본 논문은 중국공상은행 한국 부산지점의 현지화 전략을 연구하는 것이다. 본 연구의 주요 내용은 중국공상은행의 세계화 전략, 그리고 중국공상은행이 한국 진출 상태와 중국공상은행 부산지점의 현지화 전략으로 구성 되었다. 위안화 국제화와 중국 정부의 지지에 따라 중국 금융 산업은 거대한 발전 기회에 직면해 있다. 중한 양국은 지리적인 이유로 경제 정치 문화 등에서의 교류가 갈수록 많아지고 있으며, 양국 간 자금의 유동도 갈수록 빈번해지고 있다. 그래서 지금 중국공상은행에 대해 한국 진출은 좋은 기회이다. 2002년 중국공상은행 부산지점 개점 직후에 초기 현지화 전략은 그리 큰 성과를 내지 못하였다. 그 이유는 일부 현지화 전략과 중국식 경영 전략이 서로 섞이면서 뚜렷한 부산지점만의 특색을 나타내지 못하였기 때문이다. 그래서 본 연구는 중국공상은행 부산지점에게 차이나타운 전략, 중국 ...
본 논문은 중국공상은행 한국 부산지점의 현지화 전략을 연구하는 것이다. 본 연구의 주요 내용은 중국공상은행의 세계화 전략, 그리고 중국공상은행이 한국 진출 상태와 중국공상은행 부산지점의 현지화 전략으로 구성 되었다. 위안화 국제화와 중국 정부의 지지에 따라 중국 금융 산업은 거대한 발전 기회에 직면해 있다. 중한 양국은 지리적인 이유로 경제 정치 문화 등에서의 교류가 갈수록 많아지고 있으며, 양국 간 자금의 유동도 갈수록 빈번해지고 있다. 그래서 지금 중국공상은행에 대해 한국 진출은 좋은 기회이다. 2002년 중국공상은행 부산지점 개점 직후에 초기 현지화 전략은 그리 큰 성과를 내지 못하였다. 그 이유는 일부 현지화 전략과 중국식 경영 전략이 서로 섞이면서 뚜렷한 부산지점만의 특색을 나타내지 못하였기 때문이다. 그래서 본 연구는 중국공상은행 부산지점에게 차이나타운 전략, 중국 연결망 전략, 현지 사화와의 소통 전략 3까지 주장을 제안 하고자 한다.
본 논문은 중국공상은행 한국 부산지점의 현지화 전략을 연구하는 것이다. 본 연구의 주요 내용은 중국공상은행의 세계화 전략, 그리고 중국공상은행이 한국 진출 상태와 중국공상은행 부산지점의 현지화 전략으로 구성 되었다. 위안화 국제화와 중국 정부의 지지에 따라 중국 금융 산업은 거대한 발전 기회에 직면해 있다. 중한 양국은 지리적인 이유로 경제 정치 문화 등에서의 교류가 갈수록 많아지고 있으며, 양국 간 자금의 유동도 갈수록 빈번해지고 있다. 그래서 지금 중국공상은행에 대해 한국 진출은 좋은 기회이다. 2002년 중국공상은행 부산지점 개점 직후에 초기 현지화 전략은 그리 큰 성과를 내지 못하였다. 그 이유는 일부 현지화 전략과 중국식 경영 전략이 서로 섞이면서 뚜렷한 부산지점만의 특색을 나타내지 못하였기 때문이다. 그래서 본 연구는 중국공상은행 부산지점에게 차이나타운 전략, 중국 연결망 전략, 현지 사화와의 소통 전략 3까지 주장을 제안 하고자 한다.
The Chinese financial industry faces enormous growth opportunities. RMB internationalization and the support of the Chinese government will promote the development of China's financial industry. Furthermore, there are more and more economic and cultural exchanges between Korea and China, as the same...
The Chinese financial industry faces enormous growth opportunities. RMB internationalization and the support of the Chinese government will promote the development of China's financial industry. Furthermore, there are more and more economic and cultural exchanges between Korea and China, as the same time the flow of funds between the two countries is increasing. So now, it is a good opportunity to develop itself in Korea for ICBC(Industrial & Commercial Bank of China). Shortly after the establishment of the ICBC Busan branch in 2002, the initial localization strategy did not pay much. This study carefully analyzes its characteristics first, and then make the next analysis around the following three main features. Namely, Chinatown strategy, China Network Strategy, Communication with Local Society Strategy. This research shows, that the excellent geographical position of the ICBC Busan branch does win some customers. At the same time, relying on the background of ICBC, Busan branch also attracted more customers. After entering Korea, ICBC Busan branch took the initiative to adapt to local culture, developed new products, service attitude has improved, too. But these customers are mostly Chinese or businessmen who trade between China and Korea. As a bank of China, it is difficult to obtain the recognition of local residents in Korea. Although the ICBC Busan branch has made great efforts in localization, there is still a lot of room to improve. In order to prove the validity of these three strategies, this study interviewed10 employees and investigated 104 customers of ICBC Busan branch. The findings show that the idea conforms to reality. So ICBC Busan branch can give full play to its competitive advantage, and have to consolidate existing Chinese customers and China-Korea trade customers. Moreover it better to attract more Korean domestic customers to enlarge business
The Chinese financial industry faces enormous growth opportunities. RMB internationalization and the support of the Chinese government will promote the development of China's financial industry. Furthermore, there are more and more economic and cultural exchanges between Korea and China, as the same time the flow of funds between the two countries is increasing. So now, it is a good opportunity to develop itself in Korea for ICBC(Industrial & Commercial Bank of China). Shortly after the establishment of the ICBC Busan branch in 2002, the initial localization strategy did not pay much. This study carefully analyzes its characteristics first, and then make the next analysis around the following three main features. Namely, Chinatown strategy, China Network Strategy, Communication with Local Society Strategy. This research shows, that the excellent geographical position of the ICBC Busan branch does win some customers. At the same time, relying on the background of ICBC, Busan branch also attracted more customers. After entering Korea, ICBC Busan branch took the initiative to adapt to local culture, developed new products, service attitude has improved, too. But these customers are mostly Chinese or businessmen who trade between China and Korea. As a bank of China, it is difficult to obtain the recognition of local residents in Korea. Although the ICBC Busan branch has made great efforts in localization, there is still a lot of room to improve. In order to prove the validity of these three strategies, this study interviewed10 employees and investigated 104 customers of ICBC Busan branch. The findings show that the idea conforms to reality. So ICBC Busan branch can give full play to its competitive advantage, and have to consolidate existing Chinese customers and China-Korea trade customers. Moreover it better to attract more Korean domestic customers to enlarge business
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