본 연구의 목적은 위험물 운송 상에서 일어나는 사고를 유형화하여 특징을 추출하고 유의미한 연관성을 알아내는 것이다. 2004년부터 2013년 동안 발생한 위험물 사고를 국가별, 공급사슬단계별, 연도별, 피해정도별, 위험물종류별, 사고원인별로 분석하였다. 또한 지리적, 경제개발 수준별, 산업구조별, 제도별로 카테고리화하여 교차 유형화하였다. 결국 공급사슬단계에서의 노출되는 시간, 빈도수가 위험물사고에 중요한 요인임을 알 수 있었다. 위험물을 자주 취급할수록 사고가 증가하며 취급하는 담당자, 업체, 넓게는 국가의 인식이 사고 요인으로...
본 연구의 목적은 위험물 운송 상에서 일어나는 사고를 유형화하여 특징을 추출하고 유의미한 연관성을 알아내는 것이다. 2004년부터 2013년 동안 발생한 위험물 사고를 국가별, 공급사슬단계별, 연도별, 피해정도별, 위험물종류별, 사고원인별로 분석하였다. 또한 지리적, 경제개발 수준별, 산업구조별, 제도별로 카테고리화하여 교차 유형화하였다. 결국 공급사슬단계에서의 노출되는 시간, 빈도수가 위험물사고에 중요한 요인임을 알 수 있었다. 위험물을 자주 취급할수록 사고가 증가하며 취급하는 담당자, 업체, 넓게는 국가의 인식이 사고 요인으로도 작용할 수 있다고 보여 진다.
본 연구의 목적은 위험물 운송 상에서 일어나는 사고를 유형화하여 특징을 추출하고 유의미한 연관성을 알아내는 것이다. 2004년부터 2013년 동안 발생한 위험물 사고를 국가별, 공급사슬단계별, 연도별, 피해정도별, 위험물종류별, 사고원인별로 분석하였다. 또한 지리적, 경제개발 수준별, 산업구조별, 제도별로 카테고리화하여 교차 유형화하였다. 결국 공급사슬단계에서의 노출되는 시간, 빈도수가 위험물사고에 중요한 요인임을 알 수 있었다. 위험물을 자주 취급할수록 사고가 증가하며 취급하는 담당자, 업체, 넓게는 국가의 인식이 사고 요인으로도 작용할 수 있다고 보여 진다.
The purpose of this study is to characterize and identify accidents that occur on dangerous goods and extract meaningful associations. From 2004 to 2013, the dangerous goods accidents was analyzed by national, supply chain stages, damages, year, extent of damage, class of dangerous goods, and causes...
The purpose of this study is to characterize and identify accidents that occur on dangerous goods and extract meaningful associations. From 2004 to 2013, the dangerous goods accidents was analyzed by national, supply chain stages, damages, year, extent of damage, class of dangerous goods, and causes of accidents. It was also formalized by geographic, economic development levels, industrial structures, and systemic categories. As a result, it was found that the exposure time and frequency in the supply chain stage were important factors in the accident of the dangerous goods. The more frequent the handling of dangerous goods, the more accidents are seen, and the perception of responsible persons, companies, and the nation in general can also act as an accident factor.
The purpose of this study is to characterize and identify accidents that occur on dangerous goods and extract meaningful associations. From 2004 to 2013, the dangerous goods accidents was analyzed by national, supply chain stages, damages, year, extent of damage, class of dangerous goods, and causes of accidents. It was also formalized by geographic, economic development levels, industrial structures, and systemic categories. As a result, it was found that the exposure time and frequency in the supply chain stage were important factors in the accident of the dangerous goods. The more frequent the handling of dangerous goods, the more accidents are seen, and the perception of responsible persons, companies, and the nation in general can also act as an accident factor.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.