한국관광공사에서 2017년 발표한 통계자료에 따르면 2013년부터 2016년까지 3년간 방한을 하는 외래 입국자중 유커의 비중이 가장 높게 차지하였다. 2016년 12월말 중국 신규 네티즌 규모는 2015년보다 6.2% 증가한 것으로 7.31억 명에 도달했다. 중국 네티즌 중에서 스마트폰 이용자의 비중은 95.1%로 증가율이 3년 연속 10%를 넘었으며, 스마트폰 이용자 규모는 6.95억명에 이르렀다. 중국 SNS가 대중화되면서 이용자 수가 지속적인 증가 추세에 이르고 있으며 많은 사람들의 일상 생활 속으로 확산되고 있다. 특히 정치, 사회, 문화예술 등 풍부한 정보 습득 및 소통이 이루어지고 있다. SNS 이용자의 절반 이상이 SNS마케팅에 대하여 긍정적으로 인지하고 있으며, SNS를 통한 마케팅은 기업과 소비자와의 관계를 친밀하게 만들어주는 새로운 마케팅 채널로서의 가능성을 시사하고 있다. 중국 SNS시장 현황에 대한 선행연구를 통해 중국 SNS마케팅 발전 및 현황에 대한 자료를 수집하여 중국 SNS마케팅을 다양하게 진행할 수 있는 방향을 제시하였다. 또한 저가호텔에 대하여 SNS 마케팅을 효율적으로 활용하는 것이 매우 중요한 것으로 판단된다. 본 연구는 저가호텔의 SNS특성을 기반으로 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 초점이 무엇인지, 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 방향을 어떻게 구상할지 연구하고자 하였다. 방문조사를 통해 관광지 인근, 모텔을 개조한, 소액투자, 소규모로 영업을 하는 저가호텔에 대한 정의를 재구성하였고 저가호텔의 특징을 도출하였다. ...
한국관광공사에서 2017년 발표한 통계자료에 따르면 2013년부터 2016년까지 3년간 방한을 하는 외래 입국자중 유커의 비중이 가장 높게 차지하였다. 2016년 12월말 중국 신규 네티즌 규모는 2015년보다 6.2% 증가한 것으로 7.31억 명에 도달했다. 중국 네티즌 중에서 스마트폰 이용자의 비중은 95.1%로 증가율이 3년 연속 10%를 넘었으며, 스마트폰 이용자 규모는 6.95억명에 이르렀다. 중국 SNS가 대중화되면서 이용자 수가 지속적인 증가 추세에 이르고 있으며 많은 사람들의 일상 생활 속으로 확산되고 있다. 특히 정치, 사회, 문화예술 등 풍부한 정보 습득 및 소통이 이루어지고 있다. SNS 이용자의 절반 이상이 SNS마케팅에 대하여 긍정적으로 인지하고 있으며, SNS를 통한 마케팅은 기업과 소비자와의 관계를 친밀하게 만들어주는 새로운 마케팅 채널로서의 가능성을 시사하고 있다. 중국 SNS시장 현황에 대한 선행연구를 통해 중국 SNS마케팅 발전 및 현황에 대한 자료를 수집하여 중국 SNS마케팅을 다양하게 진행할 수 있는 방향을 제시하였다. 또한 저가호텔에 대하여 SNS 마케팅을 효율적으로 활용하는 것이 매우 중요한 것으로 판단된다. 본 연구는 저가호텔의 SNS특성을 기반으로 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 초점이 무엇인지, 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 방향을 어떻게 구상할지 연구하고자 하였다. 방문조사를 통해 관광지 인근, 모텔을 개조한, 소액투자, 소규모로 영업을 하는 저가호텔에 대한 정의를 재구성하였고 저가호텔의 특징을 도출하였다. 실증연구를 수행하기 위하여 저가호텔에서 투숙한 경험이 있는 유커 대상으로 설문조사를 하였으며, 245부를 유효 표본으로 분석에 사용하였다. 실증분석은 SPSS. 22.0 프로그램을 이용하였으며, 빈도 분석, 신뢰도 분석, 요인 분석, 차이 분석, IPA를 실시하였다. 마지막으로 저가호텔의 SNS특성의 중요도와 만족도를 파악하여 저가호텔에는 중국인 관광객에 대한 SNS마케팅 전략 초점을 도출하였으며, IPA를 통해 저가호텔의 SNS마케팅을 효율적으로 진행하는 개선방안을 도출하였다.
