모바일 기기의 비약적인 발전과 급속한 보급은 SNS(SNS, social networking service)의 발전으로도 이어지고 있고 특히 기업 입장에서는 SNS가 고객과의 커뮤니케이션 채널로써 소비자와의 관계에 큰 변화를 가져오는 중요한 도구로 인식하고 있다. 이러한 현상은 최근 중국에서도 나타나고 있는데 대표적인 것이 위챗(WeChat, 웨이신)이다. 위챗은 점점 중국 사람의 라이프스타일을 바꾸고 있고, 전통적 매체의 방식을 바꾸고 있으며 정보패턴과 뉴미디어가 기업의 마케팅 방식을 바꾸고 있다. 현재 많은 기업들이 위챗 공식계정과 구독계정을 개통하면서 많은 회사들이 위챗 계정을 사용하며 중용한 마케팅 수단으로 여기고 있다. 본 연구의 목적은 위챗 마케팅 현황을 분석하고, 발전의 장단점을 측정하고, 위챗 마케팅이 고객이 ...
모바일 기기의 비약적인 발전과 급속한 보급은 SNS(SNS, social networking service)의 발전으로도 이어지고 있고 특히 기업 입장에서는 SNS가 고객과의 커뮤니케이션 채널로써 소비자와의 관계에 큰 변화를 가져오는 중요한 도구로 인식하고 있다. 이러한 현상은 최근 중국에서도 나타나고 있는데 대표적인 것이 위챗(WeChat, 웨이신)이다. 위챗은 점점 중국 사람의 라이프스타일을 바꾸고 있고, 전통적 매체의 방식을 바꾸고 있으며 정보패턴과 뉴미디어가 기업의 마케팅 방식을 바꾸고 있다. 현재 많은 기업들이 위챗 공식계정과 구독계정을 개통하면서 많은 회사들이 위챗 계정을 사용하며 중용한 마케팅 수단으로 여기고 있다. 본 연구의 목적은 위챗 마케팅 현황을 분석하고, 발전의 장단점을 측정하고, 위챗 마케팅이 고객이 지각된 가치에 대한 영향관계를 측정과 검정하는 것이다. 위챗 마케팅이 고객 구매의도 어떤 영향을 주는지에 대해 측정을 하였다. 연구결과를 기반하여 기업 및 개인의 위챗 마케팅전략에 대한 견의 및 추천하였다. 본 연구의 주제는 위챗 마케팅이 소비자 구매의도에 대핸 영향을 탐구하기 위해서다. 고객 지각된 가치는 매개변수의 역할을 한다. 본 연구는 먼저 위챗 마케팅의 연구배경에 대해서 연구를 했다. 위챗 마케팅, 고객 지각된 가치 및 구매의도에 대해 이론적으로 개념을 정리를 통해 연구모형과 가설이 도출했다. 본 연구주제는 마케팅이론을 기반으로, 기업과 자영업자의 시각으로 위챗 마케팅이 소비자 구매의도 관계에 대해 연구하고, 연구모형을 제시하기를 원한다. 이론적으로 소비자의 구매 결정이론 체계를 풍부했으며, 소비자 구매의도와 기업마케팅에 새로운 시각을 제시하기를 원한다. 앞에서 기업들이 위챗 마케팅과 소비자의 지각된 가치의 중요성을 인지하고 있다. 위챗을 통해 마케팅하려는 기업들이 적절한 전략을 새우고, 이윤을 극대화하기를 원한다. 다음은 기업들이 효율적인 위챗 마케팅을 하면 소비자가 더욱 많은 가치와 이익을 지각하는지에 대해 견의를 제공할 것이라는 전망한다.
