 목적이 있다. 연구의 목적을 위하여 성경적 설교 작성에 필수 요소인 본문에 대한 주석, 해석, 적용을 어떻게 전개해야 할 것인지 문헌연구를 통하여 그 원리를 살펴 보았다. 연구한 원리에 근거하여 성경적 설교의 주석, 해석, 적용의 관점에서 감리교 3개 신학대학 목회자의 설교를 진단하고 평가 하였다.
Ⅰ장 서론에서는 문제 제기와 이 논문을 기술하는 목적을 밝혔다. 여기에서 목사는 반드시 성경적 설교의 전문가가 되어야만 하는 이유를 밝혔다. 그 이유는 첫째, 목사가 평생 씨름해야 하는 텍스트가 성경이기 때문이요, 둘째, 성경적 설교의 전문가가 되지 않으면 모든 목회가 힘들어지기 때문이며, 셋째, 변화되지 않는 청중의 문제 때문이며, 넷째, 가치관이 급속히 변하는 시대에 교회를 세우는 가장 강력한 대안이기 때문이며, 다섯째, 눈부시게 발달하는 과학과 기술문명이 교회로부터 사람들을 멀어지게 하기 때문이다.
Ⅱ장 성경적 설교 이해에서는 성경적 설교란 무엇인가에 대한 개념과 정의에 대하여 다루었다. 성경적 설교가 무엇인가를 성경, 설교자, 청중의 관계 속에서 살펴 보았다.
칼 바르트(Karl Barth)는 성경적 설교란 철저히 하나님 중심, 성경 중심이어야 함을 강조한다. 반면 해돈 로빈슨(Haddon W. Robinson)의 이해는 설교자 중심이다. 그는 본문에서 발견된 것이 먼저 설교자의 인격에 적용되고 경험되어야 한다는 점을 강조한다. 설교자의 연구, 설교자의 인격을 강조한다는 점에서 바르트의 이해와 대조된다. 이에 비해 프래드 크래독(Fred B. Craddock)은 청중의 경험과 변화의 관점에서 이해한다.
그의 이해는 바르트의 하나님 심과 로빈슨의 설교자 중심에 비해 청중 중심을 강조한다. 더 나아가 유진 로우리(Eugene L. Lowry)는 성경이 가지고 있던 처음 형태가 이야기였다는 점에서 이야기의 개념으로 이해한다. 크래독과 로우리가 청중의 참여와 경험을 중요시하는 성경적 설교를 중요시 했다면 토마스 롱(Thomas G. Long)은 여기에 한 가지를 더 첨가하여 증인으로서의 설교자의 중요성을 강조한다. 그는 설교자와 청중을 모두 중요시한다.
이들은 대부분 성경적 설교에 대한 뚜렷한 정의를 내리고 있지 않지만 자신들의 이론을 성경적 설교의 관점에서 전개하고 있다. 그러나 성경적 설교에 대한 전체 그림을 그리게 하는 데는 만족스럽지 못한 점이 있다.
성경적 설교를 위한 전체 그림은 테리 G. 카터(Terry G. Carter), J. 스코트 듀발(J. Scott Duvall), J. 다니엘 헤이즈(J. Daniel Hays)와 하워드 핸드릭스(Howard G. Hendricks)에게서 도움을 받아 살펴보았다. 이들은 성경, 청중, 설교자의 관계를 통합적으로 보게 하며 주석, 해석, 적용에 있어서 실제적인 도움을 준다. 성경적 설교에 대한 다양한 견해를 참고하여 연구자는 성경적 설교의 정의를 내려 보았다. 즉 “성경적 설교란 본문에 대한 문법적, 문학적, 역사적-문화적 문맥 관찰을 통하여 원래의 독자에게 전하려 했던 저자의 의도를 발견하여 당시의 청중과 지금의 청중에게 모두 적용될 수 있는 신학적 원리를 해석하여 오늘의 청중에게 적실한 적용 메시지를 찾아 하나의 주제로 청중이 생각하며 참여할 수 있는 흐름이 있는 설교를 전개하는 것이다.”
또한 여기서는 청중의 변화를 염두에 둔 목회적 관점을 살펴보았다. 즉 성경적 설교는 그리스도의 복음의 핵심인 십자가와 부활 그리고 성령의 조명을 받아야 한다는 것이다.
Ⅲ장에서는 성경적 설교와 주석에 대하여 살펴보았다. 먼저 오늘의 목회자와 강단에 많은 영향을 미치는 역사 비평적 성서 연구의 폐단을 지적했다. 바른 성경적 설교를 작성하기 위해서는 그 방법이 아닌 역사적-문법적 성서 연구 방법을 목회자는 사용해야 한다는 점을 살펴보았다. 이어 주석의 목적을 다루었다. 주석의 목적은 저자의 의도를 발견하는 것이 최종 목적이며 이것을 위해 본문의 사실과 정보를 파악하는 것이 주석의 또 다른 목적이다.