한국관광공사에서 2017년 발표한 통계자료에 따르면 2013년부터 2016년까지 3년간 방한을 하는 외래 입국자중 유커의 비중이 가장 높게 차지하였다. 2016년 12월말 중국 신규 네티즌 규모는 2015년보다 6.2% 증가한 것으로 7.31억 명에 도달했다. 중국 네티즌 중에서 스마트폰 이용자의 비중은 95.1%로 증가율이 3년 연속 10%를 넘었으며, 스마트폰 이용자 규모는 6.95억명에 이르렀다. 중국 SNS가 대중화되면서 이용자 수가 지속적인 증가 추세에 이르고 있으며 많은 사람들의 일상 생활 속으로 확산되고 있다. 특히 정치, 사회, 문화예술 등 풍부한 정보 습득 및 소통이 이루어지고 있다. SNS 이용자의 절반 이상이 SNS마케팅에 대하여 긍정적으로 인지하고 있으며, SNS를 통한 마케팅은 기업과 소비자와의 관계를 친밀하게 만들어주는 새로운 마케팅 채널로서의 가능성을 시사하고 있다. 중국 SNS시장 현황에 대한 선행연구를 통해 중국 SNS마케팅 발전 및 현황에 대한 자료를 수집하여 중국 SNS마케팅을 다양하게 진행할 수 있는 방향을 제시하였다. 또한 저가호텔에 대하여 SNS 마케팅을 효율적으로 활용하는 것이 매우 중요한 것으로 판단된다. 본 연구는 저가호텔의 SNS특성을 기반으로 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 초점이 무엇인지, 중국인 관광객 SNS마케팅 전략의 방향을 어떻게 구상할지 연구하고자 하였다. 방문조사를 통해 관광지 인근, 모텔을 개조한, 소액투자, 소규모로 영업을 하는 저가호텔에 대한 정의를 재구성하였고 저가호텔의 특징을 도출하였다. 실증연구를 수행하기 위하여 저가호텔에서 투숙한 경험이 있는 유커 대상으로 설문조사를 하였으며, 245부를 유효 표본으로 분석에 사용하였다. 실증분석은 SPSS. 22.0 프로그램을 이용하였으며, 빈도 분석, 신뢰도 분석, 요인 분석, 차이 분석, IPA를 실시하였다. 마지막으로 저가호텔의 SNS특성의 중요도와 만족도를 파악하여 저가호텔에는 중국인 관광객에 대한 SNS마케팅 전략 초점을 도출하였으며, IPA를 통해 저가호텔의 SNS마케팅을 효율적으로 진행하는 개선방안을 도출하였다.
The statistics published by Korea National Tourism Organization in 2017 reported that the proportion of Chinese visitors has continuously possessed the first position among foreigner travelers from 2013 to 2016. At the end of December in 2016, the number of new Internet users in China increased to 7...
The statistics published by Korea National Tourism Organization in 2017 reported that the proportion of Chinese visitors has continuously possessed the first position among foreigner travelers from 2013 to 2016. At the end of December in 2016, the number of new Internet users in China increased to 731 million with a growth of 6.2% over 2015. Reaching to 695 million, the smart phone user number also saw a dramatic (over 10%) rise, which resulted in a highly popularization (95.1%) of smart phone usage during the last 3 years. With the popularity of SNS in China, user number has shown a sustained growth trend. In China’s temporary society, SNS usage has expanded to almost every aspect of people's daily lives, especially in politics, society, culture and arts areas, constructing a multi-functional and informative transportation mode. Since most of SNS users have a positive attitude about SNS marketing, employing SNS provides a promising marketing approach to promote building a closer relationship and a more accessible communication with customers. As a new marketing platform, SNS is getting rapidly acceptable among enterprises. After investigating the current theoretical situation about SNS in China, we found out the development status and the diverse direction in China’s SNS marketing sector and reached a conclusion that efficient using of SNS marketing is very important for budget hotel. Based on the characteristics of SNS for budget hotel, this study tried to find out the most important point of SNS marketing to Chinese tourists how to make an effective SNS marketing strategy for Chinese tourists. Through interview survey on lodgment near from tourist attractions, we defined and reconstructed the composition of budget hotels transformed by small-scale and small investment hostels and then sorted out the characteristics of the budget hotels. In order to carry out empirical research, we chose those Chinese tourists who had an experience about using budget hotels as survey respondents. Totally, we collected and analyzed 245 valid samples. By using SPSS 22.0, we conducted frequency analysis, reliability analysis, causal factor analysis, differences analysis and IPA. Finally, according to the study of the importance and satisfaction of SNS characteristics, the key points of SNS marketing for Chinese tourists were explored and the IPA helped derive the improvement plan for effective SNS marketing strategy to Chinese tourists.