본 연구는 시니어세대, 실버세대의 화장품과 피부 관리 이용실태 및 필요 조사를 위해 실시되었다. 현재 한국은 시니어세대, 실버세대들이 급부상 하고 있으며 그 대상인 50세 이상을 중심으로 진행되었다. 시니어세대, 실버세대들의 화장품과 화장품 마케팅, 피부 관리에 대한 요구와 방향을 알아보고자 하는 것이 본 연구의 목적이다.
연구 결과 설문지의 여자 87.5%로가 색조 화장품을 사용하고 그 중 연령대의 맞는 색조 화장품이 필요하다는 응답이 높게 나왔고, 연령대에 맞는 화장품이 필요하다고 답했다. 시니어세대, 실버세대의 피부...
본 연구는 시니어세대, 실버세대의 화장품과 피부 관리 이용실태 및 필요 조사를 위해 실시되었다. 현재 한국은 시니어세대, 실버세대들이 급부상 하고 있으며 그 대상인 50세 이상을 중심으로 진행되었다. 시니어세대, 실버세대들의 화장품과 화장품 마케팅, 피부 관리에 대한 요구와 방향을 알아보고자 하는 것이 본 연구의 목적이다.
연구 결과 설문지의 여자 87.5%로가 색조 화장품을 사용하고 그 중 연령대의 맞는 색조 화장품이 필요하다는 응답이 높게 나왔고, 연령대에 맞는 화장품이 필요하다고 답했다. 시니어세대, 실버세대의 피부타입과 피부 톤에 어울리는 색조 화장품과 니즈에 맞는 기능성 화장품 등이 만들어져야 될 것으로 사료된다. 연령에 관련된 용어들에 대한 거부감에서는 거부감이 높게 나타나 제품 마케팅을 할 때 연령대를 가리키는 용어를 직접적으로 사용하지 않고 간접적으로 사용해야 될 것으로 보여 진다. 동일 연령대 모델의 필요성에 필요하다는 결과가 높았으며, 동일 연령대이나 긍정적이고 젊은 이미지의 모델이 홍보해야 될 것으로 사료된다. 연령별로 가장 선호한 전신관리는 50세 이상에서 경락이 많았고, 60세 이상에서 통증 관리가 많았다. 남녀 피부전신관리를 원하는 효과에서는 남자는 건강, 여자는 탄력 및 미용적부분이 높게 나타났다. 피부 관리는 더 이상 탄력 및 미용적부분 뿐만 아니라 건강 및 통증 관리에도 중점을 둬야 할 것으로 사료 된다. 본 연구를 바탕으로 시니어세대, 실버세대의 니즈에 맞는 화장품과 피부 관리가 세분화 되고 활성화되기를 기대한다.
본 연구는 시니어세대, 실버세대의 화장품과 피부 관리 이용실태 및 필요 조사를 위해 실시되었다. 현재 한국은 시니어세대, 실버세대들이 급부상 하고 있으며 그 대상인 50세 이상을 중심으로 진행되었다. 시니어세대, 실버세대들의 화장품과 화장품 마케팅, 피부 관리에 대한 요구와 방향을 알아보고자 하는 것이 본 연구의 목적이다.
연구 결과 설문지의 여자 87.5%로가 색조 화장품을 사용하고 그 중 연령대의 맞는 색조 화장품이 필요하다는 응답이 높게 나왔고, 연령대에 맞는 화장품이 필요하다고 답했다. 시니어세대, 실버세대의 피부타입과 피부 톤에 어울리는 색조 화장품과 니즈에 맞는 기능성 화장품 등이 만들어져야 될 것으로 사료된다. 연령에 관련된 용어들에 대한 거부감에서는 거부감이 높게 나타나 제품 마케팅을 할 때 연령대를 가리키는 용어를 직접적으로 사용하지 않고 간접적으로 사용해야 될 것으로 보여 진다. 동일 연령대 모델의 필요성에 필요하다는 결과가 높았으며, 동일 연령대이나 긍정적이고 젊은 이미지의 모델이 홍보해야 될 것으로 사료된다. 연령별로 가장 선호한 전신관리는 50세 이상에서 경락이 많았고, 60세 이상에서 통증 관리가 많았다. 남녀 피부전신관리를 원하는 효과에서는 남자는 건강, 여자는 탄력 및 미용적부분이 높게 나타났다. 피부 관리는 더 이상 탄력 및 미용적부분 뿐만 아니라 건강 및 통증 관리에도 중점을 둬야 할 것으로 사료 된다. 본 연구를 바탕으로 시니어세대, 실버세대의 니즈에 맞는 화장품과 피부 관리가 세분화 되고 활성화되기를 기대한다.
This study was conducted to investigate the current status and necessity of cosmetics and skin care utilization of senior generation and silver generation. Currently, senior generation or silver generation is emerging in Korea, and the study focuses on those over 50 years old. The purpose of this st...
This study was conducted to investigate the current status and necessity of cosmetics and skin care utilization of senior generation and silver generation. Currently, senior generation or silver generation is emerging in Korea, and the study focuses on those over 50 years old. The purpose of this study is to investigate the needs and direction of cosmetics and its marketing and skin care for senior generation or silver households.
As a result of the study, 87.5% of the women answering the questionnaire were using color cosmetics and many of them answered that they would need color cosmetics appropriate for their age. They also answered that they would need skin care cosmetics for their age, too. It is thought that color cosmetics suitable for skin type and skin tone of senior generation or silver generation and functional cosmetics suitable for their needs should be made. And it was found that they felt offended by the terms related to age. It is thought that we should not use terms directly referring to age in the product marketing. Maybe we need to use indirect and modest terms. The results indicate that it is good to use the same age model. It is thought that we need to use a model who is in the same age but has positive and young image. The most preferred systemic management by age was meridian massage among those over 50 and pain control among those over 60. In the effect that they want to manage from the whole body management, men mentioned health and women mentioned elasticity and beauty. It is thought that skin care should emphasize not only on elasticity and beauty but also on health and pain management from now on. It is expected that the cosmetics and skin care that meet the needs of senior generation or silver generation will be segmented and activated based on the results of this study.
This study was conducted to investigate the current status and necessity of cosmetics and skin care utilization of senior generation and silver generation. Currently, senior generation or silver generation is emerging in Korea, and the study focuses on those over 50 years old. The purpose of this study is to investigate the needs and direction of cosmetics and its marketing and skin care for senior generation or silver households.
As a result of the study, 87.5% of the women answering the questionnaire were using color cosmetics and many of them answered that they would need color cosmetics appropriate for their age. They also answered that they would need skin care cosmetics for their age, too. It is thought that color cosmetics suitable for skin type and skin tone of senior generation or silver generation and functional cosmetics suitable for their needs should be made. And it was found that they felt offended by the terms related to age. It is thought that we should not use terms directly referring to age in the product marketing. Maybe we need to use indirect and modest terms. The results indicate that it is good to use the same age model. It is thought that we need to use a model who is in the same age but has positive and young image. The most preferred systemic management by age was meridian massage among those over 50 and pain control among those over 60. In the effect that they want to manage from the whole body management, men mentioned health and women mentioned elasticity and beauty. It is thought that skin care should emphasize not only on elasticity and beauty but also on health and pain management from now on. It is expected that the cosmetics and skin care that meet the needs of senior generation or silver generation will be segmented and activated based on the results of this study.
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