본 연구는 오리지널 의약품의 특허만료에 따른 국내 제네릭 제약사들의 경영전략의 사례를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제네릭 제약사들에게 해당 제품의 시장 진입을 위한 어떠한 전략을 세울 수 있는지 알아보는데 집중 하였다. 구체적으로 의약품 시장의 구성을 알아보고 글로벌 의약품 시장과 국내 의약품 시장의 전반적인 현황을 통해 제약시장에 대한 이해도를 높이며 앞으로의 제약시장을 전망해 보았다. 이를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제약시장에 큰 영향을 미치고 있으며, 그 변화에 대응하기 위한 경영전략을 수립하였다. 본 연구를 통해 도출한 경영전략의 주요 내용을 요약하면 다음과 같다. 첫째, 특허가 만료된 의약품 시장이 열리면서 기존의 영업방식에서 벗어나 영업의 효율화와 전문성 을 갖춘 조직으로 형태의 변화와 재정비가 필요함을 강조한다. 둘째, 특허의 내용에 따라 특허를 회피한 개량신약을 출시하거나 특허가 만료하는 품목을 포함하는 복합제를 개발하여 해당 시장에 진입한다. 셋째, 특허가 만료됨에 따라 수십개의 제네릭 의약 품들이 출시되는 상황에서 경쟁력 확보와 비용절감의 목적으로 CSO를 활용하거나, 자본력이 강한 대형 유통업체를 통해 제네릭 의약품을 빠르게 넓은 지역으로 확산 시킨다. 마지막으로 특허권자인 오리지널 제약사와 협력을 통해 특허 만료 전 발매하여 사전에 선점효과를 누릴 수 있는 위임형 제네릭을 출시하는 장기적인 전략을 세울 수 있다. 이상과 같이 본 연구는 4가지의 경영전략을 수립하였다. 오리지널 의약품의 특허만료시점을 잘 활용한다면 제네릭 의약품에 치중된 국내 제약사들의 경쟁력 강화에 도움이 될 것으로 판단된다. 본 연구는 국내외 제약사업의 현황과 흐름 그리고 데이터를 중심으로 성장사례를 정리하였다. 이를 바탕으로 한 연구결과이므로 ...
본 연구는 오리지널 의약품의 특허만료에 따른 국내 제네릭 제약사들의 경영전략의 사례를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제네릭 제약사들에게 해당 제품의 시장 진입을 위한 어떠한 전략을 세울 수 있는지 알아보는데 집중 하였다. 구체적으로 의약품 시장의 구성을 알아보고 글로벌 의약품 시장과 국내 의약품 시장의 전반적인 현황을 통해 제약시장에 대한 이해도를 높이며 앞으로의 제약시장을 전망해 보았다. 이를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제약시장에 큰 영향을 미치고 있으며, 그 변화에 대응하기 위한 경영전략을 수립하였다. 본 연구를 통해 도출한 경영전략의 주요 내용을 요약하면 다음과 같다. 첫째, 특허가 만료된 의약품 시장이 열리면서 기존의 영업방식에서 벗어나 영업의 효율화와 전문성 을 갖춘 조직으로 형태의 변화와 재정비가 필요함을 강조한다. 둘째, 특허의 내용에 따라 특허를 회피한 개량신약을 출시하거나 특허가 만료하는 품목을 포함하는 복합제를 개발하여 해당 시장에 진입한다. 셋째, 특허가 만료됨에 따라 수십개의 제네릭 의약 품들이 출시되는 상황에서 경쟁력 확보와 비용절감의 목적으로 CSO를 활용하거나, 자본력이 강한 대형 유통업체를 통해 제네릭 의약품을 빠르게 넓은 지역으로 확산 시킨다. 마지막으로 특허권자인 오리지널 제약사와 협력을 통해 특허 만료 전 발매하여 사전에 선점효과를 누릴 수 있는 위임형 제네릭을 출시하는 장기적인 전략을 세울 수 있다. 이상과 같이 본 연구는 4가지의 경영전략을 수립하였다. 오리지널 의약품의 특허만료시점을 잘 활용한다면 제네릭 의약품에 치중된 국내 제약사들의 경쟁력 강화에 도움이 될 것으로 판단된다. 본 연구는 국내외 제약사업의 현황과 흐름 그리고 데이터를 중심으로 성장사례를 정리하였다. 이를 바탕으로 한 연구결과이므로 제약 산업 관계자들이 앞으로 제약산업을 전망하는데 매우 중요한 자료가 되리라 믿는다.