根據韓國觀光公社2017年發表的統計資料,2013年至2016年中國人訪韓人數比例占連續三年占據第一。2016年12月末,中國新增網民比例比2015年增加6.2%,達到7.31億名。中國網民中使用智能手機的比例達到95.1%,增加率連續三年超過10%,智能手機使用人數達到6.95億人。 隨著中國SNS的普及,使用者呈現持續增長的趨勢,SNS已經擴散到人們日常生活的方方面面。特別是政治,社會,文化藝術等多個領域形成了豐富的信息傳遞。絕大多數SNS使用者對SNS營銷持肯定的態度。透過SNS進行營銷可以更加貼近顧客,與顧客溝通,SNS作爲新型營銷手段已越來越被企業認可。 本論文通過對中國SNS市場現狀的理論考察,揭示了中國SNS營銷多樣化進行的可能性,并且認爲對於經濟型酒店而言,效率化的SNS營銷是非常重要的。本研究以經濟型酒店的SNS特性為基礎,對中國觀光客SNS營銷的重點是什麽,中國觀光客SNS營銷戰略如何有效率化進行,展開研究。 通過訪問調查,對韓國旅游景點附近,以小規模,小投資改造旅館而形成經濟型酒店的定義進行再構成,並整理得出經濟型酒店的特徵。爲了進行實證研究,調查對象以對經濟型酒店有入住經驗的中國人遊客進行了問卷調查。回收有效樣本245份,並進行了分析。實證分析使用SPSS 22.0, 進行了頻度分析,信賴度分析,要因分析,差異分析及IPA。最後通過研究SNS特性的重要度和滿足度,導出對中國觀光客SNS營銷的重點。通過IPA,導出中國觀光客SNS營銷戰略有效率化進行的改善方案。
The statistics published by Korea National Tourism Organization in 2017 reported that the proportion of Chinese visitors has continuously possessed the first position among foreigner travelers from 2013 to 2016. At the end of December in 2016, the number of new Internet users in China increased to 731 million with a growth of 6.2% over 2015. Reaching to 695 million, the smart phone user number also saw a dramatic (over 10%) rise, which resulted in a highly popularization (95.1%) of smart phone usage during the last 3 years. With the popularity of SNS in China, user number has shown a sustained growth trend. In China’s temporary society, SNS usage has expanded to almost every aspect of people's daily lives, especially in politics, society, culture and arts areas, constructing a multi-functional and informative transportation mode. Since most of SNS users have a positive attitude about SNS marketing, employing SNS provides a promising marketing approach to promote building a closer relationship and a more accessible communication with customers. As a new marketing platform, SNS is getting rapidly acceptable among enterprises. After investigating the current theoretical situation about SNS in China, we found out the development status and the diverse direction in China’s SNS marketing sector and reached a conclusion that efficient using of SNS marketing is very important for budget hotel. Based on the characteristics of SNS for budget hotel, this study tried to find out the most important point of SNS marketing to Chinese tourists how to make an effective SNS marketing strategy for Chinese tourists. Through interview survey on lodgment near from tourist attractions, we defined and reconstructed the composition of budget hotels transformed by small-scale and small investment hostels and then sorted out the characteristics of the budget hotels. In order to carry out empirical research, we chose those Chinese tourists who had an experience about using budget hotels as survey respondents. Totally, we collected and analyzed 245 valid samples. By using SPSS 22.0, we conducted frequency analysis, reliability analysis, causal factor analysis, differences analysis and IPA. Finally, according to the study of the importance and satisfaction of SNS characteristics, the key points of SNS marketing for Chinese tourists were explored and the IPA helped derive the improvement plan for effective SNS marketing strategy to Chinese tourists.根據韓國觀光公社2017年發表的統計資料,2013年至2016年中國人訪韓人數比例占連續三年占據第一。2016年12月末,中國新增網民比例比2015年增加6.2%,達到7.31億名。中國網民中使用智能手機的比例達到95.1%,增加率連續三年超過10%,智能手機使用人數達到6.95億人。 隨著中國SNS的普及,使用者呈現持續增長的趨勢,SNS已經擴散到人們日常生活的方方面面。特別是政治,社會,文化藝術等多個領域形成了豐富的信息傳遞。絕大多數SNS使用者對SNS營銷持肯定的態度。透過SNS進行營銷可以更加貼近顧客,與顧客溝通,SNS作爲新型營銷手段已越來越被企業認可。 本論文通過對中國SNS市場現狀的理論考察,揭示了中國SNS營銷多樣化進行的可能性,并且認爲對於經濟型酒店而言,效率化的SNS營銷是非常重要的。本研究以經濟型酒店的SNS特性為基礎,對中國觀光客SNS營銷的重點是什麽,中國觀光客SNS營銷戰略如何有效率化進行,展開研究。 通過訪問調查,對韓國旅游景點附近,以小規模,小投資改造旅館而形成經濟型酒店的定義進行再構成,並整理得出經濟型酒店的特徵。爲了進行實證研究,調查對象以對經濟型酒店有入住經驗的中國人遊客進行了問卷調查。回收有效樣本245份,並進行了分析。實證分析使用SPSS 22.0, 進行了頻度分析,信賴度分析,要因分析,差異分析及IPA。最後通過研究SNS特性的重要度和滿足度,導出對中國觀光客SNS營銷的重點。通過IPA,導出中國觀光客SNS營銷戰略有效率化進行的改善方案。
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.