모바일 기기의 비약적인 발전과 급속한 보급은 SNS(SNS, social networking service)의 발전으로도 이어지고 있고 특히 기업 입장에서는 SNS가 고객과의 커뮤니케이션 채널로써 소비자와의 관계에 큰 변화를 가져오는 중요한 도구로 인식하고 있다. 이러한 현상은 최근 중국에서도 나타나고 있는데 대표적인 것이 위챗(WeChat, 웨이신)이다. 위챗은 점점 중국 사람의 라이프스타일을 바꾸고 있고, 전통적 매체의 방식을 바꾸고 있으며 정보패턴과 뉴미디어가 기업의 마케팅 방식을 바꾸고 있다. 현재 많은 기업들이 위챗 공식계정과 구독계정을 개통하면서 많은 회사들이 위챗 계정을 사용하며 중용한 마케팅 수단으로 여기고 있다. 본 연구의 목적은 위챗 마케팅 현황을 분석하고, 발전의 장단점을 측정하고, 위챗 마케팅이 고객이 지각된 가치에 대한 영향관계를 측정과 검정하는 것이다. 위챗 마케팅이 고객 구매의도 어떤 영향을 주는지에 대해 측정을 하였다. 연구결과를 기반하여 기업 및 개인의 위챗 마케팅전략에 대한 견의 및 추천하였다. 본 연구의 주제는 위챗 마케팅이 소비자 구매의도에 대핸 영향을 탐구하기 위해서다. 고객 지각된 가치는 매개변수의 역할을 한다. 본 연구는 먼저 위챗 마케팅의 연구배경에 대해서 연구를 했다. 위챗 마케팅, 고객 지각된 가치 및 구매의도에 대해 이론적으로 개념을 정리를 통해 연구모형과 가설이 도출했다. 본 연구주제는 마케팅이론을 기반으로, 기업과 자영업자의 시각으로 위챗 마케팅이 소비자 구매의도 관계에 대해 연구하고, 연구모형을 제시하기를 원한다. 이론적으로 소비자의 구매 결정이론 체계를 풍부했으며, 소비자 구매의도와 기업마케팅에 새로운 시각을 제시하기를 원한다. 앞에서 기업들이 위챗 마케팅과 소비자의 지각된 가치의 중요성을 인지하고 있다. 위챗을 통해 마케팅하려는 기업들이 적절한 전략을 새우고, 이윤을 극대화하기를 원한다. 다음은 기업들이 효율적인 위챗 마케팅을 하면 소비자가 더욱 많은 가치와 이익을 지각하는지에 대해 견의를 제공할 것이라는 전망한다.
With the booming popularity of social media networking, companies are beginning to use social networking tools to promote their brands and products' images for acquiring the competitive advantage. In China, a typical emerging way of doing business through social networking communications is through ...
With the booming popularity of social media networking, companies are beginning to use social networking tools to promote their brands and products' images for acquiring the competitive advantage. In China, a typical emerging way of doing business through social networking communications is through WeChat marketing. WeChat marketing as a new and unique e-commerce marketing, referring to dimension of product promotion, interpersonal interaction, etc. It is an emphasis on communication in which companies display, promote, and sell goods or maintaining the positive relationship with customers through social networking platforms. Previous literature provides theoretical support that WeChat marketing as a new media marketing which is regarded as the comprehensive service platform with the characteristic of convenience and efficient interaction with customers. Based on that, the purpose of this study is to analyze the status of WeChat marketing. First of all, it explains the previous theories of WeChat marketing, customer perceived value, customer purchase intention, and by form study, it investigates and analyzes the content of WeChat marketing and explores their correlation with customer perceived value and purchase intention. here, Customer perceived value serves as a mediating parameter. The model and hypotheses are tested by using structural equations model method, data collected from Chinese customers by questionnaires. At last, based on the results and analysis, it puts forward some methods and suggestions about the marketing strategy of companies and individuals.
With the booming popularity of social media networking, companies are beginning to use social networking tools to promote their brands and products' images for acquiring the competitive advantage. In China, a typical emerging way of doing business through social networking communications is through WeChat marketing. WeChat marketing as a new and unique e-commerce marketing, referring to dimension of product promotion, interpersonal interaction, etc. It is an emphasis on communication in which companies display, promote, and sell goods or maintaining the positive relationship with customers through social networking platforms. Previous literature provides theoretical support that WeChat marketing as a new media marketing which is regarded as the comprehensive service platform with the characteristic of convenience and efficient interaction with customers. Based on that, the purpose of this study is to analyze the status of WeChat marketing. First of all, it explains the previous theories of WeChat marketing, customer perceived value, customer purchase intention, and by form study, it investigates and analyzes the content of WeChat marketing and explores their correlation with customer perceived value and purchase intention. here, Customer perceived value serves as a mediating parameter. The model and hypotheses are tested by using structural equations model method, data collected from Chinese customers by questionnaires. At last, based on the results and analysis, it puts forward some methods and suggestions about the marketing strategy of companies and individuals.
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