최근 증가하고 있는 스마트폰 보유율에 따라 시청자들의 시청 패턴이 변화되고 있다. 과거 TV에서 방송을 시청자에게 전달하는 단순 일방향 방식에서, 최근에는 시청자들과 상호 소통하는 양방향 방식으로 전환되고 있다. 인터넷 방송에서는 시청자들의 참여와 자막이 실시간으로 표시가 되어 양방향성이 활발히 진행 중에 있다. 또 시청자들의 대부분은 TV를 시청하면서 모바일을 같이 사용하는 행태를 보이는 선행 연구에 따라, 본 논문에서는 양방향 모바일 어플리케이션을 통한 양방향 서비스가 ...
양방향 서비스를 위한 모바일 어플리케이션
최근 증가하고 있는 스마트폰 보유율에 따라 시청자들의 시청 패턴이 변화되고 있다. 과거 TV에서 방송을 시청자에게 전달하는 단순 일방향 방식에서, 최근에는 시청자들과 상호 소통하는 양방향 방식으로 전환되고 있다. 인터넷 방송에서는 시청자들의 참여와 자막이 실시간으로 표시가 되어 양방향성이 활발히 진행 중에 있다. 또 시청자들의 대부분은 TV를 시청하면서 모바일을 같이 사용하는 행태를 보이는 선행 연구에 따라, 본 논문에서는 양방향 모바일 어플리케이션을 통한 양방향 서비스가 TV 시청률에 유의미한 영향을 줄 수 있는지 알아보는 것이 본 연구의 주된 목적이다. 이를 위해 양방향 서비스 담당 개발자 인터뷰 및 설문조사와 양방향 서비스 적용 전후의 TV 시청률을 조사하여 양방향 미디어 시스템과 시청률간의 관계는 어떠한지 살펴보았고, 양방향 미디어 시스템이 가진 미디어 서비스 플랫폼으로서의 효과는 어떠한 특성을 가지는지 연구하였다. 또한, 양방향 미디어 시스템이 가진 한계와 전망을 분석하였다. 분석 결과 양방향 서비스 적용 이후 시청률에 있어서 유의미한 변화는 없었지만, 설문조사 결과로 양방향 서비스에 대한 방송 개발자들과 시청자들의 양방향 서비스의 요구사항이 날로 증가할 것으로 나타났다. 따라서 각 관련 회사들은 양방향 서비스를 제공하는 실시간 플랫폼을 잘 구축한다면, 시청자들의 만족도를 높일 수 있을 것이라 예상된다.
양방향 서비스를 위한 모바일 어플리케이션
최근 증가하고 있는 스마트폰 보유율에 따라 시청자들의 시청 패턴이 변화되고 있다. 과거 TV에서 방송을 시청자에게 전달하는 단순 일방향 방식에서, 최근에는 시청자들과 상호 소통하는 양방향 방식으로 전환되고 있다. 인터넷 방송에서는 시청자들의 참여와 자막이 실시간으로 표시가 되어 양방향성이 활발히 진행 중에 있다. 또 시청자들의 대부분은 TV를 시청하면서 모바일을 같이 사용하는 행태를 보이는 선행 연구에 따라, 본 논문에서는 양방향 모바일 어플리케이션을 통한 양방향 서비스가 TV 시청률에 유의미한 영향을 줄 수 있는지 알아보는 것이 본 연구의 주된 목적이다. 이를 위해 양방향 서비스 담당 개발자 인터뷰 및 설문조사와 양방향 서비스 적용 전후의 TV 시청률을 조사하여 양방향 미디어 시스템과 시청률간의 관계는 어떠한지 살펴보았고, 양방향 미디어 시스템이 가진 미디어 서비스 플랫폼으로서의 효과는 어떠한 특성을 가지는지 연구하였다. 또한, 양방향 미디어 시스템이 가진 한계와 전망을 분석하였다. 분석 결과 양방향 서비스 적용 이후 시청률에 있어서 유의미한 변화는 없었지만, 설문조사 결과로 양방향 서비스에 대한 방송 개발자들과 시청자들의 양방향 서비스의 요구사항이 날로 증가할 것으로 나타났다. 따라서 각 관련 회사들은 양방향 서비스를 제공하는 실시간 플랫폼을 잘 구축한다면, 시청자들의 만족도를 높일 수 있을 것이라 예상된다.
Mobile Application for Interactive Broadcasting Service
Recently, the viewing patterns of viewers are changing according to the increasing number of smart phones. In the past simple one-way method of delivering broadcasts to viewers on TV, in recently it is being converted into an interacti...
Mobile Application for Interactive Broadcasting Service
Recently, the viewing patterns of viewers are changing according to the increasing number of smart phones. In the past simple one-way method of delivering broadcasts to viewers on TV, in recently it is being converted into an interactive service with viewers. In Internet broadcasting, the participation and the subtitles of the viewers are displayed on the broadcasting screen in real time thereby interaction communication is actively underway. Previous research shows that most viewers use both TV and mobile devices. It is the main purpose of this study to investigate whether interactive service through mobile application can have a significant effect on TV viewing rate. For this purpose, we interviewed the developers of the interactive services and examined the TV ratings before and after the application, and examined the relationship between the interactive media system and audience ratings. We also investigate the characteristics of the interactive media system as a media service platform. The limitation and influence of the interactive media system are also analyzed. Although there was no significant change in viewing rate, the results of the questionnaire showed that the demand for interactive services among the developers and viewers was increasing day by day. Therefore, it is expected that each related company will be able to increase the satisfaction of viewers if they build a real-time platform that provides interactive services.
Mobile Application for Interactive Broadcasting Service
Recently, the viewing patterns of viewers are changing according to the increasing number of smart phones. In the past simple one-way method of delivering broadcasts to viewers on TV, in recently it is being converted into an interactive service with viewers. In Internet broadcasting, the participation and the subtitles of the viewers are displayed on the broadcasting screen in real time thereby interaction communication is actively underway. Previous research shows that most viewers use both TV and mobile devices. It is the main purpose of this study to investigate whether interactive service through mobile application can have a significant effect on TV viewing rate. For this purpose, we interviewed the developers of the interactive services and examined the TV ratings before and after the application, and examined the relationship between the interactive media system and audience ratings. We also investigate the characteristics of the interactive media system as a media service platform. The limitation and influence of the interactive media system are also analyzed. Although there was no significant change in viewing rate, the results of the questionnaire showed that the demand for interactive services among the developers and viewers was increasing day by day. Therefore, it is expected that each related company will be able to increase the satisfaction of viewers if they build a real-time platform that provides interactive services.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.