그리고 설교를 위한 주석의 원리를 다루었다. 주석을 하기 위해서는 먼저 본문을 읽어야 한다. 본문을 읽을 때는 처음 읽는 것처럼 읽고, 연애편지를 읽듯이 읽고, 생각하며 묵상하며 읽고, 인내하며 읽고, 망원경 시각으로 읽고, 다양한 방법으로 읽고, 그리고 본문의 요지를 요약해 본다. 두 번째 본문을 관찰해야 한다. 문법적 구조를 관찰하고, 문학적 구조를 관찰하고, 효과적인 문학적 구조 관찰 방법으로 관찰하고 있고, 분석적인 관찰 방법으로 관찰하고, 역사적-문화적 문맥을 관찰하고, 문학적 문맥을 관찰하고, 분위기를 관찰해야 함을 살펴보았다. 이러한 관찰을 통하여 저자의 의도를 발견해야 한다는 점을 살펴보았다.
그 다음 감리교 목회 설교의 주석에 대한 진단과 평가를 내렸다. 관찰을 통하여 본문의 사실과 정보는 제시되었는가? 설교에 저자의 의도가 반영되었는가? 그리고 주석에 대한 감리교 목회 설교에 대한 진단과 평가를 내렸다. 감리교 설교의 주석은
The purpose of this study is to establish the practical principles in the writing of biblical sermon. It is required for preachers to be an expert in preaching since the sermon is the nucleus in the pastoral ground. Based on this purpose, the study describes the principles of exegesis, translation,...
The purpose of this study is to establish the practical principles in the writing of biblical sermon. It is required for preachers to be an expert in preaching since the sermon is the nucleus in the pastoral ground. Based on this purpose, the study describes the principles of exegesis, translation, and application by studying documents, which are the essential elements in the Bible text. Furthermore, based on the result of study, three Methodist preacher’s sermons are examined and evaluated on the perspective of exegesis, translation, and application.
ChapterⅠ introduces the purpose of this study and raises a question in sermons in asking why preachers have to be experts on the biblical sermon. There are five reasons to explain this question. First, it is essential for pastors to tackle the Bible in their entire life. Second, pastoral duties can be difficult without being an expert on the Bible. Third, audience is stubborn and not willing to change. Forth, we are living in a time in which there is a rapid change in people's sense of value. Lastly, the development of technology and science create a distance between people and church.
ChapterⅡ describes the concept and definition in regards to biblical preaching. The biblical sermon is said in the relation of the Bible, preacher, and audience. Karl Barth emphasizes that the biblical sermon has to be completely focused on God and the Bible. However, Haddon W. Robinson claims that a preacher is in the nucleus of the sermon. He stresses that a preacher has to apply the Biblical text to the preacher’s personality in advance. By signifying the relationship between the Biblical text and personality of a pastor, Robinson's statement differs from Karl Berth's. On the other hand, Fred B, Craddock emphasizes the audience_centered preaching. Moreover, Eugene L. Lowry acknowledges the biblical sermon as a story telling concept based on the point that the original structure of the Bible was a story. Thomas G. Long adds the importance of the preacher as a witness to the opinions of Craddock and Lowry. Although they did not define biblical preaching exactly, they unfolded their own theory in the view of biblical sermon. However, it is not enough to draw the overall image of biblical sermon.
This chapter describes the overall image of biblical sermon with the help of Terry G. Carter, J.Scott Duvall, J.Daniel Hays and Howard G.Hendricks. They allow us to think about the relationship the Bible, audience and preacher as an integration and give practical helps in exegesis, translation, and application. Referring to various opinions on the biblical sermon, this study defines the biblical sermon: “it has a flow which all audience can think and participate in one subject, focused on necessary and applicable text to the current audience after interpreting the theological theory that can be applied to all the people in the past and current. The biblical sermon then ascertains the necessary message by observing and finding out the writer’s original intention for audience through the means of examining grammatical, literary, historical and cultural meaning in the context.” This chapter further describes pastoral views allowing the audience to keep their mind from alteration. In other words, the biblical sermon has to be lit by the Resurrection of Jesus Christ, and the Holy Spirit, the nucleus of the gospel.
ChapterⅢ points out the biblical sermon and exegesis. First, this chapter points out the negative effect of critical Bible examination, which has a significant effect on modern pastors and pulpit. For the correct biblical sermon, pastors have to use the grammatical Bible research method instead of critical Bible research method. The purpose of exegesis is then presented. The purpose of exegesis is to find out the intention of the writer and grasping information in the text. After that, the principles of exegesis are presented.
First, for exegesis, preachers have to read the text as if they are reading new materials or a love letter, and have to read it with consideration, meditation and patience, reading as if they were observing from telescope and then summarize the text. Second, the examination has to be done and in order to find the intention of the writer, grammatical and literary structure must be examined by the effective literary method, analytic method, and the observation of its atmosphere. Examination and evaluation based on exegesis on Methodists preacher's sermon is described. Does it present the fact and the information of text? Does it reflect the writer’s intention in the sermon? After answering the previous questions, examination and evaluation are done. A problem exists as exegesis is not done in the Methodist preacher’s sermons. Their sermons are presented centering around the words or phrases of text and the subject through meditation.