본 연구는 오리지널 의약품의 특허만료에 따른 국내 제네릭 제약사들의 경영전략의 사례를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제네릭 제약사들에게 해당 제품의 시장 진입을 위한 어떠한 전략을 세울 수 있는지 알아보는데 집중 하였다. 구체적으로 의약품 시장의 구성을 알아보고 글로벌 의약품 시장과 국내 의약품 시장의 전반적인 현황을 통해 제약시장에 대한 이해도를 높이며 앞으로의 제약시장을 전망해 보았다. 이를 통해 오리지널 의약품의 특허만료가 제약시장에 큰 영향을 미치고 있으며, 그 변화에 대응하기 위한 경영전략을 수립하였다. 본 연구를 통해 도출한 경영전략의 주요 내용을 요약하면 다음과 같다. 첫째, 특허가 만료된 의약품 시장이 열리면서 기존의 영업방식에서 벗어나 영업의 효율화와 전문성 을 갖춘 조직으로 형태의 변화와 재정비가 필요함을 강조한다. 둘째, 특허의 내용에 따라 특허를 회피한 개량신약을 출시하거나 특허가 만료하는 품목을 포함하는 복합제를 개발하여 해당 시장에 진입한다. 셋째, 특허가 만료됨에 따라 수십개의 제네릭 의약 품들이 출시되는 상황에서 경쟁력 확보와 비용절감의 목적으로 CSO를 활용하거나, 자본력이 강한 대형 유통업체를 통해 제네릭 의약품을 빠르게 넓은 지역으로 확산 시킨다. 마지막으로 특허권자인 오리지널 제약사와 협력을 통해 특허 만료 전 발매하여 사전에 선점효과를 누릴 수 있는 위임형 제네릭을 출시하는 장기적인 전략을 세울 수 있다. 이상과 같이 본 연구는 4가지의 경영전략을 수립하였다. 오리지널 의약품의 특허만료시점을 잘 활용한다면 제네릭 의약품에 치중된 국내 제약사들의 경쟁력 강화에 도움이 될 것으로 판단된다. 본 연구는 국내외 제약사업의 현황과 흐름 그리고 데이터를 중심으로 성장사례를 정리하였다. 이를 바탕으로 한 연구결과이므로 제약 산업 관계자들이 앞으로 제약산업을 전망하는데 매우 중요한 자료가 되리라 믿는다.
This study aims to figure out the suitable strategies for Korean generic pharmaceutical company to get into the market after patent expiry through case study. For this purpose, the structure of pharmaceutical market was analyzed. Moreover forecasting the future of pharmaceutical market by understand...
This study aims to figure out the suitable strategies for Korean generic pharmaceutical company to get into the market after patent expiry through case study. For this purpose, the structure of pharmaceutical market was analyzed. Moreover forecasting the future of pharmaceutical market by understanding the market status of global and domestic pharmaceuticals. To cope with the great impact on the pharmaceutical market causing by original drug patent expiry, business strategy has been developed. The result of this study is as follows. First, it emphasizes the necessity of reformation and reorganization in order to combine efficiency and expertise in sales. Second, IMD(Incrementally Modified Drug) by avoiding from the patent in accordance with the specification or combination drug(FDC, Fixed-Dose Combination) included patent expired original drug was established as a strategy to enter into the market. Third, as dozens of generic drugs are released by time of patent expiry, CSO(Contract Sales Organization) is one way to secure competitiveness and cost-saving. In addition, collaboration with large distributors can be another to rapidly spread generic drugs to the large area. Lastly, an authorized drug by cooperation with original pharmaceutical company before patent expiry could be as a long-term strategy which has a first-mover advantage. This study established four-business strategy as result. It contributes to strengthening the competitiveness of domestic pharmaceutical companies focused on generic drugs. This study summarizes mainly pointed at status and trend of overseas pharmaceutical market and domestic market via publicly opened data. Therefore it would be important to whom it may concern to forecast the pharmaceutical market.
This study aims to figure out the suitable strategies for Korean generic pharmaceutical company to get into the market after patent expiry through case study. For this purpose, the structure of pharmaceutical market was analyzed. Moreover forecasting the future of pharmaceutical market by understanding the market status of global and domestic pharmaceuticals. To cope with the great impact on the pharmaceutical market causing by original drug patent expiry, business strategy has been developed. The result of this study is as follows. First, it emphasizes the necessity of reformation and reorganization in order to combine efficiency and expertise in sales. Second, IMD(Incrementally Modified Drug) by avoiding from the patent in accordance with the specification or combination drug(FDC, Fixed-Dose Combination) included patent expired original drug was established as a strategy to enter into the market. Third, as dozens of generic drugs are released by time of patent expiry, CSO(Contract Sales Organization) is one way to secure competitiveness and cost-saving. In addition, collaboration with large distributors can be another to rapidly spread generic drugs to the large area. Lastly, an authorized drug by cooperation with original pharmaceutical company before patent expiry could be as a long-term strategy which has a first-mover advantage. This study established four-business strategy as result. It contributes to strengthening the competitiveness of domestic pharmaceutical companies focused on generic drugs. This study summarizes mainly pointed at status and trend of overseas pharmaceutical market and domestic market via publicly opened data. Therefore it would be important to whom it may concern to forecast the pharmaceutical market.
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