비정형적 문장에서 작성자의 견해나 감성, 그리고 태도를 판별하는 오피니언 마이닝(Opinion Mining)을 위해서는 문장 내 특정 키워드의 감성값을 추정해야 하는데 이를 위해 감성어휘사전을 활용하는 방식이 일반적이다. 기존에 감성어휘사전을 구축한 여러 사례들이 있었지만, 사이버 상에서 욕설이나 위협 등과 같이 대상에 대한 비난(Cyberbullying)을 건설적인 비판과 구분하기 위해 감성어휘사전 구축 방법으로 접근한 사례는 거의 없다. 따라서 비난과 비판을 자동으로 분류하는 연구도 거의 존재하지 않는다. 따라서 본 연구의 목적은 부정적 의견이 실린 문장에서 비난의 글을 자동으로 판별하기 위해 비난 관련 ...
비정형적 문장에서 작성자의 견해나 감성, 그리고 태도를 판별하는 오피니언 마이닝(Opinion Mining)을 위해서는 문장 내 특정 키워드의 감성값을 추정해야 하는데 이를 위해 감성어휘사전을 활용하는 방식이 일반적이다. 기존에 감성어휘사전을 구축한 여러 사례들이 있었지만, 사이버 상에서 욕설이나 위협 등과 같이 대상에 대한 비난(Cyberbullying)을 건설적인 비판과 구분하기 위해 감성어휘사전 구축 방법으로 접근한 사례는 거의 없다. 따라서 비난과 비판을 자동으로 분류하는 연구도 거의 존재하지 않는다. 따라서 본 연구의 목적은 부정적 의견이 실린 문장에서 비난의 글을 자동으로 판별하기 위해 비난 관련 감성 사전을 구축하는 것이다.
비정형적 문장에서 작성자의 견해나 감성, 그리고 태도를 판별하는 오피니언 마이닝(Opinion Mining)을 위해서는 문장 내 특정 키워드의 감성값을 추정해야 하는데 이를 위해 감성어휘사전을 활용하는 방식이 일반적이다. 기존에 감성어휘사전을 구축한 여러 사례들이 있었지만, 사이버 상에서 욕설이나 위협 등과 같이 대상에 대한 비난(Cyberbullying)을 건설적인 비판과 구분하기 위해 감성어휘사전 구축 방법으로 접근한 사례는 거의 없다. 따라서 비난과 비판을 자동으로 분류하는 연구도 거의 존재하지 않는다. 따라서 본 연구의 목적은 부정적 의견이 실린 문장에서 비난의 글을 자동으로 판별하기 위해 비난 관련 감성 사전을 구축하는 것이다.
Opinion mining detect author’s views, emotions and attitudes. Likely a sentiment analysis is to estimate author’s attribute in unstructured text data. Sentiment dictionary is a one of sentiment analysis. Many kinds of sentiment dictionaries are publised, but it is hard to find out the dictionary...
Opinion mining detect author’s views, emotions and attitudes. Likely a sentiment analysis is to estimate author’s attribute in unstructured text data. Sentiment dictionary is a one of sentiment analysis. Many kinds of sentiment dictionaries are publised, but it is hard to find out the dictionary to distinguish the blaming and criticism. So, there is a little bit of auto classification studies to distinguish the blame and criticism. Cyberbullying refers to aggressive comments such as profanity or threat to the person in the cyberspace. If the target is a company, this kinds of cyberbullying can make big risk. The other way, criticism is helpful for the company. Blame and criticism are useful in terms of corporate decision-making and risk management. Particularly, one of characteristics of criticism is similar to VOC(Voice Of Customers). Thus, this study is construct emotional dictionaries to classify blames and criticisms automatically in negative sentences.
Opinion mining detect author’s views, emotions and attitudes. Likely a sentiment analysis is to estimate author’s attribute in unstructured text data. Sentiment dictionary is a one of sentiment analysis. Many kinds of sentiment dictionaries are publised, but it is hard to find out the dictionary to distinguish the blaming and criticism. So, there is a little bit of auto classification studies to distinguish the blame and criticism. Cyberbullying refers to aggressive comments such as profanity or threat to the person in the cyberspace. If the target is a company, this kinds of cyberbullying can make big risk. The other way, criticism is helpful for the company. Blame and criticism are useful in terms of corporate decision-making and risk management. Particularly, one of characteristics of criticism is similar to VOC(Voice Of Customers). Thus, this study is construct emotional dictionaries to classify blames and criticisms automatically in negative sentences.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.