ChapterⅣ states the difference between the academic Bible translation and the Bible translation for sermon. The academic Bible translation expelled God from the Bible, leading the preachers to lose faith and confidence on the Bible. As a result, it led to the collapse of the elements on the biblical sermons. Accordingly, this chapter explains that preachers have to find out the universal truth on the text by historical and grammatical Bible translation. The principles of the Bible translation for sermon are finding out the universal laws on the text first, finding differences and similarities between the past and present, and grasping the writer’s thoughts in the context. Besides things that are mentioned above, this chapter further explains that preachers have to come to the point of realization to the point that 'Ah' will be said. Furthermore, preachers not only need to employ paradox and inversed conception, but also need help from prayer and meditation. The study then explains the unique interpretative principles in which each literary genre has,
The purpose of this study is to establish the practical principles in the writing of biblical sermon. It is required for preachers to be an expert in preaching since the sermon is the nucleus in the pastoral ground. Based on this purpose, the study describes the principles of exegesis, translation, and application by studying documents, which are the essential elements in the Bible text. Furthermore, based on the result of study, three Methodist preacher’s sermons are examined and evaluated on the perspective of exegesis, translation, and application.
ChapterⅠ introduces the purpose of this study and raises a question in sermons in asking why preachers have to be experts on the biblical sermon. There are five reasons to explain this question. First, it is essential for pastors to tackle the Bible in their entire life. Second, pastoral duties can be difficult without being an expert on the Bible. Third, audience is stubborn and not willing to change. Forth, we are living in a time in which there is a rapid change in people's sense of value. Lastly, the development of technology and science create a distance between people and church.
ChapterⅡ describes the concept and definition in regards to biblical preaching. The biblical sermon is said in the relation of the Bible, preacher, and audience. Karl Barth emphasizes that the biblical sermon has to be completely focused on God and the Bible. However, Haddon W. Robinson claims that a preacher is in the nucleus of the sermon. He stresses that a preacher has to apply the Biblical text to the preacher’s personality in advance. By signifying the relationship between the Biblical text and personality of a pastor, Robinson's statement differs from Karl Berth's. On the other hand, Fred B, Craddock emphasizes the audience_centered preaching. Moreover, Eugene L. Lowry acknowledges the biblical sermon as a story telling concept based on the point that the original structure of the Bible was a story. Thomas G. Long adds the importance of the preacher as a witness to the opinions of Craddock and Lowry. Although they did not define biblical preaching exactly, they unfolded their own theory in the view of biblical sermon. However, it is not enough to draw the overall image of biblical sermon.
This chapter describes the overall image of biblical sermon with the help of Terry G. Carter, J.Scott Duvall, J.Daniel Hays and Howard G.Hendricks. They allow us to think about the relationship the Bible, audience and preacher as an integration and give practical helps in exegesis, translation, and application. Referring to various opinions on the biblical sermon, this study defines the biblical sermon: “it has a flow which all audience can think and participate in one subject, focused on necessary and applicable text to the current audience after interpreting the theological theory that can be applied to all the people in the past and current. The biblical sermon then ascertains the necessary message by observing and finding out the writer’s original intention for audience through the means of examining grammatical, literary, historical and cultural meaning in the context.” This chapter further describes pastoral views allowing the audience to keep their mind from alteration. In other words, the biblical sermon has to be lit by the Resurrection of Jesus Christ, and the Holy Spirit, the nucleus of the gospel.
ChapterⅢ points out the biblical sermon and exegesis. First, this chapter points out the negative effect of critical Bible examination, which has a significant effect on modern pastors and pulpit. For the correct biblical sermon, pastors have to use the grammatical Bible research method instead of critical Bible research method. The purpose of exegesis is then presented. The purpose of exegesis is to find out the intention of the writer and grasping information in the text. After that, the principles of exegesis are presented.
First, for exegesis, preachers have to read the text as if they are reading new materials or a love letter, and have to read it with consideration, meditation and patience, reading as if they were observing from telescope and then summarize the text. Second, the examination has to be done and in order to find the intention of the writer, grammatical and literary structure must be examined by the effective literary method, analytic method, and the observation of its atmosphere. Examination and evaluation based on exegesis on Methodists preacher's sermon is described. Does it present the fact and the information of text? Does it reflect the writer’s intention in the sermon? After answering the previous questions, examination and evaluation are done. A problem exists as exegesis is not done in the Methodist preacher’s sermons. Their sermons are presented centering around the words or phrases of text and the subject through meditation.
ChapterⅣ states the difference between the academic Bible translation and the Bible translation for sermon. The academic Bible translation expelled God from the Bible, leading the preachers to lose faith and confidence on the Bible. As a result, it led to the collapse of the elements on the biblical sermons. Accordingly, this chapter explains that preachers have to find out the universal truth on the text by historical and grammatical Bible translation. The principles of the Bible translation for sermon are finding out the universal laws on the text first, finding differences and similarities between the past and present, and grasping the writer’s thoughts in the context. Besides things that are mentioned above, this chapter further explains that preachers have to come to the point of realization to the point that 'Ah' will be said. Furthermore, preachers not only need to employ paradox and inversed conception, but also need help from prayer and meditation. The study then explains the unique interpretative principles in which each literary genre has,
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